Hírlevél, e-mail lista: fontos a leiratkozás is

Tegnap kaptam meg az ADÓnet.hu aktuális hírlevelét, és ennek kapcsán eszembe jutott valami. Az e-mail marketing korrekt alkalmazása során bizonyos, számunkra esetleg nem előnyös funkciókat is elérhetővé kell tennünk a listánk tagjai számára. Ilyen a hírlevelünkről történő leiratkozás is.

Nem elég kipipálni ezt a dolgot azzal, hogy "ha nagyon akarja le tud iratkozni", hanem legalább olyan könnyűvé kell ezt tenni, mint mondjuk a feliratkozást. Persze a motiváltságunk itt kisebb lehet (hiszen ki szeretné minél könnyebbé tenni egy lehetséges ügyfél elvesztését), de az igazán profi hozzáállás még ebben az esteben is megköveteli a használhatóság (usability) szem előtt tartását.

Az ADÓnet.hu hírlevele sajnos egy igen jó példa a leiratkozások helytelen kezelésére. Ők ugyanis a következő módon oldják ezt meg:


Leiratkozás a hírlevélről: a www.adonet.hu oldalon bejelentkezés után a Saját adatok módosításánál lehetséges.

Tehát ha le szeretnénk iratkozni a hírlevélről, akkor a következőket kell tennünk: felmenni a cég honlapjára, tudnunk kell a bejelentkezéshez szükséges felhasználónevet és jelszót, aminek megadása után valahol ott lehet a leiratkozási opció. Azért mondom, hogy "valahol ott lehet", mert én pl. rég nem emlékszem már rá, hogy mik ezek az adatok, amiket anno (akár évekkel ezelőtt) megadtam.

Nem sikerült "elfelejtett jelszó" opciót sem találnom, ahol kérhetném, hogy nullázzák le a jelszavam, vagy küldjék el újra. Így nem maradna más hátra, mint valahogy felvenni a céggel a kapcsolatot. A dolog eleve túl macerás, de az esetemben (ami azért valljuk be nem lehet túl ritka) ez kifejezetten problémás.

A leiratkozás ilyen módon történő kezelése szerintem elfogadhatatlan. Maximum 2 kattintásból kellene állnia a procedúrának. Egy link minden kiküldött levél alján, ami vagy azonnal levesz a listáról, vagy egy második klikk esetleg lehet abból a célból, hogy megerősítsem a szándékomat (a véletlen leiratkozások elkerülése végett).

Aki komolynak tartott, és igényes hírlevelet szeretne működtetni (vagy az e-mail marketing eszköztár bármely más módszerét igénybe veszi), ne engedje meg magának, hogy ilyen apró dolgok elrontsák az esetleg egyébként nagyszerű róla alkotott összképet.

Ez a bejegyzés persze nem az ADÓnet.hu ellen szól, mert rengeteg (túl sok!) más cég is hasonló, vagy még rosszabb módon jár el. Ők tényleg csak "ötletadók" voltak.

(Az Online-marketing Magazin regisztrált olvasói egyébként hamarosan értesülhetnek az új, saját fejlesztésű e-mail marketing rendszerünkről. Annyit már előre elárulhatok, hogy nekik nagyon meg fogja érni az esetleges korszerűtlen, kézivezérlésű hírlevelükről áttérni ennek az új megoldásunknak a használatára. A többit hamarosan megtudják. :) Addig is mindenkinek boldog Karácsonyt, és kellemes ünnepeket kívánok!)

Hozzászólások:

Megyeri Zoltánhttp://www.e-dot.hu
2006.12.21. 16:02

Kedves szerkesztő!
Az én cégem is webfejlesztéssel foglalkozik. Nagyon hasznosnak tartom az ön feljegyzéseit. Nemrég óta kapom önöktöl a hírlevelet, de eddig minden egyes levélben értékelhető tartalmat közölt, így mindig érdeklődve olvasom. További jó munkát!

Üdvözlettel
Megyeri Zoltán

válasz erre

Tóth Zoltánhttp://www.freeweb.hu/zotya64/
2006.12.21. 16:18

Jómagam még nagyon kezdő vagyok az online marketing területén, kiegészítő jövedelemként kezdtem körül nézni milyen lehetőségek vannak az interneten pénzkeresés szempontjából. Önök az egyike azon néhány, általam igényesnek tartott, cégnek, honlapnak, ahonnan rendszeresen hasznos információkhoz juthatok. Köszönet eddigi munkájukért!
Üdvözlettel: Tóth Zoltán
U.i.: Hasonló boldog, békés karácsonyt kívánok!

válasz erre

Kazal Koloshttp://www.varazsbetu.hu
2006.12.21. 17:50

Hogy érti a két kattintásos leiratkozást? Az azért belefér, hogy közben bekérjem a nevét és az e-mail címét?
A teljesen automtizált leiratkozás szerintem azért nem jó, mert előfordulhat, hogy az olvasó továbbküldi a hírlevelet, és akkor a linkre kattintva más is leiratkozhat a nevében.
Üdv: Kazal Kolos

válasz erre

Gál Kristófhttp://www.primodesign.hu/blog
2006.12.21. 17:57

(A jókívánságokat köszönöm!)

Kedves Kolos,

tulajdonképpen igaza van! (Bár tapasztalatom alapján ez gyakorlatilag nem létező probléma - akinek általában továbbküld az ember egy érdekességet, az legtöbbször nem fogja leiratni az illetőt a listáról :)

De az ilyen probléma is orvosolható maximum 2 kattintással. 1. katt: leiratkozás link a levél alján. Ezután kaphat a leiratkozó egy visszaigazoló e-mailt (valóban le akar iratkozni?) 2. katt: igen, le akarok. Na jó, nem számoltam bele, hogy esetleg egy kattintás megnyitni a levelet. :)

Azt hiszem egy ilyen megoldás már tényleg 100%-os mind biztonság tekintetében, mind használhatósági szempontok alapján.

Köszönöm a felvetést!

Üdv,
Gál Kristóf

válasz erre

Gál Kristófhttp://www.primodesign.hu/blog
2006.12.21. 18:04

Még annyit az előzőekhez, hogy egy név és e-mail cím bekérés sem akadályozhat meg egy krónikus idegen leiratkoztatót a céljai elérésében, nem?

válasz erre

Szabó Kareszhttp://skype-telefonkonyv.hu/
2006.12.21. 18:30

A kéretlen e-mail specialista - http://www.edupress.hu/
Írhatsz nekik akármit, nem regálnak. Még célszemély sem vagyok a számukra.
A e-mail a legjobb internetes reklámhordozó és a Startlap linkgyűjtmény. A látogatóim fele onnan jön.
Üdv és BUÉK!

válasz erre

Széplaki Linda
2006.12.21. 18:56

Számomra is értékesek, hasznosak az információk, köszönet munkájukért.
Ezuton szeretnék szép ünnepeket és sikeres, boldog új esztendőt kívánni.

Üdvözlettel:
Széplaki Linda



válasz erre

slamhttp://szakdolgozatiras.hu
2006.12.22. 16:24

Csak ne hogy Ti is abba a hibába essetek a mailküldő szoftveretekkel, hogy a megrendelőket nem nyírni, ha nem "nyúzni" akarjátok az árakkal...;)
Szerintem van már a magyar piacon pár igen profi email marketing rendszer, de valami félelmetes áron lehet csak hozzájuk férni. (Havi díj + levelenként X forint)
Egy korrekt árral viszont simán megfogható a piac kisebb bevételt produkáló része...
Sok sikert hozzá!
Én személy szerint drukkolok nektek és ha kijön a szoftver biztos rá fogok nézni...;)

válasz erre

Gál Kristófhttp://www.primodesign.hu/blog
2006.12.22. 17:50

Slam: mit jelent a megrendelők nyírása? :)

Amúgy nem biztos, hogy az árral kell / akarunk versenyezni. (Persze ahogy mondtam, az Online-marketing Magazin olvasói most sem fognak rosszul járni. :) Nagyjából ismerem a versenytársak (ami nem feltétlen egyenlő a konkurenciával ugyebár) árszintjét. Szerintem egy jól működtetett marketing rendszer esetén, ami kőkemény profitot hoz a konyhára, nem feltétlenül hozzáférhetetlenül drágák azok sem.

Mi inkább a kezelésének egyszerűségével, és a hozzáadott szolgáltatások színvonalával szeretnénk újat adni. Terveink szerint hosszú távon sem fogjuk piaci portékává tenni, hanem csak "belső körökben" tesszük elérhetővé.

Hogy mi a belső kör, az majd hamarosan kiderül. :)

Üdv, Kristóf

válasz erre

Cseh Balázshttp://b2bonline.blog.hu
2006.12.26. 22:07

Sziasztok!

Még egy adalék: érdemes a leiratkozás oldalon kérdezni is: nevezetesen miért iratkozik le? Sokan veszik a fáradtságot és kiválasztják a pár előre definiált válaszból a "magukét", vagy akár sajátot is írnak. Hál'Istennek eddigi tapasztalat azt mutatja, hogy nem veszik tolakodásnak, reméljük ez így is marad!

üdv:

Balázs

válasz erre

H Bélahttp://mailto:hannabarb@freemail.hu
2007.08.30. 22:48

Felháborító, hogy egyre terjed a magyar eredetű, magyar terméket/céget, illegális letöltéseket reklámozó levelek száma.

hannabarb@freemail.hu

válasz erre

Olga
2012.05.14. 11:50

Kedves Kristóf,

Mit lehet tenni olyan esetben, amikor a leiratkozáshoz kell regisztrálni, és csak onnantól él a leiratkozás?

Számomra igecsak meglepő volt, hogy regeljek, egy számomra ismeretlen (magyar) ember nyomasztó tartalmú privát hírleveléről törénő leiratkozáshoz.


Köszönöm a segítségét.
Olga

válasz erre


Szólj hozzá, kérdezz, reagálj te is:



E-mail címed nem jelenik meg az oldalon!


Honlapod címe megjelenik az oldalon!


Mi Magyarország fővárosa? Ha tudod a választ, akkor nem vagy spam robot. :)