Szeretné, hogy mutassunk egy példát?

Pontosabban: szeretné, hogy végre valaki példát mutasson? Nagyon gyakran érzem azt az érdeklődőkön, hogy tanácstalanok abban a tekintetben, hogy "oké, oké... értjük, hogy lehet jól csinálni az online marketinget, de mégis hogyan???". (Aki ügyfelünk lesz, annak persze megszűnik az ezzel kapcsolatos fejfájása!)

Legújabb írásom egy sorozat folytatása, ami a Primodesign teljes megújulásáról és brand váltásáról szól! (Nézze meg az első és a második bejegyzést is, ha nem érti miről van szó!)

Korábban is említettem, hogy a váltás fő oka az, hogy olyan online jelenlétet alakítsunk ki, ami önmagában is méltó bizonyítéka lehet annak a hatalmas tapasztalatnak és szaktudásnak, amit az évek során felhalmoztunk. Ez a "bizonyíték" egy rendkívül hatékony vevőszerző gépezet is lesz, de egyben olyan például is szolgál majd az érdeklődőknek, amit érdemes lesz a "maguk képére formálni", és fő vonalakban akár alkalmazni is.

Online jelenlét?

Azért beszélek online jelenlétről, mert 2010-ben nem érdemes csupán honlapban, és hozzá alkalmazott ilyen-olyan kiegészítő megoldásokban gondolkozni, hanem mindezeket egy rendszerként kell kezelni, és különböző funkciók mentén kell rájuk gondolni.

Ilyen funkciók például a látogatószerzés, a lead generálás (pl. ajánlatkérés), a látogatók megtartása, a konkrét értékesítés, stb. Elképzelhető, hogy egy honlap képes minden funkcióra, de az szinte bizonyos, hogy önmagában egy honlappal nem lehet minden egyes funkciót tökéletesen ellátni.

Hogyan állunk neki egy komplett online jelenlét megtervezésének?

Röviden szeretném bemutatni, hogy milyen megfontolások mentén alakítottuk ki a Primodesign (pontosabban a leendő új márka/brand) teljesen új online jelenlétét! Ha nem is érdekli, hogy "mi van velünk", ez akkor is egy olyan esettanulmány, ami szinte minden KKV számára hasznos lehet, hacsak nem elégedett maradéktalanul az online marketingjével. (Vigyázat: sokan elégedettek, mert fogalmuk sincs a valódi lehetőségekről!)

Mondhatok bármit, az egész alapja természetesen továbbra is egy jó honlap. A honlap viszont nem csupán egy olyan valami, amire feldobáljuk a szolgáltatásainkat, jobb esetben teszünk rá egy blogot, írunk egy bemutatkozást, aláteszünk valami ízléses dizájnt, aztán uccu neki, minden megy magától!

Nem, manapság már valami komolyat kell letenni az asztalra - még akkor is, ha egy "viszonylag jó" megoldással is a legjobb lehet egy cég a piacon. Ez utóbbit azért hangsúlyozom, mert nagyon gyorsan megjelenhet néhány konkurens, akik ha kellően profin teszik a dolgukat, akkor nagyon sok borsot törhetnek egy elkényelmesedett cég orra alá.

Tervezzünk honlapot!

A kiinduló pont sosem az, hogy mi mit gondolunk jónak, mi mit szeretnénk feltétlen feltenni egy honlapra. Szép dolog azt mondani, hogy azért írok blogot, mert szeretek írni, de ez nem igaz - pontosabban igaz, de ez csak azután derült ki, hogy üzleti szempontból szükségét éreztem egy blognak. :)

Amit először át kell gondolni, az nem más, mint hogy mi kell ahhoz, hogy

  1. "begyűjthessük" a szolgáltatásaink iránt érdeklődőket,
  2. rávegyük őket (jó értelemben) a maradásra,
  3. okot adjunk a rendszeres visszatérésre,
  4. végül vásároljanak tőlünk,
  5. majd vásároljanak újra és újra, és újra, és újra...

Elképzelhető, hogy egyesek sosem térnek vissza, mégis vásárolnak, de az "ideális ív" mindenképpen ez a viszonylag hosszabb folyamat, erre kell tehát tervezni a honlapot.

Holnap elkezdem részletesebben is kifejteni az iménti felsorolás elemeit - pontosabban azt, hogy mi milyen megoldásokat találtunk az egyes kihívásokra!

Ha tetszett amit olvasott, kérem nyomja meg a "Tetszik" gombot!

További olvasásra ajánljuk:

Hozzászólások:

Kőházi Péter
2010.08.25. 12:08

Gratulálok az eddig elért eredményeitekhez, és további sok sikert kívánok! Bárcsak több ilyen szimpatikus cég lenne itthon... P.

válasz erre

F. Éva
2010.08.25. 13:13

Csak épp a példát nem találom :-).

válasz erre

Feri
2010.08.25. 13:41

Az a helyzet, hogy 2009-ben stb, sem volt értelme csupán honlapban gondolkodni.

válasz erre

Sárközi Tiborhttp://www.kutyahazmegoldasok.hu
2010.08.25. 14:02

Ismét helytálló a megjegyzésed.

válasz erre

Gál Kristófhttp://www.primodesign.hu/blog
2010.08.25. 14:04

Éva (2): a példa tulajdonképpen egy esettanulmány, amit elég hosszú kifejteni, így nem is fér el egy blog bejegyzésben. :)

Feri (3): ez természetesen igaz, de most épp 2010-van, és a "helyzet" egyre fokozódik ezen a téren...

válasz erre

József
2010.08.25. 14:56

F. Éva: ha figyelmesen elolvastad az itt leírtakat, akkor meg is találod a választ, hogy miért nem találtad meg a példát.

"3. okot adjunk a rendszeres visszatérésre"

A "Szeretné, hogy mutassunk egy példát?" link csak azért volt a hírlevélben, hogy újra meglátogasd az oldalt.

Ha Kristóf csak annyit írt volna, hogy "Tengeriherkenytű?", akkor is kattintottál volna, hiszen a kíváncsiságra alapoz a kérdés.

válasz erre

F. Éva
2010.08.25. 15:46

József:

A példa konkrét eset bemutatását jelenti és nem elméleti szövegelést. \"Az okot adjunk a rendszeres visszatérésre\" remekül hangzik, de csak elmélet és nem konkrét gyakorlati példát nyújt. A kalapodra tűzheted, mivel ettől még nem tudod, hogy PÉLDÁUL egy sikeres KKV vagy mondjuk a primodesign ezt a hétköznapokban, konkrétan hogyan oldja meg: különféle közösségi oldalakon rajongók gyűjtése és rajongásuk fenntartása linkekkel elvezetve az adott oldalak rajongói hozzászólásaihoz, hogy láthassuk ezt hogyan kivitelezik, mégis hogyan néz ki, milyen tartalommal... RSS, hírlevél, blog linkkel, társadalmi felelősségvállalás program kommunikálása stb...

Jól mondod. Csak mézesmadzagot kaptam és nem példát. Ennek az a következménye, hogy legközelebb már fenntartással kattintok át, 2-szer is meggondolom, hogy megéri-e, hátha megint csak rabolják az időmet. S ha ismét ilyen aknára futok, akkor harmadszor már írhat bármit a mézesmadzagos, akár a világ első számú mézesmadzag szövegét, akkor sem fogok már átkattintani, hanem valszeg inkább leiratkozni.

Hogy is van az a mondás? \"Aki farkast kiált...\"

Szóval megfogni könnyebb egy érdeklődőt, azonban megtartani már sokkal nehezebb. Vagyis így nehezen teljesül, amiről itt elméletben épp szó van, vagyis, hogy a begyűjtött érdeklődőket:

2. rávegyük őket (jó értelemben) a maradásra,
3. okot adjunk a rendszeres visszatérésre,
4. végül vásároljanak tőlünk,
5. majd vásároljanak újra és újra, és újra, és újra...

válasz erre

Gál Kristófhttp://www.primodesign.hu/blog
2010.08.25. 15:52

Éva (7): egyáltalán nem cél a trükközés, hiszen ahogy Ön is mondja, ez sokakban ellenérzést válthat ki (van olyan cégvezető, akit ez nem zavarna - de engem igen).

A téma tényleg olyan hosszú (és úgy érzem szükség van a felvezetésre is), hogy nem akartam egy 10 oldalas irománnyal jelentkezni, ezért több bejegyzésre töröm az írást, ennyi az egész.

válasz erre

F. Éva
2010.08.25. 16:19

Gál Kristóf:

Nem feltételezek semmi rosszat (nem hiába regisztráltam ide, bizalmat szavaztam az oldalnak), csak azért a csalódásomnak is hangot akartam most adni.

Szerintem lehet konkrét példákkal végigvezetni mindezt és épp erre vártam. Minden egyes elméleti kijelentés mellé lehet linkelni egy példaoldalt, ahol az adott felvetést valaki épp példásan és eredményesen műveli.

Nekem semmi kifogásom semmivel itt, kizárólag a cím megfogalmazását tartom félrevezetőnek, nem helyénvalónak, mert nem azt kaptam, ami abban szerepelt. Konkrét példának nyoma sincs.

Továbbra sem javult az értetlenség: \"\"oké, oké... értjük, hogy lehet jól csinálni az online marketinget, de mégis hogyan???\".\"

Konkrétan mégis hogyan :-)???

válasz erre

Harman Tiborhttp://www.NyomtassOkosan.hu
2010.08.26. 14:17

Eddig Kristóftól velős, jó tartalmakat kaptam, amiket ezúton is köszönök.

Azt hiszem, az átalakítási projekt sikere azon múlik, hogy az átalakítás folyamatába mennyire enged betekintést, mekkora rést nyit a függönyön és természetesen arra s kíváncsi vagyok, hogy mi lesz a végeredmény?

Szurkolok és kíváncsian várom a fejleményeket.....

Tibor

válasz erre

Ringelhann Gáborhttp://www.befektetesi-megoldasok.hu
2010.08.26. 15:18

A példa nekem is segítene, hogy amit az általános tanácsokból kiolvastam és megvalósítottam az a hatékony módszer-e, vagy van egy tutibb megoldás.

válasz erre

Marcsihttp://www.naturlpatika.hu
2010.09.01. 14:59

Igaz, én is egy példát reméltem a cím mögött, de ígérem, visszajövök érte! :)

válasz erre

Marcsihttp://www.naturlpatika.hu
2010.09.01. 17:33

Igaz, én is egy példát reméltem a cím mögött, de ígérem, visszajövök érte! :)

válasz erre


Szólj hozzá, kérdezz, reagálj te is:



E-mail címed nem jelenik meg az oldalon!


Honlapod címe megjelenik az oldalon!


Mi Magyarország fővárosa? Ha tudod a választ, akkor nem vagy spam robot. :)