Közel 3000 Facebook követő 0 Ft hirdetési költséggel

Ha a tartalommarketingről eddig csak könyvekben, fórumokon olvastál, akkor van egy jó hírem. Ebben a bejegyzésben egy konkrét példán mutatom be neked az értékes tartalom erejét.

Közel 3000 Facebook követő megszerzése 0 Ft hirdetési költséggel. Ami még fontosabb, hogy a közel 3000 felhasználó kvalifikált, elkötelezett, aktív célközönség. Tehát nem egy passzív közönségről van szó.

Az elköteleződés, aktivitás sokkal fontosabb, mint a követők száma. De erről később részletesebben is szó lesz. A bejegyzésben a saját (Őry István) blogomat és a hozzá tartozó eredményeket mutatom be.

Messenges hirdetés

A blog

A tartalommarketingben a blog az egyik alapkő, melynek több funkciója is van. Hitelességet, bizalmat növel, keresőoptimalizálásban is szerepet játszik, továbbá a szakértői státuszt lehet vele erősíteni.

Blog nélkül is lehet tartalommarketinget űzni, csak valamivel nehezebb. Az értékes tartalom azért kap egyre nagyobb jelentőséget a vállalkozások, cégek életében, mert már nem működik a klasszikus értékesítési modell.

Ez a modell arról szól, hogy rögtön a termékedet próbálod értékesíteni a felhasználóknak. Még a hideg célközönségnek is. Most lát téged (a vállalkozásodat) életében először, semmit nem tud rólad, de te már értékesíteni szeretnél neki valamit.

Ennél sokkal hatékonyabb és jobban megtérül, ha először adsz a felhasználóknak. Lehetőleg minél értékesebb tartalmat ingyen. Aztán újra adsz nekik, és így tovább. Csak ez után mutatod meg az ajánlatodat.

Valamikor január végén kezdtem el a saját blogomat vezetni futás témában. A nulláról indult akkor a blog. Azóta átlagban heti 1 blogbejegyzés megy ki, videók, képek, más futók sztorijait is közzéteszem, stb.

Nincs üzlet, vállalkozás a háttérben jelenleg, nincs értékesíthető termék, szolgáltatás. Azt nem mondom, hogy ez nem fog változni, de jelenleg ez pusztán egy blog, ami a futásról szól. :)

Pár fontos gondolat az eset bemutatása előtt

A bejegyzés az értékes tartalomról szól, ami egyáltalán nem zárja ki (sőt!), hogy hirdetned is kell! Jelen esetben 100%-ig organikus elérésről van szó, és az eredmény (közel 3000 követő) fél év tartalomgyártás után következett be.

Amennyiben az értékes tartalom mellett célzottan hirdettem is volna, akkor ennek a bejegyzésnek a címe nem az lenne, hogy "Közel 3000 Facebook követő", hanem az, hogy "Esettanulmány 15.000 Facebook követő megszerzéséről." Vagy valami hasonló.

Azt is fontos megjegyeznem már az elején, hogy a nap végén a követők számáért nem fognak kenyeret adni a boltban. Sokkal fontosabb, hogy az üzleti tevékenységedet mennyire támogatja a Facebook-on vagy bármelyik másik platformon elkövetett tevékenységed.

Mivel nekem jelenleg nincs termékem vagy bármim, amit értékesíteni lehetne, ezért számomra egyelőre nem prioritás, hogy hirdetésekkel érjem el a felhasználókat.

Ha ez változik a jövőben, akkor nem kérdés, hogy az értékes tartalmat, termékeket hirdetésekkel szeretném célzottan eljuttatni a számomra releváns felhasználókhoz. Mert ebben az esetben a hatás azonnali. Nem kell fél évet várni az újabb 3000 követőre, feliratkozókra, vásárlókra, stb.

Organikus elérés

Egy releváns, értékes tartalom könnyen terjed organikusan is. Az alábbi képen láthatod, hogy a közel 3000 követővel rendelkező FB oldalamon az egyik bejegyzés 52.000 embert ért el.

Ha ez az 52.000 embert a pontosan meghatározott célcsoportom lett volna, akkor nagyon örülnék. Viszont! Mivel organikus terjesztésről, elérésről van szó, ezért nem lehet irányítani, kontrollálni. A felhasználók megosztják ismerőseikkel, akiknek sok esetben semmi közük a futáshoz.

Ebből az 52.000 emberből könnyen meglehet, hogy csak 5000 felhasználó releváns számomra. Ha hirdetéssel értem volna el ennyi embert, akkor biztosan tudnám, hogy olyan embereket értem el, akik valóban érdeklődnek a téma iránt.

Organikus terjesztés

Organikus elérés

Oldal követők vs. elkötelezettség

Ahogy a bejegyzés elején említettem már, az oldalkövetők száma nem szolgálhat elsődleges mutatóként az eredményességedet tekintve.

Ha van 10.000 követőd Facebook-on, akik passzívak és csak azért vannak ott, mert 2 évvel ezelőtt vicces képeket, cicás videókat töltöttél fel, és ezért kezdtek el követni, akkor a bizniszed szempontjából nem a legjobb, hogy ők is követnek téged.

Azért nem jó, mert értük is fizetned kell, mikor a követőidnek hirdetsz. Pedig ők nem akarnak vásárolni, ők röhögni mentek annak idején az oldaladra. Több ezer felhasználó esetében ez komoly összeget jelent (ablakon kidobott összeget) minden egyes hirdetés alkalmával (Fb oldal követőkre célozva).

Ezért ha tartalomgyártásra kerülne a sor nálad, akkor törekedj arra, hogy a célcsoportodnak megfelelő tartalmat szolgáltass. Nehéz ezzel megbirkózni, de igyekezz a lehető legjobban szűkíteni a célcsoportot és specifikusan nekik tartalmat gyártani, ami az ő problémájukat oldja meg, az ő kérdéseikre ad válasz.

Ez nem azt jelenti, hogy nem oszthatsz meg vicces tartalmat, vagy idézetet, amit utána 120-an megosztanak. Egyszerűen találd meg az egyensúlyt az értékes, releváns tartalom és a szórakoztató tartalom között. És mindig tartsd szem előtt, hogy nem "mindenkit" akarsz elérni, hanem a célcsoportodat.

Értékes tartalom, alacsonyabb hirdetési költség

Az a tartalom, amit a felhasználók önszántukból is szívesen osztanak meg, lájkolnak, kommentelnek, sokkal olcsóbb lesz hirdetni is. A Facebook-nak ez egy jelzés, hogy a tartalom értékes, releváns.

A felhasználók jól reagálnak, szeretik fogyasztani a tartalmat. Így olcsóbban tudod hirdetni, ami a megtérüléseden jelentősen javítani fog.

Összefoglalás

Az értékes tartalom gyártása szinte már megkerülhetetlen egy vállalkozás, cég életében. Adj értékes tartalmat ingyen a felhasználóknak, akár többször is. Építs ki egy bizalmi, baráti kapcsolatot velük, és a sok kis elköteleződés után mutasd meg nekik az ajánlatod.


1 megosztás = "köszönöm, ez tetszett, hasznos volt" :)

Szívesen tanulnál a vevőszerzésről?

Ha szeretnél többet tudni a témáról, ha szeretnéd megismerni részletesebben, hogy én (Gál Kristóf) és a Klikkmarketing milyen marketing stratégiákat használ akár a saját, akár az ügyfelek tekintetében, akkor rendeld meg a Látogatókból vevőt című könyvünket! Ez egy nyomtatott könyv, amiben több mint 100 oldalon, érthető nyelven, rengeteg illusztrációval és példával teletűzdelve írok a TNT stratégiáról!

További olvasásra ajánljuk:

Még nem szóltak hozzá ehhez a témához. Legyél te az első! :)


Szólj hozzá, kérdezz, reagálj te is:



E-mail címed nem jelenik meg az oldalon!


Honlapod címe megjelenik az oldalon!


Mi Magyarország fővárosa? Ha tudod a választ, akkor nem vagy spam robot. :)