Ügyfélszolgálat
Telefon: (06 1) 878 21 17
E-mail: help@klikkmarketing.hu
Web: http://help.klikkmarketing.hu

Internetes szaknévsor, linkgyűjtemény - fizetett megjelenések

Múlt héten keresett meg telefonon egy internetes szaknévsor értékesítője. A bevezető szöveg az volt, hogy már szerepelünk az adatbázisukban, csak szeretnék az adatokat (persze az én érdekemben) egyeztetni.

Ki ne mondaná azt, hogy persze, miért ne egyeztetném az adatokat - ha egyszer ingyen van? Azért sejtettem, hogy a vége valami fizetnivaló lesz - viszont azt is tudtam, hogy biztos, hogy ilyesmiért - mármint valami fizetett "előkelő" pozícióért egy szaknévsorban - nem fogunk fizetni. :)

Megtörtént tehát az egyeztetés, és jött az ajánlat. Két kifejezésre, mondjuk "honlap készítés" és "online marketing" csak a 495. ill. a 682. helyen (nem pontosak a számok, de valami hasonlóak voltak) áll a cégünk a szaknévsor keresőjében. "Most 3 hónapig teljesen ingyen bevesznek minket az első 5 közé!"

Ez egy évre az országos keresőben 60 ezer forint, a megyei szintűben pedig csak 40 ezer forint. (A számok itt sem pontosak, nem emlékszem a pontos részletekre - a nagyságrend viszont stimmel.)

Gondoltam nem megyek bele olyan részletekbe, hogy akkor kérném csak az ingyenes 3 hónapot :) , egyszerűen megmondtam, hogy köszönöm, nem kívánok élni a lehetőséggel. A valóban meglepett reakciója az értékesírő hölgynek az volt, hogy "de hát ez csak 1-2 százas per nap, és ott lehetünk a kereső élmezőnyében!".

"Köszönöm, mi más marketing eszközöket használunk, nincs erre szükségünk" - volt a válaszom. "Öö... hát erre nem tudok mit mondani." - volt a hölgy búcsúja. :)

A mondanivalóm lényege igazából innentől következik: miért nem éltem ezzel a látszólag olcsó és jó lehetőséggel? Azért, mert a tapasztalataim - és a józan ész által diktált véleményem - alapján egyszerűen nem éri meg a dolog az árát!

Abból indulok ki, hogy miként viselkednek az emberek az interneten. Az online szaknévsorokat, és a hozzájuk hasonló cégkeresőket kevesen használják szolgáltatások keresésére. Lehet vitatkozni, hogy mennyire kevesen (vagy sokan), de abban egészen biztos vagyok, hogy a legtöbb cégnek szó szerint még napi 100 forintot sem érne meg szerepelni egy ilyen rendszerben. Mit kellene helyette tenniük?

Keresőmarketing! Ahogy már sokszor elmondtam itt a blogon is, a kis hirdetési költségvetéssel rendelkező vállalkozások számára szinte az egyetlen ésszerű és kifizetődő online hirdetési megoldás az ún. pay-per-click rendszerű, fizetett linkes keresőhirdetés. (A legjobb és leghatékonyabb ilyen rendszer itthon a Google Adwords.)

Kerekítsük lefelé a napi "1-2 százas"-t napi 100 forintra, hogy egyszerűbb legyen számolgatni. Ennyi pénzből átlagos esetben legalább 3-5 érdeklődőt irányíthatunk a honlapunkra az év minden egyes napján! Ez egy évben legalább 1000 potenciális érdeklődő, aki éppen azon kifejezések egyikére keresett a Google-ben, mint amire mi hirdettük magunkat. Nincs egy évre előre meghatározott "kőbe vésett" 2 kifejezés, arra hirdetünk, amire akarunk.

Az évi 1000 garantált látogatóval szemben, ugyanennyi pénzért az internetes szaknévsorok és szakmai keresők a saját tapasztalatom és jónéhány ügyfél ezirányú beszámolói alapján jó, ha évi pár tucat plusz érdeklődőt jelent - évi több tízezer forintért...

Ugyanannyi pénzért akár valódi eredményt jelentő megoldásokat is használhatunk, akkor miért dobnánk ki ennyi pénzt az ablakon?

