Eddig is megfigyelhető volt, hogy a Google az intelligens beállítások, lehetőségek felé mozdult el, ezzel kiváltva a manuális beállítások okozta fejtörést a kezdő hirdetők számára. A Google Ads esetében egy új, “Smart campaign” típusú megoldást vezetnek be, mely támogatja az induló KKV-t, hogy komolyabb fejtörések, idegösszeomlások nélkül tudjanak elindulni és hirdetni az AdWords felületen.
A Google Ads új arculata és logója
Biztos, elég sok időbe fog telni, míg a szakma és a hirdetők 18 év után átállnak az AdWords megnevezésről az Ads megnevezésre. Ez nem valószínű, hogy heteken belül fog megtörténni. Gondolj csak a Moszkva térre, amit az emberek többsége még mindig képtelen Széll Kálmán térnek hívni :).
A Google Ads felváltja az AdWords megnevezést, és ezzel együtt magával viszi azt a SEO erőt is, amit eddig a szakma az AdWords kulcsszóra épített.
Ahogy említettem, ez egy hosszabb folyamat lesz, amíg a felhasználók elkezdik a magyar nyelvnek kicsit furán hangzó “Ads hirdetések” kifejezést használni, de érdemes készülni rá.
Hozzáteszem, az AdWords szót is hallottuk már számtalan módon kiejteni, ezek közül talán a legemlékezetesebb az ÖdWerds, EdWerds, vagy éppen SEO-nak hívják, akik kevésbé ismerik a két rendszer közti különbséget. :)
A Google bemutató videója az új termékről
Google Ads – új megoldás a gördülékenyebb induláshoz
Megoszlanak a vélemények, hogy mennyire alkalmazhatóak eredményesen a Google “smart” vagy “intelligens” jelzővel illetett funkciói. Legtöbb esetben nem térül meg, mert nincs volumen a kampány mögött, vagy nem elég ideig futnak a kampányok ezekkel az okos, automatikus beállításokkal, hogy valóban képes legyen elég adatot gyűjteni és tanulni a rendszer.
Viszont azt is látni kell, hogy egy induló KKV számtalan nehézséggel néz szembe az indulás ideje alatt, és az AdWords felülete olyan komplex, hogy az eredményes AdWords (khm..), akarom mondani Ads kampányok futtatásához jelentős mennyiségű időt kellene fordítani tanulásra.
Mivel a Google-nek is az a célja, hogy minél többen hirdessenek, ezért érthető, hogy szeretné megkönnyíteni a kezdő hirdetők dolgát az új “Smart campaign” típusú lehetőség segítségével.
Összegzés
Az AdWords kulcsszóra optimalizált organikus tartalmakat és hirdetéseket érdemes nyomon követni júliustól, hogy milyen mértékben változik a felhasználói magatartás. Valószínűleg hosszú időbe fog telni, míg az AdWords kifejezésről átállnak a felhasználók az Ads megnevezésre, de érdemes résen lenni.
A bejegyzés elkészítéséhez a Google tudásbázisát és a The Pitch blogbejegyzését használtam forrásként.