14 pontos landing oldal elemzés

Hiszel benne és tudod is, hogy a terméked / szolgáltatásod / csalid jó, szüksége van rá a piacnak. Hirdetsz Google Ads-ben és Facebookon, szépen jönnek a látogatók. Ráadásul nem ész nélkül célzol, és tudatosan írod meg a hirdetési szövegeket. Tehát minden stimmel, ezért ennek MŰKÖDNIE KELL.

De mégsem működik. Nem jönnek a megrendelések / ajánlatkérések / regisztrációk. De miért?

Miért nem teljesítenek jól a landing oldalaid?

Alapvetően 2 oka lehet annak, ha nincs elég konverziód, azaz megrendelésed, ajánlatkérésed, vagy akár csali letöltésed:

  • Nem jó látogatókat viszel a landing oldalra.
  • Nem jó a landing oldalad.

A landing oldal vagy landing page a honlapodnak az az oldala, ahová látogatókat viszel pl. Google Adsből, Facebookról, a hírleveledből, akárhonnan, jellemzően azzal a céllal, hogy a látogatók végrehajtsanak valamilyen konverziós eseményt (pl. megrendelést). Igazából a honlapod minden oldala lehet landing oldal, amennyiben a látogató éppen oda érkezik meg egy kattintás után.

Ha nem a megfelelő látogatókat viszed oda a landing oldalra, akkor szinte mindegy a landing oldal. Ha Philips vasalókat áruló oldalra Sony kamerákat kereső látogatókat viszel tévedésből, akkor nem lesz jó a konverziós arányod (ez annak az aránya, hogy milyen arányban lesz a látogatókból pl. vevő).

Amivel viszont most ebben az írásban bővebben akarok foglalkozni, az nem más, mint a landing oldalak elemzése. Van egy jó módszerünk, amivel gyorsan és viszonylag jó pontossággal meg tudod te is állapítani a landing oldaladról, hogy az milyen színvonalú, és hogy “mennyi tartalék van benne”.

Kinek “való” ez a 14 pontos elemzés?

Akkor fogod hasznát venni ennek az elemzésnek, ha valamelyik igaz rád az alábbiak közül:

  • Vállalkozó vagy: talán még ott tartasz, hogy magad kezeled a honlapodat, vagy legalábbis szorosan kézben tartod a dolgot. Ez esetben nagyon fontos tudnod, hogy rendben van-e az online marketingednek ez a része. Az elemzés segíteni fog abban, hogy konkrétan tudd, mit kell tenned.
  • Cégvezető vagy: akár a saját, akár más cégét vezeted, de már nem vagy napi szinten benne a honlap és a marketing ügyekben, valamennyire akkor is muszáj képben lenned, hogy mi történik. Ez esetben az elemzés alapján végig tudsz menni a marketingeseddel a honlap megfelelő részein, hogy rendben vannak-e a dolgok.
  • Marketinges vagy: ha egy cégnél te felelsz a honlapért és a landing oldalakért, akkor ez az elemzés segíteni fog neked abban, hogy jó munkát végezhess, és bebizonyíthasd a tulajdonosnak vagy a főnöknek, hogy érted a dolgod. :)

Nézzük, hogy mit is jelent ez a 14 pontos landing oldal elemzés!

A 14 pontos landing oldal elemzés elemei

Azért 14 pontos az elemzés, mert 14 olyan részét vizsgálja a landing oldalaknak, amik igazán kritikusak az eredmények szempontjából. Persze lehetne ez a lista 20 – vagy akárhány – elemű is, de úgy gondolom, hogy ez az a 14 dolog, ami viszonylag könnyen, viszonylag gyorsan, viszonylag pontos képet ad arról, hogy mi a helyzet. Vágjunk bele!

Ajánlat

Korábban már többször is írtam róla (pl. itt: A landing oldal tesztek hatalmas csapdája, hogy egy landing oldalon maga az ajánlat a legfontosabb összetevő.

Ajánlat tulajdonképpen bármi, amit felkínálsz az oldalon. Ha ez egy feliratkozókat gyűjtő oldal, akkor például a csali az ajánlat, amit a feliratkozásért cserébe adsz. Ha egy webshop termékoldaláról van szó, akkor a termék ára, csomagolása, szállítása, tulajdonságai, mindene. “Mit ajánlasz az érdeklődőknek?” – ez a lényeg.

Egy nagyon jó ajánlat egy gyengébb landing oldallal még elmegy, de egy rossz ajánlatot szinte lehetetlen annyira “kiszínezni” bármilyen landing oldallal, hogy abból komoly eredmény legyen.

No de te maximumra törekszel, gondolom nem az a célod, hogy “még elmegy” szintű landing oldalaid legyenek. Ha ez így van, akkor az alábbi 3 dologra kell figyelned az ajánlatod kapcsán:

  • Világosság: az “ajánlatod” legyen érthető, világos, az oda érkező látogatók számára egyértelmű!
  • Relevancia: arról szóljon az ajánlat, amire a látogatónak szüksége van, és amire számít! (Pl. egy AdWords hirdetésből hoztad az oldalra azzal az ígérettel, hogy itt vasalót tud vásárolni, akkor szóljon erről az oldal!)
  • Design: legyen a tálalás a cégednek és az ajánlatodnak megfelelő színvonalú! Ez segít “eladni” az ajánlatot, és nem utolsó sorban az érthetőséget is javítja.

Űrlap

A legtöbb landing oldalnak valamiféle adatgyűjtés a célja. Vagy a feliratkozó adatait szeretnéd elkérni, vagy a vásárló adatait, vagy az ajánlatkéréshez van szükséged információra, vagy egy rendezvényre jelentkező elérhetőségei kellenek, stb.

Az ilyen landing oldalakon lennie kell egy űrlapnak, aminek a kitöltése jelenti a landing oldal valódi célját. Végülis az egész landing oldalt azért építed az űrlap “köré”, hogy minél nagyobb eséllyel kitöltsék azt a látogatók.

4 dolgot kell feltétlen jól csinálnod, hogy az űrlapjaid a kívánt eredményt hozzák:

  • Látható űrlap: általában az hozza a legjobb eredményt, ha maga az űrlap görgetés nélkül látszik a landing oldalon. A tiéd ilyen?
  • Megfelelő számú mező: alap “tétel”, hogy minél több adatot kérsz be egy űrlapon, annál kisebb lesz a kitöltések száma. (Átgondolandó kérdés: biztos, hogy minden bekért adatra szükség van? Nem lehet egy későbbi fázisban elkérni?) Minél nagyobb értéket tudsz adni az űrlap kitöltéséért cserébe, annál több adatot kérhetsz be úgy, hogy a kitöltési arány ettől nem lesz túl alacsony.
  • Ütős űrlap címsor: legyen magának az űrlapnak is egy címsora! A landing oldalaknál szinte már egyértelmű, hogy kell egy címsor. De miért ne lehetne az űrlapnak is egy közvetlen címsora, ami egészen direkten arról szól, amit az űrlap kitöltése jelent?!
  • Látható CTA: a CTA (call-to-action) általánosabb értelemben azt jelenti, hogy mit szeretnék elérni a látogatónál. Pl. hogy töltse ki az űrlapot. Ilyen értelemben az űrlap a CTA, de szűkebb értelemben az űrlapon belül a gomb, amit megnyom az érdeklődő az űrlap elküldéséhez. Általában előnyös, ha ez a gomb is látszik görgetés nélkül.

Bizalmi elemek

Az emberek “megszokták”, hogy az interneten mindenki azt mond, amit csak akar. Ezért kell különösen komolyan venned a bizalom felépítésének kérdését. Mi mindent tehetsz azért, hogy az emberek megbízzanak benned? Vagyis: mikre figyelj, hogy megbízzanak abban, amit egy honlapon “mondasz” nekik?

  • Professzionális design: ezt azt hiszem nem kell túlmagyarázni. Ma már egyértelműen elvárható, hogy normális (profi) legyen a honlapod megjelenése. Ha nem az, akkor nem fognak bízni benned az emberek.
  • Releváns bizalmi elemek: ha étteremről van szó, akkor a Michelin-csillag fontos és releváns bizalmi elem, de egy ISO minősítés nem biztos – mert az emberek nem tudják mit jelent. Egy ipari technológiákkal foglalkozó cégnél viszont jó az ISO, mert ebben a témában ez fontos lehet.
  • Hiteles vélemények: nagyon nagyon nagyon előnyös, ha vannak a landing oldalon korábbi vevők (vagy regisztrálók, ajánlatkérők, …) által mondott vélemények. Ez segít abban, hogy bízzanak benned, mert “más is elégedett volt korábban”. De vigyázz! Ne legyenek kamu vélemények, mert ezek átlátszóak, és így a visszájára sül el az egész!
  • Világos adatvédelmi szabályzat: ez az emberek többségét annyira nem izgatja, viszont egyre több a visszaélés, és egyre több a tudatos internetező. Mindenképp növeli a bizalmat, ha van rendes adatvédelmi szabályzatod.

