Véleményem szerint az Ads bővítmények kérdésköre az a téma, amivel kapcsolatban itthon csak keveseknek van komolyabb ismerete és rutinja. Ez azért lehet fontos Önnek, mert jelentős versenyelőnyre lehet szert tenni a bővítmények megfelelő használatával.
Mik azok az Adwords hirdetési bővítmények?
Jelenleg két olyan bővítmény van szerintem, ami az átlag Ads hirdető cég számára nagy valószínűséggel érdekes és hasznos lehet. Az egyik az ún. webhelylinkek – erről szeretnék ma részletesebben írni, a másik pedig az ún. helybővítmények.
A bővítmények tulajdonképpen szó szerint kiszélesítik az Ads hirdetések funkcionalitását a szokásos szöveges hirdetések címsor-szöveg-url hármasához képest, a két említett példában extra linkekkel ill. az üzlet elhelyezkedésével kapcsolatos információkkal.
A Google Ads webhelylinkek
Először is mutatnék egy képernyőképet, amin működés közben látható a webhelylinkek bővítmény:
Egy kiemelt Ads hirdetés a webhelylinkekkel
Ahogy a képen is látszik, a webhelylinkek bővítménnyel plusz linkek helyezhetők el a szokásos hirdetés alatt. Ez egy hihetetlenül jó lehetőség arra, hogy javítsuk a hirdetések eredményességét!
Van, amikor közelebb vannak az extra linkek, egy sorban
Az Ads webhelylinkek bővítmény azért annyira hasznos, mert például
- extra megjelenési felületet ad a hirdetőnek, így nagyobb figyelem jut a cégnek a felhasználó részéről
- növeli az átkattintási arányt (CTR), mert megsokszorozza a felhasználó választási lehetőségét az extra linkekkel
- javítja a minőségi mutatót, mert az jelentős részben az átkattintási aránytól függ – márpedig jobb minőségi mutató = alacsonyabb hirdetési költség
- relevánsabbak lesznek a reklámüzenetek, hiszen a tudatosabb felhasználók egyből kiválasztják a számukra legérdekesebb linket
- az előző megállapítás következtében a landing oldalak (ahová a felhasználók a kattintás után érkeznek) is relevánsabbak lesznek, hiszen konkrétabb linkhez konkrétabb landing oldal tartozhat.
Összességében óriási eredménybeli különbséget lehet elérni a webhelylinkek használatával. De akkor most jön, hogy de…?
Hol van az apróbetűs rész?
Persze van néhány korlátozás a bővítmény használata kapcsán, amik tényleg zavaróak lehetnek, jobban belegondolva viszont majdhogynem előnyt jelentenek, mert igazából a tudatos és profi hirdetőknek kedveznek (gondolom Ön is az akar lenni?).
- Csak a kiemelt hirdetési pozícióban lehetnek webhelylinkek (tehát az organikus találatok “felett”).
- Csak egy bizonyos minőségi szintet megütő hirdetések/kulcsszavak esetében fognak aktivizálódni az extra linkek.
Van néhány technikai “nyűg” is az extra linkekkel, például hogy csak kampány szinten adhatóak meg, így nagyon át kell gondolni a használatukat, illetve hogy a különböző linkekkel kapcsolatos mérések egyelőre nagyon gyerekcipőben járnak.
Mire és mikor jók igazából a webhelylinkek?
A fentebb lévő két kép a tipikus felhasználási lehetőségeket mutatja. Az elsőn az látszik, hogy a felhasználó rum fajtákat keres a Google-ben, a hirdetés pedig nem csak egy általános rumos linket kínál, hanem mindjárt feldobja a (webshop által kínált) legfontosabb rum márkákat is. Ez azért jó, mert a felhasználó egyből arra tud kattintani, amelyik a legjobban érdekli.
A második példán a “hitel” szóra kerestem, és a bemutatott hirdetés megpróbálja “kitalálni”, hogy mit akarhatok: kalkulátort? A forint alapú kölcsönökkel kapcsolatos tájékoztatót? Netán azonnal az online hiteligényléshez ugranék? Ezek az extra linkek jelentősen megnövelik az esélyét annak, hogy erre a hirdetésre, vagyis a hirdetés valamelyik részére kattintsak.
Hogyan tovább?
További Ads tippekért nézzen körül a blogunkban, vagy ha konkrét segítséget szeretne, akkor ajánlom az Ads hirdetésekkel kapcsolatos szolgáltatásainkat!