A Google Ads jön, az AdWords megszűnik – Miben érint ez téged?

Június 27-én jelentette be a Google, hogy hamarosan megszűnik a Google AdWords megnevezés, és helyére a Google Ads lép. Az arculati váltáson kívül funkcióbeli változtatásokat is eszközölnek.

Eddig is megfigyelhető volt, hogy a Google az intelligens beállítások, lehetőségek felé mozdult el, ezzel kiváltva a manuális beállítások okozta fejtörést a kezdő hirdetők számára. A Google Ads esetében egy új, “Smart campaign” típusú megoldást vezetnek be, mely támogatja az induló KKV-t, hogy komolyabb fejtörések, idegösszeomlások nélkül tudjanak elindulni és hirdetni az AdWords felületen.

A Google Ads új arculata és logója


Biztos, elég sok időbe fog telni, míg a szakma és a hirdetők 18 év után átállnak az AdWords megnevezésről az Ads megnevezésre. Ez nem valószínű, hogy heteken belül fog megtörténni. Gondolj csak a Moszkva térre, amit az emberek többsége még mindig képtelen Széll Kálmán térnek hívni :).

A Google Ads felváltja az AdWords megnevezést, és ezzel együtt magával viszi azt a SEO erőt is, amit eddig a szakma az AdWords kulcsszóra épített.


Ahogy említettem, ez egy hosszabb folyamat lesz, amíg a felhasználók elkezdik a magyar nyelvnek kicsit furán hangzó “Ads hirdetések” kifejezést használni, de érdemes készülni rá.

Hozzáteszem, az AdWords szót is hallottuk már számtalan módon kiejteni, ezek közül talán a legemlékezetesebb az ÖdWerds, EdWerds, vagy éppen SEO-nak hívják, akik kevésbé ismerik a két rendszer közti különbséget. :)

A Google bemutató videója az új termékről

Google Ads – új megoldás a gördülékenyebb induláshoz

Megoszlanak a vélemények, hogy mennyire alkalmazhatóak eredményesen a Google “smart” vagy “intelligens” jelzővel illetett funkciói. Legtöbb esetben nem térül meg, mert nincs volumen a kampány mögött, vagy nem elég ideig futnak a kampányok ezekkel az okos, automatikus beállításokkal, hogy valóban képes legyen elég adatot gyűjteni és tanulni a rendszer.

Viszont azt is látni kell, hogy egy induló KKV számtalan nehézséggel néz szembe az indulás ideje alatt, és az AdWords felülete olyan komplex, hogy az eredményes AdWords (khm..), akarom mondani Ads kampányok futtatásához jelentős mennyiségű időt kellene fordítani tanulásra.

Mivel a Google-nek is az a célja, hogy minél többen hirdessenek, ezért érthető, hogy szeretné megkönnyíteni a kezdő hirdetők dolgát az új “Smart campaign” típusú lehetőség segítségével.

Összegzés

Az AdWords kulcsszóra optimalizált organikus tartalmakat és hirdetéseket érdemes nyomon követni júliustól, hogy milyen mértékben változik a felhasználói magatartás. Valószínűleg hosszú időbe fog telni, míg az AdWords kifejezésről átállnak a felhasználók az Ads megnevezésre, de érdemes résen lenni.

A bejegyzés elkészítéséhez a Google tudásbázisát és a The Pitch blogbejegyzését használtam forrásként.

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

8 tipp, amivel bivalyerőssé varázsolhatod a szövegeidet

8 tipp, amivel bivalyerőssé varázsolhatod a szövegeidet

Mit kell ahhoz tenni, hogy egy szöveg megszólítsa az olvasókat? Mitől lesz bivalyerős egy tartalom? Ha valaha is elgondolkoztál ezeken a kérdéseken, akkor ezt a 8 tippet neked szedtem össze!

Elolvasom
Kerülj az élmezőnybe YouTube videóddal – Könnyebb, mint gondolnád

Kerülj az élmezőnybe YouTube videóddal – Könnyebb, mint gondolnád

Mielőtt kamera elé állnál és elmondanád azt az értékes tartalmat, melyre a közönséged kiéhezve vár, érdemes megfogalmazni magadban, hogy miről fog szólni a videód pontosan és mi az a kulcsszó, ami köré a videód tartalmát építed. Ebben a bejegyzésben rengeteg olyan információval szolgálok, mely segít megismerni a YouTube működését, és...

Elolvasom
Ezért nem tudod finanszírozni online hirdetéseidet (pedig mások tudják)

Ezért nem tudod finanszírozni online hirdetéseidet (pedig mások tudják)

Nem azért drágák a hirdetések, mert sokba kerül egy kattintás. Szívesen fizetnél akármennyit egy kattintásért, ha a sokszorosát hozná minden kattintás, nemde? Ezt viszont pusztán a hirdetések állít...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob