Engedd, hogy az elégedett vásárlóid adják el a terméked, szolgáltatásod

Új vásárlók szerzése mindig nagy marketing költséget von maga után. Költséges megszerezni egy felhasználó bizalmát, hogy megvásárolja akár csak a belépő termékünket.

Ebben a bejegyzésben bemutatok egy olyan haladó megoldást, melyet aránylag kevesen alkalmaznak még, pedig a megvalósítása egyszerű és nagy marketing költség nélkül szállítja az új vevőket, érdeklődőket.

Mire lesz szükséged ehhez? Elégedett vásárlókra és lehetőleg egy e-mail marketing szoftverre.

A továbbajánlásban rejlő lehetőségek

Ha egy vásárlód elégedett a termékeddel, szolgáltatásoddal, akkor mi tart vissza, hogy megkérd, adja meg az elérhetőségét egy ismerősének, aki hasonló problémával küzd?

Egyszerűen meg kell kérned, hogy ajánlja egy ismerősének, aki szintén hasonló problémára keres megoldást. Ezt pusztán a csodás vásárlói élmény miatt is megteheti, de akár felajánlhatsz cserébe valamilyen ajándékot.
Egy kupont, valamilyen kedvezményt, stb.

Mennyibe fog kerülni számodra egy ilyen kérés, mellyel egy ismerős által ‘előmelegített’ potenciális vásárlót el tudsz érni? Szinte semmibe, eltörpülnek a költségek ahhoz képest, mennyit fizetnél érte, ha hideg célközönséget céloznál meg.

Így építsd fel

Ha már most is kérsz a vásárlás után visszajelzést e-mailben a vásárlótól (remélem, csinálsz ilyet), akkor egyszerűen eggyel több elemmel kell bővítenek a kiküldött kérdőíved.

Ez a plusz elem arról szóljon, hogy van-e olyan ismerőse, aki szintén hasonló problémával küzd és értékes lehet számára egy ajándék könyv, termékminta, belépőjegy, nagy értékű kupon, stb. a témában.

Ha igen, akkor adja meg ennek az ismerősnek az elérhetőségét és te ajándékba elküldöd neki az ígért könyvet, belépő terméket, termékmintát, stb.

És természetesen az ajánló is kap az ‘erőfeszítéséért’ valamilyen jutalmat.

Kinek jó ez?

Röviden: mindenkinek.

Ez egy win-win-win helyzet, mindenki nyer vele. Te egyértelműen, hiszen aránylag olcsón tudsz potenciális vásárlók látóterébe kerülni. Az ajánló szintén nyer, hiszen övé lesz az erkölcsi győzelem, hogy segít egy barátjának a problémáját megoldani, plusz tőled is kap valamilyen ajándékot.

Akinek ajánlottak téged, ő pedig kap egy értékes könyvet, kupont, infoterméket, stb., amivel a problémamegoldásához közelebb kerül.

Te mit éreznél, ha csak úgy kapnál például egy értékes szakkönyvet ajándékba egy ismerősödnek, barátodnak köszönhetően? Persze, hogy örülnél neki.

Technikai áttér

Tegyük fel, hogy vannak elégedett vásárlóid, akik szívesen továbbajánlanának téged. Mi kell még ehhez?

Szükséged lesz egy e-mail marketing szoftverre, mely segítségével automatizálni tudod a folyamatot, hogy neked ne legyen plusz teendőd ezzel kapcsolatban.

Például vásárlás után 2-3 nappal kimegy egy automata e-mail, hogy a vásárlótól visszajelzést, véleményt gyűjts a megelégedettségét illetően. Ha magas értéket, pontszámot kapsz tőle, akkor megjelenik egy további lehetőség, mely segítségével ajánlhatja ismerősének a terméket, szolgáltatást.

Megadja az ismerőse elérhetőségét, és már megy is az ismerősnek az ajándék könyv vagy bármi más. Fontos, hogy mindig hivatkozz az ajánló személyére. Így egy jó barát ajánlása áll majd a belépő terméked, ajándék könyved, vállalkozásod mellett. Ami a legerősebb ajánlás, a legjobb reklám.

Mi a SalesAutopilot szoftvert használjuk, mellyel gond nélkül felépíthető egy ilyen továbbajánló rendszer.

Ez csak online működik?

Egy rendezvényen ugyanúgy meg tudod tenni, hogy kiosztasz egy kérdőívet, amin megadhatják néhány ismerősük elérhetőségét, akik örülnének például egy 5000 Ft értékű szakkönyvnek.

Mielőtt azt kérdeznéd, hogy ez spamnnek, kéretlen levélnek minősül-e,
megnyugtatlak, hogy nem. Természetesen utána nem küldhetsz neki hírleveleket, nem bombázhatod az ajánlataiddal.

Mindig hivatkozz az ajánló személyére és legyen értékes az ajándék, amit küldeni szeretnél.

Összefoglalás

Az új vevők megszerzése egyre drágább, mert a piaci verseny fokozódik,
a felhasználók figyelmének megragadása egyre nehezebb.

A bizalom kiépítése ezért hosszú és költséges folyamat. Érdemes tehát stratégiát váltani és az elégedett vásárlóidat segítségül hívni. A folyamat végén mindenki nyer, ez a legszebb az egészben.

A továbbajánlás intézménye nem váltja ki a hirdetések futtatását, viszont nagyon jól kiegészíti online marketing folyamataidat. Ne feledd, ha csak elolvastad a bejegyzést, de nem cselekszel, akkor csak a lexikális tudásodat bővítetted, a bevételedet nem.


1 megosztás = “köszönöm, ez tetszett, hasznos volt” :)

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

2 olyan Adwords apróság, ami milliókról dönthet

2 olyan Adwords apróság, ami milliókról dönthet

Egy ügyfelünk Adwords kampányaiban lévő eredményeket fogom most példaként bemutatni, persze bizalmas információkat azért nem adok ki. Azért gondoltam, hogy egy ilyen “esettanulmány” jellegű írással készülök ma – amiből kellő érdeklődés esetén sorozat is lehet -, mert gyakran tapasztalom azt, hogy a velünk kapcsolatba kerülő cégek nem tudják felmérni az...

Elolvasom
Hirdetés a Facebookon

Hirdetés a Facebookon

Az elmúlt hetekben sok szó esett a Facebookban rejlő üzleti lehetőségekről: miért és hogyan lehet üzleti céllal közösséget építeni, melyik erre a legjobb megjelenési forma (Facebook oldal vagy csoport), hogyan lehet szép URL-t választani, stb. Most szeretném bemutatni a Facebook másik ütőkártyáját, a Facebook kattintás alapú hirdetési rendszerét. Ha használja...

Elolvasom
5+1 AdWords mutató kampányaid eredményességének elemzéséhez

5+1 AdWords mutató kampányaid eredményességének elemzéséhez

AdWords kampányaid eredményességének elemzéséhez tisztában kell lenned, hogy mely mutatókat érdemes vizsgálni. Továbbá, milyen összefüggés van a fontos mutatók között. Már az elején érdemes megjegyezni, hogy egyetlen mutató önmagában nagyon ritkán szolgál releváns információval. Legtöbb esetben több mutatót együtt érdemes vizsgálni, mert a kampányok eredményessége így mérhető pontosabban. A bejegyzésben...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob