Hírlevél leiratkozás – Neked is annyira fáj?

Személyes kudarcnak élheted meg, amikor látod a legutóbb kiküldött hírleveled statisztikájában a leiratkozottak számát. Hasonló kérdések merülhetnek fel benned: “Miért iratkozott fel, ha utána leiratkozik?”, “Hol rontottam el?”, stb.

Valójában a hírlevélről történő leiratkozás egy természetes és egészséges jelenség, melynek arányát csökkenteni tudod, de harcolni ellene nem érdemes.

Ebben a bejegyzésben a hírlevél leiratkozás balzaci mélylélektanába vezetlek be, hogy belásd: a leiratkozás hasznos számodra és felesleges megnehezíteni a folyamatát a feliratkozók számára.

Miért iratkozott fel, ha utána leiratkozik?

Te miért vásároltál fél éves bérletet a helyi edzőterembe, ha az első hónap után már csak szép emlék az egész? Megváltozott az érdeklődésed,
rájöttél, nem a te világod, mert jobban szeretsz futni a szabadban.

Egy feliratkozó is gondolkodhat hasonlóan. Megvásárolta a terméked,
szolgáltatásod, és később megváltozott az érdeklődése. Vagy egyszerűen megoldottad a problémáját, ezért nem szeretne a továbbiakban tartalmakat kapni tőled.

Számtalan más oka lehet, miért szeretne egy felhasználó leiratkozni. Előfordulhat, hogy 4 hasonló vállalkozás, cég hírlevelét kapja, és a te tartalmadat nem tartja annyira értékesnek, izgalmasnak.

Ezen viszont tudsz javítani azzal, hogy igyekszel felmérni az igényeket és annak megfelelően írod a tartalmaidat. Tehát a megoldás nem az lesz, hogy megnehezíted a leiratkozás folyamatát, mert ezzel csak feldühíted.

A leiratkozások egészséges aránya

Most, hogy tudod, a leiratkozás nem egy démonizált dolog, meg kellene határozni, milyen arányban történő leiratkozás számít elfogadhatónak. A magas leiratkozási arány mindenképp arra utal, hogy valamit nem megfelelően csinálsz.

Mindenféle nemzetközi felmérés szerint a 0,1 – 0,4% közé eső leiratkozási arány elfogadható. Az ennél magasabb értékek esetén be kell avatkoznod.

Már említettem, hogy a beavatkozás nem azt jelenti, hogy eldugod a leiratkozást kezelő linket az e-mailben, vagy egyáltalán nem is raksz bele,
vagy megbonyolítod a folyamatot.

Számtalan oka lehet, miért lesz magas a leiratkozási arány. Rendszertelenül, ritkán küldesz hírlevelet, csak értékesíteni akarsz, vásárolt listát használ, nem érdekes a tartalmad, stb. Ezeket az okokat kell felderítened és lehetőleg minél előbb változtatni rajtuk.

A leiratkozás lehetősége neked dolgozik

Ha elveszítesz egy feliratkozót, akit drága pénzért megszereztél, az fájdalmas dolog, és nehéz elengedni. De arra kell ilyenkor gondolnod, hogy a hírlevél listád ennek köszönhetően ‘öntisztulást’ végez.

Szükséged van neked olyan felhasználókra, akiket nem érdekelnek a tartalmaid, nem nyitják meg (esetleg spamnek jelölik) leveleidet, nem tartoznak a meghatározott célközönséged közé?

Ők csak rontani fogják a kézbesítési arányodat, így előfordulhat, hogy azok sem kapják meg az üzeneteidet, akiket érdekelne. Jobban jársz, ha a passzív, érdektelenné vált felhasználókat engeded elmenni.

Feltételezve, hogy előtte mindent megtettél, hogy a célközönségnek megfelelő tartalmakat küldj, megfelelő rendszerességgel.

A leiratkozó pénzt spórol neked

A legtöbb szoftver, melyet hírlevél küldésre használunk a lista mérete vagy a küldött levelek darabszáma alapján határozza meg a havidíját. Ha van egy 10.000 fős e-mail listád, melynek a fele nem nyitja meg az üzeneteidet,
akkor feleslegesen fizeted a havidíjad felét.

