Keresőoptimalizálási szempont: milyenek a keresések?

Meglehetősen gyakran találkozom (leendő) ügyfelekkel való beszélgetések során, a lehetséges fontos keresési kulcsszavak kiválasztásánál olyan elvárásokkal, hogy a cég tevékenységével kapcsolatos egy szavas - és ezért eléggé általános - kifejezésekkel szeretnének a Google elején szerepelni.

Például egy kifejezetten kerékpáros ruházattal foglalkozó cég szeretne a Google-ben jó helyen lenni a cipő, vagy a nadrág, netán a kerékpár szóra. Ez két okból is ésszerűtlen elvárás:

  • egyrészt ennyire általános kifejezésekre nehéz optimalizálni, mert általában túl nagy a konkurencia (rengeteg cipővel foglalkozó oldal lehet az interneten)
  • másrészt ha a cipő szóra végezzük el a keresőoptimalizálást, akkor valójában egy rakás olyan látogatóért is küzdünk, akiknek eszük ágában sincs kerékpáros cipőt venni (mert pl. túrabakancsot keresnek)

Ez esetben egyértelműen az a nyerő stratégia, ha kerékpáros cipő, kerékpáros nadrág, stb. kifejezésekre optimalizáljuk az oldalainkat. Persze lehet, hogy célravezetőbb lenne bringás cipő-re optimalizálni, amennyiben a célcsoportuk - a biciklizők - gyakrabban használják ezt a kifejezést.

Ezekre a kifejezésekre már jelentősen kisebb lehet a konkurencia, ezért duplán nyerhetünk ezzel a megoldással: eleve sokkal jobb helyen leszünk a keresőkben, valamint sokkal nagyobb arányban jönnek majd a releváns, tehát az üzletünk szempontjából értékes látogatók.

Az egész bejegyzés apropója egy nemrég kezembe került kutatás eredménye, ami a fenti - józan paraszti ész által is diktált - taktikát immár "tudományosan" is megerősíti.

E szerint a keresőprogramokban végzett keresések során az egy szót tartalmazó keresőkifejezések aránya kevesebb, mint 14%!! A 2-3-4 szavas kifejezések aránya ezzel szemben több, mint 70%. (A maradék az 5, vagy több szót tartalmazó keresések - ezekre csak kivételes esetekben lehet direktben optimalizálni).

Ez a kutatás is bizonyítja, hogy az ésszerűségen túl egészen egyszerűen az internetezők viselkedése sem indokolja az egy szóból álló "kulcsszavakra" történő optimalizálást.

A kutatásról szóló angol nyelvű beszámoló: searchenginewatch.com

Hogyan tovább?

Longhandhttp://optimalizalas.info

2007.04.26. 11:59 (1)

jó kis eszköz a témához kapcsolódóan, csak sajnos "nem tud magyarul" :)
http://adlab.msn.com/searchfunnel/

Kuti István

2007.04.26. 12:34 (2)

Ez már a második igen hasznos infó, amit véleményezek!
Csak azt nem értem, hogy ha ennyi hasznos dolgot közöl ingyen, akkor miből él a cég... 8-)

Gál Kristófhttp://www.primodesign.hu/blog

2007.04.26. 12:42 (3)

Most, hogy mondja... lehet, hogy igaza van! Már mások is mondtak ehhez hasonlókat.

Egy megoldást látok: fizetőssé tesszük a blogot. :)

Akos

2007.04.26. 14:02 (4)

A 14/70 esetében azért ne feledd, hogy a 14%-nyi keresés x db kulcsszó között oszlik meg, a 70% pedig 100.000x kulcsszó-kombináció között. De ez csak árnyalja a képet, egyébként teljesen egyetértek azzal, amit írtál.

Horváth Oszkárhttp://www.e-motions.hu

2007.04.26. 14:02 (5)

Ez tényleg egy nagyon hasznos cikk, ráadásul az ilyen kis tudás-morzsák hajtanak engem is abba az irányba, hogy végre gatyába rázzuk a weboldalunkat, és megbízzuk a PrimoDesignt egy kereső-optimalizálással.

Rossz weboldalaink vannak. 3 cégben dolgozom, abból 2 az enyém. A munka mindig fontosabb, mint magunkkal foglalkozni: meg is látszik. Nem szégyellem magam miatta, mert az elégedett ügyfelek egymásnak adják át az elérhetőségeinket, rengeteg a munka, de el sem merem képzelni, milyen lehetőségektől esünk el azért, mert egy értelmetlen névjegykártya a honlapunk.