Horváth Oszkár

2007.02.05. 10:30 (1)

Pár szóban összefoglalnám, hogy az egyik cégem elektronikus kvízjátékok és kiállítási-, konferencia szoftvereket készít. Nincs idő a weboldal rendes elkészítésére, mert annyi munka van (úgyhogy inkább ne is legyen rá idő), ennek ellenére pont egy ilyen ingyen szaknévsor az, ahol azonnal, és egyedül minket lehet megtalálni, ha a Google-ben próbálsz megtalálni egy ilyen szolgáltatót. Hurrá. Ha viszont egy a weboldalra alapozott vállalkozásom lenne, akkor ezzel egyáltalán nem számolnék. Ilyen kategorizált keresőkből az elmúlt 4 évben három érdeklődőm volt, olyan ajánlatkéréssel, amin nem szívesen dolgoztam volna, de szántam rá időt, megrendelés mégsem lett belőle.

Ez a szaknévsor cég egyébként telefonon elmondta, hogy törölnek a rendszerből, ha nem rendelem meg, és újra kell regisztrálnom. Nem töröltek :) Ez teljesen ingyen van. Na ennyi pénzt megért!

Nekem inkább akkor volt jó ez a szaknévsor szolgáltatás, amikor tévészerelőt kerestem Dunaújvárosban, akivel pont 1 órát működtem együtt életem során, és azóta sem láttam. Telejsen mindegy volt ki az, jött, ment, semmi bizalmi kapcsolat, a referenciáira sem voltam kíváncsi, sőt, arra sem, hogy tud-e tévét szerelni, csak hogy mer-e. :)

Anders Tamás

2007.02.05. 10:43 (2)

Még azt hiszem nem éredt meg kezdő vállalkozásom az ilyesmi "reklámkampányra". Hallottam, hogy hatékony, de most napi 50 látogatómmal "elégedett" vagyok, nem úgy mint a honlapommal. Majd, ha az utóbbit rendbe tettem, jöhet valami dömping...
Vagy nem ez a helyes gondolkozás?

Más részről pedig, amit nem értek, a sok szaknévsor, linkgyűjtemény és apróhírdetéses oldal. Én valójában örülök létezésüknek, hiszen segítségükkel keresőoptimalizálok, de nem értem létezésük értelmét. Annyi van, és olyan silány minőségűek, hogy a nagyok kivételével nem tudom, miért érheti meg üzemeltetőiknek.

Tamáshttp://www.delilap.hu

2007.02.05. 11:05 (3)

Szerintem ma a Kárpát- medence földrajzi névvel emlegetett teknőben az internetes orgánumok, reklámok, weboldalak stb... pontosan úgy működnek, ahogy az offline világ hasonló funkcióval rendelkező kiadványai, reklámjai és megnyilvánulásai, amelyek viszont pont úgy működnek, mint az összmagyar gazdaság, vagyis sehogy!

Ennek szerintem elsősorban nem politikai, anyagi, hanem főként szellemi okai vannak, mert egy internetes kiadvány, weboldal, médium, reklám stb egyszerű megjelentetése ma már senkinek nem jelenthet anyagi problémát, ellenben profitáló formában történő megjelentetése már szellemieket igényelhet.

Az offline szaknévsorok egyébként nem működnek, ezt ma már egyre többen érzik, sejtik, tudják, miért működnének azok internetre adaptált, ugyan azokat a bűnöket, hibákat halmozó, ismétlő változatai?

Nekem erről az egész mai, magyar internetes világról, melyben sok kis cég vadássza egymást és egymás nem létező ügyfeleit, a KGST képzeletbeli címere jut az eszembe: „zöld mezőben 7 tehén feji egymást”.

Veszélyes a dolog, mert a nyomor nem gazdasági, hanem szellemi kategória. A fentiekben említett, összmagyar gazdaságot béklyóba kötő szellemi nyomor előbb-utóbb valódi nyomorrá lényegülhet.

Uff!

bencusom

2007.02.05. 12:43 (4)

Nagyon jól használható az AdWords, de csak pár napig. Az én tapasztalatom szerint éhány nap után annyira felemeli a minimális kattintási összeget, amelyért hajlandó megjelentetni a hirdetést, hogy nem éri meg.

Adri

2007.02.05. 13:00 (5)

Engem az érdekelne, hogy lehet-e védekezni az ellen, ha a pay-per-click hirdetési lehetőségnél valaki merő "huncutságból" egymás után akár 100-szor rákattint a hirdetésemre (akár minden nap), hiszen így csak fizetünk a "semmiért".

Gál Kristófhttp://www.primodesign.hu/blog

2007.02.05. 13:35 (6)

"Nagyon jól használható az AdWords, de csak pár napig. Az én tapasztalatom szerint éhány nap után annyira felemeli a minimális kattintási összeget, amelyért hajlandó megjelentetni a hirdetést, hogy nem éri meg."

Ez egészen biztosan nem igaz így! Ilyen, hogy "pár nap után felemeli" automatikusan vagy önkéntesen biztosan nem történhet. A licitek emelkedése csak amiatt lehet, hogy belépnek konkurrens hirdetők.

"Engem az érdekelne, hogy lehet-e védekezni az ellen, ha a pay-per-click hirdetési lehetőségnél valaki merő huncutságból egymás után akár 100-szor rákattint a hirdetésemre (akár minden nap), hiszen így csak fizetünk a semmiért."

Ez ellen a Google különböző algoritmusokkal vizsgálja a kattintásokat, és ez alapján a nyilvánvaló csalásokat ki tudja szűrni. (Aki egy nap 100x kattint ugyanarra, az elég könnyen kiszűrhető.) Ezen túl pedig vannak bejelentési lehetőségek a feltételezett csalásra, amit a Google kivizsgál, és jóváírja a jogosulatlan levonásokat.

Egyébként tapasztalatok alapján ezzel a lehetőséggel (itthon, Magyarországon legalábbis) nem igazán kell számolni, én konkrétan még nem találkoztam nyilvánvaló rendszeres visszaéléssel.

Maria

2007.02.05. 14:58 (7)

És mit kell tudni a linkgyűjteményekről?

Mert nekem némelyik lap.hu oldal szerkesztőjéről az a határozott véleményem, hogy minimális szakmai hozzáértés, és bármiféle koncepció nélkül gyűjtögeti a linkeket, szerkesztői pozícióját kizárólag csajozási célokból kamatoztatva. (=olyan hülye, hogy még a bannerhelyét sem tudja értékesíteni + a baráti köréből válogat be ultrawebes és freewebes *oldalakat* )

M.

Gál Kristófhttp://www.primodesign.hu/blog

2007.02.05. 15:19 (8)

Mária,

a lap.hu család nem igazán tartozik a bejegyzésben említett "kamu" szaknévsorok és céges linkgyűjtő helyek közé. A lap.hu-k esetében a megjelenés a megfelelő kategóriákban természetesen ingyenes (hogy milyen a színvonal, az most ebből a szempontból nem érdekes), és néhány kiemelt helyen meg lehet jelenteni "fizetett" hirdetést is az oldalakon. Ezek adott esetben még meg is érhetik az árukat, ez csak egyedileg elbírálható úgy gondolom.

Maria

2007.02.05. 15:35 (9)

Aha...

Valahol a fizetett + linkgyűjtemény összefüggés kapcsán siklottam félre gondolatban :)

Erdélyi Norberthttp://www.pronex.hu

2007.02.05. 16:38 (10)

Hogy a google adwords és összségében véve az online marketing eszközök mennyivel hatékonyabbak és olcsóbbak, mint a szokásos hirdetőújságos, vagy szaknévsosor formák, azt el sem lehet mondani...

Anders Tamásnak üzenem, hogy napi ötven látogató, vagy akár 5 000 is csak annyit ér ahány vásárló lesz belőle, az én honlapomnak még 50 látogatója sincs átlagban naponta, de abból ahányan látogatják annyi megrendelésünk van havonta, hogy igazából alig győzzük a munkát. Ezek a marketing eszközök ráadásul egy fillérbe sem kerülnek, vagy nagyon kevésbe (adwords).

Ennek az ár-megtérülés aránya össze sem hasonlítható a nyomtatott médiás, szaknévsoros megjelenéssel....



Taubert Istvánhttp://abbcenter.com/index.php?t=dolg...

2007.02.05. 18:32 (11)

Kedves Tamás,

Nem tudom miért, de nagyon jobbos hangulatkeltésnek, tűnt a bejegyzésed, meglátogatva az oldalad... eztán sem változott a benyomásom.... Nem akartam, nem akarok itt politizálni!
Úgy érzem aki itt olvas, építeni akar, egy jobb életet magának, családjának, egy jobb országot. Kérek mindenkit kerüljük a negatív hangokat meg a politikát!
Ígérem eztán én is kerülni fogom a politikai megnyílvánulást.

Sok Sikert

Taubert István

ui: Tamás nem azt mondom, hogy nincs igazság abban amit leírtál, kibontanám a véleményem szívesen, de ez itt nem ennek a helye...

Taubert Istvánhttp://abbcenter.com/index.php?t=dolg...

2007.02.05. 18:41 (12)

Kedves Maria

És mit kell tudni a linkgyűjteményekről?

A linkgyújtők által hozott, minimális látogatkról:
Kristóf véleményével kell egyetérsek, de hogy miért regisztrálom az oldalaim? mert a linkgyűjtők mint olyanok, nagy látogatottsággal bírnak, tehát magasabb PR ( pagerank) miatt a google-nek dolgozik a link.

