Kulcsszó választás – Építsd stabil alapokra AdWords kampányaidat

Az AdWords kampányaid alapját a kulcsszavak adják. Meg kell találnod azokat a kifejezéseket, melyeket potenciális vásárlóid, ügyfeleid írnak be a keresőbe, hogy megoldást találjanak problémáikra. A következő videóban Kristóf azt mutatja be, hogy milyen típusú kulcsszót érdemes választanod. Konkrétabban az általánosabb és specifikus kulcsszavakat fogja összehasonlítani. Azt nehéz lenne eldönteni, hogy melyik jobb a kettő közül, inkább azt kell figyelembe venni, hogy melyiket mikor használd.

A bejegyzés tartalma meghallgatható Soundcloud-on.

Vásárlói döntés – általános kulcsszavak

Mi határozza meg, hogy épp általános vagy nagyon specifikus kulcsszót használj az AdWords kampányodhoz? A vásárlói döntés, hogy milyen stádiumban lévő felhasználokat szeretnél elérni. Olyanokat, akiknél még csak ébredezik a problématudat, vagy talán még nem is tudja, hogy problémája van, vagy olyanokat, akik tisztában vannak a problémával és a konkrét, gyors megoldást keresik.

Tegyük fel, hogy nyár van és épp egy káposztásmegyeri panellakásban főzöd az ebédet. Szaunában érzed magad, és úgy gondolod, még egy ilyen napot nem bírsz ki a lakásban. Miután elkészült az ebéd, leülsz a laptop elé és beírod a keresőbe, hogy klíma.

Ez egy általános kulcsszó, erre nagyon sok találatot fog kidobni a kereső. Ideértve az összes klímát forgalmazó céget és márkát, klímaszereléssel foglalkozó céget, olyan blogokat, melyek klímatechnikával foglalkoznak, stb. Ez egy nagyon széles merítés, de valahol el kell kezdeni.

Minél több időt töltesz a keresgéléssel, annál nagyobb tudásod lesz a klímák területén, és egyre jobban körvonalazódik, hogy mire van szükséged.

Vásárlói döntés – specifikus kulcsszavak

Miután megtaláltad a tökéletes megoldást a problémádra, a következő lépés az lesz, hogy hol, mennyiért, milyen kondíciókkal tudod megszerezni. Tehát már nem azt írod a keresőbe, hogy klíma, hanem azt, hogy Panasonic Split klíma. Mert rájöttél, hogy neked erre van szükséged.

Itt már nagyon közel vagy a döntéshez, sokkal pontosabb a keresésed, ezért kevesebb találat közül kell majd választanod, mint a “klíma” szó esetében. Láthatod, hogy a vásárlási döntés előrehaladtával változik a keresési kifejezések alakja.

Ennek fényében válassz kulcsszavakat AdWords kampányaidhoz. Határozd meg, hogy milyen problématudattal rendelkező felhasználóknak szeretnél hirdetni, és kutasd azokat a kulcsszavakat, melyekre keresések érkeznek majd.

Általános és specifikus kulcsszavak volumen tekintetében

Különbség van a kulcsszavak között abban a tekintetben is, hogy mennyien keresnek egy bizonyos kifejezésre. Az általános kulcsszavakra értelemszerűen többen keresnek, míg a specifikusakra lényegesen kevesebben.

Általános és specifikus kulcsszavak az átkattintási arány tekintetében

A specifikus kulcsszavak hirdetéseire arányaiban többen kattintanak, mint az általánosabbakra, ezért magasabb ezeknek a hirdetéseknek az átkattintási aránya (CTR=click-through rate). Például, ha 100-szor rákeresnek arra, hogy Panasonic Split klíma, és rákattintanak mondjuk 10-szer (amennyiben jó a hirdetésed), akkor az átkattintási arány 10% lesz.

Amennyiben egy általános kulcsszó áll a hirdetésed mögött, akkor arányaiban kevesebben fognak rákattintani. Ha 100-szor megjelenik, lehet, hogy 1-2 kattintás érkezik, talán még annyi sem.

Általános és specifikus kulcsszavak a konverziós arány tekintetében

A konverziós arány azt mutatja meg százalékban kifejezve, hogy mennyi konverzió lesz a kattintásokból. Például 100 kattintásból hány darab konverzió (vásárlás, megrendelés, hírlevél feliratkozás, stb.) születik. Mivel a specifikus kulcsszavak pontosabbak, ezért nagyon közel állnak a konverzióhoz, arányaiban több konverzió lesz a kattintásokból. Így magasabb lesz a konverziós arányuk ezeknek a kifejezéseknek.

Általános és specifikus kulcsszavak az ár tekintetében

A Google AdWords piaci versenyen alapul, tehát a többet érő (nagyobb konverziós aránnyal rendelkező) kifejezések lesznek drágábbak. Tehát egy specifikus kulcsszóra általában nagyobb licittel tudunk beszállni a versenybe, mint egy általánosabb kifejezés esetében. Ez hívják CPC-nek (cost per click), ez fejezi ki egy kattintás költségét.

A rendelkezésre álló büdzséd, mint befolyásoló tényező

Az is meghatározza, hogy melyik kulcsszavakra kell építened a kampányod, hogy mekkora a rendelkezésre álló büdzséd. Amennyiben szűkösek az erőforrásaid, kevesebb pénzt tudsz AdWords hirdetésekre fordítani, akkor javasolt a specifikus kulcsszavak használata. Így nagyobb eséllyel tudsz ‘üzletet kötni’. Amennyiben nagyobb büdzsét is tudsz már hirdetésekre fordítani, akkor a specifikus kulcsszavak mellett már érdemes fokozatosan nyitni a tágabb, általánosabb kulcsszavak felé.

(Bővebben olvashatsz ebben a cikkben arról, hogy nem az a jó megoldás, ha a hirdetési költségeidet csökkented, hanem az a jó megközelítés, ha többet keresel, növeled a bevételedet. Így több pénzt tudsz hirdetésekre is fordítani.)

Összefoglalás

Az AdWords kampányaid alapját a kulcsszavak adják. Meg kell találnod azokat a kifejezéseket, melyeket potenciális vásárlóid, ügyfeleid írnak be a keresőbe, hogy megoldást találjanak problémáikra. Gondolkodj a célcsoportod fejével, a megfelelő kifejezések felkutatása egyet jelent a felhasználók problématudatának ismeretével.

 

Amennyiben tetszett a bejegyzés vagy úgy gondolod, másoknak is hasznos lehet, nyugodtan oszd meg, hálásak lesznek érte azok, akiknek segíteni tudsz.

1 megosztás = “köszönöm, ez tetszett, hasznos volt” :)

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Hírlevél megnyitási arány. Mik a jó értékek, és hogyan tudod növelni egyszerű eszközökkel?

Hírlevél megnyitási arány. Mik a jó értékek, és hogyan tudod növelni egyszerű eszközökkel?

Nem az a baj, ha még nem építesz listát, és nem küldesz heti legalább 1-2 levelet a listának - hanem az, ha nem kezded el most azonnal. A "hányan nyitják meg a leveleket" egy gyakori, fontos, és jo...

Elolvasom
Adwords tippek a karácsonyi kampányhoz

Adwords tippek a karácsonyi kampányhoz

Az Adwords tökéletes eszköz a szezonalitás “lekövetésére”, az idényjellegű akciók támogatására. A karácsony még mindig a legjelentősebb szezon a kereskedelemben, de az év végi időszak gyakorlatilag minden iparágban fontos, mert a cégek inkább beszerzésekre költik a profitot, minthogy leadózzák. Azt hiszem nem is kell különösebben magyaráznom, hogy mennyit számíthat, ha...

Elolvasom
Garantáltan elhibázott a honlapom?

Garantáltan elhibázott a honlapom?

A minap olvastam egy érdekes cikksorozatot a gyenge honlapokról. Ennek nyomán botlottam egy ellenőrző listába (angolul checklist), ami néhány tucat eldöntendő kérdés (pontosabban állítás) segítségével próbál meg véleményt mondani honlapunkról. Minél több “igen” választ adunk a kérdésekre, annál valószínűbb, hogy a honlapunk kialakítása nem megfelelő. A kérdések a honlap készítés,...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob