Keresőoptimalizálás blog

Mi az? Ingyenes és extra láthatóságot biztosít cégednek Google-ben

A Google Cégem segítségével céged, vállalkozásod megjelenhet a Google keresőjében, a Google Térképen és a Google+ felületén képekkel, adatokkal, vásárlói visszajelzésekkel, nyitvatartási idővel és egyéb hasznos információval. Ez egyrészt azért jó, mert minden fontos információt megkap rólad a felhasználó már a Google találati oldalán, másrészt sokkal nagyobb láthatóságot biztosít számodra, sokkal nagyobb felületen jelenhetsz meg a Google találati oldalán.

A regisztráció megerősítése után sokkal nagyobb láthatóságot kap a vállalkozásod a Google találati oldalán, ráadásul mindezt ingyen. A legnagyobb előnye, hogy erősíti a lokális jelenléted azzal, hogy azoknak jelensz meg elsősorban, akik a közeledben keresnek olyan termékre, szolgáltatásra, amit nálad elérhetnek.

kattintson ide a folytatáshoz...

2 hozzászólás

Mennyibe kerül valójában az ingyenes keresőoptimalizálás (SEO)?

Szakmai berkekben a legtöbbször felmerülő vitatéma, hogy melyik a hatékonyabb, jobban megtérülő megoldás, az AdWords vagy a keresőoptimalizálás (SEO). Amennyiben vállalkozásodat, cégedet szeretnéd jól pozicionálni a Google találati listáján, mindenképp találkozni fogsz ezzel a kérdéssel. A keresőoptimalizálás oldalán a legtöbbször felhozott érv az "ingyenesség", szemben az AdWords hirdetési rendszerével. Ebben a bejegyzésben ezt az "ingyenességet" vizsgálom meg jobban.

Ez a bejegyzés nem arról szól, hogy melyik megoldás jobb (AdWords vs. SEO), mert eleve rossz a kérdés. Mindkettőre szükség van, de más előnyökkel rendelkeznek ezek a megoldások. A keresőoptimalizált weboldal szükséges alapnak tekinthető, mely hosszabb távon fejti ki hatásait, ha jól csinálják. Ezzel szemben az AdWords szinte azonnali eredményeket hoz. Hamarosan kitérek arra is, hogy melyik mennyibe kerül.

kattintson ide a folytatáshoz...

Szóljon hozzá!

7 perces összefoglaló a keresőoptimalizálás lényegéről

A keresőoptimalizálás jelentősége mára vitathatatlanná vált, számtalan könyv, blog bejegyzés, cikk és egyéb tartalom született a témában már magyarul is. A témáról magam is szinte a végtelenségig tudnék beszélni, mégis össze lehet foglalni az alapvető tudnivalókat 7 percben, és 3 fő pontban.

A mai blog bejegyzésem éppen erre tesz kísérletet. Óra indul! Kezdjük a 3 lényegi pontot röviden:

1. Struktúra - a honlap felépítése, működési környezete, az információk elrendezésének módja, a használt "nyelvezet" és ezekhez hasonló szempontok jelentősen befolyásolják az elérhető eredmények milyenségét.

kattintson ide a folytatáshoz...

26 hozzászólás

Nincs két egyforma link, avagy hogyan súlyozza a Google a linkeket

Múltkor (majdnem 5 éve) már írtam a Google sikeréért jelentős részben felelő ún. PageRank algoritmusról, amit 1997 környékén találtak ki a Google alapítói. Az algoritmus lényege a különböző honlapok (és a konkrét oldalak) fontosságának és népszerűségének meghatározása, ami az alábbi alapokra épül:

  • A linkek egyfajta szavazatok a linket elhelyezők részéről, miszerint a linkelt honlap "jó".
  • Minden szavazat ugyanannyit ér.
  • Minél több szavazatot kap egy oldal, annál értékesebb/fontosabb.
  • Az értékesebb oldalak által leadott szavazatok (= a rajtuk lévő linkek) értékesebbek.
  • Az egy oldal által kiosztható szavazatok értéke megoszlik a kiosztott szavazatok között. (Tehát 5 szavazat esetén a teljes oldal értékének 1/5-ét éri 1 szavazat.)

kattintson ide a folytatáshoz...

18 hozzászólás

Egyensúly a keresőoptimalizálásban

Az élet számos dolgában fontos, hogy megtaláljuk a helyes egyensúlyt. Ebből a szempontból a keresőoptimalizálás sem kivétel, még akkor sem, ha az "az élet dolgai" közé az átlagember nem sorolja oda a keresőoptimalizálást. :)

Ha szeretné, hogy a honlapja jó helyeken szerepeljen a keresőkben (itthon manapság szinte csak a Google számít), akkor a keresőoptimalizálási munkában meg kell találni a megfelelő egyensúlyt az ún. on-site és off-site tényezők között. (On-site jelentése nagyjából: "honlapon lévő", off-site: "nem a honlapon lévő".)

kattintson ide a folytatáshoz...

6 hozzászólás

Twitter-meghajtású Google indexelő robotok?

A SEOmoz.org (angol nyelvű) portál egyik vendégszerzője érdekes "kísérleti eredményeket" publikált a minap. Ügyfeleiknél azt vizsgálták, hogy bizonyos körülmények között milyen gyorsan talál rá a Google robot egy honlap új oldalára, és hogy milyen gyorsan kerül be mindez a Google indexébe (tehát mikortól jelenhet meg az oldal a találati listán).

A vizsgálat valódi célja az volt, hogy kiderítsék a Twitter szerepét a Google indexálási folyamatában. 15 ügyfél esetében figyelték a történéseket az új tartalom megjelenését követő 48 órában, mégpedig az alábbi 3 forgatókönyv összehasonlításával:

kattintson ide a folytatáshoz...

3 hozzászólás

Google Sitelinks - mi, miért, hogyan?

A Google Sitelinks - "magyarul" Google Sitelinkek - fogalmát (vagyis a mögötte lévő jelentést) bizonyára Ön is ismeri, mégha eddig nem is tudta a nevét, vagy hogy micsoda ez egyáltalán. Az alábbi képpel nap mint nap találkozhat, ha rendszeresen keres a Google-ben:

Egy találat a Google oldalán - nyíllal jelölve a "Sitelinks" rész

Hogy kerülnek oda ezek a plusz linkek és miért? Röviden: a Google önkényesen helyezi el ezeket az extra linkeket, mert úgy gondolja, hogy ezek még inkább növelik a felhasználói élményt, vagyis segítenek a keresést végzőnek a megfelelő oldal megtalálásában.

kattintson ide a folytatáshoz...

Szóljon hozzá!

4 gyakori tévhit a Google snippet kapcsán (... de mi az a Google snippet?)

Próbáltam utánanézni, hogy van-e jelentősebb magyar nyelvű publikáció ebben a témában (hogy mi a téma az hamarosan kiderül), de utalásokon kívül nem találtam semmilyen használható cikket. A témát viszont nagyon fontosnak tartom, ezért most egy szerintem hiánypótló írással jelentkezem ezen a szép borongós napon! :)

A Google "snippet" fogalma a Google találati listáin nyer értelmet, az ugyanis a keresési találatokat megjelenítő lista egyes elemeinek egy bizonyos részét jelenti. A snippet a találat azon része, ami a cím után, de az URL előtt található. A legjobb, ha rápillant erre a képre - és minden világossá válik:

Egy találat a Google oldalán - nyíllal jelölve a "snippet"

kattintson ide a folytatáshoz...

31 hozzászólás

4 ok, amiért a Google nem veszi figyelembe a linkszövegeket

Először is: üdvözlöm újra a KKV Online-marketin Blogon! Közel egy éve nem jelent már meg itt írás, aminek több oka is van, de a legfontosabb ok klasszikusnak mondható: nem tudtam időt szakítani rá, de ennek most vége!

Szeretném ha újra "rászokna" a blog olvasására, mert az újraindulással az a célom, hogy a blog ismét jelentős szerepet vállaljon a hazai online marketing élet fellendítésében és fejlesztésében. Szeretném megint olyan cikkekkel segíteni a kkv vezetőket/marketingeseket, amik segítségével jobb eredményeket érhetnek el az interneten!

Térjünk rá a mai témára: mi az a 4 legfontosabb ok, ami ahhoz vezethet, hogy a Google nem fogja figyelembe venni a honlapjára mutató linkek linkszövegét?

kattintson ide a folytatáshoz...

9 hozzászólás

Hogyan értesse meg főnökével, hogy a keresőoptimalizálás tényleg fontos

A témában nem jártas emberek gyakran nehezen értik meg, hogy egyáltalán mi az a keresőoptimalizálás, és mik a folyamat lényegi elemei. Sokszor beszélek panaszkodó marketingesekkel, hogy ők nagyon szeretnének egy keresőoptimalizálást a cég honlapjára, de a főnököt szinte lehetetlen meggyőzni.

A mai bejegyzésben a keresőoptimalizálással kapcsolatos 8 legfontosabb teendőt, ill. tulajdonságot szedtem össze, amik segítségével talán könnyebb lesz egy értetlenkedő főnököt jó irányba terelni. :)

kattintson ide a folytatáshoz...

12 hozzászólás

Oldal: 1 | 2 | 3

Ez igazából nem csak Keresőoptimalizálás blog, csak a KKV Online marketing blog leválogatott bejegyzései.