Szép URL készítése Facebook oldalhoz

Nagyon sokan kérdezték, hogy hogyan lehet szép (avagy felhasználóbarát, beszédes) URL-t csinálni céges Facebook oldalhoz. Már jön is a válasz egy, az előzőhöz képest rövid bejegyzés keretében.

Nem is húzom az időt, vágjunk a közepébe!

A szép Facebook URL-hez szükséges feltételek

Igen, a szép URL-hez jutásnak vannak feltételei is, méghozzá 25! Szerencsére nem olyan veszélyes a helyzet, mert a feltétel csupán az, hogy legalább 25 rajongója legyen a Facebook oldalnak. :) Ez jó esetben magától is összegyűlik megfelelő promóció esetén, de a személyes ismerősei “segítségével” bárki össze tud szedni 25 rajongót.

Tipp: nyugodtan kérje meg ismerőseit, hogy legyenek az oldal rajongói, akár megindokolva, hogy mi a kérés célja.

Hol van az URL választási lehetőség?

Őszintén szólva számomra érthetetlen módon eléggé el van rejtve az URL kiválasztására szolgáló űrlap. A megoldás: üsse be (vagy klikk ide) a címet a böngészőjébe!

Az URL választáshoz üsse be ezt a címet!

Hogyan tudom megadni a választott Facebook URL-t?

A fenti címen megjelenik az adott személyes profilhoz tartozó URL választó űrlap első lépcsője. A Facebook oldal általában egy személyes profilhoz kapcsolódik, ezért az ehhez tartozó URL kiválasztása van előtérben, de ezt most hagyjunk figyelmen kívül!

A második box szól a Facebook oldalakról

Válassza ki a kívánt Facebook oldalt, majd lépjen tovább! A következő lépésről sajnos nincs képernyő fotóm, de viszonylag egyszerű űrlapról van szó.

A Facebook felajánl néhány általa kikalkulált URL-t (pl. Mekk Mester nevű oldalhoz valószínűleg a “mekk.mester”, a “mester.mekk” és hasonlókat ajánlaná), választhatunk ezek közül is, de beírhatunk bármilyen más URL-t is.

A rendszer ezután persze ellenőrzi, hogy még szabad-e a választott Facebook URL, illetve hogy nem sérti-e az irányelveket, de ha minden rendben, akkor már be is állítottuk a kívánt URL-t!

Néhány szabály az URL választáshoz

Nem túl szigorú a Facebook, de vannak azért irányelvek, illetve szabályok, amiket az URL kapcsán be kell tartani.

  • Csak alfanumerikus karaktereket (A-Z, a-z, 0-9) tartalmazhat, illetve pontot (.)
  • Egy Facebook oldalnak csak egy URL-je lehet
  • Az URL-t később nem lehet megváltoztatni, az URL-t nem lehet “elcserélni” más oldallal
  • Néhány gyakori vagy általános szó nem használható (pl. pizza)

Tippek a választáshoz

Mivel a Facebook tartalmak nagy részét képes indexelni a Google (és más keresők is), ezért a Facebook URL-nek is van keresőoptimalizálási vonatkozása. Ha van rá mód – és nem lenne túl erőltetett! -, akkor érdemes olyan URL-t választani, amiben benne van a cégre jellemző legfontosabb kulcsszó. Én személy szerint nem szeretem ezt erőltetni, fontosabbnak tartom, hogy jól megjegyezhető, jól kommunikálható legyen az URL.

A miénk is inkább a brandet erősíti: facebook.com/klikkmarketing.

A Google találati listáin ugyanakkor a “coca cola” keresésre a Coca-Cola hivatalos Facebook oldala az első oldalon szerepel, tehát valóban nagyon erős keresőpozíciókkal rendelkezhet egy jó Facebook oldal (jó URL-lel).

Készen is vagyunk! :) Ha van kérdése, tegye fel bátran!

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Villám útmutató a közösségi médiához kisvállalkozásoknak

Villám útmutató a közösségi médiához kisvállalkozásoknak

Vállalkozóként ezerféle dologgal kell foglalkoznod. Szorítanak a határidők, változatos kihívások színesítik a napokat. A bokros teendők mellett könnyű félresöpörni a közösségi oldalak kezelését. Pe...

Elolvasom
Mikor érdemes csökkenteni a liciteket az AdWordsben?

Mikor érdemes csökkenteni a liciteket az AdWordsben?

Az AdWords egy kattintás alapú hirdetési rendszer, ahol csak akkor kell fizetni, ha valaki rákattint egy hirdetésre. Egy kattintás árát jelentősen befolyásolja az, hogy a hirdető mekkorát licitált az adott kulcsszóra, tehát hogy maximum mennyit hajlandó fizetni egy kattintásért. Bár messze nem csak a licitálási ár határozza meg egy kattintás...

Elolvasom
Így kívánj boldog karácsonyt az ügyfeleknek és a vásárlóknak

Így kívánj boldog karácsonyt az ügyfeleknek és a vásárlóknak

Vállalkozóként nem feledkezhetsz meg karácsonykor sem a vevőkről. Köszöntened kell őket valamilyen módon az ünnepek alkalmából, ha azt szeretnéd, hogy hosszú távon elköteleződjenek a céged mellett.

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob