Hazai példa – Szűkítsd a célcsoportod és kinyílik előtted a piac

Szinte minden marketinges anyagban olvashatsz arról (mi is írtunk már a témáról), hogy a célcsoport szűkítésével valójában növelni tudod az elérést, a célcsoport elkötelezettségét, és a bevételed.

Ezt sokan nehezen lépik meg, hiszen első látásra nem logikus, hogy szűkíted a célcsoportot, tehát kevesebb emberhez szólsz, mégis több vásárlód lesz, jobb eredményeket érsz el bevételben.

A bejegyzésben bemutatok egy példát, amire a napokban figyeltem fel, és jól példázza a jelenséget. A célcsoport szűkítésével sokkal nagyobb követőbázist, közönséget lehet építeni, és ha ügyes vagy, akkor ez a bevételeiden is meg fog látszódni.

Ne akarj mindenkihez szólni

Ez azért nehéz, mert bízol, hiszel benne, hogy a cuccod mindenki számára hasznos, értékes. És ez lehet, tényleg így van. Ezért szeretnél mindenkihez szólni, mindenkinek értékesíteni a terméked, szolgáltatásod.

Például bárkit megkérdezel, aki szeret futni, hogy melyik a legnépszerűbb, általa ismert futós magazin, akkor azt fogja mondani, hogy a Runner’s World magazin.

Ez a legismertebb, mert minden futónak szól. Mindegy, hogy kezdő futó,
haladó vagy élsportoló. Mindegy, hogy fogyni szeretne a futás segítségével,
vagy maratont futni Bostonban, esetleg egyszerűen csak szeret futni.

A magazin számára mindenki potenciális célközönség, aki futócipő közelébe merészkedik. Tehát az üzenete, kommunikációja is általános, mert a lehető legtöbb futót szeretné elérni.

Ahogy a képen látod, Facebook-on jelenleg 27.000 követővel rendelkezik a magyarországi Runner’s World magazin.

Szűkítsd a célcsoportod és kinyílik előtted a piac

Azáltal, hogy szűkíted a célcsoportod, már nem kell általánosságban beszélned, kommunikálnod a célközönséged felé. Sokkal relevánsabban, sokkal pontosabban tudod megfogalmazni és eljuttatni az üzeneted.

Ez azt fogja eredményezni, hogy sokkal inkább magáénak érzi a felhasználó az üzeneted, ha épp megoldást keres a problémájára. Így fordulhat elő pusztán azzal, hogy nem minden futónak szeretnéd megragadni a figyelmét, hanem csak a női futókét, hogy a Futásról Nőknek követőbázisa jelenleg 36.000 fő Facebook-on.

Azzal, hogy szűkítették a célcsoportot, sokkal relevánsabbak az üzeneteik, a blogon megjelenő bejegyzéseik, stb. Egy nő, aki szeret futni, vagy épp csak fontolgatja a futás lehetőségét, sokkal inkább érzi magáénak a Futásról Nőknek tartalmait, és ezen keresztül szolgáltatásait, termékeit, mint az általánosabb üzenettel rendelkező Runner’s World Magazinét.

Egyszerűen jobban betalál az üzenet, ha releváns, jobban elköteleződik a felhasználó. De további előnyei is vannak számodra, ha szűkíted a célcsoportod.

A célcsoport szűkítésének további hatásai

Ha nem akarsz mindenkit elérni, akkor az a hirdetési költségeiden is meg fog látszani. Képzeld el, mennyi pénzbe kerül elérni mindenkit, aki érdeklődik a futás iránt.

Majd gondolj bele, mennyibe kerül, ha például csak a női futókat szeretnéd elérni. Vagy elrugaszkodva a fent említett példától, ha olyan hölgyeket szeretnél elérni, akik nagyvárosban élnek, egyedülállók, magas jövedelemmel rendelkeznek, és rendszeresen látogatják a legdrágább fitness termeket.

Ha a fent említettek alapján fogalmazod meg az üzeneted, vállalkozásod,
céged arculatát, terméked, szolgáltatásod pozicionálását ezek alapján végzed, akkor a célcsoport azt fogja érezni, hogy neki teremtett téged a sors.

Összefoglalás

Szörnyen nehéz meglépni, hogy azt tudd mondani: nem akarok mindenkinek értékesíteni. Mert az általános elképzelés az, hogy egy nagy tortából akar mindenki egy kis szeletet megszerezni.

A fent említett célcsoport szűkítés pedig azt képviseli, hogy egy kisebb tortából akarunk egy nagyobb szeletet elhozni.

Természetesen elég kevés ‘bizonyítékul’ szolgál egy-egy cég sikerességét, profitját tekintve, hogy mekkora követőbázissal rendelkezik Facebook-on. A bejegyzéssel nem az volt a célom, hogy győztest hirdessek,
melyik cég üzletpolitikája sikeresebb, melyik cég marketingesei ügyesebbek.
Ebből nem lehet, nem is érdemes ilyen következtetéseket levonni.

Sokan tudjuk már, hogy a követők száma helyett az elkötelezettség, interakció sokkal értékesebb mutató. Viszont nagyon jó példa a fent említett eset, hogyan lehet a célcsoport szűkítésével nagyobb, relevánsabb,
elkötelezettebb közönséget építeni.

1 megosztás = “köszönöm, ez tetszett, hasznos volt” :)

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Őszinte és részletes írás az online marketing profi kiszervezéséről

Őszinte és részletes írás az online marketing profi kiszervezéséről

Hitelesen csak egy online marketinges cég tud írni erről a témáról. Viszont a legtöbb online marketinges cégnek nem megy annyira jól, hogy ne lenne rászorulva a kisebb-nagyobb füllentésekre. Egy ki...

Elolvasom
Miket lehet tesztelni egy Adwords szöveges hirdetésben?

Miket lehet tesztelni egy Adwords szöveges hirdetésben?

Régi, és sokak által ismert “jótanács” az Adwords kapcsán, hogy mindenféle beállítást érdemes folyamatosan tesztelni. A szöveges Adwords hirdetések az egyik legkézenfekvőbb alanyai az ilyen teszteknek. Igen, ezt mondani könnyű, de mégis miket lehet, vagy inkább miket érdemes tesztelni, ha a hirdetésekről van szó? Nagyban függ a hirdető konkrét tevékenységétől,...

Elolvasom
Top 10 Google Adwords hiba

Top 10 Google Adwords hiba

Az Adwords egy rendkívül hatékony vevőszerző eszköz, de ahogy az élet más területein sem, itt sem adják könnyen a sikert. Nem számol be minden hirdető elsöprő sikerekről, ennek pedig az az oka, hogy még mindig nagyon gyakoriak az olyan beállítási hibák, amiken a rutinos hirdetők már évek óta “túl vannak”....

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob