Csak egy apró kérdés, de a válaszok biztosan felpörgetik az eredményeidet

A Conversion Rate Experts nevű amerikai vállalkozás (a nevük jelentése Konverziós Arány Szakértők) olyan cégeknek segít a növekedésben, mint a Google, Facebook, Apple, vagy az Amazon. Szerinted érdemes hallgatni arra, amit mondanak? :)

Több millió tesztet futtattak le a "mit érdemes kérdezni a vevőktől?" témakörben. Persze sok jó kérdés van, de rátaláltak egy olyan kérdésre, ami szinte kivétel nélkül, minden esetben segít az eredmények javításában (a bevétel növelésében, több vevő szerzésében, ahogy tetszik).

Mindegy, hogy milyen cégről van szó, mi az iparág, vagy mi a konkrét piac, ez a kérdés mindig működik:

"Mi az, ami miatt majdnem nem vásároltál tőlünk?"

A kérdés variálható annak megfelelően, hogy konkrétan mit vizsgálunk, tehát lehet "... nem iratkoztál volna fel?" vagy "... nem töltötted volna le a tanulmányt?" vagy "... nem jelentkeztél volna a képzésre?" is a mondat vége.

A kérdés feltevésének módja elég rugalmasan alakítható. Megkérdezheted a vásárlás (vagy feliratkozás) utáni köszönő oldalon, vagy egy pop-up ablakban, de küldhetsz egy emailt is, amiben felteszed a kérdést. Fontos, hogy nem szabad irányítani a válaszokat, tehát nehogy odaírj mondjuk három lehetőséget, amiből választani kell - mert ezzel eltorzítod a válaszok használhatóságát!

Ezeken túl 3 fontos megállapítást ajánlok a figyelmedbe:

A vevőket kérdezd, ne azokat, akik nem vásároltak!

Talán most csodálkozol, hogy minek kérdezd meg azt, aki már vásárolt. Adná magát a helyzet, hogy azt kérdezd meg, aki nem vásárolt, nem igaz? A gond a nem vevőkkel az, hogy róluk nem tudhatod, hogy amúgy kvalifikált vevők-e, akik valamiért mégsem vásároltak, vagy eleve olyanok, akik sosem vásárolnának tőled.

Lehet, hogy elkezdenél olyan válaszokat kapni, hogy túl magas az ár. Mit kezdenél ezzel az információval? Lecsökkented az áraidat? Vigyázni kell tehát arra, hogy kiket kérdezel. Mindenképp a vásárlókat kérdezd!

A vásárlók biztosan kvalifikált érdeklődők, hiszen már vásároltak, nemde? :)

A vevőid átmentek az értékesítési csatornádon, a nem vevők nem.

A vevők már ismerik a céged működését, tudják miről beszélnek. Már elég időt és figyelmet szántak arra, hogy vásároljanak tőled, ezért tényleg adhatnak olyan tippeket, amiket érdemes megfogadnod. A nem vevők véleménye lehet ugyan erős és határozott, de nem biztos, hogy foglalkoznod kell velük! Tapasztalatból beszélek, hogy nagyon könnyű rossz döntéseket hozni annak fényében, hogy mit mondanak a nem vevők - mert általában ők a leghangosabbak.

Bár a vevőid minden esetleges akadályon átmenve vásároltak, de az akadályokat azért nem biztos, hogy elfelejtették!

Hidd el, hogy annak ellenére, hogy végül a vevőid lettek, emlékeznek a számukra zavaró momentumokra. Ők elég elszántak és motiváltak voltak, hogy ezekkel együtt vásároljanak, de gondold meg: hányan lehetnek azok, akiket ezek az akadályok végül eltántorítanak? Ha kivennéd a rendszerből ezeket a gátakat, akkor biztosan nőne az értékesítésed volumene.

Azt hiszem neked is egyértelműek ennek a klassz kérdésnek az előnyei! Szóval... mi akadályoz meg abban, hogy te is feltedd a vevőidnek? :)

---

1 megosztás = 1 "köszönöm, ez hasznos írás volt"

További olvasásra ajánljuk:

Hozzászólások:

Horváth Judithttp://grafikashop.hu/...
2016.11.17. 11:44

Nagyon tetszik a gondolat/ kérdés, az a tapasztalatom, hogy nem nagyon válaszolnak a vásárlók, ügyfelek a kérdésekre...sokszor próbálkoztunk már hasonló "kutatásokkal", ajándékkal is jutalmaztunk mégis kevés visszajelzés érkezett.
Köszönöm a cikket, üdvözlettel Hjudit

válasz erre

Budaváry Tamáshttp://www.pcmentor.hu
2016.11.17. 11:50

Érdekes. Ki fogom próbálni. Mi is próbálkoztunk már vele, hogy aki nem minket választott, azt remargeting formájában visszahoztuk az oldalra, és megkérdeztük tőle, hogy miért nem, de kb. 50 visszatérőből 1 válaszolt. Szóval nem lett eredménye.

válasz erre


Gál Kristófwww.klikkmarketing.hu
2016.11.17. 11:55

Tamás, de itt éppen az a lényeg, hogy a vevőket kérdezed meg! A vevők sokkal nagyobb arányban fognak válaszolni, tapasztalatból mondom. :) Kristóf

válasz erre

Berka Lászlóhttp://www.legendasszolgaltatas.hu
2016.11.17. 12:30

Szia Kristóf!

Nagyon jó az írás! :-)
A vásárlókat érdemes több csatornán keresztül is megkérdezni, így pl. email-en kívül telefonon is, így növelheted a válaszadási arányt.

üdv
Laci

válasz erre

Sutahttp://FinomProtein.hu
2016.11.17. 20:08

Köszi a cikket Kristóf! :) Mindenképpen gondolatébresztő. Nekem az jutott eszembe, hogy megcsinálnám azt, amit írtál a friss vevőimmel, valamint megkérdezném azokat a vevőimet, akik már X hónapja nem vásároltak, hogy miért nem vásároltak újra?! Szerinted ez így jó lehet?! :) Köszi!

válasz erre


Gál Kristófwww.klikkmarketing.hu
2016.11.17. 20:23

Szerintem aki már régen nem vásárolt, az nem feltétlen jó alany, a friss vevők a legjobbak. :) Mert ugye arról akarod kérdezni (amíg még emlékszik!), hogy most a legutóbbi vásárlásánál mi volt az, ami majdnem elvette a kedvét? Kristóf

válasz erre

Andrea
2016.11.28. 17:01

Nagyon jó szögből közelíted meg a dolgokat! Erre még nem is gondoltam, de nagyon hasznosnak hangzik! Én úgy gondolom, hogy a jó marketing is elengedhetetlen egy sikeres vállalkozáshoz. Erről találtam egy cikket, ami nagyon hasznos lehet! http://www.cegmegalapozas.hu/a-marketing-nulladik-lepese/

válasz erre


Szólj hozzá, kérdezz, reagálj te is:



E-mail címed nem jelenik meg az oldalon!


Honlapod címe megjelenik az oldalon!


Mi Magyarország fővárosa? Ha tudod a választ, akkor nem vagy spam robot. :)