A landing oldal tesztek hatalmas csapdája

Milyen színű az űrlap gombja, jobb vagy bal oldalon van-e az űrlap, mekkora betűvel legyen a címsor, hány ügyfél véleményt tegyek ki? A legtöbben ilyen dolgokon variálnak, és azt hiszik, ezeken hihetetlenül sok múlik egy landing oldal eredményessége kapcsán.

Esettanulmányok megmutatták, hogy a piros űrlap gomb a legjobb. Komoly tesztekből kiderítették, hogy legyen bal oldalon egy kép, és mellette jobbra az űrlap, mert az jobb eredményeket hoz. De!

Ami az egyik honlapon vagy landing oldalon működik, az nem biztos, hogy a másikon is. Ami az egyik helyen jobb eredményt hoz, az lehet, hogy a másikon éppenhogy a rosszabb lesz. Nagyon fontos, hogy képben legyünk azzal kapcsolatban, hogy mi az igazság ezekkel a tesztekkel kapcsolatban, és hogy mik azok a dolgok, amik tényleg számítanak.

A valóság az, hogy gombok színénél, az űrlap helyénél, és még ezer másik dolognál sokkal nagyobb különbségeket szokott hozni az, ha magát az AJÁNLATOT teszteljük. Mi az ajánlat? Hogy egyáltalán mit kínálok eladásra, vagy letöltésre, vagy milyen érveket hozok az ajánlatkérés fontossága kapcsán. De lehet ez az ár is, vagy hogy mit teszek a csomagba, ingyen van-e a szállítás, és társai.

Az első eldöntendő dolog, hogy egyáltalán melyik oldalt teszteljük? Vannak fontosabb és kevésbé fontos oldalak, ezért eleve ott nagyot lehet hibázni, ha nem a megfelelő helyen kezdünk el tesztelni.

Melyik oldalakat teszteljük?

Néhány nagyon fontos oldal(típus), amit érdemes az elsők között optimalizálni:

Kosár és pénztár oldal VS bármi más oldal

Sokszor fontosabb lehet, hogy a már kosárig eljutó felhasználók közül minél több eljusson a tényleges vásárlásig, mint hogy még +10%-nyi felhasználó tegyen valamit a kosarába.

Termékoldalak VS a honlap főoldala

Gyakran fontosabb, hogy az egyes konkrét ajánlatok oldalai jók legyenek, mint hogy a főoldal legyen jó, mert rengetegen érkeznek a honlapnak eleve az ajánlatot tartalmazó oldalára, és ők nem is látják a főoldalt. Fontos, hogy itt nem csak webshopokról van szó, hanem akár szolgáltató cégekről is, ahol tulajdonképpen "termékoldal" az egyik szolgáltatás megrendelésére szolgáló aloldal is.

Pontosan miket érdemes tesztelni az oldalakon?

Néhány gyors tipp, hogy mit érdemes tesztelni egy landing oldalon a sok minimális eredményt hozó, de népszerű tesztelnivaló helyett:

A legfontosabb: maga az ajánlat

Ha nem jó az ajánlatunk (az ára, az előnyei, a csomagolása, ez eljuttatási módja, stb.), akkor teljesen mindegy, hogy mit variálunk a landing oldal technikai elemeivel, nem fog igazán jól működni a dolog. Elsőként tehát bizonyosodjunk meg róla, hogy az ajánlat jó!

Az űrlapon lévő bekért mezők száma ill. az űrlap működése

Sokkal nagyobb különbséget okoz a jól megválasztott mezőszám, minthogy az oldal jobb vagy bal oldalára helyezzük az űrlapot. Hasonlóan nagyobb a hatás, ha az űrlap működését tesszük inkább minél felhasználóbarátabbá ahelyett, hogy a helyével kísérletezünk.

Az űrlapot elküldő gomb szövege

Lényegesen nagyobb javulást lehet általában elérni azzal, ha a gombra írt szöveget próbáljuk optimalizálni (pl. "Elküld" helyett "Letöltöm a tanulmányt!"), ahelyett, hogy a szivárvány minden színét kipróbálnánk +0.01%-os konverziós arány különbségeket vadászva.

Tanulnál még a landing oldalakról?

Ha szeretnél többet tudni a landing oldal témáról, ha szeretnéd megismerni részletesebben, hogy én (Gál Kristóf) és a Klikkmarketing milyen stratégiákat használ akár a saját, akár az ügyfelek landing oldalainál, akkor rendeld meg a Landing oldalak összeállítása és optimalizálása című könyvünket! Ez egy nyomtatott könyv, amiben közel 100 oldalon, érthető nyelven írok a landing oldalakról!

Nagyon fontos, hogy az online marketingben elképesztő mennyiségű információ áll rendelkezésre szinte minden témában, és ez igaz a landing oldalakról is. Ha nem tudjuk jól elkülöníteni a fontos dolgokat a jelentéktelenektől, akkor órák százait lehet eltölteni ez esetben olyan tesztelésekkel, amik minimális eredményt hoznak.

1 megosztás = "ez jó cikk volt, köszönöm!"

További olvasásra ajánljuk:

Hozzászólások:

Starwork Kfthttp://gyakorlatimarketing.blog.hu
2015.09.21. 01:31

Teljesen egyetértek. Az ütős ajánlat a legfontosabb és a legelső. Bár a big data korában ha van rá pénz és idő, tényleg az utolsó pixelig lehet mindent optimalizálni és tesztelni, de ilyen alapossággal és módszerekkel ez biztosan nem az átlag kkv eszköze.
Egyenlőre:-)
Az pedig, hogy mi működik egy chicagoi csontkovács oldalán, kicsi valószínűséggel segít abban, hogy mi fog működni a veszprémi étteremén.

válasz erre


Szólj hozzá, kérdezz, reagálj te is:



E-mail címed nem jelenik meg az oldalon!


Honlapod címe megjelenik az oldalon!


Mi Magyarország fővárosa? Ha tudod a választ, akkor nem vagy spam robot. :)