Látogatók szerzése és megtartása

Tegnap felvázoltam, hogy milyen megfontolandó szempontok vannak egy cég online jelenlétének megtervezése kapcsán. Ígéretemnek megfelelően ma néhány konkrét részletet is elárulok, remélem tetszeni fog!

Sorozat infó: ez a Primodesign brand/márka váltásának konkrétabb részleteit bemutató blog bejegyzés sorozat második része! Az első részt megtalálja itt!

Emlékeztetőül, egy új honlap megtervezése kapcsán át kell gondolni, hogy mi kell ahhoz, hogy

  1. "begyűjthessük" a szolgáltatásaink iránt érdeklődőket,
  2. rávegyük őket (jó értelemben) a maradásra,
  3. okot adjunk a rendszeres visszatérésre,
  4. végül vásároljanak tőlünk,
  5. majd vásároljanak újra és újra, és újra, és újra...

Ma megnézzük az első 2 pontot!

A potenciális érdeklődők begyűjtése, vagyis (új) látogatók szerzése

Szinte egyértelmű, hogy az online sikerek szempontjából kritikus jelentőségű a keresőkben (itthon főként a Google-ben) való jó helyezés. A fő kulcsszócsoportok felkutatása, illetve a különböző érdeklődőcsoportok szokásainak megismerése az egyik legfontosabb teendő a tervezési szakaszban. De miért?

Csak akkor tudunk olyan tartalmakat előállítani, amiket sok potenciális vásárló meg fog találni a keresők segítségével, ha tudjuk, hogy a potenciális vásárlók tipikusan mire keresnek, milyen kifejezésekkel!

Ha ezt megfejtettük, akkor ki kell alakítani egy olyan tartalmi struktúrát, ami lefedi a különböző érdeklődőcsoportok keresési igényeit. Ezt a tervezési szakaszt valamennyire befolyásolja a cég szolgáltatási palettája, esetünkben például 6-7 témacsoport automatikusan "adta magát", pl.: Google Adwords, Google Analytics (illetve webanalitika), keresőoptimalizálás, weblap készítés, stb. Ezek mind jól megfogható témakörök mind a mi szolgáltatásaink, mind az érdeklődők keresései szempontjából.

A honlap tartalmát úgy érdemes szervezni, hogy ezek a csoportok feltétlen saját "helyet" kapjanak, csak így lehet ugyanis megfelelően optimalizált oldalakat készíteni, amiket aztán jól meg lehet találni a keresőkben.

Az új honlapunkon (ami szeptember 1-jén, szerdán lesz publikus) a fentieknek megfelelően mindent e köré a 6-7 téma köré építettünk fel. Készítettünk ún. "téma központokat", ahol az egyes témákról szóló mindenféle tartalom és funkció elérhető, így pl. az Adwords központból 1 kattintással elérhető lesz az ingyenes Adwords tanfolyamunk, az Adwords-höz köthető szótár bejegyzések (igen, lesz szótár is!), az Adwords használatát segítő ingyenes online eszközök (lesznek ilyenek is!), az Adwords tananyagunk, az Adwords témájú blog bejegyzéseink gyűjteménye és az Adwords-zel kapcsolatos szolgáltatásaink.

A felsorolt Adwords vonatkozású aloldalak persze oda-vissza kapcsolódnak egymáshoz logikailag, és "linkelésileg" is, így erősítve a teljes honlap megtalálhatóságát az Adwords-zel kapcsolatos keresőkifejezésekre. Ez sok-sok tartalom összeadva annyi kapcsolódó témát fog felölelni, hogy szinte minden vonatkozó keresésre képesek leszünk minőségi találatot adni pl. a Google-ben.

Az új látogatók honlapon tartása

Rendben, tegyük fel, hogy eljutott a honlapunkra egy érdeklődő, aki - maradva a példánál - Adwords témában keresett valamit. Tulajdonképpen a fentebb felvázolt struktúra egyben megoldja a látogató honlapon történő "marasztalását is". Ha ugyanis információéhes érdeklődővel állunk szemben (aki a legjobb érdeklődő típus), akkor szinte bárhol lép be a honlapunkra, úgy fogja érezni, hogy nálunk mindent megtalál.

Ha pl. egy szótárcikknél találja magát, onnan egyből tovább léphet az ahhoz a szótárcikkhez kapcsolódó más szótárcikkekhez, vagy a szintén vonatkozó blog bejegyzésekhez, vagy az Adwords eszközökhöz, vagy feliratkozhat az Adwords hírlevélre, stb.

Ez persze nem megy magától, a jó struktúra csak az első lépés. Kell egy olyan navigációs rendszer, ami javarészt automatikusan, némi manuális segítséggel megteremti az összekapcsolódó tartalmak ajánlását, linkelését.

Egy ilyen, tartalmi és navigációs szempontból jól megtervezett honlappal a birtokunkban nem igazán kell tehát attól félni, hogy az új látogató nem talál majd számára értékes és hasznos információt. Akár az is előfordulhat, hogy valaki - kis túlzással - órákig nézelődik a honlapunkon úgy, hogy még mindig nem olvasta el az összes kapcsolódó cikket, információt, lehetőséget.

A követező feladatunk az, hogy rendszeres visszatérésre vegyük rá a látogatókat, de ez már a következő (hétfői) blog bejegyzés témája lesz. Azt előre elárulhatom - de a szemfülesebbek már sejthetik -, hogy szinte minden (a bejegyzés elején lévő listán szereplő) következő lépést félig-meddig meg is old egy előző: ez esetben sem lesz ez másképp! :)

Találkozunk a jövő hét elején!

Ha tetszett amit olvasott, kérem nyomja meg a "Tetszik/Like" gombot!

További olvasásra ajánljuk:

Hozzászólások:

F. Éva
2010.08.27. 14:59

\"Csak akkor tudunk olyan tartalmakat előállítani, amiket sok potenciális vásárló meg fog találni a keresők segítségével, ha tudjuk, hogy a potenciális vásárlók tipikusan mire keresnek, milyen kifejezésekkel!\"

Ti ezt hogyan mértétek fel? Ebben az adwords tud, s ha igen hogyan segíteni?

Kíváncsian várom az új honlapot...

válasz erre


Szólj hozzá, kérdezz, reagálj te is:



E-mail címed nem jelenik meg az oldalon!


Honlapod címe megjelenik az oldalon!


Mi Magyarország fővárosa? Ha tudod a választ, akkor nem vagy spam robot. :)