Két erőteljes törekvés biztos megfogalmazódott már benned, ha AdWords hirdetésekkel próbálod fellendíteni vállalkozásod. Az egyik valószínűleg arra vonatkozott, hogyan lehet a legalacsonyabb áron kattintásokat szerezni, a másik pedig, hogyan lehet a lehető legtöbb konverziót (vásárlás, ajánlatkérés, hírlevél feliratkozás, stb.) elérni ezekkel a kattintásokkal. A következőkben 3 olyan tanácsot adok, melyek garantáltan jobb konverziós arányhoz vezetnek. Ráadásként akár a költségeid is csökkenhetnek, ami lássuk be, elég jó hangzik. :)
Rögtön az első módszerrel egyszerre csökkentheted a költségeidet és növelheted a konverziós arányt. Ne arra számíts, hogy azonnal tizedére csökkennek a kiadásaid. Viszont aránylag gyorsan akcióba tudsz lépni és végrehajtani ezeket a módosításokat, így az eredmények is gyorsabban jönnek.
#1. Megfelelő, releváns oldalra irányítsd a felhasználókat
Azokat az oldalakat, melyekre a hirdetésedre való kattintás után érkezik a felhasználó, landing oldalaknak vagy landing page-eknek nevezzük. A landing oldal a honlapodnak az az oldala, ahová látogatókat viszel pl. AdWordsből, Facebookról, a hírleveledből, akárhonnan, jellemzően azzal a céllal, hogy a látogatók végrehajtsanak valamilyen konverziós eseményt (pl. megrendelést).
(A landing oldalakról a 14 pontos landing oldal elemzés című bejegyzésben olvashatsz bővebben.)
Nagyon fontos, hogy ne a főoldaladra irányítsd a felhasználókat, ha ott kizárólag a céged története, bemutatása szerepel. Főleg ne akkor, ha a hirdetésedben a saját terméked, szolgáltatásod szerepel.
Gondold át! Mi lenne az elvárásod, ha rákattintasz egy hirdetésre, melyben beszerelhető klímákról van szó? Arra számítanál, hogy kattintás után klímaberendezésekkel szembesülsz. Mit éreznél, ha egy nem releváns oldalra mondjuk egy főoldalra érkeznél, ahol a cég történetét ecsetelik végtelen eposzokba szedve? Csalódott lennél.
Azonnal visszanavigálsz a Google találati listájára és kattintasz egy másik cég hirdetésére, mert nem akarsz beláthatatlan ideig keresgélni egy idegen weboldalon. Ha ez kellő számban megtörténik, márpedig meg fog történni, mert más felhasználóknak sincs ideje, idegzete ismeretlen weboldalakon keresgélni, akkor a Google ezt érzékelni fogja.
Azt fogja következtetésként levonni az AdWords rendszere, hogy a hirdetés nem releváns, mert azonnal elhagyják a látogatók a landing oldalt. Így a minőségi pontszám csökkenésével kevesebbszer fog megjelenni a hirdetés, vagy többet kell fizetni, hogy megjelenj a keresésekre.
Releváns, szorosan a hirdetéshez kapcsolódó landing oldalakra irányítsd a hirdetésedre kattintó látogatókat!
#2. Spórolj időt a felhasználóknak Belsőlink-bővítményekkel
A Belsőlink-bővítmények a hirdetés szövege alatt jelennek meg. Érdemes 4 belsőlink-bővítményt beállítani a hirdetéscsoportokhoz, de nem garantált, hogy meg is jelennek. A tapasztalat azt mutatja, hogy minél jobb pozícióban van a hirdetés, annál nagyobb az esély a belsőlink-bővítmények megjelenésére.
A belsőlink-bővítmény a hirdetés alatt
Két nagy előnye van a belsőlink-bővítményeknek. Először is további lehetőségeket lehet megmutatni a felhasználóknak, így időt tudunk spórolni nekik. A másik előnye, hogy nagyobb helyet foglal el így a hirdetés, tehát láthatóbbá válik a találati listán, nagyobb CTR (átkattintási arány) fog társulni a hirdetésekhez. A nagyobb átkattintási arány következménye, hogy a hirdetésed relevánsabb, minőségibb lesz az AdWords szemében.
Ha kitöltöd a belsőlink-bővítményhez tartozó 2 leíró sort is, akkor még feltűnőbb lesz, ha megjelenik a hirdetés alatt.
A belsőlink-bővítmény a hirdetés alatt, mikor megjelenik a linkekhez tartozó két sor leírás is
A belsőlink-bővítmények használatáról és irányelveiről az AdWords súgójában olvashatsz részletesebben.
Használj belsőlink-bővítményeket, hogy további lehetőségeket tudj megjeleníteni a felhasználóknak, ezzel időt spórolsz nekik. Ráadásul nagyobb szeletet hasít ki a hirdetésed a Google találati listájából.
#3. Stratégiával nyomd le a konkurenciát, ne erőből
Ne menj bele a licitháborúkba, mert az esetek többségében nincs igazi nyertese ezeknek a csatáknak. Ahelyett, hogy próbálod túllicitálni a konkurenseid a találati oldal első helyéért, inkább fókuszálj a minőségre.
Mi ebben a logika?
Ha minőségibb hirdetéseket tudsz létrehozni (nagyobb átkattintási arány társul mellé), melyhez megfelelő landing oldal kapcsolódik (nem hagyják el azonnal a látogatók, stb.), akkor nő a minőségi pontszámod. Így ugyanazért a licitért jobb pozíciót is kaphatsz a találati listán, vagy elhozod az első pozíciót alacsonyabb licittel, mint a konkurenseid (persze ez függ a konkurensek minőségi pontszámától is).
Ha magas a konkurenseid minőségi pontszáma, mert ők már előbb rájöttek, hogy ez egy nagyon fontos tényező, akkor válassz másik stratégiát. Persze, ettől még ugyanúgy hoznod kell a minőségi hirdetéseket, landing oldalakat, viszont a licitháború helyett keress olyan kulcsszavakat, melyek mögött szintén konverziós (vásárlás, ajánlatkérés, hírlevél feliratkozás, stb.) szándék áll.
Azt mondhatnád, hogy oké, akkor mostantól a minőségre fogsz koncentrálni, de az sincs ‘ingyen’. Sok időbe kerül jó hirdetésszövegeket írni, stratégiát kidolgozni, és a minőségi landing oldalak elkészítése se 2 perces mutatvány. Ráadásul fizetned kell érte, ha nem értesz hozzá és kiszervezed.
Ez így igaz, viszont hosszabb távon többszörösen megtérül ez a befektetés, ez nem kérdés. Ráadásul a hirdetési költségeid is csökkenni fognak, tehát simán pluszban vagy.
Összefoglalás
A fenti három pont egyenként is hozzájárul a konverzió növeléshez, de ha mindhármat egyszerre alkalmazod, akkor lesz hatékony igazán. Valótlan lenne, ha azt állítanám, hogy pikk-pakk el lehet végezni fenti módosításokat erőforrás bevonása nélkül. Viszont hosszabb távon nem kérdés, hogy megtérülnek az erőfeszítéseid.
Amennyiben tetszett a bejegyzés vagy úgy gondolod, másoknak is hasznos lehet, nyugodtan oszd meg, hálásak lesznek érte azok, akiknek segíteni tudsz.
1 megosztás = “köszönöm, ez tetszett, hasznos volt” :)