Ezt az összeget szorozd meg a hónapok számával, és már láthatod is,
egy évben mennyi pénzt költesz el arra, hogy kitömd üzenetekkel a passzív felhasználók e-mail fiókját.

(Passzív felhasználó alatt azokat értem, akik fel vannak iratkozva, de egyáltalán nem nyitják meg az e-maileket bizonyos ideje.)

Ez luxus, mert ebből az összegből új feliratkozókat tudnál szerezni, akik most érdeklődnek irántad, és nem 3 évvel ezelőtt és azóta egyáltalán nem.

Az alábbi képen láthatod, hogy nálunk, a Klikkmarketingnél szintén létezik a jelenség. Ez egy közel 9000 fős listára küldött rendszeres hírlevél szokásos leiratkozási statisztikája. Tudom, ez meglepő lehet, de nálunk is előfordul. :)

hírlevél leiratkozás statisztika

Mit gondolok, amikor látom a leiratkozók számát?

“Majd, ahogy a remény csökkent, a fáradtság nőtt
és a szenvedés rutin lett […]”
– Részlet Borbély Szilárd Próteusz a pszichiátrián című verséből

Egyszerűen rutinná válik, mert leiratkozók mindig lesznek, és ez természetes. Ha megérted, hogy ez miért hasznos számodra és miért felesleges küzdeni ellene, akkor neked is rutinná válik.

Összefoglalás

Ha mindent megtettél, hogy a feliratkozók releváns, értékes tartalmakat, ajánlatokat kapjanak, akkor a leiratkozás nem érinthet kellemetlenül. Ezért felesleges megnehezíteni a felhasználók számára a leiratkozást.

Ennek köszönhetően e-mail listádon kizárólag olyan felhasználók lesznek jelen, akik a célközönségedet alkotják. Énnek érdekében érdemes lehet leíratnod azokat, aki hosszú ideje nem mutatnak aktivitást, és a végső ‘felszólításokra’ sem reagálnak.

Ne értsd félre, kötelességed mindent megtenni saját és vállalkozásod érdekében, hogy minél kevesebb felhasználó hagyja el az e-mail listádat. De ha ennek ellenére sem sikerült maradásra bírni őket, akkor engedd,
hogy leiratkozzanak.

1 megosztás = “köszönöm, ez tetszett, hasznos volt” :)

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Relevancia: mit is jelent pontosan, és miért előnyös?

Relevancia: mit is jelent pontosan, és miért előnyös?

Mit is jelent a relevancia Adwords szempontból? Egyfajta kapcsolatot, “összetartozást” a hirdető, a kulcsszó, a hirdetés és a landing page között. Mutatok gyorsan egy példát a relevanciára! Egy releváns kulcsszó – hirdetés – landing page hármas Mi történik a példaként felhozott esetben, a felhasználó (tehát a Google-ben kereső érdeklődő) szemszögéből?...

Elolvasom
6 egyszerű kérdés, amit meg kell válaszolnod a marketing stratégiád kapcsán

6 egyszerű kérdés, amit meg kell válaszolnod a marketing stratégiád kapcsán

Van 6 olyan (egyszerű) kérdés, aminek a kielégítő megválaszolásával gyerekjátékká teheted az online marketinged legtöbb elemét, olyan világos lesz a kép. De ha nem tudod őket megválaszolni, akkor b...

Elolvasom
Mi garantálhatná az Adwords hirdetések sikerességét?

Mi garantálhatná az Adwords hirdetések sikerességét?

Tudja-e, hogy általában mitől lesz sikertelen egy Adwords hirdetési próbálkozás? Azért mondom próbálkozásnak, mert a legtöbb esetben az első néhány hét vagy hónap kísérleti szakasz szokott lenni, ami alapján a cég eldönti, hogy folytatja-e a hirdetést. Én legalábbis minden esetben úgy beszélek az Adwords-ről, hogy “vágjunk bele, és meglátjuk milyen...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob