Az előző Instagram témában írt blogbejegyzésben az alapokról írtam, a felhasználók demográfiai jellemzőiről, az alapvető különbségekről és előnyökről a Facebookkal és Twitterrel összehasonlítva. Ebben a cikkben a platformon tapasztalt vásárlási hajlandóság és az Instagram kampányok eredményei kapnak hangsúlyt. Továbbá arra is fény derül, hogy milyen cégek, vállalkozásoknak érdemes Instán kampányokat futtatni és milyen hirdetési lehetőségek állnak rendelkezésre.
Amikor az előző bejegyzést írtam 1 héttel ezelőtt, a hivatalos adatok szerint 600 millió felhasználó volt jelen Instagramon. Tegnap, április 26-án jelent meg egy hivatalos közlemény, mely szerint elérte a 700 millió felhasználót a platform.
Az Instagram hirdetések I. rész – Kezdjük az alapoknál című bejegyzést a linkre kattintva tudod elolvasni.
Nagyobb elköteleződés, nagyobb vásárlási hajlandóság?
Az előző bejegyzésben említettem, hogy 58-szor nagyobb elköteleződést figyeltek meg Instagramon a céges tartalmak iránt, mint Facebookon. Ez a szám a Twitter esetében 120-szoros az Instagram javára. Az elköteleződés interakciót jelent, tehát lájkokat, hozzászólást, kattintást, megosztást, visszatérést, stb.
Az Instagram és a Yotpo kutatása bizonyította, hogy a nagyobb elköteleződés összefügg a látogatók weboldalon eltöltött idejének növekedésével. Az Instagramról weboldalra érkező látogatók átlagban 192 másodpercet töltenek a meglátogatott weboldalon, mely kimagasló szám a Facebook, Pinterest, és Twitter eredményeivel összehasonlítva.
Tehát az Instagramról érkező, nagyobb elköteleződést mutató forgalom több időt tölt el a meglátogatott weboldalon.
Egyébként az Instagram elköteleződés tekintetében olyan csatornákat utasít maga mögé, mint az email, hivatkozás, fizetett hirdetések. Szintén a Yotpo és Instagram adatai szerint.
Weboldalon töltött átlagos idő másodpercben különböző csatornákról érkező forgalom esetén
Minden harmadik felhasználó vásárolt már Instagramon
És el is jutunk a magas elköteleződés és a weboldalon töltött megnövekedett idő következményéhez. Az Instagram felhasználók 30%-a vásárolt már olyan terméket, mellyel Instagramon találkozott. Erről az adatról nem találtam országonkénti lebontást, pedig nagyon érdekes lett volna megnézni, hogy Magyarország milyen szeletet hasít ki ebből. Valószínűsíthető, hogy az Egyesült Államokban például magasabb ez az arány, míg nálunk alacsonyabb.
Viszont ebben az esetben is jól kirajzol egy erősödő tendenciát és eloszlatja azt a tévhitet, hogy Instagramon nem lehet eladni.
A magas konverziós arány egyik feltétele a pontos célzás. Az Instagram fejlett célzási képességeit a Facebook rendszere biztosítja. Kell ennél több?
Létre lehet hozni hasonmás célcsoportokat, egyéni célközönségeket és Instagramon megcélozni ezeket a csoportokat.
Milyen cégeknek, vállalkozásnak érdemes Instagramon hirdetni?
Jelen esetben is érvényes az örök és első számú szabály, hogy ott kell hirdetned, ahol a célcsoportod megtalálható. Majd ezután jön a következő lépés, hogy abban a formában, azzal a tartalommal kell eljuttatnod az üzeneted a célcsoportod tagjainak, amit könnyen és élvezettel fogyasztanak.
Az Instagram kép- és videómegosztó portál. Tehát mindenképp azok a cégek, vállalkozások érhetnek el jobb eredményeket, melyek vizuálisan megjeleníthető termékeket, szolgáltatásokat hirdetnek.
Ez nem azt jelenti, hogy egy szoftvereket forgalmazó cégnek nem érdemes Instagramon hirdetni, vagy biztos nem ér el jó eredményeket. Ez szimplán annyit jelent, hogy sokkal több ötletelésre van szükség, hogy egy szoftvert kép vagy videó formájában megjelenítsenek, eladjanak a felhasználóknak.
Szemben egy női cipőket forgalmazó céggel például, ahol a termék vizuális megjelenítése kevésbé nagy kihívás.
Ha az Instagramon szeretnél hirdetni, többféle hirdetési célból választhatsz
- Márkaismertség
- Elérés
- Forgalom (a webhelyedre vagy az alkalmazásod alkalmazásbolti oldalára irányuló kattintások eléréséhez)
- Alkalmazástelepítések
- Aktivitás (csak bejegyzéshez kötődő aktivitáshoz)
- Videómegtekintések
- Konverziók (a webhelyeden vagy alkalmazásodban végzett konverziókhoz)
- Érdeklődők keresése
Az Instagramon négyféle módon indíthatsz kampányokat és követheted nyomon hirdetéseidet
- Az alkalmazáson belül
- Hirdetéskezelő
- Power Editor
- Instagram-partnerek
A következő Instagrammal kapcsolatos blogbejegyzésben a tartalommal kapcsolatban érkezem fontos információkkal. Videó, kép, galéria hirdetések paramétereit vázolom fel méret, felbontás, stb. tekintetében. Továbbá olyan marketing szakemberek tippjeit hozom el, akik világméretű Instagram kampányokat építettek fel és kimagasló eredményeket értek el.
Összefoglalás
Instagramon eladni közel sem annyira lehetetlen, mint sokan gondolnák.
Tény, hogy Magyarországon még nincs meg az a biztonságérzet az online vásárlással kapcsolatban (főként Instagramon keresztül), mint az Egyesült Államokban, viszont erősödő tendenciáról van szó. Ráadásul nem csak konverziós céllal lehet Instagramon hirdetni. Az is egy stratégiai döntés, ha Márkaismertség célú kampányokat futtatsz Instagramon.
Ha szeretnél bepillantást nyerni a Klikkmarketing életébe, akkor mindenképp kövess minket Instagramon is, ahol kicsit ‘lazább’ stílusú életképeket is találhatsz. :)
Amennyiben tetszett a bejegyzés vagy úgy gondolod, másoknak is hasznos lehet, nyugodtan oszd meg, hálásak lesznek érte azok, akiknek segíteni tudsz.
1 megosztás = “köszönöm, ez tetszett, hasznos volt” :)