Aki hirdetett már Adwords-ben, az pontosan tudja, hogy a CTR (átkattintási arány) az egyik legfontosabb mutató a hirdetések sikeressége kapcsán. Persze nem árt felismerni, hogy önmagában a magas CTR arányok nem jelentenek sikeres hirdetéseket (hiszen ha nem lesz a sok kattintásból vásárlás, ajánlatkérés, hírlevél feliratkozás, akkor nem beszélhetünk sikerről), de mindenféle szempontból előnyös, ha jó CTR értékekkel rendelkeznek a kulcsszavak és a hirdetések.
A CTR (click through rate, átkattintási arány) azt jelenti, hogy 100 megjelenésből hány kattintás keletkezett. Ha 5, akkor 5% az átkattintási arány. A “mi számít jó CTR-nek” kérdésre elég bonyolult a válasz, mert a display hálózatban pl. a 0.8% már lehet nagyon jó, a keresőben megjelenő hirdetéseknél pedig az 5% is lehet rossz, a körülményektől függően.
- Alapvetően két dolog miatt nagyon fontos a CTR:Minőségi pont: nagyon röviden a minőségi pont az Adwords legfontosabb mutatószáma. Minél jobbak a kulcsszavak minőségi pontjai, annál olcsóbban és jobb pozícióban lehet hirdetni. A CTR pedig a minőségi mutatót leginkább befolyásoló paraméter. (Bővebben itt: A minőségi pont)
- “Piaci részesedés”: persze a hirdető klasszikus értelemben vett piaci részesedése nem fog nőni pusztán a jó CTR-ektől, de a keresőben megjelenő, a cég számára fontos érdeklődők annál nagyobb részét szerezheti meg, minél jobbak az átkattintási arányai. Hiszen egy 15% CTR a 10%-ossal szemben +50%-nyi megszerzett érdeklődőt jelent, amit igazából éppen a konkurencia elől sikerül elhappolni.
Most, hogy tudja milyen fontos az átkattintási arány az Adwords hirdetések kapcsán, nézzük végre a címben ígért 5 tippet, amikkel javítani tudja ezeket az értékeket:
#1 Releváns hirdetések
A relevancia azt jelenti, hogy ha “használt suzuki swift” volt a keresés, amit beírtak a Google-be, akkor a hirdetés is használt Suzuki Swiftekről szól. Persze a relevanciának vannak szintjei: végülis akkor is nagyjából témába vág a hirdetés, ha új Suzuki Swiftről szól, de az igazi mégis az, ha használt Swiftet hirdetünk annak, aki azt keres – nem igaz?
Ha a hirdetés arról szól, amire az érdeklődő keres, akkor sokkal nagyobb eséllyel fog rákattintani.
#2 Megfelelően célzott kulcsszavak
Nagyon gyakori hiba, hogy a hirdetők túl általános kulcsszavakat adnak meg, és így számtalan olyan érdeklődőnek is hirdetnek, akik igazából abszolút nem azt keresik, amit a hirdető kínál.
Maradva a példánál, ha egy használt Suzuki Swiftekre specializálódott hirdetőről van szó, akkor nincs értelme olyan kulcsszavakra hirdetnie, mint a “suzuki”. Akinek a keresésében szerepel a Suzuki szó, az lehet, hogy Suzuki motorkerékpárt keres, lehet, hogy Suzuki alkatrészre vadászik, lehet, hogy új Suzuki SX4-et venne, lehet, hogy Suzuki szervizt keres, stb.
Ezzel szemben, ha “használt suzuki swift” és ezekhez hasonló kulcsszavakkal dolgozna, akkor sokkal jobb eredményeket érhetne el. Ezzel nőne az átkattintási aránya, mert jellemzően csak olyan érdeklődőknek jelenne meg a hirdetés, akik azt keresik, amit a hirdető kínál.
#3 Kulcsszóillesztési típusok
Az illesztési típusok azt határozzák meg, hogy a beírt keresési kifejezés “milyen viszonyban állhat” a hirdető által megadott kulcsszavakkal. Szabályozható például az, hogy a “használt suzuki” kulcsszó használata esetén mindenféle olyan keresésre megjelenjen a hirdetés, amiben ez a két szó (használt és suzuki) szerepel, vagy ugyanezen kulcsszó “úgy is működhet”, hogy kizárólag akkor jelenik meg a hirdetés, ha pontosan ezt írták be a keresőbe (tehát: “használt suzuki”).
#4 Kizáró kulcsszavak
A kizáró kulcsszavak arról gondoskodnak, hogy bizonyos szavak vagy kifejezések használatakor semmiképpen ne jelenjen meg a hirdető hirdetése. A példánál maradva elképzelhető, hogy sokan keresnek bérelhető Suzukikat, és így nem megfelelő kulcsszóhasználat esetén sok ilyen esetben megjelenne a használt autókat értékesítő hirdető hirdetése is. Ez ugye számára nem igazán előnyös, hiszen ezek a keresők általában nem fognak rákattintani a hirdetésére, és így romlani fog a CTR.
Ha a hirdető felveszi a “bérlés”, “bérelhető”, “kölcsönzés”, “kölcsönző” és hasonló ún. kizáró kulcsszavakat, akkor a “használt suzuki swift bérlés”-re kereső érdeklődők számára nem fog megjelenni a hirdetés, és így összességében magasabb lesz az átkattintási arány.
#5 Hatásos hirdetési szövegek
Az alapkövetelmény, hogy a hirdetések legyenek relevánsak (lásd 1-es tipp). De a relevancia önmagában nem jelenti azt, hogy a hirdetések érdekesek és vonzóak is az érdeklődők számára, így nem biztos, hogy olyan szívesen fognak rákattintani.
Egy hatásos, erős érveket használó hirdetésre biztosan többet fognak kattintani, mint a csupán a szokásos “nagy választék” és társai érvekkel operáló hirdetésre. Fontos, hogy a ténylegesen meglévő és hatásos érveket használjuk a hirdetésben, mint pl.: akciós ajánlat, ingyenes szállítás, gyors szállítás, stb.
Ha konkrét (személyes) tanácsokat szeretne kérni akár az említett dolgok, akár más Adwords kérdés kapcsán (pl. milyen stratégiával lehetne eredményesebben hirdetni), akkor jöjjön el hozzánk egy konzultációra, vagy fontolja meg Adwords fiókkezelési szolgáltatásunk igénybevételét!