Hibáztunk, így pénzben is mérhető a céges blog hatékonysága

Saját hibánkból kifolyólag valódi képet kaptunk a céges blogolás jelentőségéről. Konkrét számokban mérhető, hogyan támogatja a céges blog az értékesítést.

Természetesen, számunkra eddig is egyértelmű volt, hogy az értékes tartalom támogatja az értékesítést, de a hatékonyságát illetően nem voltak konkrét számok a kezünkben.

A bejegyzésben saját példát mutatok be, mely számunkra egyértelműen bebizonyította, hogy az értékes tartalom gyártása, a rendszeres blogolás hozzájárul a bevételnöveléshez.

tartalommarketing

Tévedni emberi dolog :)

Az egész azzal kezdődött, hogy 2017 elején megkezdtem pályafutásom a Klikkmarketingnél (Őry István). Az egyik feladatom a céges blog írása volt, amit azóta is töretlen tettvággyal, szívvel-lélekkel teszek.

Ha olvasod egy ideje a blogunkat, akkor biztos neked is feltűnt, hogy minden blogbejegyzés alján látható egy könyvajánló. Ezeket a könyveket megvásárolhatod tőlünk 4 ezer forint körüli áron.

A probléma azzal kezdődött, hogy én ezeket a könyvajánlókat kiszedtem a blogbejegyzések végéről és helyettük 25.000 - 35.000 Ft-os konzultációkat, 60.000 - 70.000 Ft-os Mentor Csomag ajánlatokat raktam.

A későbbiekben írok még erről részletesebben, hogy miért volt elég nagy baklövés ezt meglépni egy céges blog esetén. Szerencsére a cégvezetőnek (Gál Kristóf) időben feltűnt, hogy valami nem stimmel a könyveladásokkal.

Miután megfejtettük, hol csúszott homokszem a gépezetebe, a könyvajánlók visszakerültek a blogbejegyzések végére a sokkal magasabb árfekvésű konzultációk és Mentor Csomagok helyett. Ez májusban történt meg.

könyveladások csökkenése

A könyv megrendelések statisztikáján jól látszik, hogy márciusban vettem ki a könyvajánlókat a blogbejegyzések végéről, és májusban kerültek vissza. Május óta újra emelkedni kezdett a könyvmegrendelések száma, és ez azóta is tart.

Lényeg a fokozatosság

Ahogy az előbbiekben említettem már, a fő problémát az jelentette, hogy a blogbejegyzések végén szereplő termék árfekvése sokkal magasabb volt, mint a könyveké.

A blogolás támogatja ugyan az értékesítést, de ügyelni kell arra, hogy az ajánlat egy belépő termék legyen, pár ezer forintért megvásárolható. Természetesen kapcsolódnia kell a terméknek a blogbejegyzéshez.

Megteheted azt is - és talán ez felel meg inkább a fokozatosság elvének -, hogy a blogbejegyzésekkel nem belépő terméket értékesítesz, hanem egy ingyenes lead magnetre (csalira) próbálod felíratni a felhasználókat.

Majd az elérhetőségük segítségével kommunikálsz velük tovább. Folyamatosan értékes tartalommal töltöd meg az email fiókjukat, majd ezután teszed az első ajánlatodat (belépő termék).

A blogbejegyzések terjesztése

Ha eddig úgy gondoltad, elegendő megírni az értékes tartalmat és az organikus elérésre bízni a többit, akkor láthatod, hogy komoly lehetőségektől esel el. Egy jól megírt, értékes blogbejegyzés hirdetése nem kidobott pénz az ablakon.

Ne kizárólag a termékeidet, szolgáltatásaidat hirdesd, hanem az értékes blogbejegyzésedet is, melynek segítségével olvasóid elérhetőségére tehetsz szert, vagy belépő terméked értékesítését támogathatod vele.

Összegzés

Akinek eddig kétségei voltak a tartalommarketinggel kapcsolatban, most a saját hibánkból láthatja, hogy az értékes tartalom képes támogatni az értékesítést. Ha nincs céges blogod, akkor azt tanácsoljuk, mielőbb élj ezzel a lehetőséggel.

Valaha azt mondta egy bölcs ember, ha képesek vagyunk tanulni a hibáinkból, akkor azt semmiképp sem lehet kudarcként megélni.


Amennyiben tetszett a bejegyzés vagy úgy gondolod, másoknak is hasznos lehet, nyugodtan oszd meg, hálásak lesznek érte azok, akiknek segíteni tudsz.

1 megosztás = "köszönöm, ez tetszett, hasznos volt" :)

Tanulnál még a Google AdWordsről?

Ha szeretnél többet tudni az AdWords témáról, ha szeretnéd megismerni részletesebben, hogy én (Gál Kristóf) és a Klikkmarketing milyen stratégiákat használ akár a saját, akár az ügyfelek AdWords hirdetéseinél, akkor rendeld meg a Google AdWords hirdetések készítése és optimalizálása című könyvünket! Ez egy nyomtatott könyv, amiben több mint 200 oldalon, érthető nyelven írok az AdWordsről!

További olvasásra ajánljuk:

Hozzászólások:

Iren szucshttp://Artisan-cosmetics.com
2017.09.07. 23:31

Kedves Istvan,
Nem hibazott, legalabbis nem olyan szemszogbol, ahogyan most gondolja.
Szivesen kovetem a klikkmarketinget, Kristofot is. A vonal mindenkinel mas okbol szakadhat meg.
Aki szeret az anyanyelven olvasni es tanulni, az nem biztos, hogy nem a vilagtrendet akarja kovetni, vagyis nem mindenki Magyarorszagon el. Igy bizonytalan abban, hogy a tudast, amit megszerezhet, azt alkalmazhatja a vilag mas sarkaban is.
A masik kerdes a tartalom.
A szolgaltatas, vagy a konyv konyv nem draga, ha tudnank biztosra, hogy tobbet nyujt, mint amit eddig is tudunk.
Kepzelje el, mikor bemegy egy konyvesboltba es feluti a konyvet, ahol kinyilik, beleolvas. Amennyiben tetszik, megnezi a tartalomjegyzeket... nos ez hianyzik. Szerintem.
Minden tisztelettel maradok, Iren

válasz erre

Tamáshttp://pcmentor.hu
2017.09.08. 11:21

Az viszont kimaradt, hogy a drágább csomagok, konzultációk értékesítése mennyivel nőtt az adott időszakban. Illetve, hogy a nyereség mennyivel nőtt, vagy csökkent összesen a könyv eladásból, illetve a mentor csomagokból, konzultációkból.

válasz erre


Őry István
2017.09.28. 10:50

Szia Tamás! Köszi az észrevételt, tényleg fontos megállapítás. A blogbejegyzésekből nem érkezett megrendelés a mentor csomagokra, konzultációkra. Ezt a paraméterek alapján láttuk. Ezért is erősítette meg bennünk, amivel eddig is tisztában voltunk. Egy magas árfekvésű termék promóciója blogbejegyzésben nem megfelelő stratégia. Fokozatosan kell bizalmi kapcsolatot kiépíteni, mielőtt egy magasabb árfekvésű ajánlatot mutatunk meg a felhasználóknak. További kellemes napot! üdvözlettel, István

válasz erre


Szólj hozzá, kérdezz, reagálj te is:



E-mail címed nem jelenik meg az oldalon!


Honlapod címe megjelenik az oldalon!


Mi Magyarország fővárosa? Ha tudod a választ, akkor nem vagy spam robot. :)