Ezzel szemben a Primodesign egyik első ügyfele, jó barátom, éppen az ellenkezője: 3 év után most kapta az első olyan megrendelését, ami korábbi ügyfele ajánlása alapján született, és minden egyéb megrendelését a jól beállított weboldalának köszönheti!

Nem lehetne mind a kettőt?! :) Ahogy ezen gondolkodom, nagyon bosszant, de továbbra is a megrendelt munkák a saját érdekeink előtt vannak, nagy erőfeszítésbe és átdolgozott éjszakákba telik mostanában, hogy végre magunkkal is foglalkozunk.

Taubert Istvánhttp://hirdesshatekonyan.5mp.eu

2007.04.26. 23:17 (6)

Re: Csak azt nem értem, hogy ha ennyi hasznos dolgot közöl ingyen, akkor miből él a cég... 8-)


Kedves Kuti István,
( bár sejtem csak költői kérdésnek szántad! ::))

Mert itt megtalálod hogy mit és miért úgy ahogy, aztán két választásod van vagy te magad megszerzed más forrásokból az infót, vagy , megrenedeled tőlük az optomalizálást!

Nagyon ügyesen profi módon műveli Kristóf!
Véleményem szerint igazából nem is azzal ad magy lehetőséget a kezedbe, hogy feltárja a SEO szűkségszerűségét, és a lehetőségeit, esetleg megvalósítja. Hanem igaz inagy lehetőséget azzal ad a kezedbe, ha lekoppintod az értékesírtési módszert.
A probléma felvetéstől az igény keltésig, integrálod a saját profilodba akkor tőled is azt fogják kérdezni miért adod ingyen a "a gyerekülést a cca. 40 milliós Cabrio-hoz"? :)


Sok sikert!

Üdv: Taubert István
Blog: http://online_vallalkozoakademia.blogter.hu/

Mészár Lajos

2007.04.28. 13:13 (7)

Tisztelt hozzászólók...
Frissen alakult cég ügyvezetőjeként, azért is regisztráltam a Kristófék Honlapjára, mert a saját és kollegáim értékitélete, esztétikai megitélése alapján, megállapítottuk, hogy a profizmus jelenléte lengte, lengi körül a látható munkájukat.
Hítvallásunk, amelyet már máshol is megírtam: " A kevesebb, néha több...", ezért nem híszem, hogy jó ötlet lenne tanácsolni, megfogadni ebben a pénz éhes világban a mindenáron keressünk minél többet elvet. Jól néznénk ki, ha minden jó ismerősünk építő jellegű ötlete pénzbe kerülne, vagy esetleg mi kérnénk, azt hiszem hamar egyedül maradnánk.
A most készülő honlapunkhoz igenis jól jönnek ezek a tanácsok, bár mindig újabb probblémákat vetnek föl, pl.: jelen cikk esetében is. ( Mi a helyzet abban az esetben, ha több gyökeresen más tevékenységi körrel foglalkozik az adott cég?)
További jó böngészést.

Alexgraphicshttp://www.alexgraphics.hu

2007.04.29. 18:09 (8)

Helló!
Ez már nálunk is sokszor előjött, évekkel ezeleőtt is.
Van olyan ügyfél aki pl. ajtó, ablak szavakra szeretne optimalizálni, ami nem igazán írja le a tevékenységüket. Meg kell győzni őket, hogy ő abban a szakember, mi meg ebben. Egyre több ügyfél belátja ezt.

Üdv: Alex

Forráscentrumhttp://forrascentrum.hu

2007.04.29. 23:01 (9)

A Google trends ezeket a trendeket valahogy nem mutatja.

Ernőhttp://www.webseo.hu

2007.05.06. 13:58 (10)

Kristóf:
Ha fizetőssé tennéd a blogot, akkor pont azoktól az ügyfelektől esnél el, akiket a blog miatt szerzel :-)

Forrascentrum:
A Google Trends kb semmit sem mutat, ami nagyon használható lenne, főleg a magyar szavak esetén. Azt mondjuk meg tudod belőle fejteni, hogy az egyszavas keresőszavak közül melyikre keresnek többen, de hogy a kétszavasok közül, azt már NEM, mivel nincsen akkora keresési bázis, amiből építkezhetne.

Illetve nagyon nagy az áthallás.. vagy csak én hívom úgy? Hiába választom ki magyar nyelven, és Magyarországot gyanúsan sokan keresnek tetőbox-ot úgy, hogy roof box, rack rack, stb. Ami bennem tovább erősíti azt, hogy a JÓZAN ész, sokkal jobban használható a keresők statisztikájánál. Igaz ez a Google Keyword Suggestion tool esetében is. Kötve hiszem, hogy a magyar ember roof box-szal keresne.