Személyes problémák a linkszerkesztőkkel, lehet hyogy van ilyen, de had védjem picit a mundér becsületét magam a Hungaroo-n szerkesztek. :)

Üdv: István

Gergely Zoltánhttp://www.interpartnerclub.com

2007.02.24. 01:59 (13)

Marketing tanácsadóként dolgozom, a saját üzleti hálózatomat építem. Érdeklődéssel olvasom a hozzászólásokat, mivel szeretek másoktól tanulni. Köszönöm a lehetőséget a felhasználó hozzászólóknak, hogy megosszák tapasztalataikat másokkal.

Gergely Zoltán

Ernőhttp://www.webseo.hu

2007.03.10. 11:15 (14)

Kristóf, kb. mindig ugyanoda jutunk ezzel a témával. -->

Kellene egy érdekvédelmi szervezet, vagy bármi ahová CSAK azok a cégek jöhetnek, akik nem linkgyűjteménnyel vagy megtévesztéssel, átveréssel próbálják lehúzni az ügyfeleket.

E. Norbert: Tetszik a honlapotok, el is hiszem, hogy van megrendelés :-)

Horváth Attilahttp://www.belyegzoexpressz.hu

2007.03.11. 00:58 (15)

Az internetes szaknévsorokkal kapcsolatban csak negatív tapasztalataim vannak. Az egyikükben hirdetek (gyakorlatilag már múlt idő, de a hirdetésem még látszik) pár évig, éspedig az első helyen, évi kb. nettó 60 ezer forintért. (Megnevezni nem szeretném a helyet, annyit esetleg elárulhatok róla, hogy a nevét a műfajáról kapta, azaz: azzal azonos.)

Valamivel több, mint egy éve hirdetek az AdWordsben, és az ott elért eredmények, meg saját statisztikáim alapján úgy látom, hogy látogatóim bő 80%-át a Google hirdetések adják. A maradék 20%-on osztoznak a lap.hu hirdetések, szakmai oladlak linkjei és még sok apró lelőhely.

Az említett szaknévsorról legalább 2006 novembere óta (ma 2007. március 11. hajnala van) nem kattintott a hirdetésemre senki. Valószínűleg már előtte sem, de november óta figyelem ezt a számadatot, mely tartósan nulla.

Ehhez képest megjelent nálam a nevezett oldal üzletkötője, és megpróbált rábeszélni, hogy hosszabbítsam meg a kampányomat. Mutatta a hirdetési statisztikáimat (korábban online is elérhető volt egy grafikon, amleyen az égbe szöktek az oszlopok, melyek az átkattintásokat mutatták), és komoly magas számokról mesélt, hogy innen ennyiszer kattintottak rám. Mondtam neki, hogy el kell keserítenem, de az én statisztikai rendszerem szerint - ami mindeddig megbízhatónak bizonyult - egy árva klikk sem volt. (Miután elment a hölgy, felmentem a szaknévsor oldalára, kattintottam a hirdetésemre - jelezte a saját statisztikám, tehát, gondolom, azt is jelezte volna, ha előtte vagy utána valaki kattintott volna a hirdetésemre.

A hölgy azzal bíztatott, hogy már hirdetnek a Google-ön. Mondtam, nagyszerű, de ott én a szakmai kulcsszavakra az első helyen - rosszabb napokon a másodikon - jövök fel, így nekem ez értéktelen, nem beszélve arról, hogy a Google keresőn, ha beírok egy keresőkifejezést, akkor a hirdetések között nem gyűjteményes oldalt, linktárat szeretnék látni, hanem konkrét cégek konkrét hirdetését (minek bányásszak egy másik adatbázisban, amikor épp egy adatbázisban turkálok???).

A kamu statisztika miatt nagyon haragszom a cégre - ez színtiszta átverés, és valószínűleg másokkal is megpróbálják.

Hirdessetek az AdWordson vagy a CT Network-ön.

Merrashttp://merras.sfblogs.net

2007.03.11. 13:43 (16)

Engem a múlt héten hívtak fel valami nagyon hasonlóval - valami belvárosi cégkatalógusba akarták, hogy hirdessek. Kérdi a csaj, hogy "Önök nem szoktak hirdetni???" Mondom, de, csak saját marketingtervünk van, amibe az ilyen típusú hirdetések nem férnek bele. :)

József

2007.04.10. 09:01 (17)

Nagyrészt igaz mindaz, emit a cíkk ír, de azért még tartozik ehhez a témához más is. Én évek óta üzletkötőként dolgozom, és napi színten használok több tucat netes adatbázist, így van némi rálátásom a témára.

