Ezzel a trükkel szerkesztheted Facebookon a link előnézetet

Bizonyára téged is elért a hír, hogy holnap (szeptember 12-én) végleg megszűnik Facebookon a link előnézet szerkesztési lehetősége. Eddig a megosztott link főcímét, leírását, megjelenő képét szerkeszteni tudtad, ha épp nem tetszett a megjelenő tartalom.

Viszont van egy trükk, amennyiben Facebook oldallal rendelkezel, hogy továbbra is ízlésed szerint szerkeszthesd a megosztott link főcímét, leírását, thumbnail képét.

Facebook link előnézet

Így szerkesztheted a megosztott link előnézetét

Ehhez a furfanghoz szükséged lesz a hirdetéskezelőre, mert ott fogunk létrehozni egy hirdetést, amit egyszerűen nem fogunk hirdeti, hanem organikusan megosztunk FB oldalunkon.

#1. Hozd létre egy hirdetést, mintha épp tényleg hirdetni szeretnél. Válaszd ki a képet, írd meg a főcímet, majd a leírást is add meg.

Facebook link előnézet

#2. Miután rányomtál az elküldés gombra és jóvá is hagyta a Facebook a hirdetésed, akkor azonnal állítsd le a kampányt.

#3. Miután elfogadta a Facebook a hirdetésed, meg fog jelenni az Oldalbejegyzések között. Lásd a képen.

Facebook link előnézet

#4. Jelöld ki a hirdetést, amit létrehoztál, majd leállítottál. A Műveletek lenyíló ablakra kattintva válasz ki a Közzététel lehetőséget.

Facebook link előnézet

Kész is vagy! :)

További lehetőségek

Ennél van egyszerűbb módszer is, amennyiben Wordpress weboldallal rendelkezel. Ezt a következő bejegyzésben mutatom majd be.

Összefoglalás

A Facebook azért hozta ezt a szigorítást, hogy megakadályozza a hamis hírek terjedését. Az elmúlt időszakban óriási mértékben elterjedtek az álhírek, és az ezeket gyártó 'hírportálok'.

Ez főként azoknak nagy érvágás, akik olyan weboldalak tartalmait osztják meg (ügynökségek például), melyekhez nincs hozzáférésük, hogy szerkeszteni tudják a Open Graph elemeket. A weboldal metaadatai között tudod szerkeszteni az Open Graph elemeket (címsor, leírás, megjelenítendő kép).

Forrás: Jon Loomer: How to Edit Facebook Link Previews


1 megosztás = "köszönöm, ez tetszett, hasznos volt" :)

Szívesen tanulnál a vevőszerzésről?

Ha szeretnél többet tudni a témáról, ha szeretnéd megismerni részletesebben, hogy én (Gál Kristóf) és a Klikkmarketing milyen marketing stratégiákat használ akár a saját, akár az ügyfelek tekintetében, akkor rendeld meg a Látogatókból vevőt című könyvünket! Ez egy nyomtatott könyv, amiben több mint 100 oldalon, érthető nyelven, rengeteg illusztrációval és példával teletűzdelve írok a TNT stratégiáról!

További olvasásra ajánljuk:

Még nem szóltak hozzá ehhez a témához. Legyél te az első! :)


Szólj hozzá, kérdezz, reagálj te is:



E-mail címed nem jelenik meg az oldalon!


Honlapod címe megjelenik az oldalon!


Mi Magyarország fővárosa? Ha tudod a választ, akkor nem vagy spam robot. :)