Bicikli kölcsönzés - Marketing tippek Amerikából

Már egy hete az Egyesült Államokban vagyunk, és még több mint 2 hétig járjuk a marketing őshazáját. Teljesen privát az utazás, de vérbeli vállalkozóként, ráadásul marketinges vállalkozóként nem tudok nem odanézni, ha valami jó vállalkozási vagy marketing ötletet látok. :)

Veled is megosztok a legérdekesebb ilyen "odanézéseimből" néhányat. Ez most az első, egyenesen San Franciscóból! (Igen, itt van a Szilícium völgy is - amikor ezt írom, éppen Palo Altóban vagyunk - ami a Szilícium völgy kellős közepe -, de ez a kaland még SF-ban történt.)

Csak olyan sztorikat, ötleteket, érdekességeket osztok meg veled, amire nem mondhatod, hogy "de hát Amerikában könnyű, nálunk ez nem megy". Semmi olyan nincs ezekben a megoldásokban, amit te ne csinálhatnál meg otthon - úgyhogy le a kifogásokkal!

Bickli kölcsönzés 2.0

Szóval San Francisco tengerpartján (óceánpartján?) sétálgatunk, és el akarunk menni a Golden Gate hídhoz, ami az egyik legnépszerűbb látnivaló itt. Gyanúsan messze van a híd, de először azt gondoljuk, hogy gyalog megyünk. Végül rábeszéljük magunkat a bringázásra - és milyen jól tettük. Tényleg klassz volt bringázni inkább, de én a marketing megoldások miatt is odáig voltam... :)

Klassz dolog #1 - "bicikli kölcsönzés" vs "járd be a Golden Gate hidat"

Hallom, ahogy az átlagos biciklikölcsönző tulaja mondja, hogy "de hát mi a fenét lehet ezen trükközni, a kölcsönzés az kölcsönzés, a bicikli az bicikli". Nos igen. Vagy mégsem?

Itt szinte el sem hangzik az, hogy ez egy bicikli kölcsönzés. Nem, ez egy nagy kaland, aminek keretében bejárod a hidat, és fantasztikus élményekben lesz részed. Éppenséggel biciklivel.

Micsoda kalandnak ígérkezik ez a "bicikli kölcsönzés"!

Teljesen máshogyan árazható, sokkal könnyebb eladni, sokkal könnyebb "kiszínezni". Olyan szinten fel van építve az ajánlat, hogy ritkán látok ilyet - talán mert nem Amerikában élek. Az érdekesebb részleteket kiemelem külön is a továbbiakban!

Klassz dolog #2 - kiképzett kollégák

A feleségem szerint itt mindenki ennyire kedves és vidám, amivel egyet is értek, de a tapasztalt szemnek feltűnik, ha valami ennyire tudatos. Nem a véletlen műve, hogy tényleg egy nagy kalandnak van felépítve az egész szolgáltatás.

Amikor a benti részről kikísért minket a pultos lány, úgy adott át minket a kint lévő kollégáinak, hogy "a barátaim majd segítenek nektek bicajt választani". Teljesen más az érzés, mintha "menjetek ki, majd a kinti kollégák intézik a biciklit" lenne a szöveg - és 100%-ig biztos vagyok benne, hogy nem a pultos lány saját ötlete ez, hanem szándékosan kitalált.

Amikor megérkeztünk (visszaadni a bringákat), akkor pontosn ugyanaz a "stílus" fogadott minket, pedig egy másik ponton adtuk le a gépeket, mint ahonnan elhoztuk. "Szevasztok srácok, milyen volt a híd? Sok képet csináltatok? De király, hogy épségben visszaértetek!"

Ezen kívül pontosan, óramű pontossággal jöttek az ajánlatok, az upsellek, a kérdések, minden.

Klassz dolog #3 - Kiegészítő ajánlatok

Az alap ajánlat árazása

Ami azonnal feltűnt, hogy 5 féle biciklit lehetett bérelni, amiknek nagyon jó volt az árazása. Szerintem például szinte senki nem választja a legolcsóbbat, mert csak 1 dolcsival több óránként az eggyel jobb, "szinte mindenki ezt választja" bicikli. Ezt nem csak a szórólap közli, hanem el is mondják a kedves kollégák.

Menet közben upsell ajánlatok

Azután megnézetnek velünk egy videót (!), amiben biztonsági előírásokat és egyéb tippeket mondanak el, de természetesen azonnal kiszúrom, hogy nem erről szól ez igazából. :) Hanem elmondja a hölgy a videóban, hogy a legtöbben ezt és ezt az útvonalat járják be, komppal jönnek vissza, stb.

Biztonsági eligazításba csempészett upsell - zseniális!

Természetesen ott van a csomagodban egy előre megvett kompjegy, sorba sem kell állnod. Ha felhasználod, akkor majd kifizeted nálunk utólag, vagy visszaadod a jegyet... (Szerinted ki kap jutalékot az ilyen kompjegyekből?)

Az előre megváltott komp jegy - látszik, hogy honnan van!

Menet közbeni partner ajánlat

Megemlítették, hogy a túlparton van egy nagyon klassz étterem, ha bemondjuk honnan vannak a bicók, akkor kapunk egy ajándék limonádét. Szerinted ez véletlen? Senki nem veszít ezzel semmit, mindkét fél csak nyerhet!

Üdv a Golden Gate lábától! :)

Kiegészítő biztosítás

Ezután ajánlottak egy biztosítást, ami "nagyon javasolt", mert nagyon lopják a bicikliket a környéken. Mi úgy gondoltuk úgysem szállunk le a bringákról, de biztos, hogy sokan megkötik a biztosítást, ami újabb plusz pénz. Teljesen odaillő és igazából gondoskodó ajánlat, még ha nem is teljesen önzetlen nyilván.

Utólagos upsell kísérlet

Amikor visszavittük a bicajokat, akkor elmondták, hogy bizonyára szomjasak vagyunk, ezért vehetünk náluk pár palack vizet, ha gondoljuk. Egyáltalán nem tűnt erőszakosnak ez az ajánlat, mert teljesen releváns volt ebben a szituációban.

Utólagos partnerajánló

Amikor már tényleg távoztunk, akkor még kaptunk egy névjegyet, amin az 1 sarokra lévő étterembe szóló ajánlat volt, miszerint 10% kedvezményt kapunk, ha ezzel a névjeggyel megyünk. Szuperül mérhető ajánló rendszer... (Ki tudja, talán ugyanaz a tulaj, vagy csak jól keresztmarketingeznek.)

Rajta van a kuponon, hogy ki adta - vajon miért?

Konklúzió

Melyik megoldás olyan, amit ne tudna BÁRKI megcsinálni a saját vállalkozásában? Egyik kedvenc mondásom, hogy a sikernek nem titka, hanem ára van. Ez esetben az ár mindössze egy kis gondolkozás és egy kis megvalósítás. Nem éri meg szerinted?

Melyik a kedvenc megoldásod a fentiek közül, illetve mi az, amit te is meg tudnál csinálni a saját bizniszedben egy kis átalakítással?

Még nem szóltak hozzá ehhez a témához. Legyél te az első! :)


Szólj hozzá, kérdezz, reagálj te is:



E-mail címed nem jelenik meg az oldalon!


Honlapod címe megjelenik az oldalon!


Mi Magyarország fővárosa? Ha tudod a választ, akkor nem vagy spam robot. :)