Először is ezekben az adatbázisokban manapság nem az a lényeg, hogy ha valaki belép az adatbázis oldalára, akkor ott majd rátalál egy cégre, hanem az hogy a nagyobb adatbázisok oldalai nagyon jó helyen szerepelnek a különféle keresőkben.

Ebből következik, hogy ha mondjuk rákeresek a google-ban a "cukormázas kötőgép" kifejezésre, akkor toronymagasan nagyobb az esélye, hogy egy "menő" adatbázis oldalára jutok (mivel nagyon sokszor ezek vannak az első 10-ben), mint annak, hogy egy "Hókuszpók Kft." honlapjára jussak a 276. linkről.

Tapasztalataim szerint így közvetve ugyan, de mégiscsak eljutok a keresett céghez. Ha sok adatbázisban szerepel egy cég, akkor áttételesen ugyan, de mégiscsak oda jut a potenciális vevő, amit keresett, amíg mondjuk egy céges honlapot nem biztos, hogy megtalál az érdeklődő, vagy sokkal több idő árán, addig pedig nagyobb az esélye, hogy valaki fennakad a konkurencia marketing hálóján.

Más kérdés, hogy ebből a szemszögből nézve, teljesen mindegy, hogy hányadik helyen szerepel egy cég a céges keresőben, mivel mondjuk a google oldaláról közvetlenül az adott oldalra ugrik az érdeklődő, kihagyva az első 250-et...

Ernőhttp://www.webseo.hu

2007.05.05. 22:19 (18)

Kedves József!

Igen, de ha mondjuk zabhegyező céget keresek, amiből van országosan kb. 100, akkor ha eljutok egy linkgyűjteménybe, akkor 1 a 100-hoz az esélye az összes cégnek.

Neked, aki azért keres fel egy céget, hogy eladjon nekik valamit jó, hogy megtalálod az összes zabhegyező céget egy helyen, mert nem kell keresgetni.

De ha a cég szemszögéből nézzük, akkor katasztrófális, mert csak 1 a 100-hoz az esélyük a többi céggeé szemben. Tehát ami neked jó, az nem biztos, hogy a cégnek is jó.

Megint másik kérdés, hogy szerinted mennyi lenne megjelenni az összes linkgyűjteményben JÓ helyen. Van vagy 5-6, ezek egyenként elkérnek 70K-t évente.
Már bocsi, de én ennyiből olyan jó SEO/SEM reklámkampányok csinálok, hogy ihaj...

Üdv,
Horváth Ernő

Egzotikus Gyarmati Bútorhttp://www.exkluzivbutor.hu

2007.07.09. 21:16 (19)

Ezek az internetes szaknévsorok tényleg nem sokat érnek, 50-60 eFt-ot biztosan nem. Józseffel értek egyet, csupán azért lehetnek fontosak, mert néhányan ezek közül pl. internettudakozo igen jó helyezéssel jönnek a google-ban. Sok-sok munkával azonban eléjük lehet kerülni, ez az ami a legnehezebb, de nem lehetlen.

Pálinkás Róberthttp://ingyenszaknevsor.hu/

2007.10.01. 16:01 (20)

Egyetértek! Szinte soha nem térül meg egy fizetős szaknévsorban a hirdetés - az egyik nagy probléma az, hogy mivel fizetni kell érte, soha nem lesz benne elég cég, hogy érdemes legyen benne keresni,ezért a fogyasztók csalódnak benne és nem jönnek vissza.

Ez már egy évvel ezelőtt annyira piszkálta a csőrömet, hogy úgy döntöttem, csinálunk egy olyan ingyenes szaknévsort, amiben teljesen ingyenes nem csak a bekerülés, de MINDEN. Minden cég egyenlő eséllyel indul, nincsenek megvett helyek, stb. - ingyenes és kész.

Készítettünk hozzá egy intelligens keresési rendszert, hogy felhasználóbarát legyen, plusz egy letisztult, egyszerű felületet, hirdetések NÉLKÜL.

Majdnem egy évet dolgoztunk rajta, az eredmény: http://ingyenszaknevsor.hu/




Ha Ön regisztrált tag, akkor jelentkezzen be hozzászólás előtt!

E-mail címe nem jelenik meg az oldalon!

Honlapjának címe megjelenik az oldalon!

Kérem írja ebbe a mezőbe Magyarország fővárosának nevét! Erre azért van szükség, hogy a spam robotok ne tudjanak spam hozzászólásokat "írni" a blogba.