Adwords blog

Melyik a jobb hirdetés? 4 szintes elemzés a ROSSZ döntéseid elkerüléséért

Ha rendszeresen olvasod a blogot, valószínűleg tudatosult már benned, hogy – ugyan az AdWords egy kattintás alapú hirdetési rendszer – nem a kattintások száma határozza meg egy sikeres kampány eredményeit. Az eredmények célteljesülésekben (konverziókban) realizálódnak. Hiszen nem az a célod, hogy a te hirdetésedre kattintsanak legtöbben, hanem az, hogy minőségi látogatókat szerezz és bevételt generálj, esetleg elérhetőséget (főként email címet) szerezz a potenciális vevőktől. Ha már ezt átlátod, akkor nagyon jó úton haladsz.

kattintson ide a folytatáshoz...

Szóljon hozzá!

5 nagyon költséges AdWords hiba

Az AdWords az online marketing sportkocsija. Sokba kerül, gyors és figyelemfelkeltő. Ha a motor rendesen felpörög, akkor szinte semmi máshoz nem hasonlítható a hatása.

Ha nem foglalkozol vele eleget, vagy elég jól, akkor gyorsan pénznyelővé válik, és oda az élvezet. A problémák ezer irányból érkezhetnek, és vannak köztük könnyen orvosolhatóak, és persze olyanok is, amiket nem lehet egy fél órás szervizzel rendbe hozni.

kattintson ide a folytatáshoz...

Szóljon hozzá!

Hogyan használd az új AdWords adaptív hirdetéseket

Amióta van AdWords display hálózat (vagy régebbi nevén tartalmi hálózat), azóta a keresőben is megjelenő szöveges hirdetési formátum volt a leggyakoribb formátum a display hálózaton is. Egyszerűen azért, mert akár egy az egyben lehetett ugyanazokat a hirdetéseket használni mindkét helyen.

Mi is az AdWords display hálózat?

A display hálózat röviden annyit jelent az AdWordsben, hogy van már hazai szinten is több ezer olyan honlap és egyéb online felület, ahol meg tudnak jelenni Google AdWords hirdetések. Például hvg.hu, hasznaltauto.hu, youtube.com, gyakorikerdesek.hu és még száz meg száz másik honlap, amiről nem is kell tudnom, mert a Google úgyis remek célzási lehetőségeket kínál ezen honlapok megcélzására. Ha a kerti bútorokkal kapcsolatos honlapokon szeretnék hirdetni, akkor az ilyen honlapok megcélzására megadhatom a kerti bútorok célkategóriát, és voilá, a Google tudni fogja melyek ezek.

Ha olvastad az egyik előző írásom, abban beszámoltam az új AdWords szöveges hirdetési formátumokról, amik forradalmi fejlesztésnek számítanak, mert sok-sok éve nem változtak ekkorát a keresőben megjelenő hirdetések. Ezzel párhuzamosan fejlesztett igen jelentőset a Google a display hálózat hirdetésein is, és így jutunk el az ún. adaptív (vagy reszponzív) hirdetésekhez, amit részletesebben is bemutatok most.

kattintson ide a folytatáshoz...

Szóljon hozzá!

Hogyan használd az AdWords kiterjesztett szöveges hirdetéseket

2016. augusztus második felében kezdte meg a Google nemzetközi szinten is teljesen elérhetővé tenni az ún. kiterjesztett hirdetési szöveg formátumát. Ez olyan horderejű változás, ami tulajdonképpen szinte történelmi jelentőségű. A lényeges karakter limitek minimum 8-10 éve változatlanok emlékeim szerint, tehát ez tényleg nagy dolog! :)

Ez azt jelenti, hogy 45 karakterrel megnőtt egy szöveges AdWords hirdetés "hossza". Mivel a keresőben csak szöveges hirdetések jelenhetnek meg, és szerintem a keresőhirdetés az egyik legütősebb hirdetési forma jelenleg, ezért erről muszáj beszélni! Könnyebb fogalmazni, könnyebb ütős szövegeket írni, nő a mozgástér - persze a konkurenciád számára is, úgyhogy jó odafigyelni erre.

Az új formátum felépítése a következő:

kattintson ide a folytatáshoz...

1 hozzászólás

Mit tehet ma egy hazai vállalkozás, ha szeretne Google AdWords hirdetéseket használni?

Egyre többen hirdetnek vagy terveznek hirdetni már a magyar vállalkozások közül is AdWordsben. Nagyon gyakori kérdés, hogy miként érdemes kezelni a dolgot? Oldják meg a hirdetések kezelését házon belül? De ki ért hozzá? Mennyire kell érteni hozzá? Honnan lehet tanulni a témában?

Vagy bízzák rá egy külsősre? De kire? A webfejlesztők értenek ehhez? Vagy az informatikusok? Ki számít profinak? Mennyit számít ez egyáltalán?

Vagy általánosságban, mennyit kell rákölteni a témára, milyen honlapra van szükség hozzá, mit lehet várni az egésztől? Rengeteg kérdés, de ki ad rá megfelelő választ, ami tényleg megbízható, és nem csak a válaszoló saját érdekeit tükrözi?

kattintson ide a folytatáshoz...

1 hozzászólás

Kizárások az AdWordsben, avagy hogyan szabaduljunk meg a felesleges AdWords kattintásoktól?

A Google AdWords egyik legnagyobb erőssége, hogy lézerpontossággal lehet megcélozni a számunkra fontos érdeklődőket. Tehát nem kell elfogadni azt a "szükséges rossz" mellékhatást, hogy a jó érdeklődők közé kisebb vagy nagyobb arányban odacsapódnak a totál irreleváns felhasználók is. Persze 100% pontosságot lehetetlen elérni, de más eszközökhöz képest fényévekkel jobb eredményre vezethet a célzás - ha jól csináljuk.

Kétféleképpen lehet célozni: pozitív és negatív módon. A pozitív jelenti azt, hogy kikre AKARUNK célozni, a negatív pedig azt, hogy kikre NEM AKARUNK célozni. Alapból mindig azt határozzuk meg - és ez jól is van így -, hogy kiket akarunk elérni, de ebben a definícióban mindig ott van egy csomó olyan ember is, akik ugyan megfelelnek ennek a célzásnak, mégsem érdekesek számunkra.

kattintson ide a folytatáshoz...

Szóljon hozzá!

Mit gondol a Google a jövőről 2014-ben?

Ha követi a Facebook oldalunkat, akkor bizonyára látta a dublini bejelentkezéseinket a Google Accelerate konferenciáról. Ez a meghívásos rendezvény kifejezetten a Google európai ügynökségi partnereinek szól, azaz olyan cégeknek, akik Google AdWords hirdetéseket kezelnek cégek számára. Itthonról csak néhányan vehettek részt a konferencián, de természetesen mi köztük voltunk. :)

Egy 2 napos konferenciáról van szó, ahol jellemzően a Google különböző szintű vezetői tartanak prezentációkat a saját területük, és úgy általában a Google víziója, jövőbeni lehetőségei kapcsán. Néhány érdekesebb gondolatot már megmutattam ezekből "élőben" a Facebookon, de van ezekből bőven, úgyhogy most néhányat itt is szeretnék megosztani!

kattintson ide a folytatáshoz...

Szóljon hozzá!

Karácsonyi kampányok - lehet, hogy még nem késő?

Igazából de. Igencsak késő van már ehhez. :) Viszont főzzünk abból, amink van, úgyhogy előbb megmutatom, hogy mit lehet még kihozni a dologból, ha nem voltak komolyabb előkészületek, majd a hosszabb távú stratégia jegyében szeretném azt is megmutatni, hogy miként kellene a következő karácsonyt előkészíteni. Mehetünk?

Mit tehet az idei karácsonyi szezonban, ha jelenleg nem használ online hirdetési eszközöket, pl. Google AdWordsöt vagy Facebookot?

Az a helyzet, hogy ebben az esetben szinte esélytelen a dolog. A tapasztalatom alapján, ha a cége nem használja ezeket az eszközöket, akkor szinte biztosan más problémák is vannak a háttérben. Nem elég jó a honlap például.

kattintson ide a folytatáshoz...

Szóljon hozzá!

Adwords villámtippek - #1 Figyelje mik a tényleges keresések!

A Google nemzetközi fórumán elindult egy cikksorozat, ami bevallom nagyon megtetszett, ezért megpróbálom átültetni magyarra, kicsit "klikkmarketingesítve", de nagyjából követve azokat a tippeket, amiket a Google fontosnak tart - talán nem hibázhatok nagyot. :)

Nézzük az első tippet!

#1: Milyen kereséseknél jelennek meg a hirdetései a Googleben?

Ha használja a különféle illesztési típusokat a kulcsszavak megadásánál, akkor rengeteg olyan keresésnél (azaz olyan kulcsszavakra) megjelenhet a hirdetése, amire igazából nem is licitált, nem is vette fel konkrétan kulcsszónak.

kattintson ide a folytatáshoz...

6 hozzászólás

Adwords Engagement Ads - érdekes ez a mikró-kis-közepes cégeknek?

Nemrég jelentette be a Google, hogy egy új funkciót tett elérhetővé az Adwords hirdetők számára, ez lenne az ún. Engagement Ads. Ezek az új hirdetési formátumok a display hálózaton tudnak megjelenni, és az eddig megszokott célzási módokat lehet használni esetükben is.

Egyidejűleg megjelent egy új árazási forma a cost-per-engagement (CPE), ami azt jelenti, hogy akkor kell majd fizetni, ha valamilyen "elköteleződés" történt a hirdetéssel kapcsolatban. Ez a valóságban azt jelenti, hogy ha a felhasználó 2 mp-nél tovább rajta áll az egérmutatóval a hirdetésen. (A meglévő árazási módok a kattintások utáni és az 1000 megjelenésenkénti fizetés, de a kattintás alapút használja a hirdetők 99%-a.)

kattintson ide a folytatáshoz...

4 hozzászólás

Oldal: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11

Ez igazából nem csak Adwords blog, csak a KKV Online marketing blog leválogatott bejegyzései.