Mire jó a Google Trends eszköz?

Elég sok ingyenes eszköz áll rendelkezésedre, hogy kiválaszd megfelelő kulcsszavaidat AdWords kampányaidhoz, vagy keresőoptimalizálási tevékenységedhez.

Egyetlen ilyen eszköz ritkán oldja meg problémádat, ezért több hasonló lehetőség együttműködése szükséges ahhoz, hogy valóban értékes információk álljanak rendelkezésedre.

Az egyik ilyen lehetőség a Google Trends. Önmagában ez az egy eszköz nem elegendő a részletes feltérképezéshez, viszont fontos szerepe lehet a folyamatban, amennyiben tudod, hogy mikor és mire érdemes használni.

És ami legalább ilyen fontos, tudnod kell, hogy mikor érdemes óvatosan kezelni, vagy figyelmen kívül hagyni a kapott eredményeket.

Google Trends

Google Trends kezelőfelülete

A Google Trends kezelőfelülete könnyen kezelhető, nem igényel különösebb szaktudást. Az alábbi képen látható, milyen lehetőségek állnak rendelkezésre használat közben.

Google Trends

Keress rá egy kifejezésre, és látni fogod a grafikonon, hogy a kijelölt időszakban mikor a legkeresettebb az adott kifejezés. Itt fontos tudni, hogy nem kapod meg a keresések 'darabszámát', hanem az adott időszakban történő legmagasabb értékhez viszonyított százalékos értéket jelöli a grafikon.

Láthatod, 100-ig terjedő skálán jeleníti meg az eredményeket. A 100-as vonalat a legnagyobb keresési mennyiség éri el, és ahhoz viszonyítva jeleníti meg a kijelölt időszak alatt történt egyéb kereséseket.

Szűkíteni tudod, hogy melyik országra szeretnéd kiterjeszteni a vizsgálatot, továbbá a dátumtartományt is meg tudod változtatni. Kategóriát is tudsz választani, és azt is be tudod állítani, hogy a keresést a Google mely platformján végezze el: Internetes kereső, Hírkereső, Képkereső, Google Shopping, YouTube-kereső.

Google Trends

Értékes lehetőség, hogy kidobja azokat a kifejezéseket, melyek kapcsolódnak az általad keresett kifejezéshez. Továbbá a kapcsolódó érdeklődési köröket is. Bár utóbbit valószínűleg szoftverek, eszközök nélkül is ki tudja matekozni magának bárki.

Ha kiválasztottad azt az országot, ahol a keresést végezze, régiókra lebontva is megmutatja neked, hol történik a legtöbb keresés a kiválasztott időszakban.

Az egy szavas kifejezésekre szinte mindig van eredmény, de arra készülj fel, hogy a több szóból álló kifejezések esetén nagyon gyakran előfordul, hogy nem áll rendelkezésre elegendő információ a grafikon, és a további adatok megjelenítéséhez.

Kulcsszavak összehasonlítása

Szintén nagyon hasznos lehetőség lehet, hogy össze tudsz hasonlítani kulcsszavakat a keresési mennyiséget, népszerűséget illetően.

Google Trends

Összefoglalás

A Google Trends egy nagyon hasznos eszköz, ha más ingyenes eszközökkel együtt alkalmazod. Például az AdWords Kulcsszó tervezőjével, vagy a Keywordtool.io eszközzel.

Vannak korlátai a Google Trends-nek, de ha tudod, mire érdemes használni, és más eszközökkel együtt alkalmazod, akkor igazán értékes információkhoz tudsz hozzájutni a segítségével.


1 megosztás = "köszönöm, ez tetszett, hasznos volt" :)

Tanulnál még a Google AdWordsről?

Ha szeretnél többet tudni az AdWords témáról, ha szeretnéd megismerni részletesebben, hogy én (Gál Kristóf) és a Klikkmarketing milyen stratégiákat használ akár a saját, akár az ügyfelek AdWords hirdetéseinél, akkor rendeld meg a Google AdWords hirdetések készítése és optimalizálása című könyvünket! Ez egy nyomtatott könyv, amiben több mint 200 oldalon, érthető nyelven írok az AdWordsről!

További olvasásra ajánljuk:

Még nem szóltak hozzá ehhez a témához. Legyél te az első! :)


Szólj hozzá, kérdezz, reagálj te is:



E-mail címed nem jelenik meg az oldalon!


Honlapod címe megjelenik az oldalon!


Mi Magyarország fővárosa? Ha tudod a választ, akkor nem vagy spam robot. :)