7 email tárgysor formula, amit a legjobb marketingesek is használnak

Az email tárgysor írása sok esetben több időt vesz igénybe, mint maga az email megírása. Szélsőséges esetben akár több napig tartó gondolkodás után születik meg a megfelelő email tárgysor.

Ebben a bejegyzésben 7 olyan email tárgysor jellemvonást, jellegzetességet mutatok be, melyeket bármikor alkalmazni tudsz te is. Ráadásul ezek segítségével növelni tudod kiküldött emailjeid megnyitási arányát.

A 7 formula alkamazása

Amikor megírtad az emailt, akkor érdemes az alábbi 7 jellemvonás mentén gondolkodnod a tárgysort illetően.

Ez nem azt jelenti, hogy a 7-ből csak 1-et használhatsz. Valójában 2-3 ilyen jellegzetességet is be tudsz építeni a tárgysorba. Ezek erősíteni fogják egymást, így eredményesebbé tudod tenni az email marketinged.

Email tárgysor formulák

#1. Közvetlen előnyre építő

Ebben az esetben a tárgysorban megjelölsz egy konkrét előnyt, mellyel a felhasználó élhet, amennyiben megnyitja az üzeneted. Ez az egyik legegyszerűbb jellegzetesség, amit használni tudsz.

Egy elérni kívánt előnyt kell kommunikálnod, amit az email szövegét elolvasva megszerezhetnek a felhasználók. Vagy az email megnyitásával elkerülhetnek valamit, amit nem akarnak átélni. Utóbbi is lehet előny.

Például:

  • A legfontosabb kérdés az állásinterjúdon, amire nem válaszolhatsz rosszul
  • Kerüld el azokat a hirdető hibákat, amiket a többség elkövet
  • Így növeld duplájára online bevételed 3 nap alatt

#2. Kíváncsiságra építő

Kevésbé konkrét a tárgysor, mint az előző esetben. A hangsúly a kíváncsiságon, izgatottságon van. Ezzel óvatosan kell bánni, mert könnyen rosszul sülhet el.

Ha a felhasználó azt érzi az email megnyitása után, hogy nem azt az izgalmas tartalmat kapja, amire számított, akkor könnyen leiratkozhat, neheztelhet rád.

Ezért önmagában ritkán használd, inkább kombináld a másik 6 jellegzetességgel. Ez segít kicsit konkrétabbá tenni, és nem fokozod az egekig a kíváncsiságot.

Például:

  • 10 forint kattintásonként?
  • A te vállalkozásodat is csődbe viheti ez 2017-ben?
  • Remélem, nem vagy saját magad ellensége!

#3. Veszteségre építő

Ez már egy sokkal nagyobb erővel bíró jellegzetesség, melyet felhasználhatsz az email tárgysoraidban. A veszteségtől mindig sokkal jobban félnek az emberek, mint amennyire a nyereséget kívánják.

Ebben az esetben felhasználhatsz időkorlátot, vagy jelezheted, hogy erősen fogytán az árukészlet. Itt a veszteség érzését és a sürgetést kell beépítened az email tárgysorban.

Ezzel a jellegzetességgel is csak óvatosan szabad bánni. Csak akkor használd, ha tényleg igaz, amit leírsz. Ha kiderül, hogy hegyekben áll az áru a raktáradban, miközben készlethiányra hivatkozol, akkor hiteltelenné válsz.

Például:

  • Már csak 2 helyünk maradt az AdWords Workshopra!
  • Ma éjfélkor 50%-kal megemeljük az árakat!
  • 85% kedvezmény még 2 órán át!

#4. Hírek

Ha jelzed, hogy valami újdonságot tartalmaz az emailed, akkor azzal is növelni tudod a megnyitások arányát.

Biztos te is láttad már a BREAKING NEWS főcímet külföldi hírportáloknál. Vagy az itthoni megfelelőjét: RENDKÍVÜLI HÍR. Milyen hatást váltott ki benned? Persze, hogy azonnal kattintasz.

Például:

  • Facebook algoritmus változás!
  • A legújabb email marketing eszközről írtunk
  • A legfrissebb Google AdWords újításoka

#5. Közösségi bizonyítékokra építő

Ha valamit sokan megtettek már, az valószínűleg jó. Nekünk is jó. Az emberek többségét befolyásolják a mások által hozott döntések.

Használj számokat a tárgysorban, ahelyett, hogy azt írod “sokan”, “rengetegen”, “minden harmadik ember”.

Például:

  • 2000 vállalkozó töltötte le 24 óra alatt ezt az ebook-ot.
  • 100.000 látogató kereste fel ezt az oldal 1 hónap alatt
  • 350 előrendelő már élt a kedvezménnyel

#6. Sztorira építő

Kezdj el mesélni egy sztorit a tárgymezővel és meglátod, ha kíváncsisággal ötvözted, akkor sokakat érdekelni fog a sztori folytatása.

A sztori mesélésnek egyébként is nagy szerepe van abban, hogy a felhasználókat közelebb tudjuk hozni a termékhez, szolgáltatáshoz. Érzelmeket tudsz kiváltani egy jó sztorival, ami alapján a felhasználók döntéseket hoznak.

Például:

  • Ha az egészet újra kellene kezdenem, akkor …
  • 37 évesen nyugdíjba ment a leleményes villanyszerelő

#7. Emberiességre építő

Ez a kedvencem. :) Miközben bizniszről és felhasználókról beszélünk,
nem szabad elfelejteni, hogy emberek állnak egymással szemben, még akkor is, ha csak az online kapcsolatról beszélünk.

Építs ki baráti, bizalmi kapcsolatot és adj értéket mindenekelőtt.

Például:

  • Boldog Karácsonyt!
  • Közös a szenvedélyünk
  • Sokáig küzdöttem a problémákkal, amiket most te is átélsz

Összefoglalás

Ha eddig csak az “AKCIÓ” szó és ennek szinonimái szolgáltak egyetlen fegyveredként az email tárgysorok esetében, akkor remélem, tudtam segíteni ezzel a bejegyzéssel.

Ha csak az akciózás esetén tudsz email megnyitásokat és bevételt generálni, akkor vékony jégen jársz, mert ha egy konkurensed alád tud ígérni, akkor el fogod veszíteni vásárlóid többségét.

A következő emailed kiküldése esetén használd a bejegyzésben leírtakat.
Ha csak elolvastad a bejegyzést és nem kezded el alkalmazni, akkor az olyan, mintha megvennél egy koncertjegyet és végül otthon maradnál.

A bejegyzés elkészítéséhez Ryan Deiss: Invisible Selling Machine című könyvét használtam forrásként. Izgalmas könyv, ajánlom mindenkinek.

1 megosztás = “köszönöm, ez tetszett, hasznos volt” :)

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Email címeket gyűjtesz? Nézd meg, hogy jogszerűen végzed-e!

Email címeket gyűjtesz? Nézd meg, hogy jogszerűen végzed-e!

Amennyiben email címeket, egyéb személyes adatokat gyűjtesz weboldaladon a felhasználóktól, és nem hallottál még a NAIH-ról, akkor mindenképp neked szól ez a bejegyzés. Amennyiben hallottál már a NAIH-ról, esetleg adatvédelmi lajstromszámmal is rendelkezel, akkor is érdemes átfutnod a bejegyzést, hogy elkerüld az akár több millió forintos büntetéseket. Ebben a bejegyzésben...

Elolvasom
Miért látják olyan kevesen, amit egy céges Facebook oldalra írunk?

Miért látják olyan kevesen, amit egy céges Facebook oldalra írunk?

A “Schobert Norbi levelet ír a Facebooknak, mert kevesen látják, amit a Facebook oldalára ír” ügy kapcsán ragadtam tollat, de egyébként is nagyon aktuális a téma. De mégis hányan látják a bejegyzéseket? Igen, nagyon kevesen látják arányaiban, amit kiírunk egy Facebook oldalra. Nagy átlagban (!) ez a követők (“lájkolók”) kb....

Elolvasom
Ha nem ilyen tartalmakat gyártasz a TikTok-ra, akkor lényegében nem is vagy ott a TikTok-on!

Ha nem ilyen tartalmakat gyártasz a TikTok-ra, akkor lényegében nem is vagy ott a TikTok-on!

A TikTok népszerűségét nem igazán lehet vitatni. Remélem, már az sem kérdés, hogy a cégednek is ott a helye a TikTok-on: brutál magas az organikus (ingyenes!) elérések aránya, jó tartalommal elképe...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob