Marketing blog

4 szűk keresztmetszet, melyek rontják az online marketinged

Mielőtt elkezdenél azon gondolkodni, hogyan tudnád növelni bevételed sokkal több látogató megszerzésével (megemelt hirdetési költség mellett), vagy ugyanannyi látogatót szerezni kevesebb erőforrás ráfordításával, nézd meg ezt a videót. Kristóf azokról a szűk keresztmetszetekről beszél, melyek rontják az online marketinged, és ezzel együtt a teljesítményed, bevételed.

Amennyiben képes vagy ezeket a szűk keresztmetszeteket kiküszöbölni, tágítani, elvégezni a szükséges finomhangolásokat, akkor egyszeri, aránylag alacsony ráfordítással képes leszel jelentősen növelni bevételed, eredményeidet.

A bejegyzés hanganyaga meghallgatható Soundcloud-on.

kattintson ide a folytatáshoz...

2 hozzászólás

Csak egy apró kérdés, de a válaszok biztosan felpörgetik az eredményeidet

A Conversion Rate Experts nevű amerikai vállalkozás (a nevük jelentése Konverziós Arány Szakértők) olyan cégeknek segít a növekedésben, mint a Google, Facebook, Apple, vagy az Amazon. Szerinted érdemes hallgatni arra, amit mondanak? :)

Több millió tesztet futtattak le a "mit érdemes kérdezni a vevőktől?" témakörben. Persze sok jó kérdés van, de rátaláltak egy olyan kérdésre, ami szinte kivétel nélkül, minden esetben segít az eredmények javításában (a bevétel növelésében, több vevő szerzésében, ahogy tetszik).

Mindegy, hogy milyen cégről van szó, mi az iparág, vagy mi a konkrét piac, ez a kérdés mindig működik:

kattintson ide a folytatáshoz...

7 hozzászólás

Mi az a TNT stratégia, és miért kellene alkalmaznod neked is?

A több mint 10 éves marketing szakértői / tanácsadói pályafutásom során rájöttem, hogy a legtöbb vállalkozás marketing tevékenységét be lehet sorolni két nagy típusba. Sajnos. Ugyanis mindkettő igen veszélyes, mert

  • az egyiknél azt hiszed nem is igazán van szükséged erre a marketing dologra,
  • a másiknál viszont azt hiszed, hogy már csinálod is, méghozzá jól.

És általában egyik elképzelés sem igaz. :( Nézzük, hogy mi ez a kettő!

kattintson ide a folytatáshoz...

2 hozzászólás

Mit értünk 2016-ban ''nem multis'' online marketing alatt?

Az utóbbi időben egyértelműen látszik az, ahogyan megváltoznak a súlypontok az online marketingben. Már ami a kisebb, vagy inkább nem nagyon nagy vállalkozások számára elérhető és a sikert biztosító online marketinget illeti.

Olyan régen vagyok már a szakmában, hogy szépen látom visszatekintve az egyes időszakokat. Amikor elkezdtem - 2004 környékén -, akkor még tényleg szó szerint minden más volt. Nagyjából ezeket az időszakokat lehetne megkülönböztetni:

kattintson ide a folytatáshoz...

2 hozzászólás

Bicikli kölcsönzés - Marketing tippek Amerikából

Már egy hete az Egyesült Államokban vagyunk, és még több mint 2 hétig járjuk a marketing őshazáját. Teljesen privát az utazás, de vérbeli vállalkozóként, ráadásul marketinges vállalkozóként nem tudok nem odanézni, ha valami jó vállalkozási vagy marketing ötletet látok. :)

Veled is megosztok a legérdekesebb ilyen "odanézéseimből" néhányat. Ez most az első, egyenesen San Franciscóból! (Igen, itt van a Szilícium völgy is - amikor ezt írom, éppen Palo Altóban vagyunk - ami a Szilícium völgy kellős közepe -, de ez a kaland még SF-ban történt.)

Csak olyan sztorikat, ötleteket, érdekességeket osztok meg veled, amire nem mondhatod, hogy "de hát Amerikában könnyű, nálunk ez nem megy". Semmi olyan nincs ezekben a megoldásokban, amit te ne csinálhatnál meg otthon - úgyhogy le a kifogásokkal!

Bickli kölcsönzés 2.0

Szóval San Francisco tengerpartján (óceánpartján?) sétálgatunk, és el akarunk menni a Golden Gate hídhoz, ami az egyik legnépszerűbb látnivaló itt. Gyanúsan messze van a híd, de először azt gondoljuk, hogy gyalog megyünk. Végül rábeszéljük magunkat a bringázásra - és milyen jól tettük. Tényleg klassz volt bringázni inkább, de én a marketing megoldások miatt is odáig voltam... :)

Klassz dolog #1 - "bicikli kölcsönzés" vs "járd be a Golden Gate hidat"

Hallom, ahogy az átlagos biciklikölcsönző tulaja mondja, hogy "de hát mi a fenét lehet ezen trükközni, a kölcsönzés az kölcsönzés, a bicikli az bicikli". Nos igen. Vagy mégsem?

Itt szinte el sem hangzik az, hogy ez egy bicikli kölcsönzés. Nem, ez egy nagy kaland, aminek keretében bejárod a hidat, és fantasztikus élményekben lesz részed. Éppenséggel biciklivel.

Micsoda kalandnak ígérkezik ez a "bicikli kölcsönzés"!

Teljesen máshogyan árazható, sokkal könnyebb eladni, sokkal könnyebb "kiszínezni". Olyan szinten fel van építve az ajánlat, hogy ritkán látok ilyet - talán mert nem Amerikában élek. Az érdekesebb részleteket kiemelem külön is a továbbiakban!

Klassz dolog #2 - kiképzett kollégák

A feleségem szerint itt mindenki ennyire kedves és vidám, amivel egyet is értek, de a tapasztalt szemnek feltűnik, ha valami ennyire tudatos. Nem a véletlen műve, hogy tényleg egy nagy kalandnak van felépítve az egész szolgáltatás.

Amikor a benti részről kikísért minket a pultos lány, úgy adott át minket a kint lévő kollégáinak, hogy "a barátaim majd segítenek nektek bicajt választani". Teljesen más az érzés, mintha "menjetek ki, majd a kinti kollégák intézik a biciklit" lenne a szöveg - és 100%-ig biztos vagyok benne, hogy nem a pultos lány saját ötlete ez, hanem szándékosan kitalált.

Amikor megérkeztünk (visszaadni a bringákat), akkor pontosn ugyanaz a "stílus" fogadott minket, pedig egy másik ponton adtuk le a gépeket, mint ahonnan elhoztuk. "Szevasztok srácok, milyen volt a híd? Sok képet csináltatok? De király, hogy épségben visszaértetek!"

Ezen kívül pontosan, óramű pontossággal jöttek az ajánlatok, az upsellek, a kérdések, minden.

Klassz dolog #3 - Kiegészítő ajánlatok

Az alap ajánlat árazása

Ami azonnal feltűnt, hogy 5 féle biciklit lehetett bérelni, amiknek nagyon jó volt az árazása. Szerintem például szinte senki nem választja a legolcsóbbat, mert csak 1 dolcsival több óránként az eggyel jobb, "szinte mindenki ezt választja" bicikli. Ezt nem csak a szórólap közli, hanem el is mondják a kedves kollégák.

Menet közben upsell ajánlatok

Azután megnézetnek velünk egy videót (!), amiben biztonsági előírásokat és egyéb tippeket mondanak el, de természetesen azonnal kiszúrom, hogy nem erről szól ez igazából. :) Hanem elmondja a hölgy a videóban, hogy a legtöbben ezt és ezt az útvonalat járják be, komppal jönnek vissza, stb.

Biztonsági eligazításba csempészett upsell - zseniális!

Természetesen ott van a csomagodban egy előre megvett kompjegy, sorba sem kell állnod. Ha felhasználod, akkor majd kifizeted nálunk utólag, vagy visszaadod a jegyet... (Szerinted ki kap jutalékot az ilyen kompjegyekből?)

Az előre megváltott komp jegy - látszik, hogy honnan van!

Menet közbeni partner ajánlat

Megemlítették, hogy a túlparton van egy nagyon klassz étterem, ha bemondjuk honnan vannak a bicók, akkor kapunk egy ajándék limonádét. Szerinted ez véletlen? Senki nem veszít ezzel semmit, mindkét fél csak nyerhet!

Üdv a Golden Gate lábától! :)

Kiegészítő biztosítás

Ezután ajánlottak egy biztosítást, ami "nagyon javasolt", mert nagyon lopják a bicikliket a környéken. Mi úgy gondoltuk úgysem szállunk le a bringákról, de biztos, hogy sokan megkötik a biztosítást, ami újabb plusz pénz. Teljesen odaillő és igazából gondoskodó ajánlat, még ha nem is teljesen önzetlen nyilván.

Utólagos upsell kísérlet

Amikor visszavittük a bicajokat, akkor elmondták, hogy bizonyára szomjasak vagyunk, ezért vehetünk náluk pár palack vizet, ha gondoljuk. Egyáltalán nem tűnt erőszakosnak ez az ajánlat, mert teljesen releváns volt ebben a szituációban.

Utólagos partnerajánló

Amikor már tényleg távoztunk, akkor még kaptunk egy névjegyet, amin az 1 sarokra lévő étterembe szóló ajánlat volt, miszerint 10% kedvezményt kapunk, ha ezzel a névjeggyel megyünk. Szuperül mérhető ajánló rendszer... (Ki tudja, talán ugyanaz a tulaj, vagy csak jól keresztmarketingeznek.)

Rajta van a kuponon, hogy ki adta - vajon miért?

Konklúzió

Melyik megoldás olyan, amit ne tudna BÁRKI megcsinálni a saját vállalkozásában? Egyik kedvenc mondásom, hogy a sikernek nem titka, hanem ára van. Ez esetben az ár mindössze egy kis gondolkozás és egy kis megvalósítás. Nem éri meg szerinted?

Melyik a kedvenc megoldásod a fentiek közül, illetve mi az, amit te is meg tudnál csinálni a saját bizniszedben egy kis átalakítással?

Szóljon hozzá!

Hogyan irányítja a marketinged az Erő Háromszöge

Az utóbbi időben - és ezt már években mérhetem - rengeteget foglalkoztam azzal, hogy egyrészt miért nem megy jól a magyar vállalkozásoknak, másrészt mit tudnék tenni a helyzet megváltoztatása érdekében. Azt azonnal szeretném leszögezni, hogy az adózási helyzet, a gazdasági körülmények és ehhez hasonló dolgok nálam biztosan nincsenek a Top 10-ben, ezt az első pillanattól tudom.

Mindig arra fókuszálok, és ebben 100%-ig hiszek, hogy minden rajtunk múlik. Minden csak attól függ, hogy mit csinálunk. Minden tőlünk függ. "De nem tőlem függ, hogy nincs már szükség XY termékre, amiből eddig élt a cég" - akkor kezdj el mással foglalkozni! "De nem tehetek róla, hogy nem tudom kigazdálkodni a béreket" - akkor emelj árat, vegyél fel más embereket, javíts a hatékonyságon, vagy foglalkozz mással!

kattintson ide a folytatáshoz...

3 hozzászólás

Konferencia beszámoló - Global Mastermind 2015

A lényeg: 5 nagyon ütős gondolatot hoztam neked külföldről, szerintem tényleg érdemes elolvasnod ezt a rövid beszámolót! (Szerk: végül írtam egy bónusz sztorit is, amit összekapcsoltam egy tippelős játékkal, ha van kedved csatlakozz a játékhoz!)

Szeptember elején Tóth Balázs kollégámmal Londonban jártunk, a 3 napos Global Mastermind konferencián. A fellépők között szerepelt Jay Abraham, a világ egyik legnagyobb marketing koponyája, számos könyv írója, ma már szinte kötelező tananyagnak számító marketing megállapítások kimondója. A másik "sztár" pedig Ryan Deiss volt szintén az Egyesült Államokból, aki Mr. Abrahammel szemben inkább a frissességet, a legújabb trendeket, a legmenőbb technikákat képviselte.

kattintson ide a folytatáshoz...

19 hozzászólás

A köszönő oldalak 3 legfontosabb funkciója, amiből szinte senki nem használja mind a hármat

Köszönő oldal - a téma, ami az egyik legelhanyagoltabb még az online marketingben jártasabb cégek, vagy akár szakértők körében is. A 3 funkcióból az első szinte már mindenhol jelen van, a második ritkábban, de azért terjed, a harmadik funkció pedig szinte szűz terület - legalábbis itthon.

De miről is beszélek? A köszönő oldal a honlapnak olyan oldala, ahol egy konverziós esemény után megköszönünk valamit a felhasználónak. Miket lehet és kell megköszönni?

kattintson ide a folytatáshoz...

7 hozzászólás

Ne kevesebbet költs, hanem keress többet!

Hogyan lehet igazán nagy profitot elérni? Persze most az online marketing vonatkozásokra gondolok elsősorban, de a "filozófia" (ha bátorkodhatok ezt annak nevezni) teljesen általánosítható.

Szóval van a már-már közhelyszerű mondás, hogy ne kevesebbet költs, hanem keress több pénzt - szokták mondani tipikusan személyes értelemben, tehát mondjuk a saját pénzügyek terén. De miért ne lenne ugyanez igaz céges környezetben?

kattintson ide a folytatáshoz...

3 hozzászólás

Hogyan értékesíthető egy bonyolultabb termék vagy szolgáltatás?

Múlt heti, lead generálásról szóló bemelegítő írásomban megkapargattam a bonyolultabb értékesítési folyamatok "marketingelésének" felszínét. Remélem sikerült rávilágítanom arra, hogy ezekben az esetekben nem érdemes erőltetni az azonnali eredményeket, tehát nem jó az, ha pl. egy Adwords kampány közvetlen célja egyből egy autó megrendelése. Ennél trükkösebb módszerekkel kell ilyen esetekben operálni.

Előző írásomban azt is ígértem, hogy a következőben konkrétabb tippeket fogok adni a lead generáláshoz. A beérkezett kommentek és a téma átgondolása után viszont mégis úgy döntöttem, hogy előbb inkább az első honlap látogatástól a tényleges vásárlásig zajló folyamatot boncolgatom tovább - összességében fontosabbnak gondolom most ezt a témát.

kattintson ide a folytatáshoz...

6 hozzászólás

Oldal: 1 | 2

Ez igazából nem csak Marketing blog, csak a KKV Online marketing blog leválogatott bejegyzései.