Ügyfélszolgálat
Telefon: (06 1) 878 21 17
E-mail: help@klikkmarketing.hu
Web: http://help.klikkmarketing.hu

Firefox böngésző: lassan a legkedveltebb lesz?

Egy webes felmérésekkel foglalkozó szervezet legújabb tanulmánya szerint Európában már közel 28%-os átlagos elterjedtséggel rendelkezik a Firefox a böngészők között.

Ami számunkra fontosabb adat, hogy Magyarországon már csak hajszállal van 40% alatt az elterjedtsége! Mit jelent ez a honlaptulajdonosokra nézve?

Egyértelmű: már nem lehet megelégedni azzal, hogy Internet Explorerben jól működik, vagy jól jelenik meg a cég honlapja. Ha továbbra is így gondolkodik egy cég, akkor már a látogatók közel felénél felléphet megjelenési- vagy működési probléma, s ezen keresztül egyértelműen üzleti hátrányba kerülhet az odafigyelőbb versenytársakkal szemben.

Amint már említettem, két nagy területe van a "törődést" igénylő problémaforrásoknak:

  1. Megjelenítési szempontok: a legtöbben már tudják, hogy bizonyos esetekben másként jelenítenek meg egy honlapot a különböző böngészők. Ezek az esetek a felkészült fejlesztők számára ismertek, de még mindig sok olyan honlap készítéssel foglalkozó cég van, akik nem figyelnek oda ilyenekre. Megfelelő fejlesztési technikák alkalmazása mellett minden elterjedt böngészőben ugyanúgy jelenik meg a honlap.
  2. Funkcionális szempontok: van néhány olyan megoldás, ami nem működik minden böngészőben megfelelően. Elsősorban a Javascript programokkal szokott probléma lenni, ha nem elég körültekintő a programok készítője. Gyakori hiba, hogy pl. komplett menürendszerek nem működnek Javascript hiba miatt, vagy hogy megrendelő űrlapokat nem lehet kitölteni csak pl. Internet Explorer böngészőt használva. Itt is igaz: korszerű fejlesztési megoldásokkal az ilyen hibákkal nem kell számolnia a honlap tulajdonosának.

Itt az ideje tehát, hogy azok is szembenézzenek ezzel a jelenséggel, akik eddig nem ismerték, vagy nem akartak tudomást venni róla - főleg, mert a tendencia szerint az "alternatív böngészők" hamarosan a képzeletbeli dobogó csúcsára léphetnek.

T.lacihttp://www.burkolo.com

2007.07.16. 10:43 (1)

Üdv mindenki. Hasonló gondokat magam is tapasztaltam a saját honlapommal kapcsolatban, és nagyon igyekeztünk kijavitani a hibát. Ha valakinek mégis ilyesmi gondja lenne, kérem jelezze.
Én személy szerint az operát használom, legfőképp azért, mert millió helyen kellene állandóan "belépni", és irkálgatni a reg-nevet, jelszót. Az operának van egy un.: "mágusa" amelyik képes megjegyezni több felhasználónak is az adatait. Ezen kivül is megvagyok vele elégedve.

Tulok Imrehttp://www.hitelhatter.hu

2007.07.16. 10:58 (2)

Szerintem is jobb az Opera, mint az FF. Kár, hogy az elterjedtsége a 0-hoz közelít. Az FF az Opera után meg nem adott több értéket és funkcionalítást, így le is töröltem. A bejegyzéssel azért egyetértek, elvégre nem saját magamnak és T. Lacinak fejlesztem az oldalamat. :-)

Máriahttp://maria.blog.hu

2007.07.16. 10:58 (3)

Ha a megrendelők többsége alapból elvárja majd, hogy a három "nagy" böngészőben rendesen nézzen ki a honlapja, az egyfajta szűrő lehet, amin a rengeteg kókler fejlesztő cégecske fennakadhat. (És akkor még mindig mi van azokkal, akik a mobiljukról neteznek?)

Ehhh... szerintem ez a nap soha nem fog eljönni, akik meg kontárokkal dolgoztatnak, azoknak lövésük sincs és nem is lesz arról, hogy az IE mellett lehet mással is böngészni...

Éppen ma olvastam egy álláshirdetést, ahol a tulaj rendszergazdát keresett, egyéves gyakorlattal, aki a napi munkája mellett majd a cég honlapját és webáruházát is jól megcsinálja. :-/

Pesszimista vagyok.

Gábor Márkhttp://ajanlasok.hu

2007.07.16. 11:13 (4)

Én mindig annyi böngészővel nézem meg a weboldalamat, amennyivel csak lehet, Linux és Windows alól is (biztos ami biztos). 100% mindegyiknél sosem lesz, de törekedni kell a tökéletességre.
Egy csak IE csúnya példa a www.vidampark.hu
Nem tudom hogy engedhetik ezt meg maguknak.

Horváth Győzőhttp://www.infocentrum.hu

2007.07.16. 14:37 (5)

A www.vidampark.hu tényleg brutális. Az opera alig tért magához és valóban Firefox alatt sem látszik.
Megnéztem az egyik kisebb partnerük oldalát: http://www.cocacola.hu. Az intro átugrása után a következő üzenetet kaptam: "The system cannot find the file specified."

dr.Sebők-F. Miklós

2007.07.16. 17:45 (6)

Tisztelt honlap!
2004. vége óta van gépem. Alapből az explorer volt. Pár hónap után tanácsolták a Firefoxot. Kb. két évig tökéletesen működött, amikor a 2. verziót letöltöttem. Utána elkezdte zabálni a memóriát végül kb. 3 hónapja töröltem. Most explorer sokkal jobb mint régen. Ez van, közben volt Gran Paradisóm de az sem oldott meg semmit.

Detvai Gyulahttp://yessplus.uw.hu

2007.07.16. 20:25 (7)

Amatőr honlapszerkesztő vagyok. Egyre több nehézséget okoz, hogy minden böngésző rigolyáinak meg kell felelni. Ez folyamatos tanulást, fejlődést igénylő feladat. Korábban még úgy volt(nálam, az akkori tudásommal), hogy ha FF alatt működött a site, akkor az IE is szerette.
Mára ez "elmúlt" mert pl. egyes javascripteket csak úgy tudok futtatni, ha felderítem a user böngésző típusát, és az annak megfelelő kódot, kódrészletet aktiválom.
Látom (nem kárörvendek!), hogy a nagyok is küszködnek néha (mindig), példul az UW-s látogató számláló FF alatt egyszerűen nem működik. Aztán. Van egy rendkívül profi honlap - nem árulkodok - amelyik az adatbázisát nem tudja kezelni csak bizonyos böngészők esetében. De ettől függetlenül - profi.

RD

2007.07.17. 09:20 (8)

Kicsi gyermekeim vannak.
Szeretném a kicsi gyermekeimet megóvni az interneten található pornótól, vizihulláktól, stb.

A FF böngészőt a következőképpen szeretném használni:
1. Gyermekeimnek, mint rendszergazda létrehozok egy korlátozott jogokkal rendelkező felhasználói fiókot. Ide telepítem a FF bögészőt.
2. Mint rendszergazda a FF könyvjelzőjét feltöltöm gyermekeimnek hasznosnak vélt weboldalak címével.

Ezek után azt szeretném, ha a böngészővel csakis a könyvjelzők között lévő weboldalakat lehessen felkeresni.
Ne lehessen sem a címsorból, sem kivezető link segítségével más oldalra jutni.
Az az, mielőtt a böngésző betölt egy így-úgy meghívott oldalt, nézze meg, hogy szerepel-e ilyen cím a könyvjelzők között, és ha nem akkor a betöltést tagadja meg.
Természetesen új könyvjelzőt elhelyezni csak a rendszergazdának van lehetősége.

Van ilyen FF?
És más böngésző?

Üdv mindenkinek.

Sebestyénhttp://www.bluedesign.hu

2007.07.17. 17:05 (9)

A cél a böngészők típusától függetlenül helyes megjelenés és működés, és Gyula valóban ezzel néha még a profik is sokat küzdenek. Ez az oldal: http://browsershots.org/ sokat segíthet.
Ha a jeleket, és külföldi iránymutató oldalak híreit nézzük, akkor belátható, hogy várható a mobil böngészők előretörése, erre bizony érdemes figyelni, talán pár éven belül már a látogatók nem elhanyagolható hányada fog pl. 240x360 -as képernyőméreten mondjuk opera minivel böngészni.
Ami még szerintem fontos és pozitív jelenség a hazai internetellátottság dinamikus növekedése mellett, hogy a felhasználók egyre nagyobb hányada mer és próbál elszakadni a Microsoft által rátukmált alkalmazásoktól. És ezzel még csak leszólni sem akarom az előbb említett céget, hanem arra szeretnék utalni, hogy hasznos, ha kipróbálunk, megismerünk más programokat, esetleg oprendszereket is.

Tuba Kovács Bélahttp://www.bvdosz.hu/news.php

2007.07.18. 08:38 (10)

Én szintén fejlesztek is honlapot,
alapból kerülöm az agyon-scriptezett dolgokat. Ajánlom mindenkinek a CSS formázást. php-ben ellenőrzöm a böngészőt, és a szerint töltöm be a böngészőfüggő formázást.
Amúgy azt tapasztaltam, hogy a FF szabványosabb, mint az IE. Ami FF alatt látszódik, hasonló lesz Opera alatt is. IE és Avant (és egyéb IE motoros) alatt szétesik.
Pl google maps alatt készítettem egy útvonal-térképet, mely IE alatt nem jelenik meg, minden más mutatja merre kell menni. Akkor most :( vagy :).

Újabb dolog: eddig a Mac-os Safari, amiről az Ablakos világban szintén elfelejtkeztek, bekukucskált az ablakon, egyenlőre nagyon bogaras, de tolják rá a kemotox-ot. Úgyhogy hamarosan azzal is ellenőrizni kell a kész munkát.

Felbontás: eddig csak 640x480, 800x600 és 1024x768 méretre kellett beállítani az oldalt. Most meg ...
Nem elég hogy a nagy monitorok és szuper kártyák nagyobb felbontást is képesek kezelni, amit a userek ki is használnak, de már a PDA és mobil böngészők is nyomulnak, mire el lehetett volna felejteni a 640x480-at, nesze fejlesztő, ha gondolsz a látogatóra kompatibilis és szabványos kódot használj, és ne feltételezz semmit.

Ez jó evolúciós tényező lesz a honlapfejlesztő piacon, hiszen lassan már aki be tudja kapcsolni a gépet és mentett már html-be az weblapfejlesztőnek kiáltja ki magát. Állítsuk meg a szakma felhígulását.

Gratulálok, remek a Blog. Csak így tovább.

Tibor

2007.07.20. 11:53 (11)

Nekem megfelel az FF. Talán a legnagyobb gondom a mesterjelszó. Nem tudom, hogy egy informatikus megadott-e nálam valamit, de azóta jelszavakat nem tudok megjegyeztetni vele... :-(

Jani27http://www.sz-video.hu

2007.08.14. 20:22 (12)

Nem szeretnék belebeszélni a nagyok dolgába, de érdekes, hogy a helyes megjelenésről csevegnek egy olyan oldalon, mely a W3C validator szerint nem teljesen ok. :)

Gál Kristófhttp://www.primodesign.hu/blog

2007.08.15. 10:17 (13)

Jani27,

igazad van, mert a validator szerint tényleg van néhány "szabálysértés" a kódban.

A szabványoknak való megfelelésnek azonban nem az a célja, hogy - akár felesleges erőfeszítések árán - egy ellenőrzőprogram ne találjon hibát a honlap (x)html kódjában, hanem, hogy a segítségükkel megvalósulhasson pl. a böngészőfüggetlen megjelenés, valamint kisebb legyen a kód, könnyebb legyen a továbbfejlesztés, segítse a keresőoptimalizálás célokat, stb.

Ezért a felvetésed bár jogos, de a fentiek tekintetében a honlapunkban lévő konkrét hibáknak gyakorlatilag nincs jelentősége.

Jani27http://www.sz-video.hu

2007.08.16. 15:30 (14)

Ha a szabványoknak célja a "böngészőfüggetlen megjelenés", ahogy te is mondod, akkor pláne értehetlen számomra, hogy ez a topik nem teljesen szabványos. A hibák mindig okozhatnak bajt. Ha nem Firefox és Explorer alatt, akkor máshol. És ilyenkor ugye valamennyi ügyfélvesztéssel mindig lehet számolni.

Lehet mondani, hogy egyik-másik böngésző nem istenbizony, de amíg maguk az oldalak sem azok, addig míról beszélünk?

A témaindító részben: "bizonyos esetekben másként jelenítenek meg egy honlapot a különböző böngészők."

Véleményem szerint a validator által jelzett hibák gyakran hozzájárulnak a nem megfelelő megjelenéshez. És ezeket nem megmagyarázni kell, hanem kijavítani. :)

Gál Kristófhttp://www.primodesign.hu/blog

2007.08.17. 14:26 (15)

"Véleményem szerint a validator által jelzett hibák gyakran hozzájárulnak a nem megfelelő megjelenéshez. És ezeket nem megmagyarázni kell, hanem kijavítani."

Jani27, igazán nem kötekedni akarok, vagy magyarázni a bizonyítványunkat, de ha megnézed, hogy pontosan mik a hibák, akkor láthatod, hogy egyiknek sincs igazából köze a megjelenéshez.

Jani27http://www.sz-video.hu

2007.08.17. 15:11 (16)

Biztos én vagyok naiv, de olyan választ vártam volna, hogy tényleg hibás, de már kijavítottuk.

Nekem végül is mindegy. Mindenki a saját bőrét viszi a vásárra. Számomra minden esetre kicsit fura, hogy egy "Professzionális weblap készítés'-sel foglalkozó cég honlapja tartalmaz hibákat. Ha az ügyfeleket ez nem zavarja, akkor végül is tényleg mindegy.

Halkan jegyzem meg a 'Professzionális weblap készítés' így külön írva, nem feltétlenül helyes.

Gál Kristófhttp://www.primodesign.hu/blog

2007.08.17. 15:39 (17)

Ismered a mondást: "lyukas a suszter cipője" (mert annyi megrendelése van, hogy nincs ideje magával foglalkozni)... Nem biztos, hogy a saját cipőjéről érdemes megítélni egy ilyen susztert. :) Bár amiről most beszélünk közel sem lyuk, hanem egy kb. 1 centiről látható kis karcolás.

Egyébként azt kívánom minden - weblap megrendelői pozícióban lévő - cégnek, hogy a fejlesztő partnere legnagyobb hibája az legyen, hogy a W3C validator talál néhány teljességgel jelentéktelen hibát a honlapjuk kódjában. :)

Gáborhttp://www.gabbor.hu

2007.09.10. 04:57 (18)

Már készítettem teljesen valid lapokat, de azok többnyire nem egyformán jelentek meg különböző böngészőkben. Szóval néha fel kell áldozni validságot.

A javascripteket és flasht pedig szeretem elkerülni, csak lassítja a fontos információk megjelenítését. Nomeg elég sokan letiltják a scripteket :)

Farkas Győzőhttp://www.sa-kraft.hu

2007.09.15. 19:28 (19)

Kedves Kristóf !

Véleményem szerint a "cipész mondás" általánosságban helytálló, amolyan "magyarázom magam típusú", tréfás, felelősséget elhárító mondás.
Attól még a közvélemény mosolyogva mutogatja a cipész háta mögött: "Nézd, milyen foltos a cipője..."
Aztán elmegy egy cipészhez, aki egy centiméteres karcolást sem csinál, tükörfényesen, porszem nélkül adja át a portékát. Lehet, hogy az nem a divatos, csili-vili megjelenésű, hanem konzervatív megjelenésű, de karcolásmentes. És ami még fontosabb: a hibamentesség, a (viszonylagos) konzervatizmus a minőséget, a megbízhatóságot, az állandóságot sugalja - és manapság erre van leginkább szüksége az embereknek.

A filozófiáról ennyit.... :-)

A másik megjegyzésem: sajnos, a számítástechnika az egyszerű felhasználó szemében inkább tűnik ámítástechnikának, néhány benfentes "guru" óriási üzletének. A kor rákényszerít mindenkit a használatára, de azért - jellemzően - idegen marad.
IE - FF - O9 és egyéb böngészőharcok közepette csak értetlenül áll: elfogadtunk egy sok mindenre kiterjedő szabályt a honlapépítésnél (is). Miről beszélünk a böngészők harcában ? Melyik, mennyire nem tartja be a szabályokat ? Közismert tény, hogy az IE nem, hogy jónéhány dolgot nem tud helyesen megjeleníteni az alapszabványból, hanem néha a Microsoft saját szabványának sem felel meg. Nem csak a biztonsági vizsgákon bukik meg csúnyán, hanem a gyorsasági teszteken is lemarad és a szabványossági ügyekben is problémái vannak.

Szerintem a cikk elején történő megállapítás fordítottja az igaz: azaz, ha az IE-ben megjelenik valami úgy, ahogy szeretted volna, akkor a töbiekben biztos lehetsz, hogy jól jelenítik meg. :-)

Csakhogy az IE óriási üzlet, hatalom, míg a többiek: nem is tudom, talán kűzdelem a zsarnok elnyomó ellen, a szabadságvágy, vagy egészen egyszerűen, csak tényleg jónak lenni.

fgy

DIGITALL - videó digitalizáláshttp://www.digitall.video.hu

2007.12.02. 22:38 (20)

Szerintem megéri azért valid kódot írni.

Nehéz, de egy értékesítési honlap számára nem igazán megengedhető, hogy technikai hibák miatt elveszítse a látogatókat.




Ha Ön regisztrált tag, akkor jelentkezzen be hozzászólás előtt!

E-mail címe nem jelenik meg az oldalon!

Honlapjának címe megjelenik az oldalon!

Kérem írja ebbe a mezőbe Magyarország fővárosának nevét! Erre azért van szükség, hogy a spam robotok ne tudjanak spam hozzászólásokat "írni" a blogba.