Én is tartom magam ahhoz, hogy jobb specializálódni, még ha úgy túnik, hogy fájdalmas is, vagyis látogatókat fogunk veszíteni azáltal, hogy kihagyjuk ezt vagy azt a magyar főnevet. A biciklis cipő esetében én sem javasoltam volna a cipő szót. Persze ha egy cipő webáruházat akarok, ahol MINDEN cipő kapható, akkor már bele kell venni a cipő szót is.

Én egyetlen egy statisztikában bízom, az pedig a webszerver logja. Ha az látszik belőle, hogy egy 25. helyen álló szóra többen jönnek be az oldalamra, mint egy olyan szóra amire az 5. helyen vagyok, akkor rögtön tudom, hogy melyik szó az értékesebb nekem, vagy melyik szóra találja a kereső emberke relevánsabbnak az oldalamat.

Mondok egy példát, ha ez a biciklis cipős
webáruház az első három között lenne a cipő szóra, akkor sem biztos, hogy sokan rákattintanának, ha a title mezőben ez van:"Biciklis cipők akciósan, minden méretben". Miért is nem kattintanak rá? Mert a kereső ember sem hülye, és ha ezt látja, amikor ő éppen fekete bőrcipőt keres az öltönyhöz, akkor borítékolom, hogy ugrik a következő linkre.

Megint kicsit más: egyes vélemények szerint a Google figyeli, hogy ha valaki a linkre kattint, akkor mennyi idő múlva tér vissza a keresőoldalra. Ebből azt tudja a Google leszűrni, hogy az adott szóra a link mennyire releváns. Nyilván, ha valaki 10 mp múlva már újra a keresőoldalon van, akkor a link nem volt releváns, vagyis csökken az értéke.

Ezt szem előtt tartva pedig hiába lenne a biciklis áruház top 10 között, idővel a Google lenyomná onnan, mert rájön, hogy mégsem releváns a cipő szóra.

Egzotikus Gyarmati Bútorhttp://www.exkluzivbutor.hu

2007.07.09. 20:01 (11)

Azért ártani nem árt, hogyha valaki egy-egy általános egyszavas kifejezésre is előkelő helyezést tud elérni, bár nyilvánvalóan sokkal nehezebb feladat. Ez azért hasznos, mert igen sokan keresgélnek a neten konkrét elképzelés nélkül.

Szabó Lászlóhttp://www.szalafa.hu

2008.08.06. 12:59 (12)

Érdekes dolgot figyeltem meg a saját weboldalunknál van 2 szó amit külön külön beírva első lapon hoz a google. Viszont ha mindkét szót beírom egyszerre akkor hátrébb sorol!!

kacsa

2008.08.24. 23:21 (13)

Szia!

Istencsászár vagy meg felnézek rád Kristóf meg minden , de
könyörgöm ha rákattintok a hozzászólók weblapjára, meg bármire az oldaladon, kérlek használd a _blank megjelenítési formát,
úgy gondolom ez is része 1 jó weboldalnak, ha nem kell vissza gombokat nyomogatni, meg hát el is felejthetem 2 perc után honnét is keveredtem az új honlapra

Gál Kristófhttp://www.primodesign.hu/blog

2008.08.25. 09:21 (14)

Kacsa, a felvetésedről már egy egész blog bejegyzés született, ajánlom figyelmedbe! :)

Hiba, vagy látogató-centrikus hozzállás?

kacseszhttp://chekweb.hu

2008.09.16. 11:47 (15)

Mikre keresnek rá az általunk tuningolt honlapokra, és bejönnek, de nem pont ezekre optimalizáltuk, álljon itt néhány példa úgy ahogy beírták a böngészőbe:"adásvételi szerződés ingatlan jelzálog", "fűtés korszerűsített fogalom", "hitel+fedezet+gazdasági épület", "10 cm.-es nikecell árajánlat", "gyökérálló + bitumenes + lemez", "steprock nd lépés-hangszigetelő lemez", "70-80 kg/m3 kőzetgyapot", valamint a legszebb "austrotherm eps at-n100 terhelhető hőszigetelő lemez 60mm ft" , többnyire az a tapasztalatom, hogy kifejezésekre keresnek rá, egy szóra sokkal ritkábban.




Ha Ön regisztrált tag, akkor jelentkezzen be hozzászólás előtt!

E-mail címe nem jelenik meg az oldalon!

Honlapjának címe megjelenik az oldalon!

Kérem írja ebbe a mezőbe Magyarország fővárosának nevét! Erre azért van szükség, hogy a spam robotok ne tudjanak spam hozzászólásokat "írni" a blogba.