Az üzleti blog 6 alappillére

A blog és más kommunikációs eszközök 6 jelentős dologban térnek el egymástól. Ezek a kulcstényezők egyenként megtalálhatók máshol is, de így együtt csak a blogokra jellemzőek.

Lássuk tehát a blogok 6 alappillérét:

  • A publikálás egyszerűsége. Bárki, bármelyik cég indíthat saját blogot, amikor csak akar. Egy bejegyzés megírása és publikálása tulajdonképpen nem kerül pénzbe, és tetszés szerinti gyakorisággal megtehető. Minden egyes bejegyzés elérhető lesz bárki számára.
  • Elérhetőség. Az érdeklődők keresőprogramok segítségével könnyen rátalálhatnak a blogra. Minél gyakrabban frissítjük a blogot (= minél gazdagabb lesz a tartalma), annál könnyebb lesz megtalálni, és annál több kifejezésre lesz kevdező helyen a keresőkben.
  • Emberi kapcsolatok. A blogoszférában (a blogok, a blogokat olvasók és a blogot írók által alkotott közösségben) folyamatosan érdekes dolgokról megy az eszmecsere. Egy téma mentén elindulva blogról-blogra járva, a linkeket követve új embereket ismerhetünk meg, új ismeretekre tehetünk szert. A blogok által az emberek megoszthatják tudásukat, véleményüket, és új (baráti vagy üzleti!) kapcsolatokra lelhetnek.
  • Gyors információáramlás. Egy blogon megjelenő friss információ gyakran szédületes sebességel terjed el az interneten. Ez az interneten “szájról-szájra” (blogról-blogra) történő információáramlás nem mérhető a hagyományos hírcsatornák adta közlési lehetőségekhez.
  • Az információhoz jutás módja. A blogokhoz kapcsolt RSS értesítők segítségével minden eddiginél egyszerűbb és olcsóbb naprakésznek lenni. A hírolvasó programok azonnal tájékoztatják, ha a szemmel tartott blogban friss bejegyzések jelentek meg. Ez jelentős időt spórolhat meg bárkinek a hagyományos, honlapról – honlapra lépkedéssel történő hírvadászathoz képest.
  • Linkelhetőség. Mivel minden blogra, sőt minden egyes blog bejegyzésre bárki szabadon linkelhet a saját blogjában, ezért minden blog kapcsolatban áll több száz (-ezer, -tízezer, …) más bloggal. Egy-egy jó blogra és/vagy blog bejegyzésre sokan fognak linkelni, így a látogatók száma egyre nő.

Ahogy mondtam, ezeket a tulajdonságokat egyenként más kommunikációs forma is birtokolhatja, de egyenként nem jelentenek különösebb erőt. A blogok esetében viszont, ahol ezek ereje összpontosul, egy korábban sosem látott potenciált jelent a lehetőséggel élő vállalkozások számára!

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Online automatizálás: a legegyszerűbb példa

Online automatizálás: a legegyszerűbb példa

Az online marketingben és/vagy az internetes értékesítési megoldásokban rejlő egyik hatalmas lehetőség az automatizálás. Egy jól felépített marketing/értékesítési rendszerrel komoly élőmunka váltható ki, aminek a nyilvánvaló költséghatékonyság mellett még az az előnye is megvan, hogy “manuálisan” gyakorlatilag kivitelezhetetlen megoldásokat is alkalmazni lehet. Milyen konkrét lehetőségekre gondolok? A következő néhány blog...

Elolvasom
A B2B online marketing 3 szakasza

A B2B online marketing 3 szakasza

Az igazi B2B online marketing jelentősen eltér az “átlagos” B2C online marketingjétől, aminek az oka a hosszabb/bonyolultabb vásárlási döntés. Könyvelőt, marketing tanácsadót, CRM rendszert, vállalatirányítási szoftvert bonyolultabban választ egy vállalkozás, mint amikor magánszemélyként meg akarunk vásárolni egy könyvet, vagy szükségünk van egy flakon mosogatószerre. A B2B online marketinget fel lehet...

Elolvasom
Email címeket gyűjtesz? Nézd meg, hogy jogszerűen végzed-e!

Email címeket gyűjtesz? Nézd meg, hogy jogszerűen végzed-e!

Amennyiben email címeket, egyéb személyes adatokat gyűjtesz weboldaladon a felhasználóktól, és nem hallottál még a NAIH-ról, akkor mindenképp neked szól ez a bejegyzés. Amennyiben hallottál már a NAIH-ról, esetleg adatvédelmi lajstromszámmal is rendelkezel, akkor is érdemes átfutnod a bejegyzést, hogy elkerüld az akár több millió forintos büntetéseket. Ebben a bejegyzésben...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob