A banner vagy másnéven reklámcsík, egy weboldalon elhelyezett hirdetéstípus. Tartalmai általában olyan grafikus elemek mint képek, videók, animációk, illetve különböző figyelemfelkeltő szövegek.

Milyen lehetőségeket rejt?

A bannereket úgy kell elképzelned, mint az üzletek elé kihelyezett molinókat vagy megállító táblákat. Nem feltétlen a hirdetés elhelyezkedése és mérete a lényeg, hanem inkább a megfelelő szövegezés és a figyelemfelkeltő kreatívok.

A bannerhirdetések célja lehet a célközönség figyelmének a felkeltése, különböző akciók és kedvezmények promótálása, konkrét termékek/szolgáltatások értékesítése, vagy éppen márkaépítés!

A jó banner tartalma egy figyelemfelkeltő kép, illetve cselekvésre ösztönöző szövegezés amely átadja a megfelelő információt, hogy mire számíthat a látogató ha kattint. A hirdetés akkor éri el a kívánt hatást, ha összehangban áll a landing oldallal és reszponzív (tehát minden platformon és képarányban tökéletes a megjelenése).

A bannerhirdetések árazása

Több metódus is létezik a bannerek költségeinek kiszámítására:

  1. CPA (Cost-per-action) – Akkor fizet a hirdető, ha a bannerre kattintva a látogató valamilyen tranzakciót (vásárlás, feliratkozás) végrehajt az oldalon.
  2. CPC (Cost-per-click) – Ebben az esetben minden kattintásért fizetni kell függetlenül attól, hogy történt-e tranzakció a landing oldalon vagy sem.
  3. CPI (Cost-per-impression) – Itt a hirdetők minden alkalommal fizetnek, amikor a banner hirdetés megjelenik egy adott weboldalon. Gyakran szokták ezt az árazási típust CPM-nek, azaz Cost-per-mille-nek hívni, amikor is nem egy, hanem ezer megjelenésenként történik az elszámolás.
A bannerhirdetések múltja és jelene

Az első bannert 1994-ben indították útjára, amikor is az újdonság ereje és az internet egyre szélesebb körű használata miatt igen magas átkattintási arányt tudhatott a magáénak ez a hirdetéstípus. Ahogy teltek az évek az interneten egyre több és több hirdetéssel találkozhattunk. Ez vezetett el szépen lassan az emberek bannervakságához, és a különböző hirdetésblokkoló (ad blocker) programok elterjedéséhez. Ezeknek a történéseknek a hatására a 90-es évek 3-4% körüli átlagos átkattintási aránya 1% alá esett.

Bannereket természetesen a mai napig sokféle változatban használnak, akár igen kimagasló eredményekkel. Az átkattintási arányok csökkenésétől függetlenül ezek a hirdetések ugyan úgy megjelennek, és befészkelik magukat a weboldalakon böngészők fejébe. Ezen változások hatására napjainkban az eladás helyett inkább márkaépítés lett a fő célj a bannereknek.

Cikkek, ahol írtunk már erről a témáról

Google Display célzások, amiket érdemes kipróbálnod

Google Display célzások, amiket érdemes kipróbálnod

Azt már valószínűleg tudod, hogy a Google keresésben az emberek akkor keresnek a cégedre, vagy a cuccodra, ha már ismernek. Mi a helyzet azzal a célközönséggel, akik még nem ismernek? Ekkor nagy se...

Elolvasom
Észrevétlen pénzégető változás az AdWords Display hálózaton

Észrevétlen pénzégető változás az AdWords Display hálózaton

Google AdWords Display kampányok esetében lehetőséged volt eddig egyetlen rekorddal kizárni az összes megjelenést mobilos alkalmázásokban. Azért van szükség erre a lépésre, mert az esetek többségéb...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob