Nagyon sokan kérdezték, hogy hogyan lehet szép (avagy felhasználóbarát, beszédes) URL-t csinálni céges Facebook oldalhoz. Már jön is a válasz egy, az előzőhöz képest rövid bejegyzés keretében.
Nem is húzom az időt, vágjunk a közepébe!
A szép Facebook URL-hez szükséges feltételek
Igen, a szép URL-hez jutásnak vannak feltételei is, méghozzá 25! Szerencsére nem olyan veszélyes a helyzet, mert a feltétel csupán az, hogy legalább 25 rajongója legyen a Facebook oldalnak. :) Ez jó esetben magától is összegyűlik megfelelő promóció esetén, de a személyes ismerősei “segítségével” bárki össze tud szedni 25 rajongót.
Tipp: nyugodtan kérje meg ismerőseit, hogy legyenek az oldal rajongói, akár megindokolva, hogy mi a kérés célja.
Hol van az URL választási lehetőség?
Őszintén szólva számomra érthetetlen módon eléggé el van rejtve az URL kiválasztására szolgáló űrlap. A megoldás: üsse be (vagy klikk ide) a címet a böngészőjébe!
Az URL választáshoz üsse be ezt a címet!
Hogyan tudom megadni a választott Facebook URL-t?
A fenti címen megjelenik az adott személyes profilhoz tartozó URL választó űrlap első lépcsője. A Facebook oldal általában egy személyes profilhoz kapcsolódik, ezért az ehhez tartozó URL kiválasztása van előtérben, de ezt most hagyjunk figyelmen kívül!
A második box szól a Facebook oldalakról
Válassza ki a kívánt Facebook oldalt, majd lépjen tovább! A következő lépésről sajnos nincs képernyő fotóm, de viszonylag egyszerű űrlapról van szó.
A Facebook felajánl néhány általa kikalkulált URL-t (pl. Mekk Mester nevű oldalhoz valószínűleg a “mekk.mester”, a “mester.mekk” és hasonlókat ajánlaná), választhatunk ezek közül is, de beírhatunk bármilyen más URL-t is.
A rendszer ezután persze ellenőrzi, hogy még szabad-e a választott Facebook URL, illetve hogy nem sérti-e az irányelveket, de ha minden rendben, akkor már be is állítottuk a kívánt URL-t!
Néhány szabály az URL választáshoz
Nem túl szigorú a Facebook, de vannak azért irányelvek, illetve szabályok, amiket az URL kapcsán be kell tartani.
- Csak alfanumerikus karaktereket (A-Z, a-z, 0-9) tartalmazhat, illetve pontot (.)
- Egy Facebook oldalnak csak egy URL-je lehet
- Az URL-t később nem lehet megváltoztatni, az URL-t nem lehet “elcserélni” más oldallal
- Néhány gyakori vagy általános szó nem használható (pl. pizza)
Tippek a választáshoz
Mivel a Facebook tartalmak nagy részét képes indexelni a Google (és más keresők is), ezért a Facebook URL-nek is van keresőoptimalizálási vonatkozása. Ha van rá mód – és nem lenne túl erőltetett! -, akkor érdemes olyan URL-t választani, amiben benne van a cégre jellemző legfontosabb kulcsszó. Én személy szerint nem szeretem ezt erőltetni, fontosabbnak tartom, hogy jól megjegyezhető, jól kommunikálható legyen az URL.
A miénk is inkább a brandet erősíti: facebook.com/klikkmarketing.
A Google találati listáin ugyanakkor a “coca cola” keresésre a Coca-Cola hivatalos Facebook oldala az első oldalon szerepel, tehát valóban nagyon erős keresőpozíciókkal rendelkezhet egy jó Facebook oldal (jó URL-lel).
Készen is vagyunk! :) Ha van kérdése, tegye fel bátran!