Miért jó a Google AdWords?

Bevezetőként lássuk mi is az a Google AdWords! Az online marketing eszköztárának egyik fizetős szereplője, méghozzá az egyik leghatékonyabb. A kedvelt PPC (pay-per-click) módszert alkalmazza, tehát csak azok után a hirdetések után kell fizetnünk, amikre valaki rákattint és így eljut a honlapunkra. Lehet, hogy többezerszer megjelenik a linkünk, de csak 5-en kattintanak rá, akkor csak az 5 kattintást fizetjük ki.

Köztudott, hogy a Google találati listáját nem lehet fizetett módszerekkel befolyásolni, de lehetőség azért van a "sima" keresési sorrendet megkerülni, és pénzért odakerülni viszonylag jó helyre. Ez annak ellenére jó kis lehetőség, hogy a statisztikák alapján nagyságrenddel többen kattintanak a klasszikus találati listán elhelyezkedő linkekre, mint a fizetett hivatkozásokra.

Aki esetleg nem tudja miről van szó, az nézze meg, hogy milyen találatokat ad a Google pl. a papucs-ra történő keresésre! A képernyő bal oldalán láthatóak a "rendes" találatok, a kép jobb oldalán pedig a "Fizetett hivatkozások" alatt a fizetett hirdetések. Erre a részre lehet bekerülni az AdWords segítségével.

Ez egy kiváló taktikai lehetőség, mert a rendes találati listára nem lehet egyik napról a másikra odakerülni, egy AdWords hirdetést viszont akár 10 perc alatt is be tudunk indítani. (Ehhez persze szükséges, hogy már legyen pozitív egyenlegünk a Google-nél.)

A rendszer lényege, hogy megadott kulcsszavakra, általunk meghatározott áron tudunk hirdetni. Akik a "papucs" szóra hirdetnek, azok megadták, hogy a papucs szó keresésénél jelenjen meg a hirdetésük, és megmondták azt is, hogy mennyit akarnak maximum fizetni egy olyan látogatóért, aki a hirdetésre kattint. (A pay-per-click hirdetés előnye éppen az, hogy nem fizetünk a megjelenésért, csak azért, amikor valaki rákattint a linkünkre.)

Ez a "licit" azért fontos, mert lehet, hogy többen is hirdetni akarnak az adott szóra (ahogy a papucs esetében is láthatjuk), ilyenkor a megjelenési sorrendet részben az határozza meg, hogy mennyit áldozunk a hirdetésre. Az AdWords program intellingensen ki tudja számolni az aktuális árat, tehát ha azt mondjuk akár 100 Ft-ot is fizetnénk egy kattintásért, de a második legtöbb licit a 30 Ft, akkor a 100 Ft-nál alacsonyabb áron is első helyen jelenhet meg a mi linkünk (és a 30 forintos lesz a 2. helyen).

A helyzet persze nem ilyen tiszta, mert nem csak a licit összege számít, hanem sok más szempont is (pl. hogy mennyien kattintanak a hirdetésre). A rendszer ismerete szempontjából szerintem elég ennyit tudni a dologról.

Rövid távon nagyon hasznos az AdWords (pl. akciók, események promóciójára), de hosszú távon is rendkívül hatékony olyan esetekben, amikor képtelenek vagyunk a klasszikus módon a lista elejére kerülni, vagy olyan speciális kulcsszavakra van szükségünk, amire nem tudjuk a weblapunkat optimalizálni.

(Ha további kérdése van valakinek, írja meg hozzászólás formájában ide a blogra, vagy e-mailben, mindkét esetben szívesen válaszolok! Ez persze a többi bejegyzés esetén is igaz.)

Hozzászólások:

Farkas Zoltánhttp://www.romaniskhola.hu
2007.01.10. 23:11

Jóestét kívánok!
Szeretnék érdeklődni, hogy mennyibe kerülne egy fizetett hirdetés, hogy első helyeken megtalálják a Romani Shkola Nyelviskolát, hogy ha valaki lovári nyelvet szeretne tanulni.
Várom válaszát!
Tisztelettel: Farkas Zoltán

válasz erre

Damásdi Tiborhttp://www.networksped.hu
2008.03.27. 22:43

AdWords tesztekkel, és kampányokkal kapcsolatos felvilágosítás, gyakorlati ismeretek, honnan szerezhetők be? Valamint olyan személy, aki tisztességesen profi a területen, és becsületes teszteket, kampányokat normális áron vállal megtervezni és lebonyolítani. Tudnak ilyen segítséget ajánlani?
Előre is köszönöm

válasz erre

Győri Enikőhttp://eselyeklapja.hu/...
2008.10.24. 13:38

Kedves Kristóf!

Sok szeretettel gratulálok, a Google elismeréséhez. Már részt vettem az Ön online tanfolyamán, és akkor is tapasztaltam kiváló hozzáértését a keresőoptimalizáláshoz.

További sikeres munkát kívánok!

Üdvözlettel: Győri Enikő

válasz erre

Norberthttp://www.alkatreszdepo.com
2010.10.07. 19:48

Ez igen!
Most találtam ezt az oldalt!
Letisztult,informatív,könnyen kezelhető!
Csak így tovább!

válasz erre

sankohttp://sanko.hu
2016.04.09. 19:28

ez a cég csak játsza a fejét. beszéltem velük és még válogatnak a megbízók közül

válasz erre


sankosanko.156.hu
2016.04.09. 19:39

A weboldal helyesen: http://www.sanko.156.hu

válasz erre

sanko apukájahttp://0101010101.hu
2016.04.09. 19:58

Tisztelt Klikkmarketing!
A fiam írta az előző hozzászólást. Kérem, töröljék. Nem önökkel beszélt. Az egy másik cég volt.
Sok sikert kívánok további munkájukhoz!

válasz erre


Szólj hozzá, kérdezz, reagálj te is:



E-mail címed nem jelenik meg az oldalon!


Honlapod címe megjelenik az oldalon!


Mi Magyarország fővárosa? Ha tudod a választ, akkor nem vagy spam robot. :)