Miért egyre drágább megszerezni egy oldalkedvelést Facebookon?

Többen fordulnak hozzánk olyan kérdéssel az utóbbi időben, hogy miért olyan drága megszerezni egy oldalkedvelést a Facebookon. Sok esetben ez 100 Ft/oldalkedvelést jelent, ami lássuk be, tényleg elég drága.

De ha jobban belegondolunk, 40-60 Ft se kevés csak azért, hogy megszerezz egy oldalkedvelést. Ha szeretnél 1000 új felhasználót, akkor ez 40-60-100 ezer forintba kerül számodra. Persze relatív, hogy mi drága, mi olcsó. Lehet, hogy neked megér 100-150 Ft-ot egy új követő, de ez elég ritkán van így.

Mi lehet a jó megoldás ebben az esetben, mely hosszútávon is kifizetődő lehet számodra? Ebben a bejegyzésben ehhez adok néhány ötletet.

Változó felhasználói magatartás

Az oldalkedvelés kampány azért egyre keményebb dió, mert a felhasználók magatartása megváltozott. Már nem úgy történik, mint 2-3 évvel ezelőtt, hogy lájkolnak, követnek bármit, ami egy kicsit is érdekli őket.

Megválogatják, többször meggondolják, mit követnek, lájkolnak. Főként azért, mert az ismerősiek is látni fogják, mi mellett tették le voksukat. Sokkal jobban figyelnek már arra a kialakított képre, melyet ismerőseik felé szeretnének közvetíteni magukról.

Ráadásul egyre többen hirdetnek már, főként oldalkedvelés kampánnyal,
ami az egyik legegyszerűbb megoldás. Így puszta létezésed okán már nem fognak követni a felhasználók, mert naponta 50 hasonló kampánnyal találkoznak, ha nem többel.

Adj értékes tartalmat

Változtatnod kell a stratégiádon, mert ha pusztán csak megmutatod, hogy létezel, az már nem töri át a felhasználók ingerküszöbét. Az oldalkedvelés kampány pedig csak ezt teszi, megmutatja, hogy létezel. Ez a célcsoportod számára elég kevés támpontot, információt jelent.

Garantáltan jobb eredményeket fogsz elérni, ha az értékes tartalmadat hirdeted, és azon keresztül döntenek úgy a felhasználók, hogy követni szeretnék tevékenységed a jövőben.

Ha látják, hogy mennyire hasznos anyagokkal tudsz szolgálni nekik (lehet ez edukáló, szórakoztató, stb. tartalom), akkor dalolva fogják követni az oldalad, meg fogják osztani, ajánlani fogják ismerőseiknek.

Láthatod, az organikus eléréssel erősíteni tudod a tartalmad terjesztését.
Míg egy oldalkedvelő kampány esetén nagyon ritkán, szinte soha nem fog ilyen módon organikusan terjedni a Facebook oldalad híre.

Mikor érdemes oldalkedvelő kampányt futtatni?

Egyetlen esetben érdemes oldalkedvelő kampányt indítanod, bár ezt az esetet is ki tudod váltani azzal, ha értékes blogbejegyzést, tartalmat hirdetsz.
Akkor, amikor nulláról indítasz egy Facebook oldalt.

Ekkor lehet megfontolandó az oldalkedvelés kampány, viszont egy olyan oldalt, amit kevesen, vagy egyáltalán senki nem követ, nagyon kevesen fognak lájkolni. Ezzel is számolnod kell. Nincs meg a bizalom.

Összefoglalás

A Facebook oldalkedvelés kampányok ideje lejárt. Az értékes tartalmak hirdetésével tudsz a felhasználókból közönséget építeni. Ez egy tendencia, mely úgy tűnik, erősödni fog a jövőben.

Ha 2 órát szánsz egy értékes blogbejegyzés megírására, majd azt hirdeted, akkor az eredmények tükrében ki tudod számolni, hogy melyik megoldás volt számodra hatékonyabb. Az oldalkedvelés kampány vagy egy értékes bejegyzés hirdetése.

1 megosztás = “köszönöm, ez tetszett, hasznos volt” :)

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Nincs két egyforma link, avagy hogyan súlyozza a Google a linkeket

Nincs két egyforma link, avagy hogyan súlyozza a Google a linkeket

Múltkor (majdnem 5 éve) már írtam a Google sikeréért jelentős részben felelő ún. PageRank algoritmusról, amit 1997 környékén találtak ki a Google alapítói. Az algoritmus lényege a különböző honlapok (és a konkrét oldalak) fontosságának és népszerűségének meghatározása, ami az alábbi alapokra épül: A linkek egyfajta szavazatok a linket elhelyezők részéről,...

Elolvasom
A Facebook hirdetési szövegek ideális hossza

A Facebook hirdetési szövegek ideális hossza

Mikor Facebookon hirdetsz több száz, több ezer másik hirdetővel versenyzel a felhasználók figyelméért. Ez a figyelem limitált, így keményen meg kell dolgoznod azért, hogy a te üzeneted ragadja meg a felhasználó figyelmét. És ebben nagy szerepe van hirdetéseid szöveges tartalmának. Ez a bejegyzés arról szól, hogy milyen hosszúságúnak kell lennie...

Elolvasom
A Facebook hirdetés stratégiai kérdései – mik a célok?

A Facebook hirdetés stratégiai kérdései – mik a célok?

Legyen egy icipici mikrovállalkozás, vagy egy több száz milliós cég, ma egy a marketinget komolyan vevő vállalkozás nem hagyhatja figyelmen kívül a Facebookot, mint marketing eszközt. Igazából nem az a kérdés, hogy kell-e a Facebookon marketingezni, hanem hogy az adott cég adott szituációjában pontosan milyen módon kell használni a Facebookot....

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob