Amikor az elégedett vásárlóid 'írják' a sales szövegeidet

Kritikus fontosságú, hogy a célközönségedet a saját nyelvén tudd megszólítani. A kommunikációd szempontjából ez a hogyan? kérdésre felel, tehát a bejegyzésben nem arról lesz szó, hogy mit? írj a sales szövegeidben.

Mi lehet a legjobb módja annak, hogy potenciális vásárlóid azt érezzék, az ő nyelvükön szólsz hozzájuk?

Egyszerűen az elégedett ügyfeleidet, vásárlóidat kell segítségül hívni. A bejegyzésben ezt az egyszerű módszert mutatom be, melyet én is egy szövegírótól lestem el.

Te nem tartozol a célcsoportodba

Sok vállalkozó elfelejti, mikor hirdetéseit, reklámjait, sales szövegeit rakja össze, hogy nem tartozik a célközönségbe. Lehet, már évek, évtizedek óta benne van a saját bizniszében, kívülről ismeri a terméket, szolgáltatást, doktori disszertációt tudna írni a legkisebb részletéről is.

Viszont a célcsoport tagjai között nincs egyetlen ilyen ember sem. Szóval a kommunikációdat nem a saját ízlésedhez, tudásodhoz kell igazítani, hanem azokhoz a potenciális vásárlókhoz, akikhez szeretnéd eljuttatni az üzeneted.

Nem. A családod, feleséged, barátaid sem tartoznak a célközönségedbe. Hiába mutatod meg nekik is a legújabb landing oldaladat, amin a cuccodat szeretnéd értékesíteni. Az ő véleményük ebben az esetben nagyon keveset nyom a latban.

Nehéz ezt a lépcsőt meglépni, de ha kicsit jobban átgondolod, akkor be fogod látni, hogy más módszerekkel kell a kommunikációdat tökéletesíteni.

Kérdezd meg az elégedett vásárlóidat

Elsőként nagyon sok vásárlói visszajelzésre lesz szükséged. Szöveges véleményekre, melyeket a vásárlóid írtak rólad. A nagyobb minta fontos ebben az esetben, mindjárt látni fogod, hogy miért. Tehát minél több, annál jobb!

Ha összesíted ezeket a véleményeket, akkor észre vehetsz visszatérő mintázatokat az értékelésekben. Például szavakat, szófordulatokat, jelzőket, melyeket több elégedett vásárlód is használt, mikor megfogalmazta véleményét.

Olyan szavakra, kifejezésekre bukkanhatsz, melyekről fogalmad sem volt, hogy a termékeddel, szolgáltatásoddal kapcsolatban használják a célcsoportod tagjai.

Ezért van szükség nagy mintára. Mert néhány 10 vélemény nem fogja kirajzolni azt a szókincs mintázatot, mely a célcsoportodat jellemzi.

Mit kezdj a felfedezéseiddel?

Ha megállapítottad, melyek azok a szavak, szófordulatok, jelzők, stb., melyeket a célközönséged használ, akkor ezeket alkalmazni tudod a sales szövegeidben.

Építsd be őket a hirdetéseid szövegébe, a landing oldalaidon is szerepeljenek, továbbá a kiküldött hírleveleidben is. Ezzel eléred, hogy a saját nyelvükön szólsz hozzájuk. Azt fogják érezni, hogy megérted őket, a problémáikat, és segíteni tudsz nekik.

Látod, mennyire egyszerű?

Tehát, a következő lépés, hogy gyűjts rengeteg szöveges vásárlói visszajelzést, megkockáztatom, az elégedetlen vásárlóktól is érdemes!

Összefoglalás

Ahhoz, hogy a célközönséged 'magáénak' érezze az üzeneted, az ő nyelvükön, az ő szavaikkal kell megszólítanod őket.

Ragadj meg minden alkalmat, hogy szöveges vásárlói visszajelzéseket gyűjts és használd ezeket arra, hogy még relevánsabb hirdetéseket, sales szövegeket, hírleveleket tudj írni. Sok sikert!


1 megosztás = "köszönöm, ez tetszett, hasznos volt" :)

Szívesen tanulnál a vevőszerzésről?

Ha szeretnél többet tudni a témáról, ha szeretnéd megismerni részletesebben, hogy én (Gál Kristóf) és a Klikkmarketing milyen marketing stratégiákat használ akár a saját, akár az ügyfelek tekintetében, akkor rendeld meg a Látogatókból vevőt című könyvünket! Ez egy nyomtatott könyv, amiben több mint 100 oldalon, érthető nyelven, rengeteg illusztrációval és példával teletűzdelve írok a TNT stratégiáról!

További olvasásra ajánljuk:

Még nem szóltak hozzá ehhez a témához. Legyél te az első! :)


Szólj hozzá, kérdezz, reagálj te is:



E-mail címed nem jelenik meg az oldalon!


Honlapod címe megjelenik az oldalon!


Mi Magyarország fővárosa? Ha tudod a választ, akkor nem vagy spam robot. :)