A landing (érkező) oldalad minősége, felépítése jelentősen befolyásolja a megszerzett profitodat. Lehetnek jók a hirdetéseid, érkezhet sok látogató, de ha nem megfelelő a landing oldalad, akkor a konverziók elmaradnak és ezzel együtt a profitod is.
Nagyon sok elemét változtathatod az érkező oldaladnak, tesztelheted a különféle elrendezést, dizájnt. Viszont egy valamit felesleges tesztelned, mert garantáltan romlanak az eredményeid, ha nem alkalmazod.
A mai bejegyzés erről az egy tényezőről szól, mely vitathatatlanul nagy szerepet játszik az eredményességedben, elért konverziók számában.
Mi az a landing oldal?
A landing oldal a weboldaladnak egy aloldala, vagy a weboldaladtól független oldal, ahová a felhasználókat irányítod a hirdetésedre történő kattintás után.
A témáról bővebben olvashatsz ezekben a bejegyzésekben:
- Mi fán terem a landing page?
- 5 tipp hatékonyabb landing oldalak kialakításához
- 14 pontos landing oldal elemzés
- A landing oldal tesztek hatalmas csapdája
Kifelé mutató hivatkozások
Mi lehet az az egy tényező, mely jelentősen képes rontani eredményeidet, ha nem fektetsz rá elég hangsúlyt?
A landing oldaladon lévő kifelé mutató hivatkozások.
Egyszerűen öngól, ha fizetett forgalmat irányítasz egy olyan oldalra, ahol értékesíteni szeretnél, vagy lead-eket (feliratkozókat, ajánlatkérőket) gyűjteni,
és a CTA gombodon kívül más hivatkozás is szerepel az oldalon.
CTA = Call to action. Például a terméked, szolgáltatásod mellett a gomb,
rajta a felirattal: “Kosárba helyezem”.
A felhasználó figyelme korlátozott
Ha ‘menekülő’ útvonalakat hagysz a landing oldaladon, akkor biztos lehetsz benne, hogy a felhasználó elkalandozik, és a kifelé mutató hivatkozásra kattintva meg is felejtkezik arról, hogy valaha a sales vagy lead gyűjtő landing oldaladon járt.
Innen jött a futóhomok hasonlat is. Ha belesétálsz, ott sincs lehetőség más ‘irányt’ választani. A példa kedvéért próbálj eltekinteni attól, valójában milyen lehet egy futóhomok közepén csücsülni. :)
A lényeg, hogy az érkező oldaladról távolíts el minden kifelé mutató hivatkozást, ami megzavarná a felhasználó figyelmét és lehetőséget adna arra, hogy elhagyják az oldalt.
Nem kívánatos kifelé mutató hivatkozások
Talán az első és legfontosabb, hogy a menüsor ne jelenjen meg az érkező oldalon. Ezzel komolyan rontod a konverziós esélyeidet.
Ugyanígy a láblécben (footer részben) se legyenek kattintható elemek.
A fejlécben vagy menüsorban szereplő logód se legyen kattintható. A felhasználók már megszokták, hogy a logóra kattintva mindig visszakerülnek a főoldalra. Ne hagyd őket meglógni! :)
A szövegben se helyezz el hivatkozásokat, még akkor se, ha jó ötletnek tűnik hivatkozni egy blogbejegyzésedet, amiben a termékről, szolgáltatásról írsz. Nem blogolvasókat akarsz gyűjteni, hanem vásárlókat.
Ugyanígy a social media ikonoknak sincs helye a landing oldaladon. Ezek újabb ürügyként szolgálnak a felhasználóknak, hogy elnavigáljanak Facebook-ra, a Twitter felületére, stb.
Hivatkozással ellátható landing oldal elemek
Szerencsére ebből nagyon kevés van, így nem fog sokáig tartani a felsorolás. Már fentebb írtam, hogy lehetőség szerint a CTA gombjaidon kívül semmi más ne legyen kattintható. Így tudod leginkább az oldalon tartani a felhasználókat.
Hidd el, nem tudatosan akarnak a felhasználók meglógni az oldaladról, egyszerűen könnyen elterelheti bármi a figyelmüket. Ha használsz hőtérképes szoftvert, akkor láthatod, ahogy az átlag felhasználó az oldalad minden pontjára kattintgat. Még akkor is, ha nincs egyértelműen jelezve, hogy kattintható az elem.
Ha terméket, szolgáltatást értékesítesz a landing oldaladon, akkor a CTA gombjaidon kívül még egy hivatkozott elem lehet az oldaladon. A láblécben feltüntetheted az adatvédelmi nyilatkozatodat, amit hivatkozhatsz is.
Amennyiben e-mail címeket gyűjtesz, hírlevélre iratkoztatsz fel, akkor az adatvédelmi nyilatkozatodat a szabályok szerint egyértelműen fel kell tüntetned hivatkozva. Ott kell láthatóvá tenned, ahol megadja az adatait.
Összefoglalás
A landing oldaladon áll vagy bukik az eredményességed, és ezzel együtt a profitod. Számtalan lehetőséged van arra, hogy javíts az érkező oldalad eredményességén. Képekkel, videókkal, a megfelelő elrendezéssel, jól felépített értékesítési szöveggel.
A folyamatos fejlesztések és tesztelések mellett egy tényezőn biztos változtatnod kell, ha még nem tetted meg. Minimálisra kell csökkentened a kifelé mutató hivatkozások számát a landing oldaladon.
A felhasználók figyelme korlátozott, ne adj apropót nekik arra, hogy 2 kattintás múlva már el is felejtsék, hogy valaha jártak az oldaladon. Persze a remarketing jó emlékezetfrissítőként szolgálhat ebben az esetben, de lehetőség szerint törekedj az azonnali eredményekre.