Vizuális megjelenés

Fontos, hogy egységes vizualitása legyen a honlapodnak, és magának a landing oldalnak. Ez segít felismerni a márkát (ha az már valamennyire ismert), és egyben a bizalmat is építi. Mennyivel megnyugtatóbb egy szép, vizuálisan rendben lévő honlap, mint amin látszik, hogy a szomszéd Pistike csinálta?

Ezeknek szentelj te is figyelmet, mert bár ezek önmagukban nem visznek sikerre, de fontos összetevői az eredményességnek:

  • Vizuális iránymutatók az eligazodáshoz: biztosan jártál már olyan honlapon, ahol minden “kéznél volt”, a szemed pedig pont úgy siklott végig az oldalon, hogy éppen oda néztél mindig, ahová “kellett”. Fontos, hogy a vizuális elemek segítsék a tájékozódást, pl. legyen kiemelve az űrlap a teljes oldalból, hogy könnyen megtalálja a látogató!
  • Az oldalnak egységes a megjelenése: legyen egységes a design, ami ráadásul igazodik az egész cég arculatához. Nem ez a legfontosabb dolog, de fontos fűszer a bizalom kérdéskörében.
  • Támogató képek: legyenek a márkához, a honlaphoz “méltóak” a képek, mert ezek a hatások erősítik egymást. Ha fiatalokhoz szól a honlap, akkor legyenek “fiatalosak” a képek!

Hány pontot adnál a landing oldalaidnak?

Ha mind a 14 szempontra 1-től 5-ig kellene osztályzatot adnod (mint az iskolában), akkor milyen érdemjegyet tudnál adni magadnak – vagyis a landing oldaladnak?

Nagyon fontos, hogy tartsd szem előtt: az online marketing rendszered minden egyes pontja potenciálisan szűk keresztmetszet lehet a teljes eredményesség szempontjából. Hiába csúcsszuperek a Google Ads hirdetéseid, ha gyengék a landing oldalaid. De hiába klasszak a landing oldalaid, ha nem a megfelelő embereket viszed oda a Google Adsből. A sort folytathatnám még számtalan kombinációval…

Jó landing oldalakat! :)

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

2 olyan Adwords apróság, ami milliókról dönthet

2 olyan Adwords apróság, ami milliókról dönthet

Egy ügyfelünk Adwords kampányaiban lévő eredményeket fogom most példaként bemutatni, persze bizalmas információkat azért nem adok ki. Azért gondoltam, hogy egy ilyen “esettanulmány” jellegű írással készülök ma – amiből kellő érdeklődés esetén sorozat is lehet -, mert gyakran tapasztalom azt, hogy a velünk kapcsolatba kerülő cégek nem tudják felmérni az...

Elolvasom
Megjelenés, átkattintási arány (CTR), kattintások száma, kattintás ára (CPC)

Megjelenés, átkattintási arány (CTR), kattintások száma, kattintás ára (CPC)

Mai írásomban azt a négy legalapvetőbb fogalmat szeretném tisztázni, amit az Adwords használata során ismerni kell, és magabiztosan dolgozni vele: a megjelenések száma, az átkattintási arány (CTR), a kattintások száma, és a kattintás ára (CPC) Azt hiszem, hogy általában még a teljesen kezdők is ismerik ezeket a mutatókat, de azért...

Elolvasom
Ha nehezen boldogul Adwords-ügyben: tanuljon élőben!

Ha nehezen boldogul Adwords-ügyben: tanuljon élőben!

Tapasztalatom szerint rengeteg olyan kezdő hirdető vagy az Adwords iránt egyelőre csak érdeklődő ember van, akik a legjobban megírt blog bejegyzés, vagy a leggondosabban összeállított tananyag segítségével sem tudnak zöld ágra vergődni a rendszer működése kapcsán. Hogy miként lehetnek igazán hatékony, komoly bevételt termelő hirdetéseik, arról talán csak álmodni mernek…...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob