A köszönő oldalak 3 legfontosabb funkciója, amiből szinte senki nem használja mind a hármat

Köszönő oldal – a téma, ami az egyik legelhanyagoltabb még az online marketingben jártasabb cégek, vagy akár szakértők körében is. A 3 funkcióból az első szinte már mindenhol jelen van, a második ritkábban, de azért terjed, a harmadik funkció pedig szinte szűz terület – legalábbis itthon.

De miről is beszélek? A köszönő oldal a honlapnak olyan oldala, ahol egy konverziós esemény után megköszönünk valamit a felhasználónak. Miket lehet és kell megköszönni?

  • vásárlást
  • megrendelést
  • ajánlatkérést
  • jelentkezést egy rendezvényre
  • üzenetküldést
  • hírlevél feliratkozást
  • tanulmány letöltést
  • … vagy bármi mást

Az már szinte minden honlapon alap (bár vannak még kivételek), hogy a fenti események után van valamilyen köszönő oldal. Nézzük, hogy miket kellene egy ilyen oldalon csinálnunk!

#1 Visszaigazolás

Az első funkció természetesen magáért beszél, vissza kell igazolni és meg kell köszönni, hogy vásároltak, ajánlatot kértek, feliratkoztak, vagy ami éppen történt. Erre nem is pazarolnám a szót, bár erről is lehetne önmagában egy külön cikket írni, hogy hogyan érdemes ezt csinálni – viszont nem itt vannak a legnagyobb gondok.

Az egyik köszönő oldal a Klikkmarketing.hu-n

#2 Mérés

Ha valami történik a honlapon, azt mérni kell. Sok AdWords vagy Facebook hirdetőnél ez már rendben van, de közel sem mindenhol, sőt… A köszönő oldal második legfontosabb funkciója, hogy ennek az oldalnak a megjelenése azt jelenti, hogy megtörtént egy konverzió (vásárlás, ajánlatkérés, stb.), tehát ha azt mérjük, hogy ez az oldal hányszor jelent meg, akkor végülis azt mérjük, hogy hány konverzió történt.

Az AdWords és a Facebook (+ bónuszban a Google Analytics) is tudja mérni ezeket az eseményeket, ha a megfelelő kódok be lettek illesztve ezekbe az oldalakba (illetve az Analytics esetében ez egy picit más, de nem ez a lényeg).

Tehát ezekben az oldalakban kódoknak kell lenniük, amik üzennek a megfelelő rendszereknek, hogy valami történt.

#3 Upsell – azaz a következő ajánlat

Ez 100 köszönő oldalból 1-nél van, legalábbis a hazai honlapoknál. Bevallom ez nem egy tudományos adat, de érzésre ez lehet az arány. (Fejlettebb online marketinges piacokon – pl. USA – sem elképesztően nagy az aránya az upsell használatának, de lényegesen jobb, mint nálunk, az biztos.)

Mit jelent az upsell? Röviden azt, hogy kihasználjuk azt a helyzetet, hogy valaki éppen kisebb vagy nagyobb bizalmat szavazott nekünk, és ezt megpróbáljuk jó értelemben kihasználni.

Például letöltött a felhasználó egy tanulmányt, ami nyilvánvalóan azt jelenti, hogy érdekli a téma. Miért ne ajánlanánk az ingyenes információn túl valami extrát, tipikusan egy belépő termék jellegű valamit, például egy könyvet.

Vagy éppen megvettek valamilyen terméket vagy szolgáltatást, miért ne ajánlanánk valami pluszt mellé?

Például:

  • kiegészítő opciót: díszcsomagolás, biztosítás, hosszabb garancia, stb.
  • kiegészítő terméket: szappanhoz szappantartó, fényképezőhöz memóriakártya
  • kedvezőbb kiszerelést: 1 helyett vegyél 3 poharat, úgy sokkal olcsóbb a darabár
  • ugyanabból jobbat: vegyél egy jobb fényképezőt, most ajándékot adunk mellé

A Manna egy releváns kiegészítő terméket ajánl – “csak most” akciós áron – a fizetés előtt

A lényeg, hogy vagy mindig a logikus következő lépést érdemes upsell ajánlatként “odatenni” a köszönő oldalra, vagy valamilyen kiegészítőt a meglévő választáshoz.

Egyéb lehetőségek a köszönő oldalon

A fenti 3 a legfontosabb funkció szerintem, de még jó pár dologra használható a köszönő oldal, mint például:

  • közösségi funkciók: megosztási és/vagy lájkolási lehetőség
  • termékajánlók: ezt sokszor egyszerűbb megoldani, mint az upsellt, csak oda kell tenni néhány olyan ajánlatot, ami lehetőleg a vásárláshoz kapcsolódik (pl. ha kutyákról szóló könyvet vettem, akkor kutyás témájú egyéb könyveket vagy cuccokat)
  • bizalmi elemek: szervezeti tagság logója, “Év szállodája” logó, elégedett ügyfelek nyilatkozatai
  • tartalom ajánlók: ha letöltött valaki egy tanulmányt, akkor lehet például ajánlani más cikkeket a honlapon, “amíg megérkezik a tanulmány”

Igazából a dolognak csak a fantázia szab határt, no meg az, hogy könnyebb nem csinálni, mint csinálni – de ez ugye a legtöbb dologra igaz az online marketingben…

———————————————————

1 megosztás = “köszi, ez hasznos volt!” :)

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Mi történt Lengyelországban?

Mi történt Lengyelországban?

Amint azt már korábban elújságoltam, szerdán volt Varsóban a Google közép-európai szintű konferenciája, kifejezetten a kiemelt Adwords ügynökségek számára. Ketten is részt vettek tőlünk az eseményen, röviden szeretném összefoglalni, hogy mik azok az elhangzottak, amik érdekesek lehetnek a “nagyközönség” számára is. Az Adwords mindenkié, de mégsem Eredetileg egyértelműen az volt...

Elolvasom
Kulcsszó választás – Építsd stabil alapokra AdWords kampányaidat

Kulcsszó választás – Építsd stabil alapokra AdWords kampányaidat

Az AdWords kampányaid alapját a kulcsszavak adják. Meg kell találnod azokat a kifejezéseket, melyeket potenciális vásárlóid, ügyfeleid írnak be a keresőbe, hogy megoldást találjanak problémáikra. A következő videóban Kristóf azt mutatja be, hogy milyen típusú kulcsszót érdemes választanod. Konkrétabban az általánosabb és specifikus kulcsszavakat fogja összehasonlítani. Azt nehéz lenne eldönteni,...

Elolvasom
Mikor és hogyan kezdj el TikTok-ozni?

Mikor és hogyan kezdj el TikTok-ozni?

Úgy robbant be a TikTok, mint a bomba. A felhasználók száma rohamosan növekszik és egyre nagyobb a korosztályi szórás is. Most már nem igaz, hogy ez csak a fiatalok "játszótere", egy idei felmérés ...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob