Üzleti blog sorozat #3: Néhány tipp a sikerhez

A blogolásnak persze nincsenek garantáltan sikerre vezető szabályai, de természetesen van néhány olyan bevált megoldás, ami jelentősen növelheti az esélyeinket egy sikeres üzleti blog létrehozására. A mai bejegyzésben ilyen tanácsokat szeretnék adni kezdő- vagy leendő bloggereknek.

1. Mit jelenthet egy jó név? Keresőből érkező látogatókat!

Nézzünk egy példát. Van egy Fekete Péter nevű befektetési tanácsadó, aki üzleti blog indításán töri a fejét, elsősorban befektetési tanácsokról szeretne írni kezdők számára, mert ez a fő szakterülete illetve célcsoportja. Lehetne az a blogjának a neve, hogy "Fekete Péter befektetési blogja".

Nem rossz, de nem az igazi! Ha valaki befektetési tanácsokat keres az interneten, valószínűleg olyasmít ír majd be a Google-be, hogy "befektetési tanács" vagy "befektetési tanácsok". Ezt végiggondolva sokkal jobb ötlet lenne a következő nevet adni az új blognak: "Fekete Péter: befektetési tanácsok kezdőknek".

Blog indítása előtt érdemes rászánni egy órát egy megfelelő név kiválasztására, hosszú távon nagyon sokat számíthat!

2. Tanulmányozza mások blogjait mielőtt belevág!

Mindenképp hasznos, ha tudja mi folyik a blogok világában. Erre a tapasztalatra csak úgy tehet szert, ha legalább néhány héten keresztül rendszeresn szemlézi a leendő blogjának témájához (vagy bármilyen egyéb témához) kapcsolódó már létező blogokat.

Ez azért nagyon hasznos, mert láthatja milyen különböző blogolási stílusok vannak, milyen konkrétabb témákról írnak már mások. Ez utóbbi azért fontos, mert megtalálhatja azt az űrt, amit leendő blogjával kitölthet - és ezzel létező igényeket elégíthet ki.

Nem csak már létező blogokat találhat (pl. Google-ben, vagy kifejezetten blogokra szakosodott keresőkben), hanem RSS segítségével feliratkozhat ún. hírfigyelésre is, ami a későbbiekben megjelenő új blogokra is felhívja a figyelmét. Ilyen lehetőséget talál például a magyar miner.hu blogkeresőben.

3. Szenvedély és szakértelem: mindkettő fontos a sikerhez.

Két külön fogalomról van szó, ám mégis egyszerre említem őket, mert külön-külön nem igazán érdekesek. Attól, hogy egy blog szenvedélyes, még lehet, hogy senkit nem fog érdekelni. (Jónéhány személyes blog van az interneten, amit nagy odaadással gondoz a tulajdonosa, mégsem olvassák túl sokan.)

Írhatunk ugyanakkor komoly szakértelem birtokában akár jó témákról is rosszul, illetve unalmasan. Általában azok a blogok a sikeresek, amelyeknek a szerzőjén érezni, hogy nagy lelkesedéssel és odaadással ír, ugyanakkor írásai mögött kellő szakértelem áll - na és persze érdekes dolgokról mesél.

Nem lehet becsapni az embereket. Könnyen kiderül, ha valaki úgymond "muszájból" ír és nem belső indíttatásból, illetve ha olyan témában publikál, amiben nem mozog otthonosan.

4. Adjon lehetőséget a kommentálásra!

Egy jó blog tulajdonképpen párbeszédhez, kétirányú kommunikcióhoz hasonlít inkább, nem pedig egy egyirányú PR csatornához. Persze meg kell barátkoznia azzal a ténnyel, hogy nem tarthatja teljesen irányítása alatt a dolgokat.

Ha nem engedi, hogy olvasói kommentálják az írásait, azzal jelentősen veszít a hitelességéből és megbízhatóságából. Persze a kommentálás lehetősége nem azt jelenti, hogy el kéne tűrnie bármilyen otromba olvasói megnyilvánulást. Nyugodtan hozza a látogatói tudomására, hogy a nem kívánatos, a témától eltérő, vagy sértő, esetleg trágár hozzászólásokat minden esetben törölni fogja a blogról.

Ez persze nem vezethet odáig, hogy minden nem tetsző (például a cégét kritizáló) megjegyzést kitöröl, mert ez ugyancsak a hitelesség és megbízhatóság rovására megy! Az ilyen kommenteket kezelni kell, válaszolni rájuk, tisztázni az esetleges félreértéseket!

Felhasznált irodalom: Naked conversations című könyv

További olvasásra ajánljuk:

Még nem szóltak hozzá ehhez a témához. Legyél te az első! :)


Szólj hozzá, kérdezz, reagálj te is:



E-mail címed nem jelenik meg az oldalon!


Honlapod címe megjelenik az oldalon!


Mi Magyarország fővárosa? Ha tudod a választ, akkor nem vagy spam robot. :)