"Adwords" címkéjű blogbejegyzések

Melyik a jobb hirdetés? 4 szintes elemzés a ROSSZ döntéseid elkerüléséért

Ha rendszeresen olvasod a blogot, valószínűleg tudatosult már benned, hogy – ugyan az AdWords egy kattintás alapú hirdetési rendszer – nem a kattintások száma határozza meg egy sikeres kampány eredményeit. Az eredmények célteljesülésekben (konverziókban) realizálódnak. Hiszen nem az a célod, hogy a te hirdetésedre kattintsanak legtöbben, hanem az, hogy minőségi látogatókat szerezz és bevételt generálj, esetleg elérhetőséget (főként email címet) szerezz a potenciális vevőktől. Ha már ezt átlátod, akkor nagyon jó úton haladsz.

kattintson ide a folytatáshoz...

Szóljon hozzá!

5 nagyon költséges AdWords hiba

Az AdWords az online marketing sportkocsija. Sokba kerül, gyors és figyelemfelkeltő. Ha a motor rendesen felpörög, akkor szinte semmi máshoz nem hasonlítható a hatása.

Ha nem foglalkozol vele eleget, vagy elég jól, akkor gyorsan pénznyelővé válik, és oda az élvezet. A problémák ezer irányból érkezhetnek, és vannak köztük könnyen orvosolhatóak, és persze olyanok is, amiket nem lehet egy fél órás szervizzel rendbe hozni.

kattintson ide a folytatáshoz...

Szóljon hozzá!

Mit tehet ma egy hazai vállalkozás, ha szeretne Google AdWords hirdetéseket használni?

Egyre többen hirdetnek vagy terveznek hirdetni már a magyar vállalkozások közül is AdWordsben. Nagyon gyakori kérdés, hogy miként érdemes kezelni a dolgot? Oldják meg a hirdetések kezelését házon belül? De ki ért hozzá? Mennyire kell érteni hozzá? Honnan lehet tanulni a témában?

Vagy bízzák rá egy külsősre? De kire? A webfejlesztők értenek ehhez? Vagy az informatikusok? Ki számít profinak? Mennyit számít ez egyáltalán?

Vagy általánosságban, mennyit kell rákölteni a témára, milyen honlapra van szükség hozzá, mit lehet várni az egésztől? Rengeteg kérdés, de ki ad rá megfelelő választ, ami tényleg megbízható, és nem csak a válaszoló saját érdekeit tükrözi?

kattintson ide a folytatáshoz...

1 hozzászólás

Kizárások az AdWordsben, avagy hogyan szabaduljunk meg a felesleges AdWords kattintásoktól?

A Google AdWords egyik legnagyobb erőssége, hogy lézerpontossággal lehet megcélozni a számunkra fontos érdeklődőket. Tehát nem kell elfogadni azt a "szükséges rossz" mellékhatást, hogy a jó érdeklődők közé kisebb vagy nagyobb arányban odacsapódnak a totál irreleváns felhasználók is. Persze 100% pontosságot lehetetlen elérni, de más eszközökhöz képest fényévekkel jobb eredményre vezethet a célzás - ha jól csináljuk.

Kétféleképpen lehet célozni: pozitív és negatív módon. A pozitív jelenti azt, hogy kikre AKARUNK célozni, a negatív pedig azt, hogy kikre NEM AKARUNK célozni. Alapból mindig azt határozzuk meg - és ez jól is van így -, hogy kiket akarunk elérni, de ebben a definícióban mindig ott van egy csomó olyan ember is, akik ugyan megfelelnek ennek a célzásnak, mégsem érdekesek számunkra.

kattintson ide a folytatáshoz...

Szóljon hozzá!

Adwords villámtippek - #1 Figyelje mik a tényleges keresések!

A Google nemzetközi fórumán elindult egy cikksorozat, ami bevallom nagyon megtetszett, ezért megpróbálom átültetni magyarra, kicsit "klikkmarketingesítve", de nagyjából követve azokat a tippeket, amiket a Google fontosnak tart - talán nem hibázhatok nagyot. :)

Nézzük az első tippet!

#1: Milyen kereséseknél jelennek meg a hirdetései a Googleben?

Ha használja a különféle illesztési típusokat a kulcsszavak megadásánál, akkor rengeteg olyan keresésnél (azaz olyan kulcsszavakra) megjelenhet a hirdetése, amire igazából nem is licitált, nem is vette fel konkrétan kulcsszónak.

kattintson ide a folytatáshoz...

6 hozzászólás

Adwords Engagement Ads - érdekes ez a mikró-kis-közepes cégeknek?

Nemrég jelentette be a Google, hogy egy új funkciót tett elérhetővé az Adwords hirdetők számára, ez lenne az ún. Engagement Ads. Ezek az új hirdetési formátumok a display hálózaton tudnak megjelenni, és az eddig megszokott célzási módokat lehet használni esetükben is.

Egyidejűleg megjelent egy új árazási forma a cost-per-engagement (CPE), ami azt jelenti, hogy akkor kell majd fizetni, ha valamilyen "elköteleződés" történt a hirdetéssel kapcsolatban. Ez a valóságban azt jelenti, hogy ha a felhasználó 2 mp-nél tovább rajta áll az egérmutatóval a hirdetésen. (A meglévő árazási módok a kattintások utáni és az 1000 megjelenésenkénti fizetés, de a kattintás alapút használja a hirdetők 99%-a.)

kattintson ide a folytatáshoz...

4 hozzászólás

Miket lehet tesztelni egy Adwords szöveges hirdetésben?

Régi, és sokak által ismert "jótanács" az Adwords kapcsán, hogy mindenféle beállítást érdemes folyamatosan tesztelni. A szöveges Adwords hirdetések az egyik legkézenfekvőbb alanyai az ilyen teszteknek. Igen, ezt mondani könnyű, de mégis miket lehet, vagy inkább miket érdemes tesztelni, ha a hirdetésekről van szó?

Nagyban függ a hirdető konkrét tevékenységétől, piacától és ajánlataitól is, hogy mik a legjobb tesztelési ötletek, de van azért jó pár olyan általános "trükk", amit szinte bármilyen helyzetben alkalmazni lehet - persze szintén a konkrét hirdetőhöz igazítva mindent.

kattintson ide a folytatáshoz...

8 hozzászólás

Elrettentő Adwords esetek

Régóta akartam már írni erről, de múlt héten két olyan már-már megdöbbentő "élményem" is volt, ami segített világra hozni ezt az írást. :) A téma röviden az a jelenség, amikor egy hirdető olyan "szakértő" céggel kezelteti az Adwords fiókját, ahol egyértelműen híján vannak a valódi hozzáértésnek és a tapasztalatnak, netán egyáltalán nem motiváltak abban, hogy tényleg jó munkát végezzenek.

kattintson ide a folytatáshoz...

13 hozzászólás

Mi történt Lengyelországban?

Amint azt már korábban elújságoltam, szerdán volt Varsóban a Google közép-európai szintű konferenciája, kifejezetten a kiemelt Adwords ügynökségek számára. Ketten is részt vettek tőlünk az eseményen, röviden szeretném összefoglalni, hogy mik azok az elhangzottak, amik érdekesek lehetnek a "nagyközönség" számára is.

Google ügynökségi nap - Varsó

Az Adwords mindenkié, de mégsem

Eredetileg egyértelműen az volt a Google célja, hogy egy olyan hirdetési rendszert hozzon létre, amit tényleg bárki kezelni tud, ezért a vállalkozások képesek legyenek azt "saját hasznukra fordítani".

kattintson ide a folytatáshoz...

10 hozzászólás

Klikkmarketing menni Varsó

Nem, egyelőre még nem a lengyelországi irodánk megnyitásáról van szó :), hanem az első európai szintű, Google Adwords ügynökségeknek rendezett eseményről.

Varsó

Két kollégánk is elrepül a jövő héten Varsóba, a Google által szervezett szakmai napra, amin amúgy csak meghívóval lehet részt venni, éppen ezért ez egy nagy megtiszteltetés mindannyiunk számára.

kattintson ide a folytatáshoz...

39 hozzászólás

Továbbfejlesztett kampányok az Adwordsben - mit kell tudni róluk?

Idén februárban jelentette be a Google, hogy jelentős változásokat vezet be az Adwords kampányok beállítási lehetőségeivel kapcsolatban. A változásokat "továbbfejlesztett kampányok" névre keresztelték, és a mai írás aktualitását az adja, hogy a Google szokásoknak megfelelően több hónapos türelmi idő (és önkéntes átállási lehetőség biztosítása) után hamarosan minden Adwords fiókban átállítja a kampányokat az új verzióra.

Fontosnak tartom ezért, hogy akiket érdekel a téma, azok képbe kerüljenek, hogy ez mit is jelent pontosan. Hogy miért nem írtam erről korábban? Előbb szerettem volna némi tapasztalatot gyűjteni, illetve megvárni, hogy a nemzetközi "közvélemény" hogyan reagál. Mostanra elég információ gyűlt össze, így érdemben tudok nyilatkozni az ügyről.

kattintson ide a folytatáshoz...

5 hozzászólás

A kattintók 40%-ának fogalma sincs arról, hogy éppen egy Adwords hirdetésre kattint...

Egy, a honlapok használhatóságát és az ehhez kapcsolódó felhasználói élményt kutató brit cég tanulmányt készített arról, hogy mikre kattintanak a Google-ben kereső felhasználók, és hogy "mit tudnak" arról, amire épp kattintottak. (A konkrét vizsgálat a biztosításokkal kapcsolatos keresések körében történt, de valószínűleg lényegi elemeiben általánosíthatóak a megállapítások.)

A kattintások 81%-a Adwords hirdetésekre történt, azaz a fizetett találatokra. Ez önmagában elég meggyőző érv a hirdetés mellett - épp nemrég írtam arról a gyakori feltételezésről, hogy vajon nem hagyják-e túl sokan figyelmen kívül az Adwords hirdetéseket -, de ami még érdekesebb, hogy a Google Adwords fizetett hirdetésekre kattintók 40%-a egyáltalán nem volt azzal tisztában, hogy egy "fizetett találatra" kattintott.

kattintson ide a folytatáshoz...

6 hozzászólás

"Honnan ismerné más a cégünket, a piacunkat, a termékeinket, ..."

A mai bejegyzést egy néhány nappal ezelőtti beszélgetés ihlette. Egy cégvezetővel beszéltem, akinek a cége is aktív Adwords hirdető - ilyenkor mindig kíváncsivá válok, hogy miként oldják meg a hirdetések kezelését.

"Magam kezelem, mert olyan speciális a piacunk, hogy nem tudná más csinálni."

kattintson ide a folytatáshoz...

1 hozzászólás

Az Adwords tízparancsolata

A bibliai Tízparancsolat célja, hogy olyan alapvető "törvényeket" fogalmazzon meg a hívők számára, amik vezérfonalul szolgálhatnak a boldog élethez.

Nem állítanám, hogy az eredményes Adwords hirdetések elengedhetetlen részét képeznék a boldog és kiegyensúlyozott életnek, de az biztos, hogy egy vállalkozás életében igen jelentős hatása lehet, ha hatékonyan és eredményesen használják a Google Adwords hirdetéseket.

Mai írásomban 10 olyan "törvényt" mutatok, amik betartásával jó eredményeket lehet elérni az Adwordsben. Persze ahogy a Biblia Tízparancsolata sem fedi le az élet minden egyes részterületét, úgy az én tízparancsolatom sem terjed ki minden finomságra, de iránymutatásként kitűnő.

kattintson ide a folytatáshoz...

12 hozzászólás

"De hát szinte senki nem kattint az Adwords hirdetésekre..."

Sok-sok éve foglalkozunk cégek Adwords hirdetéseinek a kezelésével, aminek kapcsán már több száz érdeklődővel volt alkalmam beszélni a témáról. Visszatérő kétely az Adwordszel kapcsolatban, hogy egyszerűen nem működik ez a hirdetési mód (mármint, hogy az Adwords "nem működik").

A két leggyakoribb "magyarázata" a kétkedőknek ez:

kattintson ide a folytatáshoz...

15 hozzászólás

Mikor érdemes csökkenteni a liciteket az AdWordsben?

Az AdWords egy kattintás alapú hirdetési rendszer, ahol csak akkor kell fizetni, ha valaki rákattint egy hirdetésre. Egy kattintás árát jelentősen befolyásolja az, hogy a hirdető mekkorát licitált az adott kulcsszóra, tehát hogy maximum mennyit hajlandó fizetni egy kattintásért.

Bár messze nem csak a licitálási ár határozza meg egy kattintás árát, mégis rettentő fontos a licitek megfelelő beállítása és kezelése. Ennek ellenére ez az egyik legkevésbé népszerű, és - talán éppen ezért - leginkább elhanyagolt területe az AdWordsnek.

kattintson ide a folytatáshoz...

4 hozzászólás

A 4 leggyakoribb hiba a házon belül kezelt Adwords kampányoknál

Hónapról-hónapra egyre több ügyfél Adwords fiókját kezeljük, ezért az utóbbi időben rengeteg - még az eddiginél is több - már működő Adwords kampányt láttunk, amit korábban házon belül kezelt a hirdető. Az sajnos "szépen" látszik, hogy az elmúlt 6-7 évben nem sokat javult a házon belüli beállítások eredményessége. A legtöbb ilyen fiókban elképesztően sok tartalék van, azaz töredékét sem használják ki a rendelkezésre álló lehetőségeknek, cserébe viszont egy csomó pénzt elpazarolnak.

Nagyon hasonló hibákat követnek el a cégek, és ez igazából nem az ő hibájuk, hiszen ez nem egy hétköznapi téma, alapvetően "nem kell" értenie hozzá egy átlagos cégnek. Egy külön blog bejegyzés témája lehetne, de ha az Adwords fiókot korábban egy "szakértő" cég kezelte, gyakran akkor sem jobb számottevően a helyzet.

Összeszedtem az 5 leggyakoribb olyan hibát, amivel az "átvett" Adwords fiókokban találkozni szoktunk. Ha esetleg felismerni vél olyan hibát, ami az Ön hirdetéseire is jellemző, akkor érdemes lenne jobban utánajárnia a dolognak!

Nézzük a hibákat!

kattintson ide a folytatáshoz...

3 hozzászólás

Néhány tipp nemzetközi Adwords hirdetésekhez

A bejegyzés szerzője: Gál Krisztián

Minősítéssel is rendelkező Google Adwords hirdetési szakértő. A Klikkmarketingnél elsősorban az ügyfelek Adwords és Facebook hirdetéseinek napi szintű kezelésével foglalkozik.

A külföldi kampányokról szeretnék néhány szót ejteni, egyelőre nagyobb vonalakban körüljárva a témát a későbbiekben pedig igény szerint bővíteni az olvasottakat.

Talán Ön is tudja, hogy a Google Adwords segítségével gyakorlatilag bárhol a világon hirdethetünk, így nem korlátoznak minket sem határok, sem nyelvek. Mivel azonban a Magyarországon hirdetők főleg a hazai felhasználókat célozzák meg magyar nyelven, így a külföldre történő idegen nyelvű hirdetés még mindig egy viszonylag ismeretlen és bizonytalan területnek számít.

A mai írásommal azoknak szeretnék segíteni és tippeket adni, akik idegen nyelvű kampányokat futtatnak, vagy ilyen indításában gondolkodnak.

kattintson ide a folytatáshoz...

Szóljon hozzá!

5 Adwords tipp az átkattintási arány (CTR) növelésére

Aki hirdetett már Adwords-ben, az pontosan tudja, hogy a CTR (átkattintási arány) az egyik legfontosabb mutató a hirdetések sikeressége kapcsán. Persze nem árt felismerni, hogy önmagában a magas CTR arányok nem jelentenek sikeres hirdetéseket (hiszen ha nem lesz a sok kattintásból vásárlás, ajánlatkérés, hírlevél feliratkozás, akkor nem beszélhetünk sikerről), de mindenféle szempontból előnyös, ha jó CTR értékekkel rendelkeznek a kulcsszavak és a hirdetések.

A CTR (click through rate, átkattintási arány) azt jelenti, hogy 100 megjelenésből hány kattintás keletkezett. Ha 5, akkor 5% az átkattintási arány. A "mi számít jó CTR-nek" kérdésre elég bonyolult a válasz, mert a display hálózatban pl. a 0.8% már lehet nagyon jó, a keresőben megjelenő hirdetéseknél pedig az 5% is lehet rossz, a körülményektől függően.

kattintson ide a folytatáshoz...

6 hozzászólás

5 érv, amiért érdemes az Adwords-ben a saját márkanévre is hirdetni

Egy cég nevére, márkanevére vagy domain nevére történő kereséskor általában nagyon jó, legtöbbször első helyen szerepel a cég honlapja a Google-ben. Jogosnak tűnik az ilyen esetben gyakori felvetés, hogy akkor ezekre a kulcsszavakra ne jelentessünk meg hirdetést, mert ezeket a kattintásokat úgyis megszerezné a cég, minek fizetni a kattintásokért.

Ha nem lennék más véleményen, akkor ez a bejegyzés nem lenne túl izgalmas - nézzük tehát, hogy miért javaslom mégis, hogy igenis (szinte) minden hirdetőnek érdemes a saját "brand jellegű" kulcsszavaira (cégnév, márkanév, domain név, stb.) is licitálnia az Adwords-ben!

kattintson ide a folytatáshoz...

3 hozzászólás

2 olyan Adwords apróság, ami milliókról dönthet

Egy ügyfelünk Adwords kampányaiban lévő eredményeket fogom most példaként bemutatni, persze bizalmas információkat azért nem adok ki.

Azért gondoltam, hogy egy ilyen "esettanulmány" jellegű írással készülök ma - amiből kellő érdeklődés esetén sorozat is lehet -, mert gyakran tapasztalom azt, hogy a velünk kapcsolatba kerülő cégek nem tudják felmérni az Adwords megfelelő használatában rejlő óriási lehetőségeket.

kattintson ide a folytatáshoz...

10 hozzászólás

Top 10 Google Adwords hiba

Az Adwords egy rendkívül hatékony vevőszerző eszköz, de ahogy az élet más területein sem, itt sem adják könnyen a sikert. Nem számol be minden hirdető elsöprő sikerekről, ennek pedig az az oka, hogy még mindig nagyon gyakoriak az olyan beállítási hibák, amiken a rutinos hirdetők már évek óta "túl vannak".

Az alábbi lista a 10 "legnépszerűbb" Adwords beállítási vagy stratégiai hibát tartalmazza. Reméljük ez segíteni fog abban, hogy ne szórjon el feleslegesen egy halom pénzt!

kattintson ide a folytatáshoz...

9 hozzászólás

Adwords aukcióstatisztika - kémkedés a konkurens hirdetőknél?

A Google a napokban jelentette be az angolul "auction insights", magyarul a jól hangzó "aukcióstatisztika" névre hallgató új Adwords funkciót.

Mi az az Adwords aukció?

Az aukció az Adwordsnél az a folyamat, amely során a Google meghatározza a hirdetők által a kattintáskor megfizetendő árat (CPC-t). Minden egyes Google-ben lefutó kereséskor elindul egy ilyen aukciós folyamat. Az aukció során dől el, hogy mely hirdetések tudnak egyáltalán megjelenni, és hogy azoknak mi lesz a pozíciójuk és mekkora lesz a kattintási áruk.

kattintson ide a folytatáshoz...

3 hozzászólás

10 dolog, amit feltétlenül tudni kell az Adwords megjelenített URL-ekről

A megjelenített (vagy látható) URL a hirdetések gyakran - de indokolatlanul - mellőzött része. A legismertebb szerepe az, hogy jelezze az érdeklődő számára, hogy hová fog vezetni a hirdetés. A megjelenített URL viszont befolyással van a minőségi mutatóra is, ráadásul más szerkesztési irányelvekkel rendelkezik, mint a hirdetés többi része.

A megjelenített URL kitűnő alany a tesztelésre - egy jól megválasztott URL növelheti az átkattintási és a konverziós arányt is, valamint javíthatja a minőségi mutatót, így a hirdetés végeredményben kedvezőbb pozícióban jelenhet majd meg vagy kevesebbe kerülhet.

Először bemutatom a látható URL-ekkel kapcsolatos alapvető tudnivalókat, majd a minőségi mutatóra való hatásait, végül néhány tesztelési tippet is adok.

kattintson ide a folytatáshoz...

7 hozzászólás

5 Adwords tipp az eredményesebb hirdetéshez

Mai írásomban 5 olyan tippet sorolok fel, amelyek mindegyike javítja az Adwords hirdetések eredményességét. Az eredményesség azt jelenti, hogy könnyebb lesz beelőzni a konkurenciát, lejjebb lehet szorítani a költségeket, ráadásul még a bevételek is magasabbak lehetnek!

