Megjelenés, átkattintási arány (CTR), kattintások száma, kattintás ára (CPC)

Mai írásomban azt a négy legalapvetőbb fogalmat szeretném tisztázni, amit az Adwords használata során ismerni kell, és magabiztosan dolgozni vele:

  • a megjelenések száma,
  • az átkattintási arány (CTR),
  • a kattintások száma, és a
  • kattintás ára (CPC)

Azt hiszem, hogy általában még a teljesen kezdők is ismerik ezeket a mutatókat, de azért jobb biztosra menni! Másodlagos célom, hogy a későbbiekben majd könnyen hivatkozhassak az ilyen “alapozó” írásokra, hogy ne kelljen mindig külön bemutatni az összes fontos fogalmat – elég lesz csak linkelni.

Megjelenések száma

Az elnevezés magáért beszél: a mutató azt hivatott jelezni, hogy hány hirdetés-megjelenés volt egy adott időszakban. Az egyetlen félreértelmezhető dolog a megjelenések száma kapcsán, hogy pontosan mire vonatkoznak a számok. A kulcsszavak böngészésénél is látható megjelenésszám, és a hirdetéseknél is. A kulcsszavak kapcsán természetesen azt jelentik a számok, hogy hány olyan hirdetésmegjelenés volt, amit az adott kulcsszó váltott ki, a hirdetéseknél pedig azt, hogy a konkrét hirdetés hányszor jelent meg. (A tartalmi hálózaton nem láthatóak kulcsszóval kapcsolatos ilyen adatok, mert ott a kulcsszavakat azok a honlapok “helyettesítik”, ahol a hirdetések megjelennek. Az analógia viszont elég szoros: melyek voltak azok a honlapok, amik a megjelenéseket kiváltották? Vesd össze: melyek voltak azok a kulcsszavak, amik a megjelenéseket kiváltották…)

Kattintások száma

Megintcsak egyértelműnek tűnik a dolog: egy adott időszakban hányszor kattintottak a hirdetésekre. Szintén létezik a kulcsszavak és a hirdetések kapcsán is a fogalom, hasonlóan a megjelenések számához. (Hány olyan kattintás volt, amikor az adott kulcsszó váltotta ki a megjelenést, ill. hány olyan kattintás volt, amikor a konkrét hirdetésre kattintottak.)

Átkattintási arány (CTR)

Ez egy nagyon fontos mutató, elterjedt angol rövidítése a CTR (click through rate). Azt jelzi, hogy milyen arányban áll a kattintások száma a megjelenésekével. Ha pl. 100-szor jelent meg egy hirdetés, és 10-szer kattintottak rá, akkor 10/100 = 0.1 = 10%-os az átkattintási arány. Ez az érték komoly súllyal szerepel a minőségi pontszám kiszámításánál, úgyhogy kiemelt jelentősége van. Tulajdonképpen minél magasabb, annál inkább “szeretik” az érdeklődőt azt a hirdetést (vagy kulcsszót), amire vonatkozik.

Az eddigi két esethez hasonlóan a kulcsszavakhoz és a hirdetésekhez is tartozik átkattintási arány (CTR), és teljesen hasonlóan értelmezendő, mint az előbbiekben. Fontos tudni az átkattintási arányról, hogy a tartalmi hálózatban közel sincs akkora jelentősége, mint a keresőben megjelenő hirdetések esetén.

Kattintás ára (CPC)

A kattintás tényleges ára nem összetévesztendő a maximális kattintási árral (max CPC)! Míg az előbbi (a CPC) azt jelenti, hogy mennyibe került egy korábbi kattintás (tipikusan egy adott időszak átlagát érdemes vizsgálni), addig az utóbbit (a max CPC-t) a hirdető tudja meghatározni a szerint, hogy maximum mennyit szeretne egy kattintásért fizetni. A CPC konkrét kiszámítási módja elég bonyolult, bővebb infót egy korábbi írásomban találhat róla: minőségi mutató! Ha esetleg valamit nem írtam le elég érthetően, vagy van valami kérdés: nagyon szívesen válaszolok – kérdezzen bátran!

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

A promóciók pszichológiája

A promóciók pszichológiája

A vásárlók két ajánlat közül sokszor nem azt választják, amelyik számukra kedvezőbb lenne. Ennek pszichológiai okai vannak. Ha ismered ezeket az okokat, akkor olyan promóciókkal fogsz tudni előálln...

Elolvasom
Email címeket gyűjtesz? Nézd meg, hogy jogszerűen végzed-e!

Email címeket gyűjtesz? Nézd meg, hogy jogszerűen végzed-e!

Amennyiben email címeket, egyéb személyes adatokat gyűjtesz weboldaladon a felhasználóktól, és nem hallottál még a NAIH-ról, akkor mindenképp neked szól ez a bejegyzés. Amennyiben hallottál már a NAIH-ról, esetleg adatvédelmi lajstromszámmal is rendelkezel, akkor is érdemes átfutnod a bejegyzést, hogy elkerüld az akár több millió forintos büntetéseket. Ebben a bejegyzésben...

Elolvasom
Köszöntsd megfelelő módon a feliratkozóidat!

Köszöntsd megfelelő módon a feliratkozóidat!

A welcome levelek az első lépést jelentik a feliratkozókkal való hosszú távú kapcsolatod kialakításában. Terítsd ki a vörös szőnyeget, hogy a vállalkozásodhoz méltó módon köszöntsd őket!

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob