Ne higgyen el mindent

Nézelődtem a neten, elkeveredtem egy honlapkészítő cég oldalára. (Egyébként érdemes folyamatosan "monitorozni" a konkurensek honlapjait, hasznos információkat lehet szerezni!)

Megakadt a szemem néhány szolgáltatásukon, az egyiket úgy érzem muszáj megmutatnom, mert komoly szakmai hibát tartalmaz, így félrevezeti tulajdonképpen az ügyfeleket.

Még mielőtt a konkurencia bemocskolásával vádolna bárki, inkább lementettem az ajánlatról szóló képet, így nem lehet kideríteni, hogy melyik cégről van szó.

A képet itt találja.

A gondom ezzel az ajánlattal kettős. Egyrészt az a szolgáltatás, amiért 12.000 forintot kérnek el, kb. 10 perces művelet, és nem is kell hozzá szakértelem. Tudnék rá példát mondani, ami megérné az árát, de ez nem az. (10 perc 12.000 forintért, nehogy rosszra gondoljon! :) Én szakmai tevékenységre célzok.) Ez ellenkezik a személyes hozzáállásommal, de mondjuk ha van rá kereslet, akkor legyen.

Az igazi probléma az, hogy szakmailag hibás állításon alapszik.

A link ajánlás feladata szintén a keresők találati listáiban való, minél előkelőbb helyezés elérésének elősegítése, melynek során a linkgyűjtő oldalakon regisztrálásra kerül az Ön honlapjának webcíme.

Nem igaz. A linkajánlás egy remek dolog, valóban hatékony, és valóban javítja a helyezést a keresőkben. De ez az a fajta linkajánlás, amikor megfelelő (!!) partnerek helyeznek el felénk mutató linket. A linkkatalógusokba való regisztrálás hasznos lehet, mert a katalóguson keresztül eljuthatnak hozzánk. De ez nem javítja a keresőpozícióinkat, mert pl. a Google pontosan tudja, hogy egy ún. "linkfarm"-al van dolga, és nem tekinti valódi, értékes linknek az ilyen típusú linket.

Az Ön - linkgyűjtő oldalakon elhelyezett - webcíme megannyi bejövő link, melyet a keresők, találati listáik sorrendjének felállításakor szintén súlyozottan értékelnek.

Valóban súlyozottan kezelik - csak éppen lényegesen kisebb súllyal, mint más linkeket...

Le szeretném szögezni, hogy nem gondolom, hogy szándékos félrevezetésről lenne szó, inkább téves információk birtokában van ez a cég. Lehet, hogy durván hangzik ez egy honlapkészítő céggel kapcsolatban, de a tények sajnos tények.

Tájékozódjon ezekben a témákban, mielőtt olyanért fizet, ami nem éri meg az árát!

Hozzászólások:

Kovács Zoltánhttp://www.webkovacs.hu
2006.10.21. 23:10

Valóban. Itt kellene kezdeni. Ügye egy weboldal létrejöttének első mozzanata, az hogy az ügyfél megrendelje a munkát. Na már most a potenciális megbízók többsége laikus. Nem is kell értenie hozzá, hisz Őt többnyire üzleti szempontok motiválják.
Ez a jelenség amit Ön a cikkben felvetett nagyon elítélendő mint szakma üzleti és nem utolsó sorban morális szempontból.
Hozzá nem értő, megfelelő tudással fel nem vértezett emberek ne vágjanak bele ilyen jellegű tevékenységbe. Én nem lennék ilyen finoman fogalmazó - "inkább téves információk birtokában van ez a cég."-. Az ezzel kapcsolatos megfelelő irodalom, tudásbázis ott van az interneten a szolgáltatók (keresők), fórumok, szakmai oldalak, stb., Bár ha az adott cég saját maga is ilyen tévesen értelmezi, félreértelmezi az egészet akkor megkérdőjelezném, hogy folytathatna-e ilyen tevékenységet. Ez egy kicsit erős? Nem! Nem hiszem. Azért mert "Ő" nem épp kőműveskedésre adta a fejét ahol fenn állhatna annak a veszélye, hogy a munkája összedől, vagy kiderül nem ismeri a függőlegest és vízszintest. Szóval: egy villamossági boltban azt mondani a vásárlónak hogy ez az egy darab pár milliméteres Led majd bevilágítja a nappaliját, Isten ne adj az egész kerületet max egy ősembernek lehetne.
És itt a lényeg! Ősembernek nézni cégek vállalkozások vezetőit, döntéshozóit.
Etikátlan és elitélendő az a magatartás, hogy egy üzlet létrejöttének záloga lehet a félretájékoztatás vagy talán még hazugság is. Kihasználva azt, hogy az ügyfelek többsége még azt sem tudja ellenőrizni megkapta-e a megfelelő szolgáltatást.

Tisztelt Gál Kristóf Úr!
További magas színvonalú, korrekt munkájukhoz sok sikert és kitartást kívánok!

Üdvözlettel:
Kovács Zoltán

válasz erre

Horváth Ernőhttp://www.horvatherno.hu
2006.11.02. 07:59

Ez mellesleg általánosan igaz az egész informátikára. De ahogy a fenti példa mutatja ebben a témában is megjelentek a kóklerek.
Azon szoktam röhögni, amikor egy keresőoptimalizáló cég referenciája valahogy mégsem ott van a Google találati listán ahogyan írják. Vagy nagy büszkén mutogatják hogy a "kis vékony fehér lap" szóra első az egyik referenciájuk.
Kevés igazán jó cég van, aki ezzel foglalkozik, és általában ők a kevésbé odakönyöklős változat.
Az egyik könyöklős cégtől a főnököm már a harmadik ajánlatot kapja (szinte ugyanazzal a szöveggel), átküldi mindig, hogy názzem át... de mivel úgy kezdődik, hogy bejuttatjuk a top 10-be mindig dobom is...
Ellenőrizze le már valamelyik balfék munkatársuk, hogy a főbb szavakra OTT van az oldalunk!!! Akkor most miről beszélünk? :-)
No meg azt is, hogy akinek egyszer küldtek már annak havonta azért nem kellene ugyanazt eltolni emailben...

válasz erre

Akos
2006.11.02. 20:20

Ne mossuk egybe a linkfarmot és a linkkatalógust. Az előbbi összedobált, és gyakran automatikus felvétellel működik, a másik tematikus és szerkesztett. Ez hatalmas minőségbeli különbséget jelent, amire a keresők tekintettel vannak.

A linkkatalógusban szereplés igenis javítja a helyezést a keresőkben. Kicsi vagy gyenge konkurencia esetén akár az is sokat számíthat, ha egy weblap be van jelentve egy tucat lap.hu oldalra.

A 12.000 Ft éppen ezért önmagában nem tűnik inkorrekt ajánlatnak. Egyrészt, mert valóban hasznos szolgáltatás lehet, másrészt mert időigényes (nem 10 perc), és feltételez bizonyos előzetes ismereteket (ti. hogy hova lehet beregisztrálni).

Ettől még lehet - mint mindent - kókler módon csinálni, de ez ennyiből nem eldönthető. Ha tisztességes munkát végeznek, akkor bőven többet is érhet 12.000 Ft-nál.

válasz erre

Gál Kristófhttp://www.primodesign.hu/blog
2006.11.02. 20:41

Ákos,

önmagában igaz, hogy a katalógusban való szereplés hozzájárul a keresőpozícióhoz. Azonban az is igaz, hogy bár a katalógus nem linkfarm, de százas nagyságrendben vannak a kimenő linkek, más tartalom pedig általában nemigen van. EZÉRT a Google lényegesen kisebb súllyal veszi figyelembe, ami éppen ellenkezője annak, amit a cég állít. Ez azért nem mindegy.

Másrészt pont azért, mert valaki "ért hozzá" (...) kerül 15 percbe mondjuk a hazai max 10 értelmes katalógusba történő regisztráció. Ennek lehet haszna (egyenesen a katalógusból érkező látogatók), ezt el is mondtam.

Összességében a fő gondom az, hogy a dolog fontossága erősen el van túlozva, én úgy érzem kihasználják a megrendelők tudatlanságát.

Egy ilyen "művelet" hatása általában közelíti a nullát konkrét üzleti előnyökre fordítva, mert aki utólag, egy kész honlaphoz, egy harmadik helyről "vásárol" ilyen szolgáltatást, nos annak a honlapja 99%-os eséllyel jóval súlyosabb kezelésre szorul.

Én biztosan megkérdezném, hogy mi a célja, mit vár egy ilyen szolgáltatástól, és ennek ismeretében tanácsolnám, hogy végezze el a regisztrációt maga, és inkább csináljunk egy kedvcsináló PPC kampányt. :)

Egyébként hosszú távon valószínűleg mi is jobban járunk egy valóban elégedett ügyféllel.

válasz erre

Akos
2006.11.03. 22:30

Ha értek hozzá, és ezért csak 15 perc munka, akkor az nem ér semmit? Ma volt nálam szerelő, ő is csak egy félórát bütykölt nyolcezerért. Miért devalválná egy szolgáltatás értékét, hogy - pontosan a hozzáértése folytán - valaki gyorsan el tudja végezni? Ebben az "iparágban" (meg sok másikban) nem az izzadságot fizetik meg, hanem az eredményt.

A megrendelő tudatlanságával az él vissza, aki becsapja - nem az, aki elad neki egy szolgáltatást, amit ő maga tudatlansága miatt nem tud elvégezni. Lehet, hogy számunkra ez a regisztrálósdi ötperces gyerekjáték. Találkoztam viszont olyannal, aki azon a tényen is ledöbbent, hogy a lap.hu oldalakra lehet regisztrálni! Az ilyen kiválóan tájékozott megrendelő vajon mennyi idő alatt fedezi fel az összes lap.hu oldalt, ahová témája alapján regisztrálhatna? Mennyi idő alatt találja meg a többi használható helyet? Lehet, hogy jobban megéri neki x ezer forintot rákölteni.

Másrészt: ne az online marketingből meg a weblapkészítésből indulj ki (amiben ugyebár ti mozogtok). Itt nyilván sokkal több kell a jó helyezéshez. De képzelj el egy olyan üzleti területet, ahová még nem igazán szivárgott be az internet. Mondjuk, légből kapott ötletként: kőműves. Ha beregisztrálnám xy kőműves weblapját húsz helyre ezzel a szöveggel: "xy kőműves - győr", jó eséllyel két-három hét múlva top10-ben van a "kőműves" kulcsszóra, a "kőműves győr" kombinációra pedig első.

Félre ne érts, az általad képként belinkelt szolgáltatás a hozzáértő-kókler skálán gyanúsan inkább utóbbi felé húz, márcsak a használt nyelvezet, megfogalmazások miatt is. Csak ebből ne általánosítsunk arra, hogy egy kiadós regisztráló-kampány nem ér semmit. (Mellesleg, nem egy és nem két olyan weblap van, ami 50-100 lap.hu oldalon is szerepel - és nem a MÁV-menetrendre és hasonlókra gondolok. Ez már tuti, hogy nem 15 perces munka, és az is biztos, hogy jó linkszövegekkel együtt nem hatástalan a Google-beli helyezésekre.)

válasz erre

Kristófhttp://www.primodesign.hu/blog
2006.11.05. 18:37

Ákos, mondom, részben igazat adok neked. De akkor sem tudsz meggyőzni, hogy kb nettó 40 ezer forintos órabért kell felszámítani egy ilyen dologért, ebben a formában.

Mert azt mondom, van amiért érdemes ennyit fizetni. Én sem hiszem, hogy azért, mert 1 óra alatt el tudok végezni egy szakértői munkát, nem lehetne sokat elkérni, ha sokat ér a munka. De a szakértői munka nálam azzal egyenlő, hogy valaki pl. évek óta tanulja a mesterséget, gyűjti a tapasztalatokat, pénzt és energiát áldoz a szakértelmének megszerzésére. Pl a mosógépszerelés is ilyen lehet.

Azt a fajta katalógus regisztrálást nem tekintem ilyennek, amit ez a szolgáltatás, így ebben a formában, ettől a cégtől megrendelve jelenthet (a szövegből és a honlap más részeiből kiindulva).

Úgy érzem, hogy az esetek döntő többségében EZ a szolgáltatás nem segít a megrendelőkön egyáltalán. Amikor ezt mondom, a valódi üzleti szempontokat veszem figyelmbe, mert nyilván a cég honlapja "be lesz regisztrálva" mindenhova, de kérdés mire megy vele.

válasz erre

Karnoldhttp://karnold.uw.hu
2007.02.12. 20:33

Mindenkinek van valami igaza - de tény, hogy nem mindenkinek egyformán evidens az, ami a hozzáértőknek már szinte szakmai hibának számít. Itt a megfogalmazás sem teljesen megtévesztő és nem feltétlen szakmai hiba - van amit nem is érdemes egy laikusnak magyarázni. A kőművesnek valóban az az érték, amire megbízást ad - és néhány helyen beregisztrálva a kőműves szóra valóban jobb helyezést fog elérni néhány hét múlva. Akkor mi ebben a hiba? Elég megnézni, hogy a nagy optimalizálás versenyek résztvevői milyen dúrva hibákat (tiltott eszközöket használva) követnek el a győzelem érdekében. Egy ilyen nemes verseny szabályait is le kellene fektetni szerintem. Nevetséges, nem? És ezek a keresőoptimalizálás szakemberei...

válasz erre

Árvai Péterhttp://www.kvizkaszino.hu
2008.08.29. 19:24

Üdv!

Jó magam is újonnan kotnyeleskedek a keresőoptimalizálás területén! Van egy saját fejlesztésű játék oldalam. A jó ötleten kívül egyenlőre a link gyűjtő oldalaknak köszönhetem a havi 500-700 új játékost.
Számítanak a link gyűjtő oldalak. De csak ha jól csináljuk ott a promóciót. Tervszerűen és nagy számban. 5-10 link nem sokat ér, 100-500 már igen. Ehhez persze kell egy dinamikusan fejlődő jó tartalom, amit folyamatosan lehet linkkelni a gyűjtő oldalakra.

Ez duplán hasznos, egyrészt mert ha a linkjeinket nem is, annyira veszi figyelembe a kereső, de a régebbi link gyűjtő oldalak azért 1-1 témában az első oldalon vannak. Ez így közvetve mg is csak sokat ér.
Persze, arra azért ügyelni kell, hogy a jó online marketing végül a gyors infó áradást eredményezi. Ha értéktelen az oldal tartalma, akkor a jó marketing kifejezetten rossz nekünk, hiszen csak azt érjük el, hogy a világ hamarabb tudta meg hogy értéktelen az amit csinálunk.

Szóval tényleg összetett társasjáték ez, aminek a végeredménye, hogy a jó marketinges szakértelem, mind a hibáinkat mind az értékeinket egyformán közzé teszi.
Így minden marketing technika előtt, ezzel is érdemes foglalkozni. Mit akarok az oldalammal? Mi célja? Mi a valódi értéke? Mit kell kommunikáljak? stb. És ha ez pengén van kigyúrva akkor utána már minden sokkal jobban megy.
Köszi hogy elolvastad.
Üdv
Árvai Péter

válasz erre

Link Feléd Katalógushttp://www.linkfeled.0fees.net/
2009.06.16. 13:21

Azért én remélem, hogy nem fogjátok kihagyni a Link Feléd Katalógust és jól megszórjátok :)

válasz erre

Györgyihttp://www.avonbp.info/
2011.06.28. 14:02

Azért lehet értékesebbé is tenni webkatalógusokat. Nem kell feltétlen mindegyiket a linkfarm kategóriába sorolni. Magasabb elvárással rendelkező katalógusokba ugyan nehezebb a beajánlás de annál gyümölcsözőbb az eredmény.

válasz erre


Szólj hozzá, kérdezz, reagálj te is:



E-mail címed nem jelenik meg az oldalon!


Honlapod címe megjelenik az oldalon!


Mi Magyarország fővárosa? Ha tudod a választ, akkor nem vagy spam robot. :)