#1 Releváns landing oldalak használata

Hacsak nem egy jól célzott értékesítési oldal a honlapjának főoldala, akkor valószínűleg nem jó ötlet oda irányítani a látogatókat. E helyett meg kell találni a különböző hirdetésekhez leginkább passzoló szolgáltatás- vagy termékoldalakat, ahol az érdeklődők számára hasznos információk vannak abban a témában, ami éppen érdekli őket (amire a keresőben kerestek, mielőtt rákattintottak a hirdetésre).

kattintson ide a folytatáshoz...

Szóljon hozzá!

Az Adwords helybővítmények

Egyik korábbi írásomban bemutattam az Adwords webhelylinkek nevű hirdetési bővítményt. Eljött az idő, hogy a helybővítményekről is írjak néhány sort!

Mik azok az Adwords hirdetési bővítmények?

A bővítmények tulajdonképpen szó szerint kiszélesítik az Adwords hirdetések funkcionalitását a szokásos szöveges hirdetések címsor-szöveg-url hármasához képest, a két említett példában extra linkekkel ill. az üzlet elhelyezkedésével kapcsolatos információkkal.

kattintson ide a folytatáshoz...

4 hozzászólás

Hogyan értékesíthető egy bonyolultabb termék vagy szolgáltatás?

Múlt heti, lead generálásról szóló bemelegítő írásomban megkapargattam a bonyolultabb értékesítési folyamatok "marketingelésének" felszínét. Remélem sikerült rávilágítanom arra, hogy ezekben az esetekben nem érdemes erőltetni az azonnali eredményeket, tehát nem jó az, ha pl. egy Adwords kampány közvetlen célja egyből egy autó megrendelése. Ennél trükkösebb módszerekkel kell ilyen esetekben operálni.

Előző írásomban azt is ígértem, hogy a következőben konkrétabb tippeket fogok adni a lead generáláshoz. A beérkezett kommentek és a téma átgondolása után viszont mégis úgy döntöttem, hogy előbb inkább az első honlap látogatástól a tényleges vásárlásig zajló folyamatot boncolgatom tovább - összességében fontosabbnak gondolom most ezt a témát.

kattintson ide a folytatáshoz...

6 hozzászólás

Adwords bővítmények - a webhelylinkek

Véleményem szerint az Adwords bővítmények kérdésköre az a téma, amivel kapcsolatban itthon csak keveseknek van komolyabb ismerete és rutinja. Ez azért lehet fontos Önnek, mert jelentős versenyelőnyre lehet szert tenni a bővítmények megfelelő használatával.

Mik azok az Adwords hirdetési bővítmények?

Jelenleg két olyan bővítmény van szerintem, ami az átlag Adwords hirdető cég számára nagy valószínűséggel érdekes és hasznos lehet. Az egyik az ún. webhelylinkek - erről szeretnék ma részletesebben írni, a másik pedig az ún. helybővítmények.

kattintson ide a folytatáshoz...

Szóljon hozzá!

Webshop + Adwords = nyerő páros!

Régóta töröm azon a fejem, hogy kicsit más megközelítésből írjak bizonyos dolgokról. Rájöttem, hogy a legtöbb - az "élet" más területein egyébként sikeres, de online marketing témákban még hadilábon álló - cégnek nem az a problémája, hogy hogyan lehetne pl. jobb Adwords kampánya, hogy ki kezelje a hirdetéseket, hogy mennyit költsön rá havonta, stb. hanem inkább az, hogy egyáltalán felismerje az Adwords-ben (vagy más online marketing eszközben) rejlő óriási potenciált, és kezdjen el vele komolyan foglalkozni.

Ennek a fejtörésnek az első, a blogot is érintő fejleménye ez az írás. :) Miért használja relatíve kevés webshop tulajdonos az Adwords-öt, és a használók közül miért csinálják csak kevesen igazán jól? A válaszra vannak tippjeim, de a mai blog bejegyzésem célja nem ennek a megfejtése, hanem hogy változtassunk a helyzeten!

kattintson ide a folytatáshoz...

7 hozzászólás

6 tévhit az Adwords minőségi mutató kapcsán

A minőségi mutató az egyik legfontosabb olyan téma, amit az Adwords használata kapcsán érdemes elméleti szinten tanulmányozni. Rá lehet jönni, hogy mire kattintanak többen, hogy mik a jó kulcsszavak, de magát a rendszer működését nehéz megérteni egy kis elméleti tájékozódás nélkül. Mai írásom talán kissé száraz és szakmai, de fontosnak tartom, hogy minden Adwords hirdető foglalkozzon a témával - ha nem csak hirdető, de sikeres hirdető szeretne lenni!

Tapasztalatom alapján a minőségi mutató létezését azért elég sokan ismerik, de mégis sok az olyan félreértés és tévhit, ami a viszonylagos tájékozottság ellenére tévútra vezeti a hirdetőket. Szeretném most bemutatni a legfontosabb 6 ilyen tévhitet, úgy gondolom, hogy ezek megismerésével mindenki eredményesebben használhatná az Adwordsöt.

(Ha most hall először a minőségi mutatóról, vagy nem biztos a dolgában, kezdje itt: Adwords minőségi mutató - az írás 2008-as, de lényegi dolgokban megállja a helyét!)

kattintson ide a folytatáshoz...

2 hozzászólás

A szuperpozícionált hirdetések - Adwords remarketing

Nem is igazán nevezhető már újnak az Adwords egyik "legújabb" megoldása, az Adwords remarketing, mégis azt gondolom, hogy a legtöbb olvasó számára ez bizony az újdonság erejével fog hatni. A tapasztalatom az, hogy szinte senki nem ismeri ezt a lehetőséget, aminek talán az az oka, hogy a szokásos Adwords megoldások egyszerűségéhez képest maga a koncepció, és a megvalósítás is valamivel bonyolultabb. (Nem bonyolult, de bonyolultabb.)

kattintson ide a folytatáshoz...

1 hozzászólás

Visszavonulnak a Klikkmarketing tananyagai!

A számlázórendszerünk szerint 2007 novemberében vásárolták meg az első Google Adwords oktatóanyagunkat, 2008 szeptemberében pedig elindult a Google Analytics tananyagunk értékesítése.

Az évek alatt rengeteg vásárlónk lett, a döntő többségük elégedetten használta a tananyagokban rejlő tudást, sokukból azóta már elégedett ügyfél lett.

Idén szeptemberben a Primodesign átalakult Klikkmarketinggé, ami az eddigi legjelentősebb v'áltozás volt a cég életében. Biztosak voltunk benne, hogy komoly előrelépés lesz ez - és így is lett!

kattintson ide a folytatáshoz...

8 hozzászólás

Az Adwords tartalmi hálózat - tudja mi az?

Tízből szerintem öt Adwords hirdető, vagy az Adwords-zel csak most ismerkedő nem tudja, hogy nem csak a Google keresőben lehet hirdetni. A maradék ötből pedig saccra három nincs teljesen tisztában azzal, hogy igazából mire jó az ún. Adwords tartalmi hálózat (új nevén display hálózat - a Google is így használja pl. a Súgóban), és hogy mik a sajátosságai a keresőhirdetésekhez viszonyítva. Mai írásomban ezen a helyzeten szeretnék változtatni!

A Google Adwords egy kattintás alapú hirdetési rendszer. A hirdetések megjelennek akár többezerszer, de a hirdető csak akkor fizet, ha rá is kattintanak a hirdetésre. Hogy egy ilyen kattintás mennyibe kerül, az nagyon sok mindentől függ, most nem erről szeretnék beszélni.

kattintson ide a folytatáshoz...

6 hozzászólás

Adwords hirdetések a Gmail-ben

Tudta, hogy az Adwords hirdetések megjelennek a Google ingyenes levelezőrendszerében is, a Gmail-ben? Ha igen, akkor azt is tudja, hogy "minek köszönhető" ez? Netán hirdetőként vannak olyan hirdetései is, amiket direkt a Gmail felületein próbál megjelentetni?

Ha bármelyik kérdésre nemmel válaszolt, akkor feltétlen olvasson tovább!

A tartalmi hálózatban megjelenő hirdetéseknél a legfontosabb célzási lehetőség az ún. szövegkörnyezet célzás, ami azt jelenti, hogy a hirdetési csoportban megadott kulcsszavakkal leírunk, jellemzünk egy témát, s a Google az ennek a témának megfelelő honlapokon fogja megjelentetni a hirdetéseket.

kattintson ide a folytatáshoz...

25 hozzászólás