Top 10 Google Adwords hiba

Az Adwords egy rendkívül hatékony vevőszerző eszköz, de ahogy az élet más területein sem, itt sem adják könnyen a sikert. Nem számol be minden hirdető elsöprő sikerekről, ennek pedig az az oka, hogy még mindig nagyon gyakoriak az olyan beállítási hibák, amiken a rutinos hirdetők már évek óta “túl vannak”.

Az alábbi lista a 10 “legnépszerűbb” Adwords beállítási vagy stratégiai hibát tartalmazza. Reméljük ez segíteni fog abban, hogy ne szórj el feleslegesen egy halom pénzt!

#10. Nem használják a földrajzi célzást

Egy helyi érdekeltségű kisvállalkozásnak ugyanolyan fontos lehet a földrajzi célzás, mint egy több országban tevékenykedő multi számára. Azzal mindenképpen pénzt lehet spórolni, ha csak a cég számára tényleg “érdekes” területeken hirdetünk.

Azt érdemes megfontolni, hogy nem csak az alapján érdemes választani, hogy pl. “szállítunk-e oda”, hanem az alapján is, hogy “hol hozza a legnagyobb megtérülést a hirdetésbe fektetett pénz”.

#9. Nem használják az elhelyezés kizárási funkciót

Az elhelyezések kizárásával megszabadulhatunk a sok kattintást, de kevés bevételt generáló display hirdetésektől. Költéstől függően akár százezreket is meg lehet spórolni egy jól karbantartott kizárási stratégiával.

Az elhelyezések kizárása az Adwords fiókban a Display Hálózat fül Elhelyezések szekciójában állítható be.

#8. Nem használják a kulcsszó illesztési típusokat

A kezdő Adwords hirdetők gyakran nem is ismerik az illesztési típusokat, vagy tudnak róla, de nem ismerik fel a használatukban rejlő óriási lehetőségeket. Többféle kulcsszó stratégia létezik, például használhatunk általánosabb kulcsszavakat sok kizáró kulcsszóval, vagy választhatunk eleve pontos egyezést a keresések szűréséhez.

#7. Nem alkalmaznak kizáró kulcsszavakat

A kizáró kulcsszavak életmentők lehetnek. Függetlenül a használt illesztési típustól, a kizáró kulcsszó megakadályozza a hirdetés megjelenését bizonyos nem kívánt esetekben. Számunkra például jó kulcsszó az “adwords tanácsadás”, de az “ingyenes adwords tanácsadás” már nem annyira. Ebben az esetben az ingyen, ingyenes és hasonló szavakat kizáró kulcsszónak használhatjuk.

#6. Nem különítik el a keresőhirdetéseket a display hirdetésektől

Minden hirdető számára fontos lenne, hogy külön kezelje a keresőkre és a display hálózatra célzott hirdetéseit. Ennek egyszerű oka van: szinte kivétel nélkül igaz az, hogy a keresőhirdetések lényegesen jobb teljesítményt/eredményt tudnak felmutatni, mint a display hirdetések.

A két típus elkülönítése lehetőséget ad a dolgok kontrollálására, mint például a költségkeretek megosztása. Először általában a keresőhirdetésekkel érdemes foglalkozni, és ha abból kihoztuk a maximumot, akkor érdemes a display hálózat felé fordulni.

#5. Nem fontolnak meg más hirdetési lehetőségeket

Az az igazság, hogy az esetek többségében elsőként mi magunk is az Adwords-öt javasoljuk a hirdetni akaró ügyfeleinknek, és ez egy ideig valószínűleg nem is fog változni.

A magyar vállalkozások körében jellemző hirdetési költségvetést (néhány tíz- vagy százezer forint havonta) általában az Adwordsben lehet a legjobban elkölteni, de ma már nem szabad megfeledkezni a Facebookról és az Etargetről sem, de külföldi piacok esetén szóba jöhet a Bing és a Yahoo is.

#4. Túl általános kulcsszavakra hirdetnek a keresőben

Nagyon sok cég követi el a túl széles közönség megcélzásának hibáját. Az Adwords egyik legnagyobb erőssége az, hogy lézerpontossággal célozhatók a potenciális érdeklődők. A túl széles célzás magasabb költséggel és alacsonyabb hatékonysággal jár.

Szemléletes példa: ha a Suzuki csónakmotorokat áruló cég elkezd a “suzuki” szóra hirdetni, akkor 99%-ban olyan érdeklődőket fog eltalálni a hirdetésével, akik autót vagy motorkerékpárt, netán ezekhez való alkatrészt keresnek.

#3. Nem tesztelik a hirdetéseket

A hirdetések tesztelése vagy versenyeztetése a legfőbb módja annak, hogy megtaláljuk a legjobban működő szavakat, kifejezéseket és ajánlatokat, amik jó hatékonysággal működnek a célközönség körében. Lehet ez egy vonzó ajánlat (ingyenes szállítás) vagy egy rövid “bizonyíték” a cég hitelességére vonatkozóan (90% feletti sikeresség).

Kezdésnek jó megoldás lehet, ha 2-3 alapvetően különböző hirdetéssel dolgozunk, a hirdetési rotáció beállítást pedig egyenletesre állítjuk. Eredményt akkor hirdethetünk, ha összejött minimum 100, de inkább 200-300 kattintás hirdetésenként. Fontos, hogy általában nem az átkattintási arány (CTR) a jó sikermérce, hanem a megtérülés (ROI), amihez a konverziók számát/arányát érdemes figyelni. Egy jó CTR-rel rendelkező hirdetés mit sem ér, ha nem hoz végül konverziókat.

#2. Az érdeklődőket a honlap főoldalára irányítják

Kiemelten fontos az Adwordsben az, hogy a “felhasználói élményt” minél inkább a kezünkben tartsuk. Kutatással, teszteléssel, webanalitikai mérésekkel rá kell jönni, hogy mire van igazán szükségük az érdeklődőnek, aminek a kielégítésével komoly sikereket lehet elérni.

Az egyik legkézenfekvőbb lépés ezen az úton az, hogy a keresésükhöz passzoló hirdetéseket jelenítsünk meg, majd a kattintás után a honlap megfelelő oldalára irányítsuk őket. Nem előnyös a látogatókra bízni azt, hogy megtalálják a megfelelő oldalakat a honlapon, sokkal hatékonyabb, ha eleve olyan landing oldalakra (= ahová először érkeznek a kattintás után) küldjük őket, ami megfelel a várakozásaiknak.

#1 Nem mérik a konverziókat

Ez az egyik legdurvább hiba. A konverziómérés hiánya azt jelenti, hogy szinte teljes vakrepülésben kezeljük a hirdetéseket.

A konverziók mérése teszi lehetővé, hogy elemezni tudjuk a kampányok eredményességét akár több szinten is (akár egyes kulcsszavak szintjén is). A konverziós adatok az online marketing gépezet minden egyes elemére hatnak: kulcsszavakra, hirdetésekre, stratégiára, landing oldalak kialakítására, mindenre.

Azért sem lehet egy ilyen hibát megbocsájtani, mert az Adwordsnek viszonylag egyszerű, de nagyszerű megoldása van a konverziók mérésére.

Hogyan tovább?

Akár saját kezűleg, akár szakértő cég segítségével kezeled a hirdetéseket, a fenti hibák ismerete és felismerése nagyon fontos lehet.

Ha konkrét (személyes) tanácsokat szeretnél kérni akár az említett hibák, akár más Adwords kérdés kapcsán (pl. milyen stratégiával lehetne eredményesebben hirdetni), akkor gyere el hozzánk egy konzultációra, vagy fontold meg Adwords fiókkezelési szolgáltatásunk igénybevételét!

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

AdWords előadás a Reklámhéten

AdWords előadás a Reklámhéten

Szeptember 22-én, hétfőn kezdődik a 4. Reklámhét, s egészen vasárnapig tartanak a programok, több helyszínen. Sok érdekes előadás lesz az egy hét alatt, de egyik ismerősöm felhívta a figyelmemet rá, hogy a Google szervez egy kifejezetten “újoncoknak” szóló keresőmarketing témájú előadást “AdWords kezdőknek – A Google szervezésében” címmel. A rendezvénysorozat...

Elolvasom
Adwords villámtippek – #1 Figyelje mik a tényleges keresések!

Adwords villámtippek – #1 Figyelje mik a tényleges keresések!

A Google nemzetközi fórumán elindult egy cikksorozat, ami bevallom nagyon megtetszett, ezért megpróbálom átültetni magyarra, kicsit “klikkmarketingesítve”, de nagyjából követve azokat a tippeket, amiket a Google fontosnak tart – talán nem hibázhatok nagyot. :) Nézzük az első tippet! #1: Milyen kereséseknél jelennek meg a hirdetései a Googleben? Ha használja a...

Elolvasom
Kövesd profin a kampányaid UTM címkékkel

Kövesd profin a kampányaid UTM címkékkel

Ha aktívan kommunikálsz pl. a Facebookon, ha van email listád (és használod is), ha vannak Facebook, Insta és egyéb online hirdetéseid, akkor - ha profin akarod csinálni - címkézned kell a kampány ...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob