Miért jó a Google Ads?

Bevezetőként lássuk mi is az a Google Ads! Az online marketing eszköztárának egyik fizetős szereplője, méghozzá az egyik leghatékonyabb. A kedvelt PPC (pay-per-click) módszert alkalmazza, tehát csak azok után a hirdetések után kell fizetnünk, amikre valaki rákattint és így eljut a honlapunkra. Lehet, hogy többezerszer megjelenik a linkünk, de csak 5-en kattintanak rá, akkor csak az 5 kattintást fizetjük ki.

Köztudott, hogy a Google találati listáját nem lehet fizetett módszerekkel befolyásolni, de lehetőség azért van a “sima” keresési sorrendet megkerülni, és pénzért odakerülni viszonylag jó helyre. Ez annak ellenére jó kis lehetőség, hogy a statisztikák alapján nagyságrenddel többen kattintanak a klasszikus találati listán elhelyezkedő linkekre, mint a fizetett hivatkozásokra.

Aki esetleg nem tudja miről van szó, az nézze meg, hogy milyen találatokat ad a Google pl. a papucs-ra történő keresésre! A képernyő bal oldalán láthatóak a “rendes” találatok, a kép jobb oldalán pedig a “Fizetett hivatkozások” alatt a fizetett hirdetések. Erre a részre lehet bekerülni az AdWords segítségével.

Ez egy kiváló taktikai lehetőség, mert a rendes találati listára nem lehet egyik napról a másikra odakerülni, egy AdWords hirdetést viszont akár 10 perc alatt is be tudunk indítani. (Ehhez persze szükséges, hogy már legyen pozitív egyenlegünk a Google-nél.)

A rendszer lényege, hogy megadott kulcsszavakra, általunk meghatározott áron tudunk hirdetni. Akik a “papucs” szóra hirdetnek, azok megadták, hogy a papucs szó keresésénél jelenjen meg a hirdetésük, és megmondták azt is, hogy mennyit akarnak maximum fizetni egy olyan látogatóért, aki a hirdetésre kattint. (A pay-per-click hirdetés előnye éppen az, hogy nem fizetünk a megjelenésért, csak azért, amikor valaki rákattint a linkünkre.)

Ez a “licit” azért fontos, mert lehet, hogy többen is hirdetni akarnak az adott szóra (ahogy a papucs esetében is láthatjuk), ilyenkor a megjelenési sorrendet részben az határozza meg, hogy mennyit áldozunk a hirdetésre. A Google Ads program intellingensen ki tudja számolni az aktuális árat, tehát ha azt mondjuk akár 100 Ft-ot is fizetnénk egy kattintásért, de a második legtöbb licit a 30 Ft, akkor a 100 Ft-nál alacsonyabb áron is első helyen jelenhet meg a mi linkünk (és a 30 forintos lesz a 2. helyen).

A helyzet persze nem ilyen tiszta, mert nem csak a licit összege számít, hanem sok más szempont is (pl. hogy mennyien kattintanak a hirdetésre). A rendszer ismerete szempontjából szerintem elég ennyit tudni a dologról.

Rövid távon nagyon hasznos az Ads (pl. akciók, események promóciójára), de hosszú távon is rendkívül hatékony olyan esetekben, amikor képtelenek vagyunk a klasszikus módon a lista elejére kerülni, vagy olyan speciális kulcsszavakra van szükségünk, amire nem tudjuk a weblapunkat optimalizálni.

(Ha további kérdése van valakinek, írja meg hozzászólás formájában ide a blogra, vagy e-mailben, mindkét esetben szívesen válaszolok! Ez persze a többi bejegyzés esetén is igaz.)

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Tartalomnaptár – így tedd elfelejthetetlenné tartalmaid előállítását

Tartalomnaptár – így tedd elfelejthetetlenné tartalmaid előállítását

Elfoglalt vállalkozóként a tartalom előállítása nagyjából a huszadik feladatod, amit az esetek többségében el is felejtesz. Így fordulhat elő, hogy 2 hétig semmilyen poszt nem megy ki a Facebook ol...

Elolvasom
3 eszeveszetten jó csali ötlet, melyeket akár már ma megvalósíthatsz

3 eszeveszetten jó csali ötlet, melyeket akár már ma megvalósíthatsz

A csali segítségével értékes tartalmat szolgáltatsz a felhasználóknak, akik ezért cserébe az elérhetőségükkel (főként email címmel) ‘fizetnek’. A későbbiekben a megadott elérhetőségük segítségével tudsz kommunikálni a csalidat igénylő/letöltő felhasználókkal. Ennek a csalinak legalább olyan értékesnek kell lennie, mint egy fizetős termékednek, szolgáltatásodnak. Ha nem az, akkor csalódni fog a felhasználó...

Elolvasom
Így működik a SEO az Instagramon

Így működik a SEO az Instagramon

A célközönséged tagjai fent vannak az Instagramon is. De vajon tudják, hogy a céged is fent van? Mit teszel annak érdekében, hogy megtaláljanak rajta? Itt az ideje, hogy felébredj a téli álomból, é...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob