Instagram hirdetések II. rész – Lehet Instagramon eladni?

Az előző Instagram témában írt blogbejegyzésben az alapokról írtam, a felhasználók demográfiai jellemzőiről, az alapvető különbségekről és előnyökről a Facebookkal és Twitterrel összehasonlítva. Ebben a cikkben a platformon tapasztalt vásárlási hajlandóság és az Instagram kampányok eredményei kapnak hangsúlyt. Továbbá arra is fény derül, hogy milyen cégek, vállalkozásoknak érdemes Instán kampányokat futtatni és milyen hirdetési lehetőségek állnak rendelkezésre.

Amikor az előző bejegyzést írtam 1 héttel ezelőtt, a hivatalos adatok szerint 600 millió felhasználó volt jelen Instagramon. Tegnap, április 26-án jelent meg egy hivatalos közlemény, mely szerint elérte a 700 millió felhasználót a platform.

Az Instagram hirdetések I. rész – Kezdjük az alapoknál című bejegyzést a linkre kattintva tudod elolvasni.

Nagyobb elköteleződés, nagyobb vásárlási hajlandóság?

Az előző bejegyzésben említettem, hogy 58-szor nagyobb elköteleződést figyeltek meg Instagramon a céges tartalmak iránt, mint Facebookon. Ez a szám a Twitter esetében 120-szoros az Instagram javára. Az elköteleződés interakciót jelent, tehát lájkokat, hozzászólást, kattintást, megosztást, visszatérést, stb.

Az Instagram és a Yotpo kutatása bizonyította, hogy a nagyobb elköteleződés összefügg a látogatók weboldalon eltöltött idejének növekedésével. Az Instagramról weboldalra érkező látogatók átlagban 192 másodpercet töltenek a meglátogatott weboldalon, mely kimagasló szám a Facebook, Pinterest, és Twitter eredményeivel összehasonlítva.

Tehát az Instagramról érkező, nagyobb elköteleződést mutató forgalom több időt tölt el a meglátogatott weboldalon.

Egyébként az Instagram elköteleződés tekintetében olyan csatornákat utasít maga mögé, mint az email, hivatkozás, fizetett hirdetések. Szintén a Yotpo és Instagram adatai szerint.

Weboldalon töltött átlagos idő másodpercben különböző csatornákról érkező forgalom esetén

Minden harmadik felhasználó vásárolt már Instagramon

És el is jutunk a magas elköteleződés és a weboldalon töltött megnövekedett idő következményéhez. Az Instagram felhasználók 30%-a vásárolt már olyan terméket, mellyel Instagramon találkozott. Erről az adatról nem találtam országonkénti lebontást, pedig nagyon érdekes lett volna megnézni, hogy Magyarország milyen szeletet hasít ki ebből. Valószínűsíthető, hogy az Egyesült Államokban például magasabb ez az arány, míg nálunk alacsonyabb.

Viszont ebben az esetben is jól kirajzol egy erősödő tendenciát és eloszlatja azt a tévhitet, hogy Instagramon nem lehet eladni.

A magas konverziós arány egyik feltétele a pontos célzás. Az Instagram fejlett célzási képességeit a Facebook rendszere biztosítja. Kell ennél több?
Létre lehet hozni hasonmás célcsoportokat, egyéni célközönségeket és Instagramon megcélozni ezeket a csoportokat.

Milyen cégeknek, vállalkozásnak érdemes Instagramon hirdetni?

Jelen esetben is érvényes az örök és első számú szabály, hogy ott kell hirdetned, ahol a célcsoportod megtalálható. Majd ezután jön a következő lépés, hogy abban a formában, azzal a tartalommal kell eljuttatnod az üzeneted a célcsoportod tagjainak, amit könnyen és élvezettel fogyasztanak.

Az Instagram kép- és videómegosztó portál. Tehát mindenképp azok a cégek, vállalkozások érhetnek el jobb eredményeket, melyek vizuálisan megjeleníthető termékeket, szolgáltatásokat hirdetnek.

Ez nem azt jelenti, hogy egy szoftvereket forgalmazó cégnek nem érdemes Instagramon hirdetni, vagy biztos nem ér el jó eredményeket. Ez szimplán annyit jelent, hogy sokkal több ötletelésre van szükség, hogy egy szoftvert kép vagy videó formájában megjelenítsenek, eladjanak a felhasználóknak.

Szemben egy női cipőket forgalmazó céggel például, ahol a termék vizuális megjelenítése kevésbé nagy kihívás.

Ha az Instagramon szeretnél hirdetni, többféle hirdetési célból választhatsz

  • Márkaismertség
  • Elérés
  • Forgalom (a webhelyedre vagy az alkalmazásod alkalmazásbolti oldalára irányuló kattintások eléréséhez)
  • Alkalmazástelepítések
  • Aktivitás (csak bejegyzéshez kötődő aktivitáshoz)
  • Videómegtekintések
  • Konverziók (a webhelyeden vagy alkalmazásodban végzett konverziókhoz)
  • Érdeklődők keresése

Az Instagramon négyféle módon indíthatsz kampányokat és követheted nyomon hirdetéseidet

  • Az alkalmazáson belül
  • Hirdetéskezelő
  • Power Editor
  • Instagram-partnerek

A következő Instagrammal kapcsolatos blogbejegyzésben a tartalommal kapcsolatban érkezem fontos információkkal. Videó, kép, galéria hirdetések paramétereit vázolom fel méret, felbontás, stb. tekintetében. Továbbá olyan marketing szakemberek tippjeit hozom el, akik világméretű Instagram kampányokat építettek fel és kimagasló eredményeket értek el.

Összefoglalás

Instagramon eladni közel sem annyira lehetetlen, mint sokan gondolnák.
Tény, hogy Magyarországon még nincs meg az a biztonságérzet az online vásárlással kapcsolatban (főként Instagramon keresztül), mint az Egyesült Államokban, viszont erősödő tendenciáról van szó. Ráadásul nem csak konverziós céllal lehet Instagramon hirdetni. Az is egy stratégiai döntés, ha Márkaismertség célú kampányokat futtatsz Instagramon.

Ha szeretnél bepillantást nyerni a Klikkmarketing életébe, akkor mindenképp kövess minket Instagramon is, ahol kicsit ‘lazább’ stílusú életképeket is találhatsz. :)


Amennyiben tetszett a bejegyzés vagy úgy gondolod, másoknak is hasznos lehet, nyugodtan oszd meg, hálásak lesznek érte azok, akiknek segíteni tudsz.

1 megosztás = “köszönöm, ez tetszett, hasznos volt” :)

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Küldd kispadra fáradt Facebook hirdetéseidet és nyerd meg a meccset

Küldd kispadra fáradt Facebook hirdetéseidet és nyerd meg a meccset

Biztos vagyok benne, hogy benned is felmerült már a kérdés, hogy mikor kell cserélned, frissítened Facebook hirdetéseidet, mikor érkezik el az a pont, mikor ‘elhasználttá’ válnak a hirdetési kreatívjaid. A hirdetéseid lehetnek képes posztok, videós hirdetések, canvas hirdetések, diavetítések, stb. Ez a bejegyzés nem a hirdetések megjelenéséről, formájáról fog szólni,...

Elolvasom
Eddig lehet rosszul gondolkodtál a céges blogolásról!

Eddig lehet rosszul gondolkodtál a céges blogolásról!

Már szinte a csapból is az folyik, hogy kötelező egy vállalkozásnak céges blogot vezetnie. Nagyon sokan csak a keresőoptimalizálás miatt gondolják ezt fontosnak, pedig ez koránt sem igaz!

Elolvasom
Miért nem a Google Ads hirdetéseidtől függ a Google Ads hirdetéseid sikeressége

Miért nem a Google Ads hirdetéseidtől függ a Google Ads hirdetéseid sikeressége

2006 óta kezelek Google Ads hirdetéseket, az országban az elsők között szereztem hivatalos Google szakértői minősítést. A Klikkmarketing abszolút a topon van a magyar Google Ads szakértő cégek közö...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob