A tartalommarketing megkerülhetetlen jelenlétéről már írtam a blogon, remélem, azóta te is beláttad fontosságát és egymás után gyártod az értékesebbnél értékesebb tartalmakat célcsoportod számára.
Az értékes tartalom létrehozása önmagában már nem elég. A közösségi platformokon, az email fiókokban óriási a zaj. Cégek, brandek tolonganak, hogy megszerezzék a felhasználók figyelmét. És neked is be kell szállni a versenybe.
Ezért ebben a bejegyzésben 4 lehetőséget mutatok meg, mellyel el tudod juttatni értékes tartalmaidat célcsoportod számára. Ha csak a saját FB oldaladon teszed közzé, nem jut el a felhasználókhoz, szinte felesleges volt megírni.
A felsorolásból kihagyom az egyértelmű lehetőségeket. Például közösségi platformokon (Twitter, FB, G+, Linkedin, stb.) történő megosztásokat, hírlevélben kiküldést. Ezek a nulladik lépést jelentik, és valószínűleg már élsz ezekkel a lehetőségekkel.
Szintén nulladik pont, hogy a tartalmad értékes, sokak számára hasznos.
Ha csak kopiztad valahonnan, vagy túl általános a téma, akkor az alábbi pontok sem fognak segíteni a sikeres terjesztésben.
#1. Keress releváns csoportokat, fórumokat
Egyik nagyon jó (és ingyenes) módja, hogy terjeszd tartalmaidat, ha olyan Facebook csoportokban osztod meg, ahol megtalálható célközönséged. Ha a tartalom jó, és hozzászólásokat, interakciókat generál, az tovább segíti tartalmad láthatóságát, növeli az elérést.
Kizárólag releváns csoportokban, fórumokon oszd meg a tartalmad és mindenképp olvasd el előtte a csoport szabályzatát (ha van). Tartalommarketingbe csomagolt egyértelmű értékesítést nem valószínű, hogy engedni fognak.
#2. Szólj hozzá
Kapcsolódik az előző ponthoz. Ha megtaláltad a számodra megfelelő csoportokat, fórumokat, akkor kövesd a bejegyzéseit. Vagy egyszerűen használd a kereső funkciót, hogy olyan bejegyzéseket találj, melyek témája passzolhat egy-egy értékes tartalmadhoz.
A bejegyzéshez segítő szándékkal hozzá is szólhatsz. Miután bizonyítottad segítő szándékod és szakértői státuszod, be is linkelheted a tartalmad, ami segíthet megoldani valamilyen problémát.
Erről értesítést fognak kapni azok is, akik addig hozzászóltak a bejegyzéshez, és a későbbiekben más felhasználók is rátalálhatnak a hozzászólásodra, tartalmadra.
#3. Vendégblogok
Nagyon jó megoldás lehet, ha mások blogjára írsz bejegyzéseket. Természetesen olyan blogokra, amit a célcsoportod olvas. Így olyan felhasználókat is elérhetsz, akik eddig még nem találkoztak veled.
Ráadásul ez növeli a szakértői státuszodat és a másik blog csatornáit (email lista, közösségi platformok, stb.) használhatod tartalmad terjesztésére. Mert a vendégül látó blog érdeke is, hogy terjessze a jó tartalmat, ami a saját felületén jelent meg.
#4. Hirdesd a tartalmaidat
Ha egyszer időt és energiát áldoztál arra, hogy magas színvonalú, értékes tartalmat hozz létre, kár lenne, ha nem jutna el azokhoz, akiknek szántad.
Hirdetni nemcsak termékeket, szolgáltatásokat érdemes, hanem blogbejegyzéseket, oktatóvideókat, tanulmányokat, stb. Ugyan ezekkel nem érsz el azonnali értékesítést, viszont közvetve hozzájárulnak céged, vállalkozásod bevételének növeléséhez.
Összefoglalás
Ha csak elkészíted az értékes tartalmat, de nem fektetsz energiát a terjesztésébe, akkor szinte felesleges volt elkészíteni. Durván hangzik, pedig igaz.
Akkora zaj van jelen a különböző online marketing csatornákon, hogy a felhasználók figyelmének megszerzésére, elérésére legalább akkor hangsúlyt kell fektetned, mint magának a tartalomnak az előállítására.
1 megosztás = “köszönöm, ez tetszett, hasznos volt” :)