Egy fejtöréssel kevesebb – Új optimalizálási lehetőség Facebookon

Hivatkozáskattintásra vagy konverzióra kellene optimalizálni a Konverziók kampánycélú hirdetéssorozatot? Ez mindig fejtörést okoz a hirdetőknek, de megérkezett a megoldás!

Egyszerűen mindkettőre!

Új optimalizálási lehetőség jelent meg a Facebook hirdetéskezelőjében, melynek segítségével nem kell tesztelgetned a két optimalizálási lehetőséget. A legmegfelelőbb pillanatban automatikusan váltani fog az optimalizálási beállítás.

Még nem jelent meg minden hirdetési fiókban ez a lehetőség, de hamarosan minden hirdető számára elérhető lesz. Lássuk a részleteket!

Eddigi optimalizálási lehetőségek

Amennyiben a Konverziók kampánycélt választottad ki, akkor az alábbi lehetőségek közül választhattál az optimalizálás résznél.

  • Konverziók
  • Hivatkozáskattintás
  • Megjelenés
  • Napi egyedi elérés
FB optimalizálás

Elképzelhetetlenül hatalmas adatbázissal rendelkezik felhasználóiról a Facebook. Mikor kiválasztod valamelyik optimalizálási lehetőséget, akkor a felhasználók viselkedése alapján mutogatja meg hirdetésed a felhasználóknak.

Tegyük fel, hogy konverzióra állítod az optimalizálást. Ebben az esetben főként olyanoknak mutatja meg a hirdetésed, akik például vásároltak már online. Ők nagyobb valószínűséggel fognak vásárolni tőled.

Persze, ennél több tényező befolyásolja, hogy kinek jelenik meg a hirdetésed. Természetesen konverzióra optimalizálás esetén meg kell határoznod, hogy melyik konverzióra optimalizálja a hirdetések megjelenését.

A legnagyobb probléma konverzióra optimalizálás esetén

Ha új terméket, szolgáltatást szeretnél hirdetni, akkor értelemszerűen nincs elért konverzió az adott termékhez, szolgáltatáshoz kapcsolódóan a kampány indítása előtt.

Vagy az indulást követően csak néhány konverzió érkezik. Ezekben az esetekben a FB-nak nincs elegendő adata, hogy megfelelően optimalizálja konverzió szerzésre a kampányod.

A Facebook állásfoglalása szerint minimum heti 15-25 konverzióra van szükséged egy-egy termék, szolgáltatás esetén ahhoz, hogy megfelelően tudja optimalizálni a hirdetéseidet. Minél több adat áll rendelkezésre, annál jobban tud optimalizálni a rendszer.

Az eddig bevált megoldás

Induló kampányok esetén a hirdetők eddig Hivatkozáskattintásra optimalizáltak, majd amikor elérték a megfelelő mennyiségű konverziót, akkor átváltottak Konverzió optimalizálásra.

Ebben az esetben folyamatosan figyelni kell és manuálisan kell beavatkozni. Több 100 termék esetén ez meglehetősen időigényes eljárás.
Ezen tud segíteni az új optimalizálási lehetőség.

Az új optimalizálási lehetőség

A manuális munkát átveszi a rendszer és bizonyos kritériumok elérése után a Hivatkozáskattintás optimalizálásról átvált Konverzióra optimalizálásra.

FB optimalizálás

Ha kiválasztod ezt a lehetőséget, akkor további két opció közül választhatsz. Az egyik a Normál (Standard) lehetőség, a másik az Kibővített (Extended).

Miben különbözik ez a két opció?

A Normal (Standard) az alapértelmezett beállítás, mely esetén akkor fog az optimalizálás Hivatkozáskattintásról Konverzió optimalizálásra átváltani, ha az alábbi 3 kritérium valamelyike teljesül:

  • 15-25 konverzió
  • 1000 hivatkozáskattintás
  • 7 nap eltelte
FB optimalizálás

Amennyiben valamelyik kritérium teljesül, akkor automatikusan átvált a kampány konverzió optimalizálásra.

A Kibővített (Extended) opcióval a Facebook hivatkozáskattintásra és konverziókra is optimalizál, amíg el nem érsz 15-25 konverziót, vagy amíg a költségkereted ki nem merült. A Facebook nem fogja átállni konverzió optimalizálására a kampányt addig, amíg el nem éred a 15-25 konverziót.

A Kibővített opcióval lehet, hogy a kampány korai stádiumában több konverziót érhetsz el, mint a Normál (Standard) esetében, viszont kockázatot is vállalsz, hogy a nagy forgalom mellett nem érsz el konverziót az idő szűkössége miatt.

Egyelőre nem elérhető minden fiókban ez a lehetőség, de hamarosan minden hirdető számára elérhető lesz az új optimalizálási lehetőség.

Összefoglalás

Fontos, hogy ez a módszer nem helyettesíti a Konverzióra optimalizálást abban az esetben, ha már megfelelő számú konverziókkal rendelkezel. Ha eredményes számodra a ‘sima’ Konverzióra optimalizálás, akkor ne számíts rá, hogy ez az új lehetőség javítani fogja eredményeidet.

Amennyiben kevés a volumen és nem érsz el jó eredményeket, akkor feltétlenül próbáld meg ezt az új lehetőséget. Azt javaslom, hogy a Normál (Standard) opcióval kezdd a próbát.

A bejegyzés forrása: www.jonloomer.com

1 megosztás = “köszönöm, ez tetszett, hasznos volt” :)

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Adwords blog összefoglaló – 2009.06.09.

Adwords blog összefoglaló – 2009.06.09.

Mostantól bizonyos időközönként írok itt is az Adwords blogban megjelent bejegyzésekről egy összefoglalót, hogy a nem rendszeres Adwords blog olvasók is találkozhassanak a számukra érdekes cikkekkel. Nem akarom különösebben ragozni a dolgot, erről volt tehát szó az elmúlt időszakban az Adwords blogon: A Google Suggest és az Adwords – mi...

Elolvasom
7 szuperfontos Google Analytics funkció webshop tulajdonosoknak (de mások is tanulhatnak belőle)

7 szuperfontos Google Analytics funkció webshop tulajdonosoknak (de mások is tanulhatnak belőle)

Szinte minden webshopban van már Google Analytics mérőkód, de csak kevesen használják ki az Analyticsben rejlő lehetőségeket. Ha profi eredményeket akarsz, akkor profi mérésekre van szükséged – olv...

Elolvasom
Adwords bővítmények – a webhelylinkek

Adwords bővítmények – a webhelylinkek

Véleményem szerint az Ads bővítmények kérdésköre az a téma, amivel kapcsolatban itthon csak keveseknek van komolyabb ismerete és rutinja. Ez azért lehet fontos Önnek, mert jelentős versenyelőnyre lehet szert tenni a bővítmények megfelelő használatával. Mik azok az Adwords hirdetési bővítmények? Jelenleg két olyan bővítmény van szerintem, ami az átlag Ads...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob