5 módszer, mellyel élned kell, ha alacsony költségkerettel hirdetsz AdWords-ben

Alacsony költségkerettel be kell tartanod bizonyos irányelveket, hogy a legtöbbet tudd kihozni lehetőségeidből. Ha korlátozott erőforrásokkal rendelkezel, figyelned kell rá, hogy a lehetőségeidhez mérten hirdess AdWords-ben.

Ha nem tartod ezt szem előtt, akkor több szempontból is megnehezíted saját életed. Vagy annak a szakembernek, ügynökségnek az életét, aki a kampányaidat kezeli.

Ebben a bejegyzésben azt mutatom meg, hogyan hirdess AdWords-ben, hogyan maximalizáld az eredményeidet, ha alacsony büdzsével, költségkerettel rendelkezel.

Ne akard minden termékkategóriád, szolgáltatásod hirdetni

Az egyik legrosszabb, amit tehetsz, ha az alacsony büdzsédből minden termékedet hirdetni szeretnéd. Például van havi 100 ezer Ft-od AdWords hirdetésekre.

Ebből a pénzből szeretnél 4-5 kampányt, kampányonként 3-4 hirdetéscsoportot. Ha kiszámolod, 100 ezer Ft napi 3333 Ft-ot jelent. Szóval ez a napi költségkereted.

Most azt nem veszem figyelembe, hogy mi van akkor, ha nem 30 napot hirdetsz egy hónapban, hanem 20 napot, mert hétvégén például nem vagy nyitva, stb.

Szóval a napi költségkeretedet (3333 Ft) el kell osztanod a 4-5 kampányod között. Ez kampányonként kb. 700 Ft-ot jelent. Ha van 1 kampányodban 3-4 hirdetéscsoport, akkor ez hirdetéscsoportonként naponta cirka 200 Ft.

Piactól, kulcsszótól, versenytől függően ez jelenthet napi 2-15 kattintást hirdetéscsoportonként. Ez nagyon-nagy kevés kattintást jelent, ebből nem lesznek vásárlóid.

Tehát ahelyett, hogy minden termékedet hirdeted AdWords-ben, inkább válassz ki néhány terméket, szolgáltatást, és azokat hirdesd.

További probléma ebben az esetben, hogy az alacsony megjelenések, kattintások miatt egy évtizednek kell eltelnie, hogy bármilyen következtetést le tudj vonni kampányaid teljesítményét illetően. Így optimalizálásra sem lesz lehetőséged.

Arról most nem írok részletesen, hogy mely termékeket, szolgáltatásokat kell előrébb sorolnod, melyeket éri meg hirdetni. Sok szempontot figyelembe kellene venned a döntés során, erről írok majd egy másik bejegyzést.

Keresd a kevésbé általános kulcsszavakat

Ha alacsony a költségkeret, akkor nehezen tudsz beszállni a versenybe. Így az általánosabb, népszerűbb kulcsszavakat el kell felejtened, mert az erőforrásaid javát elviszik.

Nagy a verseny ezekre a kulcsszavakra, ezért drága lesz egy kattintás. Ha ezekre a kulcsszavakra hirdetnél, akkor pár kattintás megszerzése után le is nulláztad magad arra a napra.

Keresd a kevésbé népszerű kifejezéseket, próbálj minél specifikusabb kulcsszavakat találni.

Alacsonyabb pozíciók megcélzása

Másik költségcsökkentő megoldás lehet, ha nem az első, második helyet akarod megszerezni a Google találati oldalán. Ezek a pozíciók nagyon drágák, felfalják a napi költségkeretedet egy pillanat alatt.

Célozd meg a 4. helyet, mert sok esetben jobban megtérül, mintha az első helyet foglalnád el. Ráadásul ez nem csak akkor igaz, amikor alacsony büdzsével dolgozol.

Ugyan, azt nevelték belénk, hogy csak az első hely számít, csak a bajnokok nevét jegyzi a történelem, viszont ebben az esetben az 'elengedésből' több hasznod származik és vállalkozásodnak is előnyösebb.

Általános Display kampány helyett inkább Display remarketing

Az általános Display hirdetések helyett hatékonyabb számodra, ha remarketingre használod a Display hálózatot. Alacsony költségkerettel luxusnak számít, ha a Display hálózatot ismertségnövelésre, 'hideg' közönség célzására használod.

Sokkal okosabban is fel tudod használni erőforrásaid, szóval érdemes remarketingben gondolkodni Display kampányok esetén és azokat elérni, akik jártak már az oldaladon. Ebben az esetben legalább 100 fő szükséges a remarketing listára.

RLSA - Remarketing a kereső hálózaton

A sima keresőkampányhoz képest sokkal olcsóbban tudsz megjelenni a remarketing keresőhálózaton, mivel relevánsabb közönségnek hirdetsz.

Ők már jártak az oldaladon, ismernek téged. Ha remarketing hirdetéssel eléred őket, miközben újra rákeresnek bizonyos szavakra, akkor nagyobb valószínűséggel fogják újra lekattintani a hirdetéseid.

Ebben az esetben legalább 1000 fő szükséges a remarketing listára.

Összefoglalás

Alacsony költségkerettel korlátozottabbak a lehetőségeid, így bizonyos szempontokat érdemes szem előtt tartanod, mikor AdWords kampányokat futtatsz, vagy szeretnél futtatni.

A bejegyzésben említett 5 módszer segíteni tud neked abban, hogy kihozd a maximumot a rendelkezésedre álló büdzséből. Sok sikert hozzá! :)


1 megosztás = "köszönöm, ez tetszett, hasznos volt" :)

Tanulnál még a Google AdWordsről?

Ha szeretnél többet tudni az AdWords témáról, ha szeretnéd megismerni részletesebben, hogy én (Gál Kristóf) és a Klikkmarketing milyen stratégiákat használ akár a saját, akár az ügyfelek AdWords hirdetéseinél, akkor rendeld meg a Google AdWords hirdetések készítése és optimalizálása című könyvünket! Ez egy nyomtatott könyv, amiben több mint 200 oldalon, érthető nyelven írok az AdWordsről!

További olvasásra ajánljuk:

Még nem szóltak hozzá ehhez a témához. Legyél te az első! :)


Szólj hozzá, kérdezz, reagálj te is:



E-mail címed nem jelenik meg az oldalon!


Honlapod címe megjelenik az oldalon!


Mi Magyarország fővárosa? Ha tudod a választ, akkor nem vagy spam robot. :)