A blog és más kommunikációs eszközök 6 jelentős dologban térnek el egymástól. Ezek a kulcstényezők egyenként megtalálhatók máshol is, de így együtt csak a blogokra jellemzőek.
Lássuk tehát a blogok 6 alappillérét:
- A publikálás egyszerűsége. Bárki, bármelyik cég indíthat saját blogot, amikor csak akar. Egy bejegyzés megírása és publikálása tulajdonképpen nem kerül pénzbe, és tetszés szerinti gyakorisággal megtehető. Minden egyes bejegyzés elérhető lesz bárki számára.
- Elérhetőség. Az érdeklődők keresőprogramok segítségével könnyen rátalálhatnak a blogra. Minél gyakrabban frissítjük a blogot (= minél gazdagabb lesz a tartalma), annál könnyebb lesz megtalálni, és annál több kifejezésre lesz kevdező helyen a keresőkben.
- Emberi kapcsolatok. A blogoszférában (a blogok, a blogokat olvasók és a blogot írók által alkotott közösségben) folyamatosan érdekes dolgokról megy az eszmecsere. Egy téma mentén elindulva blogról-blogra járva, a linkeket követve új embereket ismerhetünk meg, új ismeretekre tehetünk szert. A blogok által az emberek megoszthatják tudásukat, véleményüket, és új (baráti vagy üzleti!) kapcsolatokra lelhetnek.
- Gyors információáramlás. Egy blogon megjelenő friss információ gyakran szédületes sebességel terjed el az interneten. Ez az interneten “szájról-szájra” (blogról-blogra) történő információáramlás nem mérhető a hagyományos hírcsatornák adta közlési lehetőségekhez.
- Az információhoz jutás módja. A blogokhoz kapcsolt RSS értesítők segítségével minden eddiginél egyszerűbb és olcsóbb naprakésznek lenni. A hírolvasó programok azonnal tájékoztatják, ha a szemmel tartott blogban friss bejegyzések jelentek meg. Ez jelentős időt spórolhat meg bárkinek a hagyományos, honlapról – honlapra lépkedéssel történő hírvadászathoz képest.
- Linkelhetőség. Mivel minden blogra, sőt minden egyes blog bejegyzésre bárki szabadon linkelhet a saját blogjában, ezért minden blog kapcsolatban áll több száz (-ezer, -tízezer, …) más bloggal. Egy-egy jó blogra és/vagy blog bejegyzésre sokan fognak linkelni, így a látogatók száma egyre nő.
Ahogy mondtam, ezeket a tulajdonságokat egyenként más kommunikációs forma is birtokolhatja, de egyenként nem jelentenek különösebb erőt. A blogok esetében viszont, ahol ezek ereje összpontosul, egy korábban sosem látott potenciált jelent a lehetőséggel élő vállalkozások számára!