5 tipp hatékonyabb landing oldalak kialakításához

Átkattintási arány, hirdetési szöveg, minőségi pontszám, címsor, kulcsszavak… általában ezekkel a fogalmakkal “szokás” foglalkozni az Adwords hirdetések kapcsán, és ezzel nincs is különösebb baj. A baj ott kezdődik, ha az aprólékosan beállított, tesztelt és optimalizált hirdetésekből jövő minőségi látogatók az első komolyabb akadálynál, azaz a landing oldalnál elköszönnek, vagyis elhagyják a honlapot.

(Most látom, hogy már majdnem 7 éve, hogy először írtam a landing oldalakról: Mi fán terem a landing page? Rohan az idő!)

A mai írásomban ahhoz adok néhány tippet, hogy miként gondoskodhat arról, hogy a korábban ügyesen megszerzett látogatók jobban érezzék magukat a honlapon, és így többen kérjenek ajánlatot, többen vásároljanak, többen iratkozzanak fel a hírlevélre…

#1 Csak egyszerűen!

Nem kell semmit túlzásba vinni, a landing oldal legyen egyszerű és áttekinthető! Túl sok menüpont, mindenféle ajánlatok, sok-sok szöveg, videók és még sorolhatnám miket szoktak bezsúfolni egy átlagos landing oldalba.

Pedig elég lenne mindössze annyi képet, szöveget, információt tenni egy ilyen oldalra, ami a termék/szolgáltatás/ajánlat és az általa nyújtott előnyök megértéséhez szükséges, valamint egyértelmű instrukciókat kell mutatni a rendeléshez, feliratkozáshoz, ajánlatkéréshez.

#2 Hitelesség, megbízhatóság

Ha szeretné, hogy valaki feliratkozzon a hírlevelére, megvegye egy termékét, vagy ajánlatot kérjen, akkor először meg kell szerezni az illető bizalmát. Bizalom és hitelesség nélkül lehetetlen kiemelkedő eredményeket elérni.

A Klikkmarketing egyik landing oldala

A Klikkmarketing egyik landing oldala

Sokféle módja van ennek, például: szakmai szervezetek logói (amiknek tagja a cég), minősítések logói (amiket megkapott a cég), sajtótermékek logói (ahol megjelentek cikkek a cég tollából), legfontosabb referenciák (pl. cégek logója), vevők nyilatkozata, stb.

#3 Minél inkább dinamikus tartalom

A magas konverziós arány eléréséhez nagyon relevánsnak kell lennie egy landing oldalnak. De hogyan lehetne elérni, hogy akár minden hirdetéshez nagyon szorosan passzoljanak a landing oldalak? Persze alapvetően szegmentálni kell a landing oldalakat, tehát a nagyon különböző témákhoz (pl. Laptop szervizelés, Mobiltelefon szervizelés) külön landing oldalak kellenek, de a témákon belül lehetséges dinamikusan változtatni a landing oldalakat, a konkrét hirdetéshez kapcsolódóan.

A laptop szervizelésről szóló landing oldal alapértelmezett címsora például lehetne a “Laptop szervizelés”, de ha valaki konkrétan “dell laptop szerviz”-re keres a Google-ben, és a hirdetés is a Dell laptopok szervizeléséről szól, akkor a szóban forgó landing oldal címsorát dinamikusan meg lehetne változtatni “Dell laptop szervizelés”-re. (A landing oldal dinamikussá tételének konkrét – programozási – módjának megismertetése most nem célom…)

#4 Előkészített információk

Az emberek általában lusták, nem szeretik, ha meg kell adni egy rakás információt pl. egy ajánlatkéréskor. Szerencsére lehetőség van arra, hogy megspóroljunk számukra egy kis energiát, ami magasabb konverziós arányban fog megnyilvánulni.

Ha például tudjuk, hogy mire keresett a Google-ben, mielőtt megtalálta a honlapunkat, akkor ezt felhasználhatjuk arra, hogy a honlap automatikusan kitöltse az ajánlatkérő űrlap bizonyos mezőit.

Adwords hirdetések használatakor például az, hogy milyen hirdetésre kattintott, meghatározhat jó pár dolgot. Ha egy adott hirdetés csak olyan esetekben jelenik meg, amikor “budapest bécs repülőjegy”-re kerestek, akkor a repjegyrendelő honlap általános repjegykereső űrlapját eleve ki lehetne tölteni a két város adatával (honnan – hova akar repülni az érdeklődő).

#5 A konverzión legyen a fókusz!

Amikor valaki megérkezik egy landing oldalra, a figyelmét a landing oldal konverziós céljára kell irányítani. Mivel – jó esetben – az oldalnak egyetlen konkrét célja van, ezért a látogatónak első ránézésre pontosan tudnia kell, hogy hol és mit kell csinálnia a cél elérése érdekében. Ez nagyon gyakran egy űrlap kitöltését jelenti.

Minden más tartalmi elemnek ezt a célt kell szolgálnia. Ha a lehető legegyértelműbbé és legegyszerűbbé tesszük a cél megvalósítását, akkor jó konverziós arányokat tudunk elérni.

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

7 szuperfontos Google Analytics funkció webshop tulajdonosoknak (de mások is tanulhatnak belőle)

7 szuperfontos Google Analytics funkció webshop tulajdonosoknak (de mások is tanulhatnak belőle)

Szinte minden webshopban van már Google Analytics mérőkód, de csak kevesen használják ki az Analyticsben rejlő lehetőségeket. Ha profi eredményeket akarsz, akkor profi mérésekre van szükséged – olv...

Elolvasom
3 eszeveszetten jó csali ötlet, melyeket akár már ma megvalósíthatsz

3 eszeveszetten jó csali ötlet, melyeket akár már ma megvalósíthatsz

A csali segítségével értékes tartalmat szolgáltatsz a felhasználóknak, akik ezért cserébe az elérhetőségükkel (főként email címmel) ‘fizetnek’. A későbbiekben a megadott elérhetőségük segítségével tudsz kommunikálni a csalidat igénylő/letöltő felhasználókkal. Ennek a csalinak legalább olyan értékesnek kell lennie, mint egy fizetős termékednek, szolgáltatásodnak. Ha nem az, akkor csalódni fog a felhasználó...

Elolvasom
Garantált konverzió növelés 3 lépésben

Garantált konverzió növelés 3 lépésben

Két erőteljes törekvés biztos megfogalmazódott már benned, ha AdWords hirdetésekkel próbálod fellendíteni vállalkozásod. Az egyik valószínűleg arra vonatkozott, hogyan lehet a legalacsonyabb áron kattintásokat szerezni, a másik pedig, hogyan lehet a lehető legtöbb konverziót (vásárlás, ajánlatkérés, hírlevél feliratkozás, stb.) elérni ezekkel a kattintásokkal. A következőkben 3 olyan tanácsot adok, melyek...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob