Elég sok ingyenes eszköz áll rendelkezésedre, hogy kiválaszd megfelelő kulcsszavaidat AdWords kampányaidhoz, vagy keresőoptimalizálási tevékenységedhez.
Egyetlen ilyen eszköz ritkán oldja meg problémádat, ezért több hasonló lehetőség együttműködése szükséges ahhoz, hogy valóban értékes információk álljanak rendelkezésedre.
Az egyik ilyen lehetőség a Google Trends. Önmagában ez az egy eszköz nem elegendő a részletes feltérképezéshez, viszont fontos szerepe lehet a folyamatban, amennyiben tudod, hogy mikor és mire érdemes használni.
És ami legalább ilyen fontos, tudnod kell, hogy mikor érdemes óvatosan kezelni, vagy figyelmen kívül hagyni a kapott eredményeket.
Google Trends kezelőfelülete
A Google Trends kezelőfelülete könnyen kezelhető, nem igényel különösebb szaktudást. Az alábbi képen látható, milyen lehetőségek állnak rendelkezésre használat közben.
Keress rá egy kifejezésre, és látni fogod a grafikonon, hogy a kijelölt időszakban mikor a legkeresettebb az adott kifejezés. Itt fontos tudni, hogy nem kapod meg a keresések ‘darabszámát’, hanem az adott időszakban történő legmagasabb értékhez viszonyított százalékos értéket jelöli a grafikon.
Láthatod, 100-ig terjedő skálán jeleníti meg az eredményeket. A 100-as vonalat a legnagyobb keresési mennyiség éri el, és ahhoz viszonyítva jeleníti meg a kijelölt időszak alatt történt egyéb kereséseket.
Szűkíteni tudod, hogy melyik országra szeretnéd kiterjeszteni a vizsgálatot, továbbá a dátumtartományt is meg tudod változtatni. Kategóriát is tudsz választani, és azt is be tudod állítani, hogy a keresést a Google mely platformján végezze el: Internetes kereső, Hírkereső,
Képkereső, Google Shopping, YouTube-kereső.
Értékes lehetőség, hogy kidobja azokat a kifejezéseket, melyek kapcsolódnak az általad keresett kifejezéshez. Továbbá a kapcsolódó érdeklődési köröket is. Bár utóbbit valószínűleg szoftverek, eszközök nélkül is ki tudja matekozni magának bárki.
Ha kiválasztottad azt az országot, ahol a keresést végezze, régiókra lebontva is megmutatja neked, hol történik a legtöbb keresés a kiválasztott időszakban.
Az egy szavas kifejezésekre szinte mindig van eredmény, de arra készülj fel, hogy a több szóból álló kifejezések esetén nagyon gyakran előfordul, hogy nem áll rendelkezésre elegendő információ a grafikon, és a további adatok megjelenítéséhez.
Kulcsszavak összehasonlítása
Szintén nagyon hasznos lehetőség lehet, hogy össze tudsz hasonlítani kulcsszavakat a keresési mennyiséget, népszerűséget illetően.
Összefoglalás
A Google Trends egy nagyon hasznos eszköz, ha más ingyenes eszközökkel együtt alkalmazod. Például az AdWords Kulcsszó tervezőjével, vagy a Keywordtool.io eszközzel.
Vannak korlátai a Google Trends-nek, de ha tudod, mire érdemes használni, és más eszközökkel együtt alkalmazod, akkor igazán értékes információkhoz tudsz hozzájutni a segítségével.
1 megosztás = “köszönöm, ez tetszett, hasznos volt” :)