Nem is igazán nevezhető már újnak az Adwords egyik “legújabb” megoldása, az Adwords remarketing, mégis azt gondolom, hogy a legtöbb olvasó számára ez bizony az újdonság erejével fog hatni. A tapasztalatom az, hogy szinte senki nem ismeri ezt a lehetőséget, aminek talán az az oka, hogy a szokásos Adwords megoldások egyszerűségéhez képest maga a koncepció, és a megvalósítás is valamivel bonyolultabb. (Nem bonyolult, de bonyolultabb.)
Adva van az Adwords display hálózata, ahol nagyon jól el lehet érni a célközönséget mindenféle hirdetéssel. Megcélozhatunk érdeklődési kör szerinti csoportokat az alapján, hogy feltehetően milyen tartalmú honlapokat látogatnak, illetve direktben hirdethetünk bizonyos honlapokon, és akár a kettő kombinációját is használhatjuk.
Az Adwords remarketing egy újabb célzási szempontot hoz be a képbe, mégpedig azt, hogy kik látogatták meg korábban a hirdető honlapját, vagy annak bizonyos részeit. Az Adwords remarketing funkció bevezetése óta lehetőségem van tehát arra, hogy külön hirdetéseket jelenítsek meg a display hálózaton azoknak, akik pl. feliratkoztak a 16 napos Adwords kiképzés nevű hírlevelünkre.
Az Adwords remarketing működése
A könyves webshop hirdetheti a többi (pl. újonnan megjelent) Coelho könyvet azoknak, akik korábban Coelho könyvet vásároltak, netán csak nézegettek. Vagy az utazási iroda hirdethet azoknak a 2011-es síszezonban, akik 2010-ben egyszer már nézelődtek náluk sí ügyben. Vagy a műszaki webshop kínálhat kiegészítőket (pl. egeret) azoknak, akik náluk nemrég vásároltak laptopot.
A lehetőségeknek tehát csak a fantázia szabhat határt, no meg az, hogy minimum 500 fős (megj.: közben ez lecsökkent 100-ra) csoport kell ahhoz, hogy el lehessen kezdeni hirdetni nekik. A dolog technikai oldala igazából nem bonyolult, az Adwords konverziókövetéshez hasonló beállításokat igényel.
Létre lehet hozni az Adwords szóhasználatával “közönségeket”, akiket úgy tudunk körülírni, hogy “egy időintervallumon belül látták a honlapunk bizonyos oldalát vagy oldalait”, és majd ezt a közönséget tudjuk célozni hirdetésekkel. Egy külön közönség például ez: azok, akik látták a honlapunk Adwords témájú oldalait az utóbbi 120 napban. Azt, hogy kik látták az oldalakat, egy mérőkóddal regisztrálja a Google, a mérőkódot nekem kell elhelyeznem a megfelelő oldalakon (innen a hasonlóság a konverziókövetéshez). A későbbiekben a “megjelölt” felhasználóknak az Adwords szolgáltatásainkkal kapcsolatos hirdetéseket tudok megjeleníteni a display hálózaton függetlenül attól, hogy ők éppen milyen tartalmakat böngésznek.
Az említett 500 100 fős limit elérése előtt nem lehet még hirdetni, ez nagyon kis forgalmú honlapokon okozhat problémát. A közönség funkciót a vezérlőpulton éri el, a meglévő és aktív közönségeket pedig a kampányok és/vagy hirdetéscsoportok szintjén lehet megcélozni, de előbb be kell kapcsolni ezt a nézetet.
A közönségekkel kapcsolatos funkciók elérése
A közönség célzásával kapcsolatos panel bekapcsolása
Véleményem szerint óriási lehetőségek vannak a remarketingben, ezért is csodálkozom, hogy látszólag nagyon kevesen használják, pedig kis túlzással minden cég tudná valamire használni (persze azért fontos az 500 100-as limit).
Ha szeretne ténylegesen is profitálni a dologból, akkor jöjjön el egy Adwords konzultációra, egy Adwords alapszintű rendezvényünkre, vagy ha csak néhány apróságot kérdezne, akkor tegye meg itt, a hozzászólások között!
Ha tetszett az írás, kérem nyomja meg a “Tetszik” gombot az írás alatt!