A jó landing oldal olyan, mint a futóhomok

A landing (érkező) oldalad minősége, felépítése jelentősen befolyásolja a megszerzett profitodat. Lehetnek jók a hirdetéseid, érkezhet sok látogató, de ha nem megfelelő a landing oldalad, akkor a konverziók elmaradnak és ezzel együtt a profitod is.

Nagyon sok elemét változtathatod az érkező oldaladnak, tesztelheted a különféle elrendezést, dizájnt. Viszont egy valamit felesleges tesztelned, mert garantáltan romlanak az eredményeid, ha nem alkalmazod.

A mai bejegyzés erről az egy tényezőről szól, mely vitathatatlanul nagy szerepet játszik az eredményességedben, elért konverziók számában. 

Mi az a landing oldal?

A landing oldal a weboldaladnak egy aloldala, vagy a weboldaladtól független oldal, ahová a felhasználókat irányítod a hirdetésedre történő kattintás után.

A témáról bővebben olvashatsz ezekben a bejegyzésekben:

Kifelé mutató hivatkozások

Mi lehet az az egy tényező, mely jelentősen képes rontani eredményeidet, ha nem fektetsz rá elég hangsúlyt?

A landing oldaladon lévő kifelé mutató hivatkozások.

Egyszerűen öngól, ha fizetett forgalmat irányítasz egy olyan oldalra, ahol értékesíteni szeretnél, vagy lead-eket (feliratkozókat, ajánlatkérőket) gyűjteni,
és a CTA gombodon kívül más hivatkozás is szerepel az oldalon.

CTA = Call to action. Például a terméked, szolgáltatásod mellett a gomb,
rajta a felirattal: “Kosárba helyezem”.

A felhasználó figyelme korlátozott

Ha ‘menekülő’ útvonalakat hagysz a landing oldaladon, akkor biztos lehetsz benne, hogy a felhasználó elkalandozik, és a kifelé mutató hivatkozásra kattintva meg is felejtkezik arról, hogy valaha a sales vagy lead gyűjtő landing oldaladon járt.

Innen jött a futóhomok hasonlat is. Ha belesétálsz, ott sincs lehetőség más ‘irányt’ választani. A példa kedvéért próbálj eltekinteni attól, valójában milyen lehet egy futóhomok közepén csücsülni. :)

A lényeg, hogy az érkező oldaladról távolíts el minden kifelé mutató hivatkozást, ami megzavarná a felhasználó figyelmét és lehetőséget adna arra, hogy elhagyják az oldalt.

Nem kívánatos kifelé mutató hivatkozások

Talán az első és legfontosabb, hogy a menüsor ne jelenjen meg az érkező oldalon. Ezzel komolyan rontod a konverziós esélyeidet.

Ugyanígy a láblécben (footer részben) se legyenek kattintható elemek.
A fejlécben vagy menüsorban szereplő logód se legyen kattintható. A felhasználók már megszokták, hogy a logóra kattintva mindig visszakerülnek a főoldalra. Ne hagyd őket meglógni! :)

A szövegben se helyezz el hivatkozásokat, még akkor se, ha jó ötletnek tűnik hivatkozni egy blogbejegyzésedet, amiben a termékről, szolgáltatásról írsz. Nem blogolvasókat akarsz gyűjteni, hanem vásárlókat.

Ugyanígy a social media ikonoknak sincs helye a landing oldaladon. Ezek újabb ürügyként szolgálnak a felhasználóknak, hogy elnavigáljanak Facebook-ra, a Twitter felületére, stb.

Hivatkozással ellátható landing oldal elemek

Szerencsére ebből nagyon kevés van, így nem fog sokáig tartani a felsorolás. Már fentebb írtam, hogy lehetőség szerint a CTA gombjaidon kívül semmi más ne legyen kattintható. Így tudod leginkább az oldalon tartani a felhasználókat.

Hidd el, nem tudatosan akarnak a felhasználók meglógni az oldaladról, egyszerűen könnyen elterelheti bármi a figyelmüket. Ha használsz hőtérképes szoftvert, akkor láthatod, ahogy az átlag felhasználó az oldalad minden pontjára kattintgat. Még akkor is, ha nincs egyértelműen jelezve, hogy kattintható az elem.

Ha terméket, szolgáltatást értékesítesz a landing oldaladon, akkor a CTA gombjaidon kívül még egy hivatkozott elem lehet az oldaladon. A láblécben feltüntetheted az adatvédelmi nyilatkozatodat, amit hivatkozhatsz is.

Amennyiben e-mail címeket gyűjtesz, hírlevélre iratkoztatsz fel, akkor az adatvédelmi nyilatkozatodat a szabályok szerint egyértelműen fel kell tüntetned hivatkozva. Ott kell láthatóvá tenned, ahol megadja az adatait.

Összefoglalás

A landing oldaladon áll vagy bukik az eredményességed, és ezzel együtt a profitod. Számtalan lehetőséged van arra, hogy javíts az érkező oldalad eredményességén. Képekkel, videókkal, a megfelelő elrendezéssel, jól felépített értékesítési szöveggel.

A folyamatos fejlesztések és tesztelések mellett egy tényezőn biztos változtatnod kell, ha még nem tetted meg. Minimálisra kell csökkentened a kifelé mutató hivatkozások számát a landing oldaladon.

A felhasználók figyelme korlátozott, ne adj apropót nekik arra, hogy 2 kattintás múlva már el is felejtsék, hogy valaha jártak az oldaladon. Persze a remarketing jó emlékezetfrissítőként szolgálhat ebben az esetben, de lehetőség szerint törekedj az azonnali eredményekre.

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

E-mail marketing: A leiratkozók megszólítása (és megtartása)

E-mail marketing: A leiratkozók megszólítása (és megtartása)

Te hogyan szoktál arra reagálni, ha valaki leiratkozik az e-mail listádról? A leiratkozás sokszor csak pillanatnyi döntés eredménye, és egy jól megfogalmazott e-maillel még el lehet érni, hogy a le...

Elolvasom
Ha nem ilyen tartalmakat gyártasz a TikTok-ra, akkor lényegében nem is vagy ott a TikTok-on!

Ha nem ilyen tartalmakat gyártasz a TikTok-ra, akkor lényegében nem is vagy ott a TikTok-on!

A TikTok népszerűségét nem igazán lehet vitatni. Remélem, már az sem kérdés, hogy a cégednek is ott a helye a TikTok-on: brutál magas az organikus (ingyenes!) elérések aránya, jó tartalommal elképe...

Elolvasom
Az Adwords tartalmi hálózat – tudja mi az?

Az Adwords tartalmi hálózat – tudja mi az?

Tízből szerintem öt Adwords hirdető, vagy az Adwords-zel csak most ismerkedő nem tudja, hogy nem csak a Google keresőben lehet hirdetni. A maradék ötből pedig saccra három nincs teljesen tisztában azzal, hogy igazából mire jó az ún. Adwords tartalmi hálózat (új nevén display hálózat – a Google is így használja...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob