Az email tárgysor írása sok esetben több időt vesz igénybe, mint maga az email megírása. Szélsőséges esetben akár több napig tartó gondolkodás után születik meg a megfelelő email tárgysor.
Ebben a bejegyzésben 7 olyan email tárgysor jellemvonást, jellegzetességet mutatok be, melyeket bármikor alkalmazni tudsz te is. Ráadásul ezek segítségével növelni tudod kiküldött emailjeid megnyitási arányát.
A 7 formula alkamazása
Amikor megírtad az emailt, akkor érdemes az alábbi 7 jellemvonás mentén gondolkodnod a tárgysort illetően.
Ez nem azt jelenti, hogy a 7-ből csak 1-et használhatsz. Valójában 2-3 ilyen jellegzetességet is be tudsz építeni a tárgysorba. Ezek erősíteni fogják egymást, így eredményesebbé tudod tenni az email marketinged.
Email tárgysor formulák
#1. Közvetlen előnyre építő
Ebben az esetben a tárgysorban megjelölsz egy konkrét előnyt, mellyel a felhasználó élhet, amennyiben megnyitja az üzeneted. Ez az egyik legegyszerűbb jellegzetesség, amit használni tudsz.
Egy elérni kívánt előnyt kell kommunikálnod, amit az email szövegét elolvasva megszerezhetnek a felhasználók. Vagy az email megnyitásával elkerülhetnek valamit, amit nem akarnak átélni. Utóbbi is lehet előny.
Például:
- A legfontosabb kérdés az állásinterjúdon, amire nem válaszolhatsz rosszul
- Kerüld el azokat a hirdető hibákat, amiket a többség elkövet
- Így növeld duplájára online bevételed 3 nap alatt
#2. Kíváncsiságra építő
Kevésbé konkrét a tárgysor, mint az előző esetben. A hangsúly a kíváncsiságon, izgatottságon van. Ezzel óvatosan kell bánni, mert könnyen rosszul sülhet el.
Ha a felhasználó azt érzi az email megnyitása után, hogy nem azt az izgalmas tartalmat kapja, amire számított, akkor könnyen leiratkozhat, neheztelhet rád.
Ezért önmagában ritkán használd, inkább kombináld a másik 6 jellegzetességgel. Ez segít kicsit konkrétabbá tenni, és nem fokozod az egekig a kíváncsiságot.
Például:
- 10 forint kattintásonként?
- A te vállalkozásodat is csődbe viheti ez 2017-ben?
- Remélem, nem vagy saját magad ellensége!
#3. Veszteségre építő
Ez már egy sokkal nagyobb erővel bíró jellegzetesség, melyet felhasználhatsz az email tárgysoraidban. A veszteségtől mindig sokkal jobban félnek az emberek, mint amennyire a nyereséget kívánják.
Ebben az esetben felhasználhatsz időkorlátot, vagy jelezheted, hogy erősen fogytán az árukészlet. Itt a veszteség érzését és a sürgetést kell beépítened az email tárgysorban.
Ezzel a jellegzetességgel is csak óvatosan szabad bánni. Csak akkor használd, ha tényleg igaz, amit leírsz. Ha kiderül, hogy hegyekben áll az áru a raktáradban, miközben készlethiányra hivatkozol, akkor hiteltelenné válsz.
Például:
- Már csak 2 helyünk maradt az AdWords Workshopra!
- Ma éjfélkor 50%-kal megemeljük az árakat!
- 85% kedvezmény még 2 órán át!
#4. Hírek
Ha jelzed, hogy valami újdonságot tartalmaz az emailed, akkor azzal is növelni tudod a megnyitások arányát.
Biztos te is láttad már a BREAKING NEWS főcímet külföldi hírportáloknál. Vagy az itthoni megfelelőjét: RENDKÍVÜLI HÍR. Milyen hatást váltott ki benned? Persze, hogy azonnal kattintasz.
Például:
- Facebook algoritmus változás!
- A legújabb email marketing eszközről írtunk
- A legfrissebb Google AdWords újításoka
#5. Közösségi bizonyítékokra építő
Ha valamit sokan megtettek már, az valószínűleg jó. Nekünk is jó. Az emberek többségét befolyásolják a mások által hozott döntések.
Használj számokat a tárgysorban, ahelyett, hogy azt írod “sokan”, “rengetegen”, “minden harmadik ember”.
Például:
- 2000 vállalkozó töltötte le 24 óra alatt ezt az ebook-ot.
- 100.000 látogató kereste fel ezt az oldal 1 hónap alatt
- 350 előrendelő már élt a kedvezménnyel
#6. Sztorira építő
Kezdj el mesélni egy sztorit a tárgymezővel és meglátod, ha kíváncsisággal ötvözted, akkor sokakat érdekelni fog a sztori folytatása.
A sztori mesélésnek egyébként is nagy szerepe van abban, hogy a felhasználókat közelebb tudjuk hozni a termékhez, szolgáltatáshoz. Érzelmeket tudsz kiváltani egy jó sztorival, ami alapján a felhasználók döntéseket hoznak.
Például:
- Ha az egészet újra kellene kezdenem, akkor …
- 37 évesen nyugdíjba ment a leleményes villanyszerelő
#7. Emberiességre építő
Ez a kedvencem. :) Miközben bizniszről és felhasználókról beszélünk,
nem szabad elfelejteni, hogy emberek állnak egymással szemben, még akkor is, ha csak az online kapcsolatról beszélünk.
Építs ki baráti, bizalmi kapcsolatot és adj értéket mindenekelőtt.
Például:
- Boldog Karácsonyt!
- Közös a szenvedélyünk
- Sokáig küzdöttem a problémákkal, amiket most te is átélsz
Összefoglalás
Ha eddig csak az “AKCIÓ” szó és ennek szinonimái szolgáltak egyetlen fegyveredként az email tárgysorok esetében, akkor remélem, tudtam segíteni ezzel a bejegyzéssel.
Ha csak az akciózás esetén tudsz email megnyitásokat és bevételt generálni, akkor vékony jégen jársz, mert ha egy konkurensed alád tud ígérni, akkor el fogod veszíteni vásárlóid többségét.
A következő emailed kiküldése esetén használd a bejegyzésben leírtakat.
Ha csak elolvastad a bejegyzést és nem kezded el alkalmazni, akkor az olyan, mintha megvennél egy koncertjegyet és végül otthon maradnál.
A bejegyzés elkészítéséhez Ryan Deiss: Invisible Selling Machine című könyvét használtam forrásként. Izgalmas könyv, ajánlom mindenkinek.
1 megosztás = “köszönöm, ez tetszett, hasznos volt” :)