Facebook oldal cégek számára - miért?

Összefoglaló: Cégvezetőként vagy marketingesként mit érdemes tudnia, ha szeretne a cégével megjelenni a Facebookon? A cikk teljesen kezdőknek szól, a célja az, hogy jól tegyék meg az első lépéseket egy leendő profi céges Facebook oldal irányába és tisztában legyenek az alapvető dolgokkal a témában.

A Facebook mára slágertémává vált, szinte minden olyan cégvezető, aki ismeri a Facebookot és annak sikerét, szeretne valamilyen formában a cégével is profitálni belőle - de sajnos csak kevesek tudják, hogy mi ennek a megfelelő módja.

Mi értelme van egy cégnek megjelenni a Facebookon?

A kiábrándító az, hogy "csak úgy" megjelenni valószínűleg semmi. Akkor van értelme, ha a Facebook megjelenést beillesztik a(z online) marketing rendszerbe, és olyan megoldásokat alkalmaznak, olyan kommunikációt folytatnak, amiből aztán tényleg profitot lehet remélni. Ha nincs valami konkrét célja, ezáltal nyeresége az egésznek, akkor nincs értelme foglalkozni vele. (Ez persze majdnem minden marketing tevékenységre igaz.)

A Facebook egy cég számára nagyszerű eszköz a cég körüli közösség megszervezésére és aktivizálására. Mi az, hogy cég körüli közösség? A Klikkmarketinggel például szeretnénk egy olyan közösséget tudni magunk körül, akik cégvezetőkből/marketingesekből állnak, és fontosnak tartják az online marketinget. Ha össze tudjuk "szedni" ezeket az embereket egy csoportba, majd közvetlen módon tudunk velük kommunikálni, akkor ha jól csináljuk végül ügyfelekké tudjuk őket konvertálni.

Mi a viszonylag gyakori, de rossz módja a megvalósításnak?

Sokan regisztrálnak "emberként", de a cég nevében, a cég nevével, adataival, képeivel. Elkezdenek bejelölni embereket, akik esetleg visszajelölik őket, majd nem történik igazából semmi.

Nem azért rossz ez az út, mert a Facebookon "nem így kell" ezt fizikailag megvalósítani, hanem azért, mert így szinte semmilyen spéci lehetőség nem áll a cég rendelkezésére, amit amúgy a kifejezetten erre szánt megoldás kínál. (Úgy értem, hogy kit érdekelne, hogy a Facebook szerint mit hogy kell, ha így is jó eredményeket lehetne elérni? De nem igazán lehet...)

A céges Facebook jelenlét alapja: a Facebook oldal

Angolul "Facebook Page", magyarul szerintem a Facebook oldal a legjobb és legegyszerűbb elnevezés arra a fogalomra, amit legkönnyebben egy példával tudok szemléltetni: facebook.com/klikkmarketing! Ez a mi Facebook oldalunk, azaz a cég arca a Facebookon - ha van személyes Facebook fiókja, akkor csatlakozzon bátran (nyomja meg a "Tetszik!" gombot)!

Ilyen oldalt bárki regisztrálhat néhány perc alatt (persze az egy "üres" oldal lesz alapból), ráadásul egy ideje már teljesen magyarított Facebook felületen. Nem valami extra kiváltság ez tehát - de ne szaladjunk előre!

Miket tud egy Facebook oldal?

Az egyik legfontosabb: az emberek (érdeklődők) csatlakozhatnak az oldalhoz, így a saját üzenőfalukon látni fogják azokat a bejegyzéseket, amiket az oldal adminisztrátora kitesz oda. Ez egy állandó és viszonylag közvetlen kommunikációs csatornát nyit a cég termékei/szolgáltatásai iránt érdeklődők számára.

Egy Facebook oldal ezen kívül számos dologra képes, például:

  • lehet aloldalakat készíteni, amin a honlapok aloldalához hasonló tartalmakat lehet elhelyezni a rajongók számára (akár közvetlen hírlevél feliratkozási vagy megrendelő űrlapot is, de szinte bármi egyebet is)
  • a rajongókkal meg lehet osztani képeket, videókat, cikkeket, linkeket
  • a rajongók szinte mindenhez írhatnak kommenteket, kifejezhetik a tetszésüket, amit alapesetben az ő ismerőseik is láthatnak
  • lehet olyan tartalmat kínálni, amit csak a rajongók látnak, ezzel csábítóbbá tenni a rajongóvá válást
  • a Google képes indexelni a legtöbb tartalmat az oldalon, így keresőoptimalizálási szempontból is jelentősége van
  • viszonylag használható statisztikát ad, amin látható az oldal látogatottsága, a rajongók száma, stb.
  • össze lehet kötni a Twitterrel (automatikus kommunikációt létrehozva a két rendszer között)

Terminológia: nem igazán terjedt el egy mindenki által elfogadottan használt magyar elnevezés a Facebook oldalhoz csatlakozott érdeklődőkre, így én ezentúl a "rajongó" szót fogom használni, bár nem a legszerencsésebb ez a kifejezés. Tehát Facebook szövegkörnyezetben a rajongó = Facebook oldalhoz csatlakozott személy.

Minél több rajongó van, annál jobb. A rajongók gyűjtésének számos módja van, köztük néhány ma még nagyon kreatívnak és újnak tűnő (de valójában már bevált) megoldással. Ugyanilyen módon vannak arra nézve is sokszor kipróbált trükkök, hogy hogyan lehet a leghatékonyabban vevővé konvertálni a Facebook oldalunk rajongóit.

Mindezek a témák már nem férnek be a mai blog bejegyzésbe, de hamarosan folytatjuk! :)

Ha tetszett az írás, kérem nyomja meg a "Tetszik/Like" gombot itt alul!

Tetszett? Íme az "Online marketing okosságok" hírlevél!

Jelentkezzen ingyenes hírlevelünkre, hogy érthesíthessük az új blog bejegyzésekről, tanulmányokról, tippekről! Általában hetente 1 levélre számíthat.

Hírlevél infó: Csak hasznos és érdekes infók, spam soha, vagyis nem vagyunk rosszfiúk!

További olvasásra ajánljuk:

Hozzászólások:

Tóth Mihályhttp://még nincs
2010.09.08. 14:25

Nagyon jó írás, köszönöm! Mihály

válasz erre

Kmeczó Nikoletthttp://www.perscriptor.hu
2010.09.08. 14:48

Már régóta fontolgattam a Facebookon való céges megjelenést. Nagyon köszönöm a hasznos tanácsokat!

válasz erre

Molnár Dávidhttp://webhold.hu
2010.09.08. 15:06

Nagyon hasznos leírás, itt az ideje készítenem egy ilyen Facebook oldalt az ügyfeleimnek.

válasz erre

Metzgerr gáborhttp://www.jobbvallalkozo.hu
2010.09.08. 15:16

Végre egy olyan cikk a témában, amiben nincs "rizsa"!
Érthető és hasznos volt elolvasni.
Reszkess Facebook!! :)
Köszi.

válasz erre

Péter Hunorhttp://www.nyelvstudio.hu
2010.09.08. 17:03

Két nagy gond van a Facebook-kal: irgalmatlan nagy mennyiségben ömlenek az adatok a falon. Kirakok valamit, amit majd reményeim szerint látnak az ismerőseim, de mire ő felmegy a facebookra, az én híremet el is tüntette a hömpölygő tömeg.

A másik: Viszonylag kevesen veszik a fáradtságot, hogy figyeljenek a másikra.

Szóval az üzenet elvész a nagy tengerben.

válasz erre

Hadarik Ritahttp://www.ritakonyhaja.hu
2010.09.08. 17:06

Nagyon jó cikk, amit köszönök szépen.
Ha lehet, akkor kérni szeretném az egyik jövőbeli cikkben azt, hogy miképp lehet a FB URL megváltoztatni.
Jelenleg Nekem ez van:
http://www.facebook.com/pages/RitaKonyhajahu/125373224154378
és ezt ki szeretném lecserélni erre:
http://www.facebook.com/RitaKonyhajahu
de ez nem megy.
Köszönettel
Rita

válasz erre

Gál Kristófhttp://www.klikkmarketing.hu/blog
2010.09.08. 17:12

Rita (6): a folytatásban erről is szó lesz természetesen! ;)

válasz erre

Hamar Jánoshttp://678.hu
2010.09.08. 17:29

Rita! Bár lehet, hogy Kristóf ennek nem örül, de azért itt megteheted:

http://www.facebook.com/username/

Ettől még gondolom elolvassa mindenki a folytatást...

válasz erre

Gál Kristófhttp://www.klikkmarketing.hu/blog
2010.09.08. 17:41

János (8): nagyon haragszom! :)

(Azért nem írtam le "ilyen egyszerűen" ezt, mert maga az URL választás sem olyan egyszerű, számos dolgot érdemes figyelembe venni a választáskor, ami ugyebár többé-kevésbé végleges. )

válasz erre

Gerendély Ágneshttp://www.allatfestmenyek.hu
2010.09.08. 21:42

Mivel nincs gyakorlatom a facebook-os dolgokban nagyon hasznosnak találom a cikket és kíváncsian várom a folytatást. Elég speciális a tevékenységem ezért minden marketinges tipp jól jön. Köszönöm!

válasz erre

Hadarik Ritahttp://www.ritakonyhaja.hu
2010.09.09. 07:09

János (8) Köszönöm a tippet. Az oldalt megnéztem, de a biztonság kedvéért megvárom a jobbnál jobb tippeket a FB használatával kapcsolatban. Rita

válasz erre

Surányi Attilahttp://www.gassoftwares.com
2010.09.09. 09:52

Kösz a jó cikket!

válasz erre

Tuboly Brigi
2010.09.09. 11:31

Kristóf!

Nagyon tetszik a cikk, már régi feliratkozód vagyok és mindig nyomon követem az írásaidat. Remélem nem haragszol, ha teszek hozzá pár dolgot. Én is régóta "tanulmányozom" a FB-ot. A FB Oldalt más néven Fun Page-nek, azaz rajongói oldalnak is hívják és valóban jó lehetőség arra, hogy egy terméket, szolgáltatást, vagy csak magát a céget promózzuk, de az is jó megoldás lehet, ha egy olyan témát választunk, ami valamilyen formában kapcsolódik ahhoz a termékhez, vagy szolgáltatáshoz, amit kínálni szeretnénk. Mindenképpen olyan témát érdemes választani, ami sok embert vonz. Csak egy példa, ha valaki kávégépek forgalmazásával foglalkozik, akkor én egy "Te is kávé rajongó vagy?" oldalt hoznék létre. A későbbiekben meg lehet keresni az oldalhoz csatlakozókat különféle ajánlatokkal. Hiszen ne felejtsük el, hogy az emberek elsődlegesen nem "vásárolni" mennek a Fb-ra. Először a bizalmat kell kiépíteni és utána, már könnyebb a kapcsolat felvétel. A FB rajongói oldalnak az általad felsoroltakon kívül még van egy előnye, hogy egyetlen gombnyomással lehet üzenetet küldeni az összes rajongó részére.

Várom a további cikkeidet.
Üdv.
Brigitta

válasz erre

Gál Kristófhttp://www.klikkmarketing.hu/blog
2010.09.09. 11:36

Brigi (13): köszönöm a valóban hasznos hozzászólást! Amire gondolsz, az magyarul a "Facebook csoport", aminek van néhány előnye, de jó néhány hátránya is.

Összességében mindenkép azt javaslom, hogy egy cégnek legyen Facebook oldala, de tényleg használható és hatékony megoldás lehet, egy független (vagy annak látszó) csoport létrehozása is!

Köszönöm, hogy eszembe juttattad, hogy erről is írni kellene! :)

válasz erre

Tuboly Brigi
2010.09.09. 11:55

Köszönöm a javítást. Igaz a FB oldalnál nem lehet egy gombnyomásra üzenetet küldeni, csak a csoportnál, viszont véleményem szerint lehet "független" oldalt létrehozni. Ha megnézed a külföldi FB oldalakat, nagyon ritka az, ahol céget reklámoznak. Inkább márkát, előadót vagy egy ismert terméket stb. Ettől függetlenül érdemes saját céges FB oldal készítése, ahogy írtad is. Természetesen nem akarok vitatkozni veled, hiszen te szakértő vagy, régóta foglalkozol a témával, én pedig csak 2,5 éve, viszont éppen most jutottam hozzá egy videósorozathoz, amiben hatalmas bevételre tett szert az aki a saját belső független FB oldalát reklámozta hirdetésen keresztül. Ezt most nem akarom idekeverni, mert ez másik téma. Mégegyszer köszönöm a javítást és további sikereket a munkádban!
Üdv.
Brigi

válasz erre

Tuboly Brigi
2010.09.09. 12:07

Még abban kérem a segítségedet, és ígérem ez az utolsó hozzászólásom :-)), hogy a FB kezdőlapján hol találhatóak az oldalak, illetve hol lehet új oldalt létrehozni? Én csak az angol linken keresztül találtam rá, nálam a kezdőlapon valami miatt nem elérhető. Előre is köszönöm. Üdv. Brigi

válasz erre

Földiné Csúcs Máriahttp://keresedabajtvagykerld.blogspot...
2010.09.09. 13:58

Nagyon jó tanácsot adtál, erre a külön oldalra. Nekem a személyes oldalamon belül van az MLM-es céges oldalam.
Szerinted hozzak létre teljesen külön oldalt?
Előre is köszönöm a válaszod.

válasz erre

Gábor
2010.09.09. 14:26

Több olyan tulajdonságot is felsoroltál, amit a normál felhasználó is tud, így nem világos nekem miben más/több a page? Illetve ha csak szimplán több és jobb akkor magánszemélyként miért ne használjunk page-et? :) Ezen kívül szeretném megtudni mi a különbség az Official Page, Community Page és a group között szintén pro és kontra összehasonlíthatóan. Köszönöm szépen!

válasz erre

Visi Ferenc
2010.09.09. 18:57

Gábor utolsó kérdését egészíteném ki:
Amikor oldalt hoznál létre a saját céged számára, 3 lehetőséget is ajánl ugye.
A csoport viszonylag értelmezhetőbbnek tűnik, de az kevésbé, hogy mi a különbség a "Hivatalos oldal" és a "Közösségi oldal" között.

Érdekes módon a különböző lehetőségek bemutatását, az azok közötti különbségeket, előnyöket/hátrányokat minden FB-kal foglalkozó cikk kihagyja, még olyan író tolla is átsiklik fölötte, aki e terület szakértőjének pozícionálja magát. Örültem volna, ha most végre megválaszolásra kerül ez a folyamatosan nyitva maradó kérdés - persze nincs harag amiatt, ha csak a következő körben kerül rá sor. :)
Vagy itt.

válasz erre

Visi Ferenc
2010.09.09. 19:19

Gábor utolsó kérdését egészíteném ki:
Amikor oldalt hoznál létre a saját céged számára, 3 lehetőséget is ajánl ugye.
A csoport viszonylag értelmezhetőbbnek tűnik, de az kevésbé, hogy mi a különbség a "Hivatalos oldal" és a "Közösségi oldal" között.

Érdekes módon a különböző lehetőségek bemutatását, az azok közötti különbségeket, előnyöket/hátrányokat minden FB-kal foglalkozó cikk kihagyja, még olyan író tolla is átsiklik fölötte, aki e terület szakértőjének pozícionálja magát. Örültem volna, ha most végre megválaszolásra kerül ez a folyamatosan nyitva maradó kérdés - persze nincs harag amiatt, ha csak a következő körben kerül rá sor. :)
Vagy itt.

válasz erre

Gábor
2010.09.09. 23:17

Ferenc: én egyébként pont ezeket kérdezem, csak az angol megfelelőjükkel, hogy egyértelműbb legyen.

válasz erre

Gál Kristófhttp://www.klikkmarketing.hu/blog
2010.09.10. 14:47

A következő blog bejegyzésben tisztázni fogom ezt a kérdéskört is!

Amiért nem válaszolok itt 1 mondatdban: néhányan talán értenék, de a többséget talán mégjobban összezavarhatja, ezért alapos munkát szeretnék végezni!

válasz erre

Petneházi Szilviahttp://www.babapraktika.hu
2010.09.14. 11:18

Nagyon jó cikk, köszönöm! Egyre több marketinges foglalkozik a facebook témával, de ilyen részletesen ritkán írják le. Már nagyon várom a folytatást!

válasz erre

Visi Ferenc
2010.09.18. 20:27

itt többen is rákérdeztünk a hivatalos vs közösségi oldal közötti különbségre. Korrekt módon a választ a következő cikk ígérte.

Mivel ezt a részt épp nem taglalta, rákérdeztem újra - felvetve, hogy semmi gond, ha a következő cikk kitér erre is.
Nem gondolom, hogy trollkodnék, vásároltam is a PrimoDesign-tól, és ajánlottam is az anyagaikat többször is.
Válasz helyett viszont törlésre került a bejegyzésem - ezt azért furcsállom...

válasz erre

Gál Kristófhttp://www.klikkmarketing.hu/blog
2010.09.22. 15:27

Ferenc (24), nem töröltük ki egy blog kommentjét sem, ez 100%! (Egyébként sem szoktunk törölni, csak ha valaki véletlenül 2x küld el egy kommentet.)

A Facebook közösségi oldal egy viszonylag új "találmány", legjobban talán egy Wikipédia szócikkre hasonlít, némi közösségi funkcionalitással. Szép példa erre a Biciklizés nevű oldal. Nem igazán látom üzleti vonatkozását a dolognak. :)

válasz erre

Visi Ferenc
2010.09.22. 18:17

Köszönöm a választ, lehet, hogy én hagytam ki az \"ellenőrzést\"...
(Az újabb blogbejegyzésnél írtam az ominózus hozzászólásokat - itt csak utaltam rá.)

