Tízből szerintem öt Adwords hirdető, vagy az Adwords-zel csak most ismerkedő nem tudja, hogy nem csak a Google keresőben lehet hirdetni. A maradék ötből pedig saccra három nincs teljesen tisztában azzal, hogy igazából mire jó az ún. Adwords tartalmi hálózat (új nevén display hálózat – a Google is így használja pl. a Súgóban), és hogy mik a sajátosságai a keresőhirdetésekhez viszonyítva. Mai írásomban ezen a helyzeten szeretnék változtatni!
A Google Adwords egy kattintás alapú hirdetési rendszer. A hirdetések megjelennek akár többezerszer, de a hirdető csak akkor fizet, ha rá is kattintanak a hirdetésre. Hogy egy ilyen kattintás mennyibe kerül, az nagyon sok mindentől függ, most nem erről szeretnék beszélni.
Amit gyakorlatilag mindenki ismer (aki tudja mi az az Adwords): a keresőhirdetések. Beírom a Google-be, hogy “hitel”, és a normál Google találatok mellett jobbra, illetve bizonyos esetekben felül megjelennek szponzorált linkek, ezek az Adwords keresőhirdetések.
Az Adwords azonban lehetőséget ad arra is, hogy olyan honlapokon is hirdetéseket helyezzünk el, amiknek “semmi közük” a Google-hoz, de a hitel témával foglalkoznak, ezért akik ezeket a honlapokat látogatják, jó eséllyel a hitel témában hirdetők számára értékes célcsoport tagok.
Rendhagyó módon most nem a klasszikus blog bejegyzés formátumban folytatnám, mert elég hosszú a téma. Helyette inkább (kivételesen) letölthetővé teszem (az azóta már megszűnt – a szerk.) “A sikeres Gooogle Adwords hirdetések titkai” című tananyagcsomagunk a tartalmi hálózatot bemutató néhány alfejezetét.
Töltse le innen PDF formátumban: — sajnos ez a PDF fájl a honlap költözésénél elveszett :( —
A tananyagrészlet végén “el van vágva” a tartalom, mert ott már kezdünk a téma mélyére ásni, és ezeknek az információknak egy bemutatónak szánt írásban úgy érzem nincs helye.
Azt hiszem a fenti anyag elég jól bemutatja a tartalmi hálózatot (legújabb nevén egyébként “display hálózat”), de kérdések mindig akadnak, amiket szívesen várok!