Ne kevesebbet költs, hanem keress többet!

Hogyan lehet igazán nagy profitot elérni? Persze most az online marketing vonatkozásokra gondolok elsősorban, de a “filozófia” (ha bátorkodhatok ezt annak nevezni) teljesen általánosítható.

Szóval van a már-már közhelyszerű mondás, hogy ne kevesebbet költs, hanem keress több pénzt – szokták mondani tipikusan személyes értelemben, tehát mondjuk a saját pénzügyek terén. De miért ne lenne ugyanez igaz céges környezetben?

Egy cég sem azzal tud igazán nagyra nőni, ha fog 20.000 Ft-ot az AdWords vagy a Facebook marketing költségén. Azzal viszont nagyon is tud, ha több bevételt tud szerezni. Pontosabban ha több bevételre tud szert tenni egy adott költésből. Mert ki az a bolond, aki kevesebbet akarna költeni pl. AdWords hirdetésekre, ha tudja, hogy elkölt X Ft-ot hirdetésre, és ebből masszív profitja lesz akár rövid, akár kicsit hosszabb távon?

A probléma egyértelműen az szokott lenni, hogy ez nem valósul meg. Nincs masszív profit, ezért nem engedheti meg magának a cég, hogy többet költsön hirdetésre, hanem inkább faragnia kellene a költségeken, és ez valahol természetes is. Na de kicsit lássunk messzebb az orrunknál, mert hova vezet ez? Hogy fog növekedni a cég azzal, ha kevesebbet fektetünk be a jövőbeli bevételeinkbe?

Mert ugye világos, hogy a marketingbe fektetett pénz tulajdonképpen arra szolgál, hogy ezen akarunk “bevételt venni”. Ha kevesebbet költünk marketingre, reklámozásra, akkor kevesebb bevételt tudunk vásárolni.

Ez lehet, hogy kisarkításnak tűnik, de nem az, hiszen tényleg ez az igazság. Nagyon sokan gondolkoznak azon, és próbálnak tenni is valamit azért, hogy lefaragják a hirdetési költségüket, de azzal már nagyon kevesen foglalkoznak, hogy hogyan tudnák növelni a bevételeiket.

Ha növelni tudnánk a bevételeket, akkor növelhetnénk a költést is, és ez beindítana egy szép felfelé ívelő spirált. És nem általában értem azt, hogy növelni kell a bevételt, hanem konkrétan a hirdetésekkel szerzett érdeklődőkből elérhető konkrét bevételt.

Én viszonylag pontosan meg tudom mondani, hogy ha idehozok egy releváns látogatót a Klikkmarketing honlapjára, akkor abból előbb-utóbb mennyi bevételünk származik. Minden egyes látogatóból. Persze lehet, hogy konkrétan nem keresünk minden egyes látogatón, de ha 100 látogatóra vetítem ezt, és aztán visszaosztom, akkor végeredményben pontosan tudom, hogy mennyit ér meg nekem egy látogató.

Ha ezt az értéket tudom növelni, akkor tudok többet költeni hirdetésre, és így könnyedén ki tudom ütni azt a konkurensemet, aki még mindig azon gondolkozik, hogy hogyan tudná csökkenteni a hirdetési költségeit.

Jogosan érkezhet azonnal a kérdés: oké, ez jól hangzik, de mit lehet tenni ennek érdekében? Hamarosan részletesebb megoldások is érkeznek a témában, de nézzünk néhány gyors tippet:

  • Ún. upsell technikák: Ez azt jelenti, hogy ha vesznek nálam valamit, akkor azonnal felkínálok valami magasabb szintű (= egyben drágább és/vagy nagyobb profittartalmú) ajánlatot. Pl. rendelnek egy fogkrémet, és azonnal ajánlok mellé vagy helyette egy nagyobb kiszerelést, vagy egy jobb fogkrémet.
  • Jobb arányokra törekvés: Javítok a landing oldalaim konverziós arányán. Tehát törekszem rá, hogy a honlapomra érkező 100 látogatóból ne csak 1 vásároljon, hanem 2.
  • Jobb ajánlatok: Olyan ajánlatokat (termékeket, szolgáltatásokat) próbálok meg először eladni, amit könnyebb eladni, aztán majd eladom a drágább dolgokat. Pl. az irodatakarító cég nem a havi 100e ft-os csomagját kínálja egyből, hanem egy egyszeri ablakmosást vagy szőnyegtisztítást.

Azt gondolom, hogy a legtöbb növekedési (vagy éppen összemenési) problémával küzdő magyar vállalkozás problémája a fentiekben keresendő. Nem a jó dolgokra koncentrálnak, és így nem a jó célokat tűzik ki maguknak.

Ha lát fantáziát a fentiekben, egy megosztással köszönheti meg a legkönnyebben az inspirációt! :)

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Webshop + Adwords = nyerő páros!

Webshop + Adwords = nyerő páros!

Régóta töröm azon a fejem, hogy kicsit más megközelítésből írjak bizonyos dolgokról. Rájöttem, hogy a legtöbb – az “élet” más területein egyébként sikeres, de online marketing témákban még hadilábon álló – cégnek nem az a problémája, hogy hogyan lehetne pl. jobb Adwords kampánya, hogy ki kezelje a hirdetéseket, hogy mennyit...

Elolvasom
Ha ezt a pár dolgot csinálod, akkor a konkurenseid 80%-ánál komolyabb lesz az online marketing aktivitásod

Ha ezt a pár dolgot csinálod, akkor a konkurenseid 80%-ánál komolyabb lesz az online marketing aktivitásod

A legtöbb magyar vállalkozás botrányosan gyengén csinálja az online marketinget. Ennek “köszönhetően” egészen kis energiabefektetéssel simán lekörözheted a legtöbb konkurensedet. Mutatom, hogy mit ...

Elolvasom
Facebook oldal cégek számára – miért?

Facebook oldal cégek számára – miért?

Cégvezetőként vagy marketingesként mit érdemes tudnia, ha szeretne a cégével megjelenni a Facebookon? A cikk teljesen kezdőknek szól, a célja az, hogy jól tegyék meg az első lépéseket egy leendő pr...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob