Influencer marketing – Így profitálj belőle még akkor is, ha nem használod!

Pár héttel ezelőtt hallgattam Wolf Gábor és Oravecz Nóra beszélgetését az influencer marketingről és volt egy gondolat, ami nagyon megragadta a figyelmem. Főként azért, mert te is tanulhatsz belőle, még akkor is, ha nem élsz az influencer marketing eszközeivel.

Influencer (véleményvezér) bárki lehet, akit kisebb vagy nagyobb tömeg követ. Sokakban ezzel kapcsolatban az él, hogy csak több tízezres, százezres követőbázissal rendelkező sportoló, színész/színésznő, celeb, stb. lehet influencer.

Valójában ez nem így van. Erősen kapcsolódik a mai blogbejegyzés a célközönséged minél pontosabb meghatározásához. Nézzük meg, milyen átfedések vannak az influencer marketing és a célközönség szűk meghatározása között.

Influencer

Kép forrása: simuddell.com

Teret hódít az Influencer marketing

Az influencer marketing kapocs a fogyasztók és brand-ek között, mely keretei között a véleményvezérek használják a cégek termékeit, tartalmat gyártanak és a termék előnyeit kommunikálják saját követőinek.

Ennek fő elve, hogy a felhasználók jobban bíznak egy termékben, szolgáltatásban, ha egy általuk nagyra tartott "befolyásoló" személy megerősíti őket a döntésben.

Ráadásul maga a kommunikáció is natív lesz, tehát beleillik a környezetbe. Nem egy stock fotós hirdetés alkalmával találkoznak a termékkel, szolgáltatással, hanem az általuk megszokott környezetben (az influencer képei között)

Nem a méret a lényeg

A fent említett beszélgetésben elhangzott, hogy sok esetben hatékonyabb lehet egy 5000 követővel rendelkező véleményvezérrel együtt dolgozni, mint egy 100.000-es követőbázissal bíró hírességgel.

Ez természetesen erősen függ, hogy milyen piacon vagy érdekelt és kiket szeretnél elérni. Viszont ez átfedésben van a célközönségek minél szűkebb meghatározásával hirdetéseid esetén.

Tegyük fel, hogy golfban utazol. Úgy értem, golf felszereléseket árulsz. Ütőket, labdákat, és mindent, amire egy golfozónak szüksége lehet. Szeretnéd elérni Magyarországon azokat, akiket érdekelhet a portékád.

Vajon mikor érsz el nagyobb eredményt? Akkor, ha becélzod a Tiger Woods követőket Facebook-on (összesen 3 millió követő), vagy akkor, ha Jordan Spieth, a világ második legjobb golfosának követőit (450 ezer követő) célzod?

A kérdés az, hogy a ténylegesen golf iránt érdeklődők hol találhatóak meg? Tiger Woods populáris, népszerű. Még én is követem, pedig életemben nem golfoztam és nem is igazán tervezem. Láthatod, a hirdetéseddel engem is elérnél, fizetnél érte, pedig eszem ágában sincs golf felszerelést vásárolni.

Ellenben, ha egy kevésbé népszerű szereplőt választasz, akit tényleg csak azok (vagy nagyobb arányban azok) követnek, akik maga a sport iránt érdeklődnek.

Természetesen a világ harmadik, negyedik legjobb golfozóját is választhatod. Minél szűkebb a célzás, annál jobb. A példa kicsit elrugaszkodott, mert természetesen itthon nem 3 milliós Tiger Woods követőinek száma, de a lényeg érthető szerintem.

Influencer marketing és célközönség meghatározása

Az előbbi példából jól látszik, hogy nem hatékony, ha mindenkihez akarsz szólni. Egyrészt drága lesz neked, másrészt nem eredményes. A szőnyegbombázás szinte soha nem térül meg.

Azért írtam, hogy "szinte soha", mert vannak olyan piacok, ahol alkalmazzák, mint bevált megoldás. De ez nem a kkv szektorra jellemző.

Összefoglalás

Amikor a szűken meghatározott célközönségedet szeretnéd elérni - akár hirdetéseiddel, vagy az influencer marketing segítségével - ne a nagy számok törvénye alapján dönts, és ne akarj mindenkihez szólni.

A bevezetőben említett beszélgetésben Oravecz Nóra több olyan példát is hozott, melyben egy pár ezer fős követőtáborral rendelkező véleményvezérrel együttműködve sikerült egy rendezvényt megtölteni.

Gondolj erre, mikor legközelebb a célközönségedet szeretnéd meghatározni, és ne engedj a csábításnak, hogy minél több felhasználót érj el.


1 megosztás = "köszönöm, ez tetszett, hasznos volt" :)

Szívesen tanulnál a vevőszerzésről?

Ha szeretnél többet tudni a témáról, ha szeretnéd megismerni részletesebben, hogy én (Gál Kristóf) és a Klikkmarketing milyen marketing stratégiákat használ akár a saját, akár az ügyfelek tekintetében, akkor rendeld meg a Látogatókból vevőt című könyvünket! Ez egy nyomtatott könyv, amiben több mint 100 oldalon, érthető nyelven, rengeteg illusztrációval és példával teletűzdelve írok a TNT stratégiáról!

További olvasásra ajánljuk:

Még nem szóltak hozzá ehhez a témához. Legyél te az első! :)


Szólj hozzá, kérdezz, reagálj te is:



E-mail címed nem jelenik meg az oldalon!


Honlapod címe megjelenik az oldalon!


Mi Magyarország fővárosa? Ha tudod a választ, akkor nem vagy spam robot. :)