Viszont sajnos még mindig megválaszolatlan a csoport melletti 2 opció (Közösségi vs Hivatalos oldal) közötti különbség - ami amiatt fontos, hogy eldönthessük, melyikre kattintva indítsuk a regisztrálást.
Örülnék, ha választ kaphatnánk erre a kérdésre is.

válasz erre

Visi Ferenc
2010.09.22. 18:46

Ez lenne az? A wikis?
Akkor kész a válasz, köszi. :)

Automatikusan generáltnak tűntek egyes kulcsszavakra - fura, hogy \"létre is lehet hozni\". Sok értelmét (ennek) én sem látom...

válasz erre

Gábor
2010.09.22. 19:14

Ferenc: Ha te már érted, akkor légyszi foglald már össze, mert én még nem tudom mi a különbség a hivatalos oldal - közösségi oldal között pro és kontra.

válasz erre

Keltai Denes
2010.09.28. 12:52

A kérdésem az lenne, hogy én létrehoztam céges profilt, de semmi különbséget nem látok a személyes fiókomhoz képest.

Más céges oldalaknál teljesen más a felépítés.

Ugyanúgy személyes adatok megadására van csak lehetőség.

Hogy lehet ez?

válasz erre

Keltai Denes
2010.09.28. 12:52

A kérdésem az lenne, hogy én létrehoztam céges profilt, de semmi különbséget nem látok a személyes fiókomhoz képest.

Más céges oldalaknál teljesen más a felépítés.

Ugyanúgy személyes adatok megadására van csak lehetőség.

Hogy lehet ez?

válasz erre

tomi
2010.10.08. 07:09

S:O:S. az cégs oldalra minding és kizárókag a saját egyéni oldalamról tudok belépni????? Mert nagyon furcsa, hogy a keresőben kell megkeresnem mindnig magam........Hihetetlen. Azt gondolnám, hogy egy önálló emalícímmel közvetlen oda tudok lépni. Ha a saját profilomra kapcsolok, akkor a személyes oldal ugrik be......mivan??

válasz erre

Ugri Orsolya
2010.11.11. 20:37

Kedves Kristóf!

"Nem felelsz meg a Facebook regisztráció feltételeinek." ezt írja nekem a facebook regisztrációkor. Pedig az e-mail cím él és hasonló címen és sémán már regisztráltam oldalakat.

Előre is köszönöm segítségét,

Orsolya

válasz erre

Ádám
2010.12.09. 14:05

Tisztelt Blogszerkesztő,

Létrehoztam egy facebook céges oldalt, (azelőtt nem voltam fent személy ként a facebookon), majd utána létrehoztam egy személyes profilt. Sehogy se találom, hogyanm lehetne, hogy a személyes profilom adminisztrátori jogot kapjon a facebook céges oldalamhoz. Az alkalmazásokat tudtommal oylanok használhatják, akiknek az oldalaihoz adminisztrátor is van személyes profilként hozzáadva.

Le tudná írni nekem, hogy ezt melyik fiókba, és hol tudnám beállítani?

Köszönettel!

válasz erre

Farkas Tiborhttp://forexstrategiak.com
2010.12.26. 19:37

Jó kis cikk. Köszi.

válasz erre

Machál Krisztián
2011.10.25. 16:03

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Megcsináltam az fb oldalamat, sőt már van egy alkalmazásom is amivel a weboldalamon lévő anyagot is be tudom illeszteni. Egy dolgot nem értek. Azt szeretném elérni, hogy aki rálép az oldalra először az előbb említett alkalmazást lássa. Ezt a beállításoknák meg is találtam "landing tab" címszó alatt és be is állítottam, de ennek ellenére mindig az üzenőfalat jeleníti meg. Miért van ez? Tudna valaki segíteni benne?

válasz erre

Gyula
2013.07.05. 12:02

Sziasztok!

Kezdjük azzal, hogy sík hülye vagyok a Facebookhoz, nem is regisztráltam. Létre kellett hoznom egy céges oldalt, amit meg is tettem és végeredményként egy tök üres oldalt kaptam facebook.com/adverting néven.
Gyanítom, hogy elrontottam valamit, de mit?

Üdv

Gyula

válasz erre


Szóljon hozzá, kérdezzen, reagáljon Ön is:



E-mail címe nem jelenik meg az oldalon!


Honlapjának címe megjelenik az oldalon!


Mi Magyarország fővárosa? Ha tudja a választ, akkor Ön nem spam robot. :)