Ezen még a profi hirdetők is elcsúsznak – Legyen stílusod!

Elkészült a szuper Facebook vagy AdWords hirdetésed, esetleg a bannered, amit egy partnered weboldalán fogsz elhelyezni. A landing oldalad is készen áll, hogy fogadja a látogatókat. Sok órányi munkát fektettél abba, hogy vonzó legyen a hirdetésed, a landing oldalad felépítése pedig követi a legsikeresebb landing oldalak elrendezését.

Valami mégsem stimmel. Az eredmények váratnak magukra, pedig te kihoztad a maximumot a hirdetéseidből és landing oldaladból.

A probléma, hogy külön kezelted őket. Külön dolgoztál a hirdetéseiden, bannereiden és külön a landing oldalaidon. Nincs közöttük kohézió, nem egységesek.

Ebben a bejegyzésben arról fogsz olvasni, hogyan hat a felhasználókra a következetesség, vagy épp a következetesség, egységes megjelenés, üzenet, ajánlat hiánya.

Egységes megjelenés

A felhasználó szűkös ideje

Azzal már bizonyára tisztában vagy, hogy a felhasználók 3-4 másodperc alatt eldöntik, érdekli-e őket, amit az oldaladra érkezés után látnak, vagy továbbállnak és máshol keresgélnek.

Tehát ennyi időd van bizalmat ébreszteni a felhasználókban. Ennek az egyik legegyszerűbb módja, hogy azt találják a landing oldaladon, amit a hirdetésedben láttak, olvastak.

Ez egyszerűnek tűnik, viszont a hirdetők nagyon ritkán fektetnek hangsúlyt erre az egységes, következetes stílusra, üzenetre, megjelenésre a hirdetés és a landing oldal között.

A bizalomnak ára van

A hirdetésedre, banneredre kattintva a felhasználó számít valamire. Arra számít, hogy a landing oldaladon azzal fog találkozni, amit a hirdetésedben látott, olvasott.

Mi történik, ha ez nem valósul meg? Csalódott lesz, úgy fogja érezni, hogy félrevezették. Még akkor is, ha nem ez volt a szándékod, és lehet, hogy a hirdetésben megfogalmazott ajánlat, üzenet is el van helyezve a landing oldalon. Viszont csak a 3. vagy 4. sorban eldugva.

Ezt a felhasználó nem fogja megtalálni az előbb említett néhány másodperc alatt.

Az egységes, következetes arculat elemei

A következőkben felsorolom, melyek azok az összetevők, melyek egységessé, bizalmat keltővé tudják tenni hirdetéseidet és landing oldaladat.

  • Dizájn, megjelenés
  • Feltűntetett előnyök
  • Ajánlat

Ha ezek egységesen jelennek meg a hirdetéseidben és a hozzájuk kapcsolódó landing oldalakon, akkor a felhasználó azt kapja, amire számít.

Felhasználóként biztos te is szembesültél már vele, milyen az, amikor félrevezetnek és nem azt kapod egy kattintás után, amire számítasz. Ilyenkor menekülsz az oldalról.

Dizájn, megjelenés

A következőkre érdemes figyelned, amikor kreatívot készítesz a hirdetéseidhez. Ezeknek a vizuáloknak a landing oldalon is vissza kell köszönniük. Használd ugyanazt a színt, betűtípust, elrendezést, képeket ezekhez a kreatívokhoz, mint ami a landing oldaladon is megjelenik.

  • Egységes színhasználat
  • Ábrázolás
  • Betűtípus
  • Elrendezés

Egységes megjelenés

Jó példa az egységes megjelenésre ez a hirdetés és landing oldal

Előnyök

Ha a hirdetésben egy termék, szolgáltatás bizonyos előnyét emeled ki, akkor a landing oldaladon ez az előny jelenjen meg a főcímben, de legalább az alcímben legyen jelen. Ne a felhasználónak kelljen a bekezdésekből kihámoznia, amiért ő valójában a hirdetésedre kattintott.

Ajánlat

Az előnyökhöz hasonlóan az ajánlatnak is egyeznie kell a hirdetésben ígért ajánlattal. Ha családi kedvezményt ígértél, akkor azonnal jelenjen meg ez az oldaladon, így a felhasználó tudni fogja, hogy jó helyen jár.

Őt nem az fogja érdekelni, milyen extra szolgáltatásokat vehet még igénybe, hanem a családi kedvezmény igénybevétele.

Összefoglalás

Ha már kész a bomba hirdetésed és a landing oldalad is csúcsra van járatva, akkor érdemes még egy pillantást vetned a következetesség, egységes megjelenés tekintetében hirdetéseidre, landing oldalaidra.

Hiába jó a hirdetés, hiába megfelelő a landing oldalad kialakítása, ha nem támogatják egymást és nem erősítik meg a felhasználó bizalmát, biztonságérzetét.

Hirdetőként legyen stílusod, és lehetőleg ez a stílus egységes legyen.


1 megosztás = "köszönöm, ez tetszett, hasznos volt" :)

Tanulnál még a landing oldalakról?

Ha szeretnél többet tudni a landing oldal témáról, ha szeretnéd megismerni részletesebben, hogy én (Gál Kristóf) és a Klikkmarketing milyen stratégiákat használ akár a saját, akár az ügyfelek landing oldalainál, akkor rendeld meg a Landing oldalak összeállítása és optimalizálása című könyvünket! Ez egy nyomtatott könyv, amiben közel 100 oldalon, érthető nyelven írok a landing oldalakról!

További olvasásra ajánljuk:

Még nem szóltak hozzá ehhez a témához. Legyél te az első! :)


Szólj hozzá, kérdezz, reagálj te is:



E-mail címed nem jelenik meg az oldalon!


Honlapod címe megjelenik az oldalon!


Mi Magyarország fővárosa? Ha tudod a választ, akkor nem vagy spam robot. :)