Mire jó a Google Trends eszköz?

Elég sok ingyenes eszköz áll rendelkezésedre, hogy kiválaszd megfelelő kulcsszavaidat AdWords kampányaidhoz, vagy keresőoptimalizálási tevékenységedhez.

Egyetlen ilyen eszköz ritkán oldja meg problémádat, ezért több hasonló lehetőség együttműködése szükséges ahhoz, hogy valóban értékes információk álljanak rendelkezésedre.

Az egyik ilyen lehetőség a Google Trends. Önmagában ez az egy eszköz nem elegendő a részletes feltérképezéshez, viszont fontos szerepe lehet a folyamatban, amennyiben tudod, hogy mikor és mire érdemes használni.

És ami legalább ilyen fontos, tudnod kell, hogy mikor érdemes óvatosan kezelni, vagy figyelmen kívül hagyni a kapott eredményeket.

Google Trends kezelőfelülete

A Google Trends kezelőfelülete könnyen kezelhető, nem igényel különösebb szaktudást. Az alábbi képen látható, milyen lehetőségek állnak rendelkezésre használat közben.

Google Trends

Keress rá egy kifejezésre, és látni fogod a grafikonon, hogy a kijelölt időszakban mikor a legkeresettebb az adott kifejezés. Itt fontos tudni, hogy nem kapod meg a keresések ‘darabszámát’, hanem az adott időszakban történő legmagasabb értékhez viszonyított százalékos értéket jelöli a grafikon.

Láthatod, 100-ig terjedő skálán jeleníti meg az eredményeket. A 100-as vonalat a legnagyobb keresési mennyiség éri el, és ahhoz viszonyítva jeleníti meg a kijelölt időszak alatt történt egyéb kereséseket.

Szűkíteni tudod, hogy melyik országra szeretnéd kiterjeszteni a vizsgálatot, továbbá a dátumtartományt is meg tudod változtatni. Kategóriát is tudsz választani, és azt is be tudod állítani, hogy a keresést a Google mely platformján végezze el: Internetes kereső, Hírkereső,
Képkereső, Google Shopping, YouTube-kereső.

Google Trends

Értékes lehetőség, hogy kidobja azokat a kifejezéseket, melyek kapcsolódnak az általad keresett kifejezéshez. Továbbá a kapcsolódó érdeklődési köröket is. Bár utóbbit valószínűleg szoftverek, eszközök nélkül is ki tudja matekozni magának bárki.

Ha kiválasztottad azt az országot, ahol a keresést végezze, régiókra lebontva is megmutatja neked, hol történik a legtöbb keresés a kiválasztott időszakban.

Az egy szavas kifejezésekre szinte mindig van eredmény, de arra készülj fel, hogy a több szóból álló kifejezések esetén nagyon gyakran előfordul, hogy nem áll rendelkezésre elegendő információ a grafikon, és a további adatok megjelenítéséhez.

Kulcsszavak összehasonlítása

Szintén nagyon hasznos lehetőség lehet, hogy össze tudsz hasonlítani kulcsszavakat a keresési mennyiséget, népszerűséget illetően.

Google Trends

Összefoglalás

A Google Trends egy nagyon hasznos eszköz, ha más ingyenes eszközökkel együtt alkalmazod. Például az AdWords Kulcsszó tervezőjével, vagy a Keywordtool.io eszközzel.

Vannak korlátai a Google Trends-nek, de ha tudod, mire érdemes használni, és más eszközökkel együtt alkalmazod, akkor igazán értékes információkhoz tudsz hozzájutni a segítségével.

1 megosztás = “köszönöm, ez tetszett, hasznos volt” :)

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Gyakori hirdetői hiba: jelentéktelen eltérések – vagy mégsem?

Gyakori hirdetői hiba: jelentéktelen eltérések – vagy mégsem?

Egy olyan jelenségről szeretnék ma beszélni, aminek a csapdájába néha még én is majdnem belesétálok… pedig gondolhatja, hogy nem most készítem az első Adwords hirdetéseimet! :) Sok olyan buktató van az Adwords-ben, mint például ez is – ezért sem olyan nagyon könnyű komoly sikereket elérni, ha valaki nem fogja az...

Elolvasom
Így ellenőrizd 2 egyszerű lépéssel AdWords hirdetéseid megjelenését és pozícióját

Így ellenőrizd 2 egyszerű lépéssel AdWords hirdetéseid megjelenését és pozícióját

Ebben a videóban kiderül, hogyan ellenőrizd hirdetéseid megjelenését és rangsorát a Google találati listáján. Sokan ezt úgy oldják meg, hogy beírják a Google keresőjébe a kulcsszavaikat. Ez egyáltalán nem jó megoldás! Nézd meg a videót és minden kérdésedre választ kapsz a témával kapcsolatban. Ha épp nem tudsz videót nézni, akkor...

Elolvasom
Rövid URL (web cím): a 3 legfontosabb érv

Rövid URL (web cím): a 3 legfontosabb érv

Korábban már írtam a rövid URL-ekről, de most megint szóba hozom a témát, mert olvastam egy jó összefoglalót a mellette szóló érvekről. Bele is vágok a közepébe (aki nem tudja mi a rövid web cím, megnézheti a korábbi bejegyzésemben): Esztétika, megjegyezhetőség. Vajon melyik mutatt szebben, és melyiket lesz könnyebb egy...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob