Látogatók szerzése és megtartása

Tegnap felvázoltam, hogy milyen megfontolandó szempontok vannak egy cég online jelenlétének megtervezése kapcsán. Ígéretemnek megfelelően ma néhány konkrét részletet is elárulok, remélem tetszeni fog!

Emlékeztetőül, egy új honlap megtervezése kapcsán át kell gondolni, hogy mi kell ahhoz, hogy

  1. “begyűjthessük” a szolgáltatásaink iránt érdeklődőket,
  2. rávegyük őket (jó értelemben) a maradásra,
  3. okot adjunk a rendszeres visszatérésre,
  4. végül vásároljanak tőlünk,
  5. majd vásároljanak újra és újra, és újra, és újra…

Ma megnézzük az első 2 pontot!

A potenciális érdeklődők begyűjtése, vagyis (új) látogatók szerzése

Szinte egyértelmű, hogy az online sikerek szempontjából kritikus jelentőségű a keresőkben (itthon főként a Google-ben) való jó helyezés. A fő kulcsszócsoportok felkutatása, illetve a különböző érdeklődőcsoportok szokásainak megismerése az egyik legfontosabb teendő a tervezési szakaszban. De miért?

Csak akkor tudunk olyan tartalmakat előállítani, amiket sok potenciális vásárló meg fog találni a keresők segítségével, ha tudjuk, hogy a potenciális vásárlók tipikusan mire keresnek, milyen kifejezésekkel!

Ha ezt megfejtettük, akkor ki kell alakítani egy olyan tartalmi struktúrát, ami lefedi a különböző érdeklődőcsoportok keresési igényeit. Ezt a tervezési szakaszt valamennyire befolyásolja a cég szolgáltatási palettája, esetünkben például 6-7 témacsoport automatikusan “adta magát”, pl.: Google Adwords, Google Analytics (illetve webanalitika), keresőoptimalizálás, weblap készítés, stb. Ezek mind jól megfogható témakörök mind a mi szolgáltatásaink, mind az érdeklődők keresései szempontjából.

A honlap tartalmát úgy érdemes szervezni, hogy ezek a csoportok feltétlen saját “helyet” kapjanak, csak így lehet ugyanis megfelelően optimalizált oldalakat készíteni, amiket aztán jól meg lehet találni a keresőkben.

Az új honlapunkon (ami szeptember 1-jén, szerdán lesz publikus) a fentieknek megfelelően mindent e köré a 6-7 téma köré építettünk fel. Készítettünk ún. “téma központokat”, ahol az egyes témákról szóló mindenféle tartalom és funkció elérhető, így pl. az Adwords központból 1 kattintással elérhető lesz az ingyenes Adwords tanfolyamunk, az Adwords-höz köthető szótár bejegyzések (igen, lesz szótár is!), az Adwords használatát segítő ingyenes online eszközök (lesznek ilyenek is!), az Adwords tananyagunk, az Adwords témájú blog bejegyzéseink gyűjteménye és az Adwords-zel kapcsolatos szolgáltatásaink.

A felsorolt Adwords vonatkozású aloldalak persze oda-vissza kapcsolódnak egymáshoz logikailag, és “linkelésileg” is, így erősítve a teljes honlap megtalálhatóságát az Adwords-zel kapcsolatos keresőkifejezésekre. Ez sok-sok tartalom összeadva annyi kapcsolódó témát fog felölelni, hogy szinte minden vonatkozó keresésre képesek leszünk minőségi találatot adni pl. a Google-ben.

Az új látogatók honlapon tartása

Rendben, tegyük fel, hogy eljutott a honlapunkra egy érdeklődő, aki – maradva a példánál – Adwords témában keresett valamit. Tulajdonképpen a fentebb felvázolt struktúra egyben megoldja a látogató honlapon történő “marasztalását is”. Ha ugyanis információéhes érdeklődővel állunk szemben (aki a legjobb érdeklődő típus), akkor szinte bárhol lép be a honlapunkra, úgy fogja érezni, hogy nálunk mindent megtalál.

Ha pl. egy szótárcikknél találja magát, onnan egyből tovább léphet az ahhoz a szótárcikkhez kapcsolódó más szótárcikkekhez, vagy a szintén vonatkozó blog bejegyzésekhez, vagy az Adwords eszközökhöz, vagy feliratkozhat az Adwords hírlevélre, stb.

Ez persze nem megy magától, a jó struktúra csak az első lépés. Kell egy olyan navigációs rendszer, ami javarészt automatikusan, némi manuális segítséggel megteremti az összekapcsolódó tartalmak ajánlását, linkelését.

Egy ilyen, tartalmi és navigációs szempontból jól megtervezett honlappal a birtokunkban nem igazán kell tehát attól félni, hogy az új látogató nem talál majd számára értékes és hasznos információt. Akár az is előfordulhat, hogy valaki – kis túlzással – órákig nézelődik a honlapunkon úgy, hogy még mindig nem olvasta el az összes kapcsolódó cikket, információt, lehetőséget.

A követező feladatunk az, hogy rendszeres visszatérésre vegyük rá a látogatókat, de ez már a következő (hétfői) blog bejegyzés témája lesz. Azt előre elárulhatom – de a szemfülesebbek már sejthetik -, hogy szinte minden (a bejegyzés elején lévő listán szereplő) következő lépést félig-meddig meg is old egy előző: ez esetben sem lesz ez másképp! :)

Találkozunk a jövő hét elején!

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Ezért nem tudod finanszírozni online hirdetéseidet (pedig mások tudják)

Ezért nem tudod finanszírozni online hirdetéseidet (pedig mások tudják)

Nem azért drágák a hirdetések, mert sokba kerül egy kattintás. Szívesen fizetnél akármennyit egy kattintásért, ha a sokszorosát hozná minden kattintás, nemde? Ezt viszont pusztán a hirdetések állít...

Elolvasom
Ezt a 8 dolgot kérdezd meg a Google Ads / Facebook szakértődtől

Ezt a 8 dolgot kérdezd meg a Google Ads / Facebook szakértődtől

Nem igazán értek az autókhoz, ezért elég nehezen tudom megítélni, hogy melyik lehet a jó, hozzáértő, megbízható szerviz. Gondolom, ugyanilyen nehéz lehet online marketing szakértőt találni, ha nem ...

Elolvasom
Üdv a fedélzeten!

Üdv a fedélzeten!

Vadonatúj honlapunk részeként útjára indítjuk a KKV Online-marketing Blogot! Fő témánk természetesen a név alapján könnyen kitalálható, de gyakran írunk majd klasszikus marketinggel kapcsolatos dolgokról is, valamint mindenféle olyan érdekességről, ami érdekelheti az ide látogatókat. Elsősorban az internet adta lehetőségek iránt nyitott kkv-k vezetők számára lesz a leghasznosabb a blog,...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob